Aihe: Keikkapukeutuminen
1 2 3 4
Rämppy
08.11.2004 12:53:54
Oon samaa mieltä muutamien edellisten kanssa, että yhtenäinen "virkapuku" edistää bändin erottumista yleisöstä, ravintolahenkilökunnasta jne. Eli ihan käytännön hyötyäkin yhtenäisestä asusta on, ellei tavoitteena ole sulautua yleisöön. Munsta on hyvä jos bändi on vähän tyylikkäämmin puettu kuin yleisö. Sen sijaan "hassut" bändivaatteet, tyyliin shortsit ja puvuntakki tai nallepuh-kravaatit ovat mielestäni enemmän naurettavia kuin hauskoja aikuisten ihmisten päällä.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
riff
08.11.2004 12:56:33
Jos ei löydy mustaa takkia, housuja ja paitaa, katselkaa sitten jotain tummempaa...

Kyllä kesällä (jos täällä helteitä sattuu olemaan) siisti t-paita on mukava päällä soittaessa. Ei ahdista tekokuidut eikä kravatit.
Kiva, kiva, oukki doukki!
mack the knife
08.11.2004 13:34:58
Onko kellään legendaarista Pirkka-Pekan Trio Forrester videoo? Harmittaa kun ei aikanaan saanut sitä nauhalle. On se niin hyvä:)

Mä kanssa vaikka rahalla maksaisin siitä. Akka kerran nauhoitti siihen päälle jotain teletappia kun lapset oli vielä pieniä. Loistava aloitus esim.: bändi vetää instruviihteenä blowininthewindiä Itäkeskuksen käytävällä. Siinä pätkässä oli kaikki, jos rupes ketuttamaan, niin ei kun Forrester pyörimään niin tuntui taas asiat luistavan.
(Muovimukista vierailevalle naaraalle Soavea ja heti käsi sinne...)
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Tankero
08.11.2004 13:43:46
Mun mieleen on jääny bandikaverin kriteeri: Me pukeudumme niin että juhlijoiden ei tartte hävetä ja bändi kuvastaaa tilaisuuden arvokkuutta.

Juuripa olen samaa mieltä.
Tankero
08.11.2004 13:45:40
Aluksi meillä ei ollut esiintymisasuja, jokainen pukeutui miten halusi.
Sitten satuin itse yleisöksi privaattitilaisuuteen, jossa bändi aloitti "esiintymisensä" jonottamalla muun jengin joukossa seisovaan pöytään ja vihreissä pikkutakeissaan näyttivät selvästi soittajilta ja saivat mulle syntymään ennakkokäsityksen, että kohta varmaan saadaan kuulla hyvää musaa.

Jos mulle syntyi positiivinen ennakkokäsitys ennen kuin pojat olivat nuottiakaan soittaneet, ajattelin, että tää on niin arvokasta, että sitä ei voi itse olla hyödyntämättä.

Edit: Ainakin mun elämää helpottaa, että kaupan myyjä on myyjän näköinen, tarjoilija tarjoilijan ja hovimestari hovimestarin, ettei lähde toiselle asiakkaalle selittämään palvelutarvettaan. Mun mielestä analogia toimii soittajiinkin, että jotenkin näkee kuka kuuluu bändiin.

Minkähän ihmeen takia bändin pitäis erottua muusta porukasta, muuten kuin soittamalla?
baron
08.11.2004 13:48:01

Minkähän ihmeen takia bändin pitäis erottua muusta porukasta, muuten kuin soittamalla?

Tietää, että tälle jengille kuuluu ilmaiset drinkit ja safkat, oikeus painua keittiöön hakemaan itse kahvia, pääsy soittajille varattuun kabinetttin etc.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
mack the knife
08.11.2004 13:51:00
Mun mieleen on jääny bandikaverin kriteeri: Me pukeudumme niin että juhlijoiden ei tartte hävetä ja bändi kuvastaaa tilaisuuden arvokkuutta.

Ei siinä mitään, kaikki tavallaan. Itse katselen mieluummin hyvällä maulla valittuja omaperäisiä vaatekappaleita. Joskus käy oikein kateeksi, meidän kitaristi löysi vyön, jossa on jokaisen lenkin välillä roikkuvaa ketjua. Ei yliampuvaa, mutta hyvä yksityiskohta. Noita ei perinteisissä bändivaatteissa ole.
Meidän basisti oli aikanaan Ikaalisten kylpylässä joutunut soittamaan Kallio/Kärkisen eteen pari settiä ja taakse pari. Lavan ulkopuolella ja triovaatteet päällä, keltaiset takit, kravatit ja suorat housut. Verhon raosta oli kuulunut näiden mennessä sinne lattialle soittamaan, että siinä se Forrester nyt menee. Ja kova naurunremakka päälle. Ei sellaista jaksais kuunnella.
timwee
08.11.2004 18:33:42
Löytyipä tämmöinen vanha juttu aiheesta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=6&t=56293&o=0&co=300
Tankoprinssi
08.11.2004 19:10:25

Kyllä ne on ukot nauranu ihan yhtä lailla. Tosin välillä ei kumpainenkaan osapuoli. Välillä on ongelma, ko ei saa tilaajaa ymmärtämään, että ehkä ei olisi oikea paikka showlle. ps. ei ole drag-show :)

Tiedetään. Ja on naurettu ko show:lle niin livenä kuin tv:n ääressäkin jo useita kymmeniä vuosia.

Kyllä täytyy hattua nostaa niille jotka pystyy heittämään keikan pikkutakki päällä ja "kraka" kaulassa.

Itse käytän mustia farkkuja ja kauluspaitaa myös hääkeikoilla (10- 20 vuosittain). Kovat kaulassa kuljetaan sitten "oikeissa töissä".
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
baron
08.11.2004 23:53:04

Mun mielestä keikan suurin off-soitto ongelma on roudaaminen ja "pellepuvut" sen rinnalla on niin vähäinen, että jos joku riepu parantaa liksaa/keikkojen saatavuutta, niin teen sen ilomielin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Tankero
09.11.2004 14:31:23
Tietää, että tälle jengille kuuluu ilmaiset drinkit ja safkat, oikeus painua keittiöön hakemaan itse kahvia, pääsy soittajille varattuun kabinetttin etc.

Ilmeisesti ollaan käyty eri paikoissa keikoilla. Nimittäin sattui juuri pari paikkaa, missä soittajilla ei ollut asiaa baaritiskin taakse. Eikä meillä ole enää aikomusta käydä niissä paikoissa.
Ja missä ilmaista kopsua ym on saanut, sitä on tullut riippumatta pukeutumisesta.
Qsine
10.11.2004 19:44:56

Tähän väliin on pakko laittaa se klassinen linkki, jonka joku täkäläinen laittoi tänne vuosi-pari sitten, mutta joka ansaitsee mielestäni ehdottomasti uusinnan silloin tällöin, koska aina voi olla linjoilla ihmisiä, jotka eivät ole vielä tuolla käyneet:

http://www.nyheter.nu/kultur/

Tuo sivu onnistuu pelastamaan melkein minkä tahansa huonomman päivän.
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
Martso
10.11.2004 19:47:35 (muokattu 10.11.2004 19:48:06)
Tähän väliin on pakko laittaa se klassinen linkki, jonka joku täkäläinen laittoi tänne vuosi-pari sitten, mutta joka ansaitsee mielestäni ehdottomasti uusinnan silloin tällöin, koska aina voi olla linjoilla ihmisiä, jotka eivät ole vielä tuolla käyneet:

Hyvä että toimii! :)

EDIT: jotenki tuttu kuva tuo toinen ylhäältä
Hullu mikä hullu!
baron
10.11.2004 20:36:42

Mä olin eilen Aulangolla keikalla ja meillä oli meidän perussmokit ja joteskin tunsin itseni ylpeäksi kun katsoin kaikenlaisiin mauttomiin retkuihin pukeutuneita turakaisia.

Miks mun pitäisi alentua samalle tasolle?

Plus et heti kun menin baaritiskille, mulle tehtiin tilaa, mulle tarjottiin drinkkejä etc. kun kaikki heti tunnisti mut soittajaksi.
mack the knife
10.11.2004 21:07:46

Jes jes jes! Katsokaa nyt muutkin tuo linkki. Kylläpä nauru kelpas taas. Siinä sitä on keikkavaatteen mallia...
baron
10.11.2004 21:09:15

Jes jes jes! Katsokaa nyt muutkin tuo linkki. Kylläpä nauru kelpas taas. Siinä sitä on keikkavaatteen mallia...

Siis tennissukka?
clave
10.11.2004 21:17:50

Hohhohoo..olitpa löytänyt hyvän linkin, voi fi***n. Alaspäin kun scrollas niin eikun parani vaan kokoajan. Aika rankan näköisiä hemmoja myös..hehhehhee
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
baron
10.11.2004 21:42:20

Hohhohoo..olitpa löytänyt hyvän linkin, voi fi***n. Alaspäin kun scrollas niin eikun parani vaan kokoajan. Aika rankan näköisiä hemmoja myös..hehhehhee

Samma på finska, niin siinähän on pukeutumisongelmat ratkaistu pitkäksi aikaa.
Pylkkänen
10.11.2004 21:42:34
Jos minä saisin päättää, niin kaikilla olisi samanlaiset kledjut päällä aina, kuin noilla "Musikanternan" pojilla...
"Music Is The Best" -FZ
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)