Aihe: Jackhammer vs ds1
1 2
waukku
07.11.2004 21:29:49
Kumpi noista ois parempi rokinsoitantaan? Säröä saa löytyä mutta kunhan se ei olisi metallisoundi..Eli metallica soundia ei haeta..Saapi myös ehdotella muita mutta nuo nyt on vaan ollu mielessä.Kertokaa kokemuksia ko. pedaaleista. Musa tyyli on jotain nirvana ym. osastoa.
Uuuh, you touch my tralalaa...Mmm, my ding ding dong...
PoLFus
07.11.2004 21:30:55 (muokattu 07.11.2004 21:31:16)

SD1 (ei kumpikaan noista) on mun mielestä TODELLA hyvä grunge/rockivääntöön.
"Vittu et se Limp Bizkit on hyvä soittaa skittaa, aight? -Yo, bustaa mun kaa!"
waukku
07.11.2004 21:41:53
SD1 (ei kumpikaan noista) on mun mielestä TODELLA hyvä grunge/rockivääntöön.

Puhuuko kokemuksen syvä rinta ääni? Riittääköhän siinä hönkä? Tarkoituksena on ottaa vahvarista semmone pikkusärö ja pedaalista kunnon säröt...
PoLFus
07.11.2004 21:44:23

Puhuuko kokemuksen syvä rinta ääni? Riittääköhän siinä hönkä? Tarkoituksena on ottaa vahvarista semmone pikkusärö ja pedaalista kunnon säröt...

Juuri tuohon se on passeli, kuin gaselli. Itselläni tuo on ja on helkkarin monipuolinen. Kevyestä rososta tappomeininkiin (ainakin, kun buustataan vahvistimen valmista rosoa).

Eli SD-1, ei DS-1
"Vittu et se Limp Bizkit on hyvä soittaa skittaa, aight? -Yo, bustaa mun kaa!"
Ben_D
07.11.2004 21:44:58

Niin siis SD-1 on Overdrive eikä Distortion. Jos haluat kunnolla säröä purkista etkä vain yliohjata etuastetta niin kannattaa ottaa jokin muu kuin SD-1.
goose
07.11.2004 21:47:06
Ja sitten vielä siihen Bossin Super Overdriveen Kankaanpään Mikolta 29euron modi niin kakku on valmis. (http://www.uraltone.com/mods.html)
me olemme kuin veljet?
Aardfather
08.11.2004 03:11:00
Jackhammerista ei ole minkäänlaista kokemusta, mutta DS-1:stä on ja se on todella hyvä legendaarinen rokkisärö ja tarvittaessa lähtee vähän muusta laitteistosta ja kitarasta riippuen rankatkin soundit. Lämpimästi suosittelen.

- Aardfather
Niskamies
08.11.2004 06:56:55
Saakos DS-1:stä modattua mitenkään sellaiseksi että saundi ei tulisi hiljempaa kun volumi on täysillä?
Meitsi on meshissä.
Hohhoijaa
08.11.2004 07:25:52 (muokattu 08.11.2004 07:26:13)
Marshall Jackhammer on enemmän hevi, joten tarkoitukseesi sopisi varmasti joku muu. (Ilmeisesti tuo SD-1.)
HB
08.11.2004 10:42:44
Mainitaan nyt, ettei SD-1 toimi hyvin (ainakaan mielestäni) kuin putkietuasteeseen ajettuna. Eli jos käytössäsi on trankku-vahvari suosittelen juuri DS-1:stä tai DS-2:sta.

Kannattaa tosin kokeilla muitakin, sillä säröjen (kuten soundin yleensä) kanssa on usein kyse makuasioista.
Volle
08.11.2004 11:40:23
Saakos DS-1:stä modattua mitenkään sellaiseksi että saundi ei tulisi hiljempaa kun volumi on täysillä?

Tämä kiinnostaisi muakin. DS-1 ei nimittäin oikein humbukkerien kanssa toimi, kun bybass-ääni tulee lujempaa. Tän takia on jäänyt tämä boksi ihan käyttämättä.

Olen kyllä aika varma, että modaus onnistuu, en vaan tiedä miten...
Nam.
waukku
08.11.2004 16:25:23
Toimiiko jos ottaa särön vaikka juuri tuosta ds-1:stä ja muut efektit jostain multiefektistä? Tiedän,parempaa saisi kun ostaise tarvittavat efektit ihan sinkkuina mutta raha ei vaan riitä kaikkeen...
Vimpo
08.11.2004 17:54:25

Lisää nimiä kehiin: Proco Rat on aika legendaarinen näissä grungepurkeissa.
Niskamies
08.11.2004 17:59:47
Tuo onkin hauska ilmiö. Tarkoitatko pedaalin volume (level) täysillä, jolloin efekti on itse asiassa hiljaisempi kuin efekti pois päältä?

Juu, tuosta on valiteltu. Itsellä oli silleen että kun leveli oli täysillä, oli volumi päällä ja pois suurinpiirtein sama.
Meitsi on meshissä.
Tmp
10.11.2004 13:32:21
Kumpi noista ois parempi rokinsoitantaan? Säröä saa löytyä mutta kunhan se ei olisi metallisoundi..Eli metallica soundia ei haeta..Saapi myös ehdotella muita mutta nuo nyt on vaan ollu mielessä.Kertokaa kokemuksia ko. pedaaleista. Musa tyyli on jotain nirvana ym. osastoa.

Multa löytyy nyt molemmat. Kitarana toimii fenderin tele ja vahvarina fenderin ultra chorus. Suurin ero on siinä että Jackhammerissa on enemmän säätövaraa ja siellä sa vaihtaa Distorsionen ja Overdriven välillä ja rutkasti muita säätöjä. DS-1 on sitten pelkkä distorsion pedaali ja siinä ei ole kuin tone ja gain(+ tietysti level).

Suurin ero taitaa olla siinä että jackhammerissa on paksumpi ääni. DS-1:n ääni on aika ohut, tämä tulee eteen varsinkin kun soitan telecasterilla. Paksumpisoundisella kitaralla ei asiaa huomaa yhtä paljon.

Käytän molempia aktiivisesti. Saa tarvittaessa eri soundeja, ja vaihdettua kevyestä overdrivesta hi-gain säröön ilman nuppen vääntämistä.

En nyt osaa antaa suoranaista vastausta kysymykseesi. Jos pääsisit kokelemaan kumpaakin omalla laitteistolla niin se auttaisi varmaan. Hyviä purkkeja ne ovat molemmat.
"Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero
Hotakainen
10.11.2004 13:52:42 (muokattu 10.11.2004 13:53:41)
Hyviä purkkeja ne ovat molemmat.

Jos sun pitäis luopua toisesta, niin kumpi se olisi?
Tmp
10.11.2004 15:54:23 (muokattu 10.11.2004 15:54:52)
Jos sun pitäis luopua toisesta, niin kumpi se olisi?

No pitää sanoa että ehkä se ois se DS-1. Johtuu tosin enimmäkseen siitä että soittelen sillä telellä.

Mutta tämä ei ole mikään lopullinen ratkaisu, koska en ole soittanut sillä JH-1:llä kun pari viikkoa. Yleensä ne huonot puolet paljastuu sitten ajan myötä.

DS-1:stä en kuitenkaan myisi pois. Jossain vaiheessa ajattelin hankkia toisen rinnalle, mutta se JH-1 nyt ajaa melkein samaa asiaa.

Yhden asian voin sanoa. Kun minulla on nuo molemaat pedaalit niin lisää säröja EN tarvi. Ja jos tulee joku yllättävä tilanne niin on vielä vahvistimessa särökanava(ei tosin minun mieleen), joten jos siittä saisi vielä sen kompin lisää, jos tarvii molemmista pedaalesita eri lead-soundin,
"Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero
Kitarasankari
10.11.2004 16:00:19
kyllä minäkin tuota SD-1:stä suosittelen juuri tuohon tarkoitukseen. ei kannata distortionia ottaa.
Jazz is not dead...it just smells funny...
MrGuitarist
10.11.2004 16:10:42 (muokattu 10.11.2004 16:11:17)
Minullakin on ollut molemmat pedaalit. Jackhammerissa tosiaan reilusti enemmän säätövaraa ja ihan kohtuullisesti toimiva overdrive-puoli. Kuitenkin reilusti enemmän gainia kun vaikkapa tube screamerissa tuossa overdrive-moodissakin.

DS1 on sitten aivan puhdas distortionpedaali. Suurin syy tästä luopumiseen oli kuitenkin se tone, jota en saanut ainakaan omalla laitteistolla säädettyä mitenkään järkevästi. Se oli pakko pitää melkein nollissa, ettei se olisi aivan sirkkeliksi mennyt. Yli kello 9 asennossa yläpää oli erittäin epämiellyttävän kuuloinen. Toisaalta siellä nollan tienoilla se meni tukkoon. En tykännyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)