Shagroth 07.11.2004 14:15:42 | |
---|
Olisiko kellään hyviä vinkkejä tai ohjeita, että miten voisin aloittaa harjoittelemaan kitaransoittoa ja laulamista samaan aikaan. Kitaransoittotaitoa on jo kyllä ja laulutaitokin on, mutta haluaisin oppia laulamaan myös samaan aikaan. Kaikki harjoitukset ovat tervetulleita. |
Joees 07.11.2004 14:23:23 | |
---|
Olisiko kellään hyviä vinkkejä tai ohjeita, että miten voisin aloittaa harjoittelemaan kitaransoittoa ja laulamista samaan aikaan. Kitaransoittotaitoa on jo kyllä ja laulutaitokin on, mutta haluaisin oppia laulamaan myös samaan aikaan. Kaikki harjoitukset ovat tervetulleita. Sun pitää sisäistää kummatkin niin hyvin kuin vain mahdollista. Niin, että sä voit soittaa sen biisin vaikka unissas jos joku heittää sulle kitaran kun nukut. Sama laulamisessa. Pitää alottaa kohtuu simppeleistä jutuista jos ei meinaa homma kulkea. Ensin jotain perus komppia ja sit kokeilet vaikka hyräillä siihen. Jos se tuntuu jotta menee niin rupeat sanoja laulamaan ja kuulostelet pysyykö vireessä ja onko soitto kunnossa. Perhana, ruoka kärvähtää kohta uuniin. Groooove is in heart! |
Jimi 07.11.2004 14:27:31 | |
---|
Tuol laulu osiossa on pitkä keskustelu tästä. Että sinne vaan juttelemaan. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Nyar 07.11.2004 17:00:37 | |
---|
Kiitän topikkini mainoktuksesta.... XD Hello me, meet the real me...
-Ota pastilli!
-HÄ? |
Kiitän topikkini mainoktuksesta.... XD Oleppa hyvä. :D Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Volle 08.11.2004 15:05:03 | |
---|
Enhän mä osaa oikeastaan kumpaakaan, mutta helpointa lienee harjoitella toivelaulukirjan kanssa rämpyttämällä ja mukana laulamalla. Ihan niin kuin riparityyliin. Nam. |
skebajaba 08.11.2004 19:45:24 | |
---|
ite ajattelin että hyppään tuon riparilaulu osion ohi ja alotin zakk wylden akustisella kamalla.....palasin kirkko osioon, nyt voi jo vetää wyldeäkin laulaessa samaan aikaan -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Defrayer 08.11.2004 20:13:45 | |
---|
Minä harjoittelen tuota Kotiteollisuudella. Varsinkin Minä Olen on aika helppo biisi laulaa ja soittaa samaan aikaan. "This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16.
Pastilli? |
orbik 08.11.2004 20:54:38 | |
---|
Laulaminen ja soittaminen yhtäaikaa nyt on vielä suht. helppoa, mutta koittakaapas vetää beatboxingia ja kitarakomppia samalla kertaa... aargh, ei koordinaatiokyky riitä (hymiö) |
Jimi? 08.11.2004 20:56:01 | |
---|
mistä saa tohon kotiteollisuuden kappaleeseen tabit? |
Synnyttäjä 09.11.2004 08:56:48 | |
---|
"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST |
pihinen 09.11.2004 11:13:25 | |
---|
Mä oon aikoinaan vaan harjotellu niillä biiseillä mitä on soitettu eli Paranoid tais olla ensimmäinen ja jotain muuta Sabbathia. Mutta kannattaa alottaa just jostain helpommista. Kyllä mun ainakin pitää aikalailla biisikohtasesti harjotella edelleen, riippuu tietysti biisistä. Iron Maidenin Phantom of opera tuottaa hieman vaikeuksia, ja Unforgivenin kertosäe tuppaa myös tökkimään. Jos nyt yrittäs listata muutaman perusjutun, joita itse noudatan: 1. Opettele soittamaan kappale ilman laulua, niin ettei tarvi miettiä soittamista. 2. Opettele laulamaan ilman soittoa. 3. Hae kappaleesta tietyt kohdat esim. missä kohtaa soittoa laulu alkaa ja missä kohdalla laulua ote vaihtuu jne. 4. Hyräile tai laula hiljaa soiton mukana, ei niin väliä vaikkei aivan nuotilleen menekään, kunhan laulurytmi löytyy. 5. Kun soittaminen ja laulu sujuu, soittaminen pitäisi mennä "sormimuistista", niin ettei sitä tarvi miettiä, jotta voi keskittyä laulamiseen. Jos tekee toisin päin, laulaminen voi kuulostaa hieman väkinäiseltä. 6. ...niin ja sanat kannattaa opetella ulkoa, niin ettei niitäkään tarvi miettiä. Kun akustisella opettelen uutta kappaletta soitan (tahtilajista riippuen) jokaista otetta tarvittavan määrän tahtia kohti... jos sitä nuottiviivaston pystysuorien viivojen väliä nyt tahdiksi sanotaan? Eli jos tahti on 4/4, soitan otteen 4 kertaa tahdin aikana, jotta rytmi säilyy. Tietysti otteita voi olla enemmänkin tahdin sisällä. Tällaisia ajatuksia tuli mieleen. Miten kuuro kuulisi sanoman?
Miten sokea löytäisi sanojan?
Miten mykkä vastaisi sanoilla?
Miten pimeys väistyisi runolla? |
bibly 14.02.2005 14:38:56 | |
---|
vaikka ekaks rupeet jtn soittamaan, ja lähet aluks hyräilemään. sitten sä huomaatkin että eihän tässä enää mitään mummonmuuseja tarvita. joillakin se tietysti sujuu harjoittelematta.. itse laulan sekä soitan, tietysti välillä en laula.. mutta kuitenki! :) |
Arcane 14.02.2005 16:11:06 | |
---|
Tuo on muuten aivan kamalan vaikeaa. Minulta ei suju kunnolla edes Tuomiopäivä! Walking in the Air taas on melko helppo. Ainoa ongelma on, että lauluni kuulostaa sanalla sanoen karmealta. Ja mehän emme hevillä kuole! Pastilli? |
...And Justice For All 14.02.2005 20:16:22 | |
---|
No kuten on jo mainittu, niin opettelet biisin eka tosi hyvin.... sitten vaikka hyräilet siihen päälle....ja lopulta laulat! Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
tjw 14.02.2005 22:16:34 | |
---|
No kuten on jo mainittu, niin opettelet biisin eka tosi hyvin.... sitten vaikka hyräilet siihen päälle....ja lopulta päästelet etäisesti laulua muistuttavia äännähdyksiä, joilla saat varmasti kaiken elollisen karkotettua. Juu kyllä toi biisi kannattaa eka osata soittaa ennenku yrittää laulua mukaan tunkea. Soittaminen ei saa viedä huomiota laulusta. Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! |
Jimi? 16.06.2005 22:09:35 | |
---|
Minulla onnistuu hyvin laulaminen ja soittaminen yhtä aikaa :D |
maelstrom 17.06.2005 00:27:41 | |
---|
Jotenkin tuollainen perus mies- ja kitara-homma on ollut minulle alusta pitäen varsin helppoa, olkoonkin että monimutkaisempia rytmityksiä saa treenailla jokusenkin tovin. En oikein usko edes osaavani laulaa ilman rintaa ja siten keuhkoja vasten värisevää soitinta. On jotenkin kovin helppoa löytää oikea nuotti kun kitara värähdyttelee äänenmuodostukseen käytettäviä elimiä tietyllä taajuudella. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
samueld 17.06.2005 10:08:44 | |
---|
Tuolla joku sanoi hyvän vinkin, millä mä sen treenasin. Ottaa jonkun helpon piisin, jonka tuntee todella hyvin ja jossa on helppoja sointuja melko vähän ja ja alkaa vaan yrittää. Hyvä on myös sellaista piisiä kuunnella levyltä ja kompata ja mutista siihen päälle. AKustinen kitara on tähän todella hyvä. Tai sitten niin, että soittaa sähkäriä kuten akustista. Hyviä piisejä on vaikka irwinit, juiset ym. ikivihreät, joiden sanat osaa kaikki vaikkei musasta diggaiskaan. Ei varmaan kannata alottaa millään james hetfield osastolta. Se jannu kun on aika hyvä siinä, mitä tekee... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
JuliusUK 17.06.2005 12:35:37 | |
---|
Hyviä piisejä on vaikka knocking on heavens door :) ja muut bobdýlanit. Pitäis olla helppoja biisej wannabee Hyvä Kitaristi |