MikeS 07.11.2004 19:26:09 | |
---|
Terve. Hommasinpa juuri George L:n kulmaplugeja loppuelämäni tarpeiksi. Ohutta (0.155) piuhaakin hommasin 3 x 1 metriä pedaalilautaan. Nyt olisi hommattavana sitten nuo pidemmät piuhat: kitarasta lautaan ja laudasta vahvistimeen. Onko näiden pitkien piuhojen paksuudella väliä? George L:ää kun tuntuu olevan saatavilla ohuena ja myös hieman paksumpana. Eli siis vaikuttaako piuhan paksuus jotenkin saundiin? Ja onko täällä joku tehnyt George L -piuhasta noita pitkiä piuhoja? Löpöttääkö ohut piuha hölmösti/hankalasti kun se ei ole niin jäykkää? Tänks! MIKKO |
Kassu 07.11.2004 19:50:52 | |
---|
Itse ainakin ottaisin sitä paksumpaa, ei varmasti katkea niin helposti, ei niitä piuhoja viitsi koko aikaa kolvata ja ostella joka vuosi.. |
askomiko 07.11.2004 19:56:24 | |
---|
Voi Axe, ei Georgeja kolvata. Paksu on jäykkää, mutta ohut on rumaa. Dilemma. Soundi toimii molemmissa. |
Kassu 07.11.2004 19:59:01 | |
---|
Voi Axe, ei Georgeja kolvata. Paksu on jäykkää, mutta ohut on rumaa. Dilemma. Soundi toimii molemmissa. Luulis, että kyllä se arvokkaampikin piuha antaa joskus periksi. |
MikeS 07.11.2004 19:59:32 (muokattu 07.11.2004 20:00:16) | |
---|
Voi Axe, ei Georgeja kolvata. Paksu on jäykkää, mutta ohut on rumaa. Dilemma. Soundi toimii molemmissa. OK. Mistä päin Suomea saisi paksumpaa George L:ää? Custom Soundsissa on ainoastaan ohutta. Vai pitääkö ostaa Spectraflexiä (rumat värit ja hiton kallista)? MIKKO EDIT: Ai niin, sopiiko noihin kulmaplugeihin sekä paksumpi että ohuempi George L -piuha? Vai onko plugeissa eroa? |
Niskamies 07.11.2004 21:21:00 | |
---|
OK. Mistä päin Suomea saisi paksumpaa George L:ää? Custom Soundsissa on ainoastaan ohutta. Vai pitääkö ostaa Spectraflexiä (rumat värit ja hiton kallista)? MIKKO EDIT: Ai niin, sopiiko noihin kulmaplugeihin sekä paksumpi että ohuempi George L -piuha? Vai onko plugeissa eroa? Muistaakseni Kitarapajalla myydään, kysäseppä sieltä. Meitsi on meshissä. |
Niskamies 07.11.2004 21:21:30 | |
---|
Luulis, että kyllä se arvokkaampikin piuha antaa joskus periksi. Kun George L:n piuhoja ei kolvata, vaan piuha vaan laitetaan plugiin ja ruuvataan kiinni. Meitsi on meshissä. |
OK. Mistä päin Suomea saisi paksumpaa George L:ää? Custom Soundsissa on ainoastaan ohutta. Vai pitääkö ostaa Spectraflexiä (rumat värit ja hiton kallista)? MIKKO EDIT: Ai niin, sopiiko noihin kulmaplugeihin sekä paksumpi että ohuempi George L -piuha? Vai onko plugeissa eroa? Henkilökohtaisesti pidän Spectraflexiä parempana piuhana kitarasta eteenpäin. George toimii paremmin laudassa ja laudasta vahvistimeen. Mun mielestä Spectraflex kestää paremmin kitarasta lähtevänä piuhana. Groooove is in heart! |
Da Make 07.11.2004 21:36:12 | |
---|
Henkilökohtaisesti pidän Spectraflexiä parempana piuhana kitarasta eteenpäin. George toimii paremmin laudassa ja laudasta vahvistimeen. Mun mielestä Spectraflex kestää paremmin kitarasta lähtevänä piuhana. Samat sanat. George ei ole tarpeeksi pehmeä ollakseen mukava kitarasta lautaan, se jää mutkalle ja tarttuu jalkoihin. |
goose 07.11.2004 21:45:01 | |
---|
Samat sanat. George ei ole tarpeeksi pehmeä ollakseen mukava kitarasta lautaan, se jää mutkalle ja tarttuu jalkoihin. Juuri näin. Itse ostin kitarapajasta george Älläni. Pussillinen kulmaplugeja ja ohutta piuhaa muutamia metrejä. On pari 5 metristäkin georgea, mutta solmuun menee käytössä ja pahasti. Soundi on kyllä paras. Pedaalilaudassa käytän aina, mutta pitkiä käytän yleensä vaan reeneissä, jolloin ei liikkumatilaa niin paljon tarvitse. me olemme kuin veljet? |
Kapane 07.11.2004 23:02:12 | |
---|
pitkillä matkoilla paksu piuha on mukavampaa, kun ei mene niin helposti sotkuun. Muuten oletteko huomanneet, että mitä parempaa piuhaa sitä paremmin se pysyy sotkeutumatta. |
Hannu H. 07.11.2004 23:17:48 | |
---|
Itse siirryin GL piuhoista tavallisiin. Pedaalilaudassa on vielä GL, mutta muuten tavallista. Ainakin se ohut menee tuhannen sykkyrälle kun pari kertaa pyörähtää ja sitten onkin johto entistä herkemmin sykkyrässä kun siihen vääntyy pari vekkiä... Sitä paksumpaa en ole testannut joten en siitä sano mitään... "May the tone be with you" IHKK #19 |
Dumb 07.11.2004 23:22:34 | |
---|
Minut GL:n piuhoista pitää erossa lähinnä ruma ulkonäkö, varsinkin plugien. Todennäköisesti luotan Neutrikin plugeihin ja Cordialin tms. piuhaan kun laitan uuden setupin piuhoituksen kuosiin. |
zepeteus 08.11.2004 00:11:00 | |
---|
Minä puolestani ajattelin testata George L:ää efektien väliin ja vahvaimelle, mutta vain piuhaa. Plugeiksi hommaan luultavasti Neutrikkeja ja kolvaten kiinni tietty. GeorgeL:n ruuviplugit näyttävät toimivan joillakin, toisilla taas on ollut ongelmia. Ei huvittaisi testata yhtäkään paria itse, kun tietää että kolvattu toimii kuitenkin taatusti. |
Aardfather 08.11.2004 03:02:44 | |
---|
Georgle L ei oikein toimi pitkänä instrumenttipiuhana, koska se taipuu vaan tiettyyn suuntaan hyvin ja toiseen suuntaan taas on jäykkä. Eikä piuhojen kiinnitys plugiin kestä jatkuvaa liikettä, vaan löystyy varmasti aika helposti. George L on pirun hyvää efektilautaan jossa piuhoja ei paljon liikutella, mutta instrumenttipiuhaksi kannattaa ostaa jotain muuta. Spektraflexin piuhoja voin kyllä lämpimästi suositella. En oo koskaan soittanu paremmilla piuhoilla enkä usko että koskaan tuun mitään muita käyttäänkään enää. Eivätkä taatusti mene solmuun. Ja hinta on HALPA laatuun ja kestävyyteen nähden. Tavallisia halpispiuhoja menee varmaan kottikärryllinen samassa ajassa kun Spektraflexejä yksi. - Aardfather |
Kossu 08.11.2004 08:37:14 (muokattu 08.11.2004 08:38:22) | |
---|
Olen samalla kannalla kuin monet muutkin tähän kirjoittaneet. Hankin muutamien George L piuhoja noin vuosi sitten, nyt ole luopumassa niistä kitaran ja pedaaleiden sekä pedaaleiden ja vahvistimen välillä. George L piuha on menee vastenmielisesti sotkuun ja sen vedonposto ei ole Neutrik luokkaa. Lyhyissä johdoissa se toimii hienosti. Eli IMO: Paras mahdollinen piuhoitus: Pitkät johdot: Neutrik NP2C plugit ja Tasker kaapeli pedaaleiden välijohdot: George L Pedaaleiden välillä plugin pienestä koosta on etua, eikä vastenmielinen kaapeli haittaa. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
weelie 08.11.2004 10:17:19 | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Niq 08.11.2004 10:35:55 | |
---|
http://www.billlawrence.com/Pages/Connector_Cable.htm "For example, Jimi Hendrix used a coiled cord with 3,000 picofarads (.003 microfarads), shifting the resonance below 2,000 Hertz on his Strats. This was the secret of Jimi's tone." Jahas, minä kun luulin että se jimin soundi lähti sormista, stratosta ja futsista/wahista. Mutta se olikin se piuha millä se teki sen soundinsa. ;) |
weelie 08.11.2004 10:43:50 | |
---|
"For example, Jimi Hendrix used a coiled cord with 3,000 picofarads (.003 microfarads), shifting the resonance below 2,000 Hertz on his Strats. This was the secret of Jimi's tone." Jahas, minä kun luulin että se jimin soundi lähti sormista, stratosta ja futsista/wahista. Mutta se olikin se piuha millä se teki sen soundinsa. ;) Kyllähän tuo Bill Lawrence on aika guru, että kyllä mä uskon että se on voinut itsekin olla näpräämässä Jiminkin kitaroita. Mutta oli miten: Olen myös kuullut että Albert Collins tarkoituksella käytti pitkää "huonoa" johtoa leikaten siten korkeita taajuuksia. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Captain Farrell 08.11.2004 11:06:28 | |
---|
Mulla on ohutta GeorgeL:ää laudassa ja paksua kitaran/laudan ja laudan/vahvistimen välissä. Ohut piuha on kerrassaan mainiota laudassa. Helppo kiinnittää eikä syö saundia. Jotkut väittää, että noi GeorgeL plugit löystyisivät ajan myötä ja että niitä saisi olla tasaisin väliajoin kiristämässä. Mä en ole kuitenkaan huomannut mitään sellaista. Mulla on ollut ne vuoden verran käytössä ja tiukalla ovat pysyneet. Toki jos lautaa muokkaa koko ajan, irroittelee ja kytkee piuhoja, niin plugeja varmaan kannattaa kiristellä, mutta jos piuhat saavat olla paikallaan, niin kireinä pysyvät. Paksumpi GeorgeL onkin sitten vähän toinen juttu. Se on jäykkää ja silleen rullalla koko ajan. Jos siis liikkuu lavalla paljon, niin piuha on umpisolmussa hyvin nopeesti. Mä olen kuitenkin tällanen vähemmän liikkuja, joten olen tullut sen kanssa toimeen. Plugeiksi olen laittanut Neutrikit. Jos nyt ostaisin kitaran ja laudan väliin piuhaa, niin en ottaisi GeorgeL:ää juuri tuon jäykkyyden takia. Spectraflex olis varmaan tämän hetken valinta. |