Kapane 07.11.2004 19:06:37 | |
---|
Pistän tässä just omaa Gax75 osiin, mutta nousi pari ongelmaa. Värin vaihto on tarkoitus tai itseasiassa vain hiominen, koska haluan, että puunväri jää ja ikävästi naarmuinen musta lähtee. 1. mikki valitsimesta lähtee yksi musta johto joka menee tallan "muttereihin" (sellaisiin, jotka ovat kiinni kitarassa liimalla). Päättelin, että se on selvästikkin jonkin näköinen ground, mutta ongelmaksi tuli, että miten saan sen irti. yksi vaihtoehto on, että kolvaan sen irti mikki valitsimesta, jolloin se jää sinne roikkumaan. Peloksi iski vain se että tuhoan sen jotenkin hiomis vaiheessa, jolloin se lähtee kokonaan irti ja mihinkä sitten groundaan?. Muita ideoita. 2. Isä vei hiomakoneen veljeni remonttisaitille. Pitäiskö mun odotaa, että saan sen takaisin vai voinko ruveta tappamaan aikaani käsi pelillä vai onko se liian työlästä ja aikaa vievää. |
kurmo 07.11.2004 19:45:17 | |
---|
2. Isä vei hiomakoneen veljeni remonttisaitille. Pitäiskö mun odotaa, että saan sen takaisin vai voinko ruveta tappamaan aikaani käsi pelillä vai onko se liian työlästä ja aikaa vievää. Kaverin kanssa hiottiin sen Jasson body käsipelillä yhdessä illassa. Ei paha, tosin ainakin kyseisen kapineen maali tahtoi tukkia paperin aika nopeasti. Tosin hiominen on kai hivenen kerettiläinen lähestymistapa? Olen kuullut, että maalit saa pois myös kuumailmapuhaltimella ja lastalla, tosin kuulemma pitää varoa, ettei töhötä puuta mustaksi samalla. Tässä menetelmässä on se etu, ettei ainakaan tule hiottua 'monttuja' tai muita uusia pintakuvioita... "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Solex 07.11.2004 20:01:15 | |
---|
Kuumailmapuhallinta en lähtisi välttämättä käyttämään koska siinä tuppaa helposti puu tummentua joistakin kohdista enemmän. Jos body maalattaisin läpinäkymättömäksi, asialla ei niinkään ole väliä. Olen yhdestä vanhasta lipastosta poistanut vanhan maalin maalinpoistoaineella ja sen jälkeen petsannut puun. Ei tykännyt yhtään kyttyrää maalinpoistoaineesta vaan tuli ihan nätti. Kyseessä on vain sen verran ärhäkkä myrkky etten ole ihan varma mitä kitaran runko sellaisesta sanoo. Sillä kyllä saisi bodyn sutjakasti puhtaaksi. Kokemuksia maalinpoistoaineen käytöstä kitaran kanssa, anyone? On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! |
Kapane 07.11.2004 20:02:20 | |
---|
Kaverin kanssa hiottiin sen Jasson body käsipelillä yhdessä illassa. Ei paha, tosin ainakin kyseisen kapineen maali tahtoi tukkia paperin aika nopeasti. Tosin hiominen on kai hivenen kerettiläinen lähestymistapa? Olen kuullut, että maalit saa pois myös kuumailmapuhaltimella ja lastalla, tosin kuulemma pitää varoa, ettei töhötä puuta mustaksi samalla. Tässä menetelmässä on se etu, ettei ainakaan tule hiottua 'monttuja' tai muita uusia pintakuvioita... jep saa, mutta silloin on loisto mahkut polttaa kitara mustaksi uudestaan. |
1 kysymyksen päätin tehdä sillai, että katkaisen switsin läheltä kaikki mikkitilaan menevät piuhat ja kolvaan myöhemmin takaisin yhteen. ainakin muistan mihin meni. kaula on bolt on voinko huoletta ruuvata irti ja kiinnitää myöhemmin ilman pelkoa tuhoista? |
Kapane 08.11.2004 14:08:43 | |
---|
Niin? |
Volle 08.11.2004 14:18:44 | |
---|
kaula on bolt on voinko huoletta ruuvata irti ja kiinnitää myöhemmin ilman pelkoa tuhoista? Mä ainakin tein niin omalle kitaralleni mallia GAX70 (melkein sama kuin gax75, kai). En ole mitään eroa tilanteeseen ennen irrotusta huomannut, paitsi ne erot, jotka siihen kaulaan ihan tarkoituksella tein, tietty. Osat kannattaa ottaa talteen... (joillekin pitää tästäkin muistuttaa) Nam. |
Kapane 08.11.2004 14:41:27 | |
---|
Koppa on agathista. Aloin mitettimään josko lakkaisi vai josko ei. ja jos lakkaisi, niin millä lakkaisi? |