Em. Biisissähän ei släpätä juuri lainkaan Kuka sen kieltää? |
Hohhoijaa 07.11.2004 17:10:46 | |
---|
slayerin sahauksia tässä treenailen... |
Teijo K. 07.11.2004 17:55:22 | |
---|
Em. Biisissähän ei släpätä juuri lainkaan So not? Minähän juuri totesin, että tuohon aikaan släppäsin _kaiken_. Jäi Mombasaan (släpytisläptipäp) väin päivä elämää (täptäpsläp) jne. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri. |
Tana 07.11.2004 23:37:44 | |
---|
No näinhän sen on tietty oltava jos sä kerta niin sanot! ;-) (sehän ei tietenkään oo mahdollista, et älyttömän monien keikkojen jälkeen haluu vaihtelua ja soittaakin jonku biisin erilailla ku yleensä...) Noh, voin tietysti olla väärässäkin (toisinaan), olen vaan katsonut RHCP:ltä niin monta keikkaa ja aina on menny toi plekulla. Vaihtelua flea on nähtävimmin hakenut erilaisista bassoista. Sillähän on varmaan 5-6 modulusta ja pari fenderiä keikoilla mukana aina ja sen flea-basson ulkonäkökin on vaihdellut aina välillä. Bookayasha! |
Tana 07.11.2004 23:39:18 (muokattu 07.11.2004 23:39:43) | |
---|
No mun mielestä se taas ei niinkään oo vaikee...:) En nyt muista biisin nimeä, mutta enivei. No, mikä on kellekki vaikeeta. Juuri se on Right on time!, se 16-osa - biisi Bookayasha! |
pardy 07.11.2004 23:58:28 | |
---|
Juuri se on Right on time!, se 16-osa - biisi Kah, perhana niinpäs oliki. |
Ihme Basisti 17.11.2004 21:40:59 | |
---|
Iron Maiden - Two Minutes To Midnight on kyl aika veikee etenkin lopussa. Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani. |
Basshunter 18.11.2004 08:37:52 | |
---|
Bodomin Every time I die sekä Downfall. Ei oikeestaan mitään ylivaikeita, mut se että saa nuo välipimputtelut oikealla iskulla alkamaan, niin jaahas... |
Keny 18.11.2004 09:33:50 | |
---|
So not? Minähän juuri totesin, että tuohon aikaan släppäsin _kaiken_. Jäi Mombasaan (släpytisläptipäp) väin päivä elämää (täptäpsläp) jne. Arva on mua palion edellä ku mä oon jäänny soittelee sointuja ja slappäilee.:-) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
pardy 18.11.2004 17:37:15 | |
---|
Arva on mua palion edellä ku mä oon jäänny soittelee sointuja ja slappäilee.:-) Ja mulla on taas just alkamassa se vaihe...:) Ehkä bassonsoitto on vähän niinku elämä: ensin synnyttään siihen juttuun, ollaan ulkona kaikesta, sitten tulee murrosikä, aletaan hakea sitä omaa juttua ja aletaan tajuta asiota enemmänkin, ja sit se jatkuu siitä eteenpäin sillee et saattaa tavat ja tyyli vähän muuttua matkan varrella. Ehkä toi släppäys on se aikuisuuden kynnys bassonsoitossa, eli Keny on nyt aikuinen bassonsoitossa, minä alan pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi, ja arva onkin sitten jo vanha pieru. :) |
Wil-J 18.11.2004 20:04:30 | |
---|
Ja mulla on taas just alkamassa se vaihe...:) Ehkä bassonsoitto on vähän niinku elämä: ensin synnyttään siihen juttuun, ollaan ulkona kaikesta, sitten tulee murrosikä, aletaan hakea sitä omaa juttua ja aletaan tajuta asiota enemmänkin, ja sit se jatkuu siitä eteenpäin sillee et saattaa tavat ja tyyli vähän muuttua matkan varrella. Ehkä toi släppäys on se aikuisuuden kynnys bassonsoitossa, eli Keny on nyt aikuinen bassonsoitossa, minä alan pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi, ja arva onkin sitten jo vanha pieru. :) Ihan hyvä teoria... Mutta sitten mun "murrosikä" oli todella vauhdikas kun armoton släppäys/täppäys/tilutus kausi kesti vain n. vuoden ja nyt alan olla siitä yli :) Toki niitä hommia vieläkin teen etc mutta niiden rooli on pienentynyt huomattavasti. Ja olen jopa luopunut ajatuksesta 7 kielisestä hi-fi monsterista ja päätynyt siihen, että aion hankkia 5-kielisen hi-fi basson (johon kuitenkin laitatan mahdollisuuden vaihtaa passiiviksi vivusta vääntämällä) :D |
Keny 18.11.2004 20:40:57 | |
---|
Ja mulla on taas just alkamassa se vaihe...:) Ehkä bassonsoitto on vähän niinku elämä: ensin synnyttään siihen juttuun, ollaan ulkona kaikesta, sitten tulee murrosikä, aletaan hakea sitä omaa juttua ja aletaan tajuta asiota enemmänkin, ja sit se jatkuu siitä eteenpäin sillee et saattaa tavat ja tyyli vähän muuttua matkan varrella. Ehkä toi släppäys on se aikuisuuden kynnys bassonsoitossa, eli Keny on nyt aikuinen bassonsoitossa, minä alan pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi, ja arva onkin sitten jo vanha pieru. :) Joo mut jos ei haluukkaan vanheta.:-).Moni on sanonnu et toi mitä ny teen on se mun juttu ja sopii mulle ja viellä kun se tuntuu siltä itekkin niin miks ei.En siis tiluttele enkä täppää mut peukuttelen 50% biiseistä ja se tuntuu hyvältä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johannes_t 18.11.2004 22:11:52 | |
---|
Toi tekniikka on vähän semmonen juttu, joka kannattaa ottaa haltuun nuorena, kun intoa ja rahkeita riittää. Tekniikastahan ei voi olla mitään haittaa? Minä en ole koskaan ollut kovinkaan kummoinen treenaaja, enkä kovin ihmeellisiä tapping tai peukku juttuja ole innostunut treenaamaan. Mun soitto on ehkä enemmänkin (vittu mikä sana) katu-uskottavaa. Pitää kuitenkin meikäläisenkin muistaa, että kaikkien mielestä musiikin ei tarvitse herättää muunlaisia tunteita, kuin silkan ihmetyksen siitä, kuinka joku osaa tehdä jotain teknisesti todella haastavaa... |
pardy 18.11.2004 22:12:51 | |
---|
Joo mut jos ei haluukkaan vanheta. Sää ootki bassottelun Peter Pan. :) |
pardy 18.11.2004 22:20:20 | |
---|
Toi tekniikka on vähän semmonen juttu, joka kannattaa ottaa haltuun nuorena, kun intoa ja rahkeita riittää. Tekniikastahan ei voi olla mitään haittaa? Minä en ole koskaan ollut kovinkaan kummoinen treenaaja, enkä kovin ihmeellisiä tapping tai peukku juttuja ole innostunut treenaamaan. Mun soitto on ehkä enemmänkin (vittu mikä sana) katu-uskottavaa. Pitää kuitenkin meikäläisenkin muistaa, että kaikkien mielestä musiikin ei tarvitse herättää muunlaisia tunteita, kuin silkan ihmetyksen siitä, kuinka joku osaa tehdä jotain teknisesti todella haastavaa... Mutta on se myös niinkin, että kun soittaa vaan sitä omaa juttuaan, ja tekee sen sellasella antaumuksella ja uskottavuudella joka kerta, niin kyllä se yleisössä olevissa basisteissa herättää ihmetystä vaikkei mitään kummempia teknisiä juttuja soittelisikaan. Näin oon mä ainaki kokenut. Itsekkään en ole juur koskaan mitään peukku/täppinki/kieli poskessa-sooloja vedellyt, joten voisi siis sanoa, että mun soitto on semmosta "perusbassottelua", jos se pitäisi määritellä. Tosin mun soitto on aika "juoksevaa" ja muutenkin semmosta kulkevaa ja rytmikästä... No äh, taas mentiin sivuraiteille aiheesta... Kun mä siis vedän sillä mun omalla tyylillä, ni siihen tulee aina mukaan semmonen tietynlainen eläytyminen, ja ku on hyvä fiilis, ni omaa soittoonki tulee aina semmonen joku "lisämauste". |
balzary 19.11.2004 11:31:39 | |
---|
Alkuperäseen aiheeseen liittyen: Fishbone ja When problems arise. ja kyllä maar tuottaa vaikeuksia. Pitsooojaa on monenlaisiaaaa... |
hollstro 21.11.2004 21:31:23 | |
---|
|