Aihe: biisien tekeminen
1
karimm
04.11.2004 17:00:23
Mä olen tehnyt 3 biisiä, ja ihmettelen mitä niille pitäisi tehdä. Kuinka tarjota biisiä jollekulle laulajalle tai bändille? Mitä ne yleensä semmosesta tykkää?

Neuvot olis tarpeen

Nm. itse ei osaa laulaa
kivi
04.11.2004 20:44:01
Mä olen tehnyt 3 biisiä, ja ihmettelen mitä niille pitäisi tehdä.

Kirjoita lisää, ja anna kaveribändeille. Melkoisella varmuudella uskallan sanoa, etteivät kenenkään ensimmäiset biisit ole vielä ammattilaisia kiinnostavaa tasoa.

Mitä tahansa teetkin, älä jää miettimään niitä biisejä, äläkä nosta niitä liian suureen arvoon. Muuten biisien synnyttäminen vaikeutuu. Kaikki kiertoon vaan, rahasta viis. Sillai niitä tulee tehtyä lisääkin.

Kritiikkiä teksteihin saa vaikkapa täältä muusikoiden.netistä, Lyriikat-palstalta.

Lahjakkaalta ja rutinoituneeltakin biisinikkarilta syntyy yhtä hyvää biisiä kohden kymmeniä huonoja. Todellisia helmiä varten vaaditaan satoja keskinkertaisia ralleja. Aikaa myöten huonon ja hyvän suhteellinen käsite tietysti muuttuu, mutta muista, että se sama Juice Leskinen on kirjoittanut sekä kappaleen "Syksyn sävel" että "Ämpärillä hilloo".

Tsemppiä vaan!
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
karimm
05.11.2004 08:48:59
Joo, tiedän kyllä missä mennään. En pidä niitä biisejäni minään helminä, mutta omiksi tekemisiksi ne on hyviä. Varsinkin kun en koskaan ennen ole tehnyt, vaan keskittynyt soitteleen toisten tekeleitä.

Täytyy laittaa sanat tänne palstalle nähtäväksi, hyvä idea, kiitti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)