Aihe: Niskalaukaus (ainakin) tauolle
1 2 3
k1mm0
07.11.2004 14:00:49
Harmittaa kyllä minuakin, ollut aina yksi tärkeimmistä yhtyeistä minulle. Mutta väkisin ei pidä lähteä ikinä missään tapauksessa vääntämään, jos tuntuu, että nyt ei irtoa. Viisas ratkaisu tuossa tilanteessa jälleen Timolta.

Onneksi vetävät viimeisen keikkansa täällä Lutakossa, pakko mennä katsomaan.
Se on kyllä ihan epistä, kun kaveri on ollut paljon enemmän humalassa kuin itse, mutta silti itselle tulee hirveä krapula ja sille kaverille ei ollenkaan.

Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja
kivi
07.11.2004 14:13:18 (muokattu 07.11.2004 14:18:50)
Hyvä juttu, tauko varmasti kannattaa. Rajaportti ja Kylmä tila olivat sellaisia levyjä, että yksinomaan niiden linjoilla (yksinhuoltaja-korvenraivaaja-tematiikka, isä ja lapsi, hyvästijätöt ym.) ei varmasti kannata jatkaa, parempi miettiä rauhassa jos ja kun nyt ei ole taloudellista painettakaan kiirehtiä. Riski tahattoman huumorin irvistelemiseen saumoista on ilmeinen, Niskalaukauksen paatoksellisuudella olisi (ja on) helppoa muuttua parodiaksi itsestään.

Niskalaukaus on mulle ollut aina enemmän live- kuin levybändi, ja kyllä ne on joka vuosi ainakin viisi kertaa tullut nähtyä. Tätä nykyistä linjaa Surupukuineen ja 'Te ette tarvitse minua' -itketyksineen en olisi osannut aavistaa silloin, kun aikoinaan Lyijykomppanian esikoisen käteeni sain*.

Tietty hauskuus ja oikea innokkuus tuntuu olevan vähän hukassa. Toivottavasti ei ikuisesti, kyseessähän ovat harvinaisen hienot ja miellyttävät miehet, joille mielellään toivoo kaikkea hyvää. Ottakaahan iisisti.

(*En olis kyllä arvannut nykyistä mättösinfonia-Kotiteollisuuttakaan tulevaksi silloin kun Hullu ukko ja kotiteollisuus -yhtyeestä innostuin...)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Henko
07.11.2004 15:44:26

Alkoi todella kyllästyttää se tuoppiin itkeminen. Ja ne lieveilmiöt, mitä mm. "minulle ei vittuilla"-paidat aiheuttivat.
If it's too loud, you're too old.
Noidanmetsästäjä
08.11.2004 18:45:29
Tauko lienee tervetullut kyseiselle orkesterille. Vaikka Kylmä tila - levyllä oli pari hyvääkin kappaletta, suurin osa oli sitä yhden riffin sahaamista... Toivotaan että Trio Niskalaukaus palaa, itse kuulin jostain että Kylmä tila olisi viimeinen kunnon albumi...
"Minä olen Kari Peitsamo!"
Tohtori Mustajärvi
09.11.2004 17:30:36
Trio Niskalaukaus ja sen kärkiäijä T.Rautiainen ovat hyvä piristys suomalaiselle musataivaalle. Tauko heille suotakoon, toivottavasti tulevat levänneinä takaisin!!
Kaikki, paitsi yykaakoo, on turhaa! -lisää potkua ja volyymiä
Nita Nitro
10.11.2004 10:40:46
Alkoi todella kyllästyttää se tuoppiin itkeminen. Ja ne lieveilmiöt, mitä mm. "minulle ei vittuilla"-paidat aiheuttivat.

Just näin!

Toivottavasti eivät suuressa armossaan keksi tehdä comebackia.
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
Juzzu
10.11.2004 10:54:14

Paljon parempia on ne "minulle vittuillaan" -paidat.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Henko
10.11.2004 11:34:37

Semmosta oonkin monesti ollu ostamassa. "Liiterin takana on vielä halkoja" on kans hyvä.
konehes
10.11.2004 12:38:31

Huomattavasti todenmukaisempia.
xulu
11.11.2004 13:12:10

YES!lopettaisivat samantien.
Think of hummingbirds as the flying penises of flowers
lapio
11.11.2004 14:51:39

Ne on Kumikamelin paitoja. Pitää kyllä katsoa olisiko niitä myynnissä tulevalla Jyväskylän keikalla.
Ei helvetti en minä jaksa enää tuntia oottaa. On se kypsää. Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
Henko
11.11.2004 17:37:21

Ne on Kumikamelin paitoja. Pitää kyllä katsoa olisiko niitä myynnissä tulevalla Jyväskylän keikalla.

Niin on. Kumikamelin uuskin levy on hyvä.
Sori, meni offtopickiks.
saturnzreturn
11.11.2004 19:35:09
lopettaisivat nyt jo...
my wallet's fat and so is my head
_Petri_
12.11.2004 03:45:35

lopettaisivat nyt jo...

Mitä virkaa tällaisilla kommenteilla on tässä ketjussa? Tai missään.

Mielestäni tämä tauko/lopettaminen on ihan hyvä juttu. Bändi on kuitenkin ollut viime aikoina niin järjettömästi esillä joka paikassa ja keikkaillut itsensä puhki. Mielenkiinto on kadonnut. Uutta sanottavaa ei enää paljon ole ollut. Aika aikaa kutakin. Hienon uran yhtye kuitenkin teki ja oli myös vaikuttamassa aika isona tekijänä nykyisen hevivillityksen syntyyn. Ja varmasti monen bändinkin syntyyn. Mutta siis. Hyvää jatkoa äijille toivon ma.
aikavaikea
01.11.2006 08:01:56
lopettaisivat nyt jo...

Huom! Olet kirjoittamassa yli 719 päivää vanhaan ketjuun!

Jep, toiveesi toteutui.

http://www.iltalehti.fi/viihde/200610315310862_vi.shtml

Trio Niskalaukaus kuopattiin
1.11.2006 2:39
Timo Rautiainen jatkaa soolouraa.

- Emme löytäneet kahden vuoden tauon jälkeen yhteistä suuntaa siihen, miten tästä jatkettaisiin. Kyse on ainoastaan musiikillisista näkemyksistä, Timo Rautiainen kertoo.

- Ilman Niskalaukaustakin Suomessa on riittävän monta bändiä, jotka tekevät saman levyn vuodesta toiseen. Suosittelen muillekin omien tekemisten kyseenalaistamista aika ajoin.

Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus ei tule tekemään enää koskaan yhtään keikkaa. Ei, vaikka suurilla summilla kesän erikoiskeikoille houkuteltaisiin.

- Haikein mielin teimme tämän raskaan päätöksen.

- Omasta puolestani voin sanoa, että sain kokoonpanosta niin paljon mainetta ja kunniaa, että sellaisesta ei voi pieni ihminen unelmoidakaan, Timo toteaa kiitollisena.

Rautiaisen kesäprojektiksi suunniteltu soololevy Sarvivuori ja levyn kiertue tuntuivat sen verran mukavilta, että poppoo suunnittelee suuntaavansa studioon maaliskuun alussa.

- Viime kesän kokemukset olivat loistavia ja pyrimme tekemään seuraavan levyn mahdollisimman pitkälti samalla porukalla. Viimeisen keikkamme jälkeen tuli hölmö olo. Tässäkö se sitten oli? Jatkaminen tuntui loogiselta ratkaisulta, Rautiainen hymyilee.
Rats in the cellar and toys in the attic.
Emplate
01.11.2006 09:57:49

Ehkä ihan hyvä päätös. Alkoi kieltämättä bändi vähän toistaa itseään.
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
Juzzu
01.11.2006 11:24:17
Ny voi lyödä sitten homman pakettiin ja todeta että 'Itku pitkästä ilosta' oli pändin hieno kultainen leikkaus, sitä ennen tyyli oli haussa, sen jälkeen sitä vaan toistettiin liikaa. Hyvä levy.
kivi
01.11.2006 13:52:50
Ehkä ihan hyvä päätös. Alkoi kieltämättä bändi vähän toistaa itseään.

No ei niinkään. Niskalaukaus teki levyt jotenkin aina pareittain, kaksi ihan samanlaista levyä, ja sitten tyylinvaihto, kaksi samanlaista ja tyylinvaihto. Ihan hyvä ratkaisu hitaamman yleisön herättämiseksi.

On varmasti myös reilua, ettei Timon tarvitse sälyttää uutta, aikuisempaa linjaansa enää Niskalaukausten ...hm... niskaan. Tai päälle. Metallia ja iskelmää sekoitetaan jo nyt kyllin, saati että tarvitsisi lanseerata uusi, Kari Tapio -henkisempi metallin alalaji; rekkamiesmetalli, jossa mieskin saa olla herkkä, kun kaipaa kotiin.

Älkää käsittäkö väärin. Timo Rautiainen on hieno mies, arvostan häntä suuresti niin ihmisenä kuin julkisuuden henkilönä, mutta eihän metalli voi olla vastuullista, eihän? Ne "muista lukea läksysi" -signeeraukset levyissä olivat ehkä ...no niin...

:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
carnation
01.11.2006 14:14:20
On varmasti myös reilua, ettei Timon tarvitse sälyttää uutta, aikuisempaa linjaansa enää Niskalaukausten ...hm... niskaan. Tai päälle. Metallia ja iskelmää sekoitetaan jo nyt kyllin, saati että tarvitsisi lanseerata uusi, Kari Tapio -henkisempi metallin alalaji; rekkamiesmetalli, jossa mieskin saa olla herkkä, kun kaipaa kotiin.

Älkää käsittäkö väärin. Timo Rautiainen on hieno mies, arvostan häntä suuresti niin ihmisenä kuin julkisuuden henkilönä, mutta eihän metalli voi olla vastuullista, eihän? Ne "muista lukea läksysi" -signeeraukset levyissä olivat ehkä ...no niin...

Niskalaukaus menee (tai meni) metalligenreen Karpohevi.

"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)