Paperilyhty 17.10.2004 16:24:12 | |
---|
Kuulemassasi väittämässä on käsittääkseni kumpaakin - totta ja tarua. Led Zeppelin päätti jo uransa alussa olevansa albumipainotteisempi bändi. Singlejä julkaistiin, mutta niiden määrä on pienempi kuin monilla muilla bändeillä. Zeppelinin ekassa levytyssopimuksessahan oli "rajoittamaton taiteellinen vapaus", joka käytännössä tarkoitti päätösvaltaa sille mitä julkaistaan singlenä ja kuinka monta singleä julkaistaan. Minä taas olen aina käsittänyt niin, että jos singlejä pääsikin tulemaan markkinoille, Atlantic julkaisi ne aina ilman Zeppelinin siunausta. Eniten tästä on puhuttu varmaan nelosen ja Stairwayn kohdalla. Jimmyn mielestä albumi piti kuulla kokonaisuutena, eikä lähteä irrottelemaan singlejä sieltä täältä. Lisäksi Page kertoi jossain lehdessä, että heti, jos Stairwaystä tulisi single, "the next thing they'd want would be an edited version, and I was having none of that, no way" (hieno puoliksi suomen- , puoliksi englanninkielinen lause). Mutta ei-singlejä - periaate taas ei sovi Houses Of The Holyyn; eikö Over The Hills.. ollut kuitenkin singlejulkaisu? Zeppelinin ideahan oli se, ettei bändi julkaissut singlejä tai muutenkaan tehnyt pahemmin promootiota, vaan ihmiset pystyivät ainoastaan kuulemaan bändiä levyltä (ja tietenkin radiosta) ja näkemään konserteissa, mikä piti mielenkiintoa hyvin yllä. Vielä yksi juttu Zeppelinin uran alusta: Atlantic pyysi Peter Grantilta lupaa johonkin singlejulkaisuun, mutta Grant ei suostunut. Epätoivoinen Atlanticin edustaja koetti vielä vedota Grantiin sanomalla "But don't you understand, that's how we promote records", johon Grant totesi "Not my records you don't". Haha. Am I cursed or am I blessed, I can't tell,
oh yes |
willie 17.10.2004 17:45:28 | |
---|
...tai empäs kysykkään. Et ikinä arvaa, mitä olin vähällä kysyä? Kuinka ihmeessä tuon voisin arvatakkaan............ Basisti, melkein 50v. |
biibob 06.11.2004 17:09:41 | |
---|
Tämä oli kyllä kauheinta mitä led zeppelin fanille siis minulle voi käydä: No olin paikallisessa levykaupassa, jossa myydään myös käytettyjä lp levyjä. No huvikseni sitten selasin niitä levypinkkoja, niin käteeni tuli vastaan zeppeliinien physical graffiti lp. Silloin päätin, että tämä lähtee mukaan. En voi vieläkään käsittää, että mikä minun huomioni sai pois, mutta satuin kävelemään kaupasta tyhjin käsin pois. Tajusin kotona, että perkele se unohdin ostaa sen levyn (led zeppelin lp:t eivät aina ole helpoimpia saatavia) Menin sitten seuraavana päivänä vielä toiveikkaana takaisin sinne liikkeeseen, että olisin sen ostanut, niin kappas vaan joku oli ollut nopeampi. Hyvästi physical graffitti. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Tämä oli kyllä kauheinta mitä led zeppelin fanille siis minulle voi käydä--. Aika paha. Ja Physical Graffitia ei tahdo edes löytää cd:nä. Itse en voi vieläkään uskoa, että minulla on Zeppelin II vinyylinä (vaikka olen sen jotain pari vuotta omistanut), aina on yhtä jännää nähdä se osana omaa kokoelmaa. Ja kolmonen myös; sitä kiekkoa on tullut pyöriteltyä aika usein. Olisipa muissakin levyissä samanlaisia jippoja. Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave- |
biibob 06.11.2004 19:45:13 | |
---|
Nyt pitää taas kierrellä toiveikkaana kauppoja, jos vaikka joku olisi myynyt jonkun lp:n sinne. Hyvin epätodennäköistä. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
author 06.11.2004 20:36:04 | |
---|
Kun tuolla CDON:ssa myydään Zeppelinin I-IV levyjä vinylreplicana ja remastereina, niin mikä noiden ero on ja kumpaa suosittelette ostamaan ? Hintaeroa noilla on n.3€ Bugger. |
Iso D 06.11.2004 20:42:46 | |
---|
Kun tuolla CDON:ssa myydään Zeppelinin I-IV levyjä vinylreplicana ja remastereina, niin mikä noiden ero on ja kumpaa suosittelette ostamaan ? Hintaeroa noilla on n.3€ Vinylreplicat ovat alkuperäisten vinyylien näköisiä( siis pahvikannet), vaikkakin CD:n kokoisia. Esim. kolmosessa pahvikansissa on sellainen veikeä pyörivä kiekko. Todella hienojahan nuo ovat. Ostajasta riippuu, ovatko sitten lisähinnan arvoisia. Vedestä nousee kasvi! |
biibob 06.11.2004 23:57:25 | |
---|
Mä omistan ton 3 levyn sellaisena pahvilätkänä. Ei niiden sisällössä ole eroa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Jane 08.11.2004 15:58:37 | |
---|
Kaikki mun Zep-levyt on sellaisia vinyylireplikoita. Suosittelen ostamaan juuri ne, koska alkuperäisiä kansia on niin siisti tutkia (Zoso, anyone?). Sisällössä ei ole eroa, molemmat on remasteroitu. |
Paperilyhty 14.11.2004 14:14:49 | |
---|
Uudessa Classic Rockissa muuten juttua Zeppelinistä, jos joku ei ole vielä huomannut. Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave- |
Nazareth 06.12.2004 08:21:38 | |
---|
Coda on aika kova. Vastaan siis Coda. "M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27 |
pliksu 06.12.2004 17:21:57 | |
---|
Se on I tai II. Kyl se ykkönen taitaa olla. Sen verran alkukantaista groovea löytyy. Osaako joku muuten sanoa et mikähän tuo mun CD-painokseni on, kun itse CD on kauttaaltaan kultainen? (ei, ei soo piraatti). I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want |
arska 08.12.2004 11:00:39 | |
---|
How The West Was Won-dvd, II ja IV... Uskomattomia levyjä Ota pipo mukkaan, nii et joudu hukkaan! |
*RocketQueen* 13.12.2004 19:39:04 | |
---|
immigrant song on jumalattoman hyvä...Se on kunnon menobiisi...saa ainakii miut pomppimaan vaik en haluis.xD |
Stain 14.12.2004 12:04:04 | |
---|
Kertokaapas joku miten Bonham kuoli? Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan. |
Dr. Muff 14.12.2004 13:15:24 | |
---|
Kertokaapas joku miten Bonham kuoli? Soi perhepitsan ja joi 40 shottia vodkaa. Löydettiin aamulla oksennukseen tukehtuneena. Ilmeisesti omaansa. Jotenkin näin. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
Paperilyhty 05.01.2005 19:39:03 | |
---|
Oho, radiossa sanottiin, että Zeppelin saa kunnia-Grammyn. Mahtavaa! Kerkesin kyllä jo luulla, että uutinen kertoo re-unionista, kun se alkoi jotenkin, että "Yhdysvalloissa Led Zeppelin..." ja ajattelin sen jatkuvan "tekee kauan odotetun reunion-kiertueen". Onneksi ei, heh. Tai no en tiiä. Olisihan se ollut hienoa. Tuleekohan Jonesykin pokkaamaan palkinnon Robertin ja Jimmyn kanssa? Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave- |
willie 05.01.2005 19:49:19 | |
---|
Ei kiitos mitään Zep -uudelleenlämmittelyä tai muuta. Muutenkin ottaa pattiin kun aina Stairway to Heaven valitaan ns. kaikkien aikojen biisiksi. Kuulokkeet päähän ja Zep I soimaan (kerrostalossa), tai nupit kaakkoon (landella). Kyllä Good Times Bad Times on niin rankka ja I Can´t Quit You Babe on kylmien väreiden biisi, armoton basso ja bassari ! Tää on loputon aihe... Hyvää loppiaiasta, varsinkin Balckmountainside -tytölle ! |
Paperilyhty 05.01.2005 20:27:20 | |
---|
Muutenkin ottaa pattiin kun aina Stairway to Heaven valitaan ns. kaikkien aikojen biisiksi. Totta turiset. Mutta äskön oli kaikilla loistava mahdollisuus kuulla Dazed And Confused-pätkä. Tää on loputon aihe... Ja juuri siksi niin hyvä! Hyvää loppiaiasta, varsinkin Balckmountainside -tytölle ! Öh, kiitos samoin. Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave- |
zeplin song 05.01.2005 22:13:55 | |
---|
Paras levy on kyllä varmasti Led Zeppelin II.Ei voi muuta sanoa kuin että led zeppelin rokkaa,todellakin. :> Itselleni tärkeitä biisejä ovat Since I've been loving you, I can't quit you baby ja tietysti Whole Lotta Love. jei. sometimes I gotta say shut up
sometimes I gotta say so what
I don't think that it's so punk
what's with the Zeplin song |