sirdickyj 03.11.2004 16:26:05 | |
---|
viikko, puolitoista melkein aktiivista treeniä ja homma on siinä. Et liene tosissasi? Että se on sitten oikein siinä? Se biisi kumminkin kestää semmoset kolme ja puol minsaa ja aika tasasesti herra Balzary siinä sähköttää. Ei ihan viikon työn tulos ole, aika fyysinen suoritus. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Johannes_t 03.11.2004 16:33:37 | |
---|
Et liene tosissasi? Tottakai, Pardy on lahjakas poika :) Muistaisin, että häneltä taittuu muutama muu biisi, missä sormien täytyy olla jonkinmoisessa kunnossa, eli varsinaista aerobic-treeniä ei tarvita. Pitää vaan totuttaa ne nakit, jos/kun pohja on jo olemassa. Nollapisteestä jos pitäisi lähteä, niin veikkaisin treeniajaksi puoesta vuodesta vuoteen. Tunti, pari per päivä, tai niin paljon kun vaan paikat kestää. |
Herra A 03.11.2004 17:32:41 (muokattu 03.11.2004 17:33:02) | |
---|
Herralla alkaa noita soittovuosia olla takana jo aika paljon, saattaapi fysiikka ruveta pettämään? Eikös Flea ole vasta vähän yli nelikymppinen? Eli parhaassa terässä. Silloinhan se opettelu vasta alkaa! Fysiikka tulee vastaan 70 ikävuoden jälkeen ;) Mist ripples round your thin white neck
And draws me a line
Cold fingers mark this dying wreck
This moment is mine |
pardy 03.11.2004 21:10:45 | |
---|
Tottakai, Pardy on lahjakas poika :) Muistaisin, että häneltä taittuu muutama muu biisi, missä sormien täytyy olla jonkinmoisessa kunnossa, eli varsinaista aerobic-treeniä ei tarvita. Pitää vaan totuttaa ne nakit, jos/kun pohja on jo olemassa. Nollapisteestä jos pitäisi lähteä, niin veikkaisin treeniajaksi puoesta vuodesta vuoteen. Tunti, pari per päivä, tai niin paljon kun vaan paikat kestää. Kiitoskiitos...:) Joo siis tosiaan, kuten Johannes tuossa ounastelikin, niin mulla on tosiaan tuo fysiikkapuoli aika hyvin hanskassa. En välttämättä muilla bassonsoiton osa-alueilla pystyisi haastamaan puoliakaan tämän palstan tyypeistä, mutta tuo fysiikka on se mun vahvuus. Eli kun olen muita vastaavia biisejä suunnilleen yhteensä sen ½v-1v treenannut, niin se nollapiste on jo aika hyvin takanapäin. Äh. Ei kai haiskahtanu liiaalliselta omakehulta...? |
Mr. Right 04.11.2004 00:22:04 | |
---|
Ei haiskahtanut, ei... Täytyyhän kaiketikin omat kyvyt tiedostaa? :o) |
Tana 04.11.2004 08:48:59 | |
---|
Yks tuttu oli nähny livenä ja sano et sillon oli soittanu sormilla. Tuttus on nähny väärin, flea soittaa aina sen plekulla. Bookayasha! |
Paijukainen 04.11.2004 20:06:25 | |
---|
Se on tosi siisti biisi! Soittelin sitä tuossa n ½ vuotta sitten. Se unisono on niin siisti vaikka ei niin vaikea olekkaan! Jos se tuntuu vaikealta niin kannattaa ettiä vaan paremmat sormitukset... Kyllä mää nuo sormitukset oon kokeillu vaikka miten päin, mutta voipi vaan yksinkertasesti johtua siitä ettei vasuri liiku vielä niin totaaliseen tahtiin, sikälikin kun tänä syksynä vasta basson kouraani sain. Mutta treeniä vaan.. toivoa sopii jos jouluna menis. :) soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu |
Wil-J 04.11.2004 20:17:48 | |
---|
Kyllä mää nuo sormitukset oon kokeillu vaikka miten päin, mutta voipi vaan yksinkertasesti johtua siitä ettei vasuri liiku vielä niin totaaliseen tahtiin, sikälikin kun tänä syksynä vasta basson kouraani sain. Mutta treeniä vaan.. toivoa sopii jos jouluna menis. :) Ai no sitten jos vasta nyt oot alkanut soittaa :) |
ozmo 04.11.2004 21:08:24 | |
---|
Tuttus on nähny väärin, flea soittaa aina sen plekulla. No näinhän sen on tietty oltava jos sä kerta niin sanot! ;-) (sehän ei tietenkään oo mahdollista, et älyttömän monien keikkojen jälkeen haluu vaihtelua ja soittaakin jonku biisin erilailla ku yleensä...) |
Paijukainen 05.11.2004 20:49:27 | |
---|
Ai no sitten jos vasta nyt oot alkanut soittaa :) woohoo! ei tarvinnutkaan venailla jouluun. Piti vaan pari tuntia treenata ja paneutua hommaan niin kylhän se sitten meni. Nyt tuota ei varmaan loppuikänään unohdakaan.. soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu |
toho 05.11.2004 21:35:39 (muokattu 05.11.2004 21:49:28) | |
---|
iron maidenin biisit? |
Samu S. 05.11.2004 23:08:33 | |
---|
Huh, on teillä kyllä biisit. Mä kun yritän edelleen soittaa AC/DC:n Back in Blackia oikein. Avoimen E:n soittaminen oikeaan aikaan joka kerta on yllättävän vaikeaa. "Thats a dirty lie!" Angus blurts, "The truth is that we've made the same album over and over 14 times!" |
Johannes_t 06.11.2004 08:58:35 | |
---|
Huh, on teillä kyllä biisit. Silloin kun biisejä ei tarvitse keikoilla esittää: läpisoittaminen = osaaminen. Kyl sä nää tiärät. |
Teijo K. 06.11.2004 09:18:26 | |
---|
Silloin kun biisejä ei tarvitse keikoilla esittää: läpisoittaminen = osaaminen. Kyl sä nää tiärät. Niin, ja ihan osa kerrallaankin kahlaaminen käypi. Yhden biisin soittamiseen voi näin kulua useita tunteja. "eiku, eiku, eiku". Ja ettei ihan off topick mene, niin vaikein biisi minkä osaan on toi, öö jaa en taida osatakaan. Pahoittelen. No niin no. Silloin kun vielä släppäsin, niin soittelin ja laulelin tuota Primuksen Big brown Beaveria, keikoilla. Ja ainakin känniset sbasistit diggas. Varsin harmillisesti olivat kaikki rumia ukkoja. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri. |
Johannes_t 06.11.2004 10:06:29 | |
---|
Ja ainakin känniset sbasistit diggas. Varsin harmillisesti olivat kaikki rumia ukkoja. Joo, mä en enää soita keikkoja, paitsi niitä missä nimimerkki Satis ja muut saman genren edustajat ovat paikalla ;D |
biibob 06.11.2004 10:55:07 | |
---|
Itse olen kitaristi niin en välttämättä tiedä, että olenko oikeassa, mutta kun olen tuossa kuunnellut aina tuota zeppeliinien lemon songia, niin siinä kitarasoolon taustalla john paul jones vetää aika vinhaa bossottelua. Eli kuinka vaikea se on soittaa? Taitaapa se jones kuitenkin suurimmaksi osaksi tehdä ton osan improvisaationa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Ulle 06.11.2004 12:59:18 | |
---|
Tän topikin innoittamana soittelin sitten Sir Duken läpi. Kyllä sen läpi oppi soittaan muutamassa tunnissa, mutta soitto ei soundaa lähellekkään siltä miltä pitäis. Mulla on hommat ihan persiillään, kun onnistun soittaan läpi lähes kaiken, mutta saa olla aika pirun yksinkertanen biisi ennen kun kuulostan sbasistilta, enkä joltain räpeltäjältä. Täytyykin alkaa keskittyyn enemmän tohon soundin hiomiseen... Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää... |
Silloin kun vielä släppäsin, niin soittelin ja laulelin tuota Primuksen Big brown Beaveria, keikoilla. Et kai mennyt tätä släppäämään, siis släppäämään..??? :) Tuosta sir Dukesta on hauska muisto, piti reenata se tonne hää-keikalle männä kesänä ja sainkin sen siihen kuntoon, että kartaa ei enää tarvita. Nooh, eiköhän siinä pari tuntia ennen keikaa paljastu että sitä on laskettu kvartilla (tai jotain sinnepäin). Ja kun se on sellasta sähellystä aina, niin eihän siinä ehtiny edes bassoon vilkasta ennen vetoa. hymyissä suin sitten paiskottiin neli-kielisellä melkein ohi laatikoiden. :) Sillon tuli ikävä viis-kielistä.. |
Teijo K. 06.11.2004 14:43:08 | |
---|
Et kai mennyt tätä släppäämään, siis släppäämään..??? :) Tottakai, släppäsinhän kaiken. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri. |
HC-Audio 07.11.2004 16:21:44 | |
---|
Tottakai, släppäsinhän kaiken. Em. Biisissähän ei släpätä juuri lainkaan "more strings=more talent" |