Fuzzy Boner 05.11.2004 12:31:06 | |
---|
Sittenhän sä voisit tulla mulle roudariksi, mulla on vielä se pikku versio niin se ei paina juuri mitään!:) Ja edelleen ihmettelen miksi pitää verrata electroa työasemasynaan, molemmilla aivan eri funktiotkin kiippari-maailmassa. Kohta varmaan vertaat MiniMoog:ia Motifiin tyyliin Motif:ssa on parempi polyfonia... :) Mä mietin samaa. Sen takii hommaa kaikki mitä tarttee. On mulki toi VK-8 mut en oo urkuri niinku sanottu eli elektro välttää sen. |
maza 05.11.2004 18:08:04 | |
---|
Jotenkin Electrosta saa sellaisen kuvan, että vehje kaipaa kovasti peräänsä putkicombon/etusen tai Leslien ja ehkä jotain ulkoisia efektejä. Liekö perää tässä? Ainakin mun mielestä on. Noilla höysteillä se oliskin sitten vermaan aika kova. Toisaalta niinpä about mikä tahansa keikkaurku on. |
Niin ja tatsi. Electron "waterfall" on vähän turhan jäykkä urkuihin, mut hyvä kompromissi koska esim. rhodesia mahtava soittaa tolla. Electron tatsi on minusta aika lähellä Hammondia (tuu vaikka kokeilemaan), ja ennen kaikkea se palauttaa ihan älyttömän nopeesti, joten voi soitella komeesti tommosia kahden (tahi useemman) sormen tremoloita :) Rhodeseissa on kaikissa kokeilemissani ollut ihan erilainen tatsi; meikäläisen yksilössä on tommonen aika raskas ja kankea, mutta oon alkanu diggailemaan siitä ajan mittaan :) |
Jabbe 08.11.2004 00:14:02 | |
---|
Sittenhän sä voisit tulla mulle roudariksi, mulla on vielä se pikku versio niin se ei paina juuri mitään!:) Ja edelleen ihmettelen miksi pitää verrata electroa työasemasynaan, molemmilla aivan eri funktiotkin kiippari-maailmassa. Kohta varmaan vertaat MiniMoog:ia Motifiin tyyliin Motif:ssa on parempi polyfonia... :) Niin. Ei pidä verrata mitään mihinkään. Eihän Electroa oikeesti voikaan verrata. Jos tarvii sellasta ni tarvii, ei oo vaihtoehtoja. Mut mut, voi kuitenkin.. Ni ja ei sitä rhodesia yksinään kanna. Mut aina joku kaveri kuitenki löytyy. |
samulijp 08.11.2004 00:30:07 | |
---|
Kyllä tänäänkin kun olin pelkän motiffin kanssa liikenteessä niin electroa tuli ikävä jo heti aluksi. Rhodesit vielä menee mut urut, argh!!! .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
Clef 08.11.2004 18:26:57 | |
---|
Vaatii (luonnollisesti) hyvät/oikeat vahvarit yms. peräänsä, jotta kuulostaa miltään. Mutta tuossa koossa (ei paina juuri mitään, tosi pieni ja kevyt lankku) todella hyvin asiansa ajava soitin. Rhodesit, Wurlitzer ja Clavinet ovat matkijoiden parhaimmistoa, vaikka Motifissa on toki hyvät Roodokset myöskin. Urut ovat erittäin hyvät, vaikka Hammondin vastaavassa sähkö-keikkavehkeessä (XK-sarja) ne ovat paremmat. Uutena mielestäni hieman liian kova hinta. |
Pylkkänen 09.11.2004 12:12:18 | |
---|
Electron paras puoli on siinä, että kun sen kerran on ostanut, ei tarvi enää rhodes/hammond osastoa miettiä. Eli noi soundit on sellaisia, jotka ei mene koskaan vanhaksi. Clavia myös silloin tällöin päivittää käyttistä ja soundeja saa netistä myös imettyä, mutta tokihan ne itse pitää vääntää. Oikeastaan on ihan hyvä, että Electroon ei ole tehty kaikua sisään, koska yleensä se on ensimmäinen paikka, jossa valmistajat alkavat säästämään ts. kiippareiden kaiut on pääasiassa aika surkeita... "Music Is The Best" -FZ |
maza 10.11.2004 01:44:35 | |
---|
Electron paras puoli on siinä, että kun sen kerran on ostanut, ei tarvi enää rhodes/hammond osastoa miettiä. Riippuu purismin tasosta. Minua ei tyydytä. Paitsi soundien osalta, mut fiilistä ja tatsia noista ei irtoo. Sama homma ku kitaristeilla putki/trankkustyrkkareissa kosketusherkkyyden vaikutus säröytymiseen. |
zorro 10.11.2004 11:36:35 | |
---|
Riippuu purismin tasosta. Minua ei tyydytä. Paitsi soundien osalta, mut fiilistä ja tatsia noista ei irtoo. Sama homma ku kitaristeilla putki/trankkustyrkkareissa kosketusherkkyyden vaikutus säröytymiseen. mikäli itsekkin oikein muistan, ei electroa tarvinu kovin lujaa soittaa niin oli jo ääni säröllä. onko oikeassa rhodesissa sitten niin helppo saada ääni särölle? ja olisikohan electrossa ollut sitten sellaiset asetukset? OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII |
Pylkkänen 10.11.2004 13:36:46 | |
---|
mikäli itsekkin oikein muistan, ei electroa tarvinu kovin lujaa soittaa niin oli jo ääni säröllä. onko oikeassa rhodesissa sitten niin helppo saada ääni särölle? ja olisikohan electrossa ollut sitten sellaiset asetukset? Tod. näk. särö oli päällä. Siinä presetti A1:ssä on särö valmiina päällä... "Music Is The Best" -FZ |