Aihe: Vahvistinten eri valmistustavat, luotettavuudet ja eliniät
1 2 3 4
LaXu
05.11.2004 17:50:46
Mutta saundi? Siitähän tässä kuitenkin kaikitenkin on kyse ja vasta siitä pitää maksaa. Tämän tosiasian haluan myös oman vahvistimeni kanssa kohdata, tuskin maltan odottaa. Eli vertailu muiden laatupelien kanssa. Ei kai sitä muuta tapaa ostopäätökseen voi ollakkaan.

Totta, ja useimmille ei varmasti ole mitään väliä millä tekniikalla vahvistin on toteutettu jos se kuulostaa hyvältä ja kestää käyttöä.

Asiasta toiseen (taidan kyllä tehdä tästä ihan oman threadin). Kuinka äänitätte hiljaisella soitettavaa vahvistintanne, haluasin demota tätä ominaisuutta vahvistimessani.

Minä kun en äänittelystä niin tiedä, mutta oma ehdotukseni olisi jokin lujaa-hiljaa tyyppinen vertailu. Esimerkiksi sama pätkä ensin soitettuna nupit kaakossa ja sen jälkeen pieni "nyt mä väännän volat ykköselle" puhe ja sen jälkeen sama riffi tms. uudelleen. Näin kuulija saa kätevän vertailukohdan. Tietysti itse äänityksessä on varmasti pakko säädellä mikkietusen säätöjä jotta saa sen hiljaisenkin äänen sopivalla äänenvoimakkuudella talteen ja se tietysti muuttaa tulosta johonkin suuntaan.

Custom-Soundsin sivuillahan on noita videopätkiä Mad Professorista jossa näytetään vahvistimeen sisäänrakennetun keinokuorman tms. toimintaa juuri edellä mainitulla vertailuperiaatteella, joten sitäkin voi harkita jos saa videokameraa jostain lainaksi tai omistaa sellaisen.
Chemo
05.11.2004 18:54:51

Ts. kuinka pitäisi mikkietunen tuon kaltaisessa äänityksessä säätää?

Mulla on tuommoinen MIC100, ja aika pienellä on mullakin tullut gainia pidettyä siitä. Outputiakaan en oikeastaan ole nostanut kovin ylös. Fostex VF160:een olen tuon kanssa äänittänyt.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
trih
06.11.2004 06:41:08 (muokattu 06.11.2004 06:43:49)
Minä kun en äänittelystä niin tiedä, mutta oma ehdotukseni olisi jokin lujaa-hiljaa tyyppinen vertailu. Esimerkiksi sama pätkä ensin soitettuna nupit kaakossa ja sen jälkeen pieni "nyt mä väännän volat ykköselle" puhe ja sen jälkeen sama riffi tms. uudelleen. Näin kuulija saa kätevän vertailukohdan. Tietysti itse äänityksessä on varmasti pakko säädellä mikkietusen säätöjä jotta saa sen hiljaisenkin äänen sopivalla äänenvoimakkuudella talteen ja se tietysti muuttaa tulosta johonkin suuntaan.

Kokeilu kokeilu ja kokeilu. Kuten eräässä aiemmmassa topikissani kirjoitin, niin pelkkä "normaali" sm57 ei saa tallennettua sitä mikä vie rahat lompakosta ja tuo nautinnon korvalle. Tarvii lisää...

Onhan se omituista jos ei kalliita vehkeitä myös äänitetä arvoisellaan tavalla.

Edit: Oftopikinoftopikki: Eli tarkoitan siis kitarakamppeita.

Muut sitten erikseen...
svilo
06.11.2004 12:11:15
Kuten joku sanoi, yksinkertainen on kaunista, ja tuottaa jumalaisen saundin....

www.vilo.net/cornford.htm
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know
that I am in for trouble ... most of the time -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)