mr.bungle 05.11.2004 16:38:51 | |
---|
Niinpä, viivaton sen olla pitää. Nopeesti siihenkin kuulemma tottuu. Pöh. Viivallisessa ei ole kuin etuja. Minäkin pysyin vireessä kun oli vielä nauhaton, mielummin keikalla soitan leppoisasti turvautuen nauhamerkintöihin enemmän kuin huonoon monitorointiin. ja tämä on siis totuus |
Mutta auttakaapas minua tuon mikkiasian kanssa. En viitsisi aloittaa uutta topickia siitä. Vaikutti ihan kivoilta nuo Dimarzion 123 mikit, mutta mistäs minä sellaiset nykäisen? En mitään tosi modernia soundia kuitenkaan hae. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
balzary 05.11.2004 17:43:05 | |
---|
Mutta auttakaapas minua tuon mikkiasian kanssa. En viitsisi aloittaa uutta topickia siitä. Vaikutti ihan kivoilta nuo Dimarzion 123 mikit, mutta mistäs minä sellaiset nykäisen? En mitään tosi modernia soundia kuitenkaan hae. pardyltä. tosin ne on mustat. Pitsooojaa on monenlaisiaaaa... |
N_Bates 05.11.2004 18:17:02 | |
---|
mullon jotku hurinattomat dimartsiot tossa nauhattomassa. noi ainakin on perkeleen hyvät Stein und Brötchen! |
Novis_3 05.11.2004 18:40:23 (muokattu 05.11.2004 18:43:44) | |
---|
DiMarzion ModelOne toimii mulla, onhan se sentään itsensä Billy Sheenanin merkki. Kaulamikki, mutta ei ihan kaulassa kiinni ja murisee kivasti.. http://www.456music.com/itemdetail.cfm?Item_ID=4260 EDIT:Siellä on omakuvassa toi nauhaton. Nauhamerkit on vähän ööö erikoiset.. :) |
0301876 05.11.2004 21:35:32 | |
---|
Kertokaahan, että mikä niissä nauhattomissa kiehtoo niin paljon? Minulle ei ole ainakaan vielä valjennut. Miksi poistaa nauhat hyvästä nauhallisesta bassosta? Minkälaiseen musiikkiin sellainen nauhaton sitten sopii? Jotenkin tuntuu, että aina kun nauhattoman basson tunnistaa äänitteeltä niin se soundi alkaa raivostuttamaan (esim. Claptonin Tears in heaven). Saattaa tosin olla, että olen vain rajoitteinen.. Mä digaan nauhatonta. Mietin hetken miksi. Jos nauhottomalla soittaa esim. tunteellisen melodian, se saa enemmän sisältöä.Jopa se, että soittaa jonkun äänen epäpuhtaasti korostaa sitä. Toki james brown-tyylinen funkki ei kaipaa mitään muuta kuin fenkun ja asennetta, siihen ei nauhaton sovi. P.S: otit esimerkiksi aika persoonattoman soittajan(munaton) pino on 6-0! East on kikkelimiehiä. |
pardy 06.11.2004 14:43:36 (muokattu 06.11.2004 14:45:28) | |
---|
pardyltä. tosin ne on mustat. Aivan. Soundi on aika vintage, jopa munkin mieleen sopivan vintage, vaikka ehkä oon enemmän semmosen kuuman hihi-soundin ystävä. Jos ei musta väri oo iso miinus, ni mulle vaan pikaviestiä! Edit: Nii ja aattelin vielä sanoa että on mulla noi mun Warwickista revityt vanhat MECitki vileä tallessa, ja allekirjotuksessa on linkki siihen myynti-ilmoonki. Noi DiMarziot on nyt ne mitkä mulla on tossa Warwickissa noitten MECien tilalla. |
NYdoll 06.11.2004 14:47:23 | |
---|
Täytyypäs miettiä... Kylläpäs meni kummasti tämä juttu. Tulin haukkumaan nauhattomia ja sitten päätin alkaa tekemään sellaista. No elämä on täynnä yllätyksiä. Miten nuo haamunauhat muuten yleensä tehdään? "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
NYdoll 06.11.2004 16:02:19 | |
---|
Kummatkos sitten on yleisempiä kieliä nauhattomassa? roundit vai flatit? haluaisin, että soundi olis sellanen muriseva eikä ihan tumppu. Tumppubiiseihin mulla on toi passo. Eli roundit ois varmaan sit paremmat. Mitäs ne projannut käyttää? "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
pardy 06.11.2004 16:08:16 (muokattu 06.11.2004 16:08:59) | |
---|
Mitäs ne projannut käyttää? Roundeja, kiitos kysymästä. :) Mutta mulla onki eben-otelauta siinä nauhattomassa, joten ei tee niin pahaa kuin jos olisi ruusupuuta. Mutta nikkelikieliä käytän silti siinä kuitenkin, kun ne ovat kuitenkin vähän pehmeämmät. Siihen kuitenkin tulee silti pieniä naarmuja siihen eebeniinkin. Edit: varmaan ennätys 'kuitenkin'-sanan käyttämisessä, huomasin just... |
NYdoll 06.11.2004 16:12:03 | |
---|
Ebeniä se on se minunkin tuleva otelautani. Voisi vaikka ostaa sellaiset rotosoundin swingbassit, kun eivät maksa enää maltaita tuolla T-kaupassa.... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
pardy 06.11.2004 16:15:46 | |
---|
Ebeniä se on se minunkin tuleva otelautani. Voisi vaikka ostaa sellaiset rotosoundin swingbassit, kun eivät maksa enää maltaita tuolla T-kaupassa.... Ite käytän Warwickin Yellow labeleita. Tai ne ovat nyt siis kiinni, ja hyvin pelittävät. Edukkaita nekin, mutta silti laadukkaita. Ihan eri sarjaa ku ne punaset, joita kokeiltuaan ihmiset päättävät olla ostamatta enää ikinä Warwickin kieliä kun ovat niin paskoja, vaikkeivat edes tiedä noista muista mitään. Se on sääli se. |
Keny 07.11.2004 10:16:26 | |
---|
pardyltä. tosin ne on mustat. Mulla on ylimääräset vintagevalkoset kuoret niihin jos haluu vaihtaa...helppo homma. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Keny 07.11.2004 10:53:25 | |
---|
Ai niin nauhattomasta.Munsta ebenlauta ja haamunauhat on hyvä yhdistelmä.Eben antaa hyvän soundin ja ei niitä haamunauoja missään nimessä tarvii hävetä niinkun täällä jo kerrotiinkin. Jenkkilässä on kammo vouhka juuri siitä et aito nauhatonsoittaja vetää vaan puhtaalla kaulalla.No mikä on aito ja toiseks soittakoot sitte ohi keikalla kun ei monitorointi skulaa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Niskamies 07.11.2004 13:15:50 | |
---|
Pao ferro on kanssa hyvä materiaali nauhattoman otelaudaksi. Itellä on, ja tykkään. Meitsi on meshissä. |
NYdoll 07.11.2004 13:50:46 | |
---|
Kyllä nuo haamunauhat on mulla ollu ihan ehdoton valinta. Mutta kuinka ne kannattaa tehdä? Jee! Ylihuomenna pääsee taas jatkamaan tuota projektia... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Niskamies 07.11.2004 14:10:17 | |
---|
Kyllä nuo haamunauhat on mulla ollu ihan ehdoton valinta. Mutta kuinka ne kannattaa tehdä? Jee! Ylihuomenna pääsee taas jatkamaan tuota projektia... Tee otelautaan kolot niinkuin laittaisit tavalliset nauhat, mutta laita sinne nauhojen sisään vaikka ohut liuska vaahteraa. Meitsi on meshissä. |
NYdoll 08.11.2004 12:48:22 | |
---|
Täytyypä kysäistä huomenna siltä Paasoselta, että mitä se suosittelisi siihen.. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Basismi 08.11.2004 20:36:41 | |
---|
Kertokaahan, että mikä niissä nauhattomissa kiehtoo niin paljon? Tuli heti tämä threadi mieleen, kun satuin kuulemaan Himin love said no -biisin radiosta. Siinähän yllättäen on nauhaton beissi, en ollut ennen sitä huomannutkaan. Ei uskoisi Migen osaavan moista soittaa, liekö Ville vetänyt bassot vaiko Wessmani? It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Novis_3 08.11.2004 21:00:12 | |
---|
Tee otelautaan kolot niinkuin laittaisit tavalliset nauhat, mutta laita sinne nauhojen sisään vaikka ohut liuska vaahteraa. Jeps, käytin itsekkin tätä metodia ja kyllä toimii. Kannattee vaan olla tarkkana, ku sahailee niitä uria.. :) |