Aihe: Brain vai Herb - Kumpi se oikea Primus-rumpali?
1 2 3
Anarkiapurilainen
04.11.2004 18:31:42

Muistaakseni se dvd on koottu vähän eri tilaisuuksista, mut tä on nyt vaan mun muistikuva.

Nope. www.primussucks.com kertoo että siinä on tuon kiertueen viimeinen keikka kokonaisuudessaan, jossa bändi soitti 2 settiä.
Kaneli
05.11.2004 11:52:46

Niinhän se oli. Mä luin ton jonkin aikaa sit, ja muistin väärin.
Ei hätää.
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
Mangusti
05.11.2004 12:05:32
Miiinun mielestäni molemmat tyypit ovat hyviä, toinen valaisee Primus-kuun pimeää puolta ja toinen sitä valoisaa.

No en minä todellakaan tiedä, mitä tuon olisi pitänyt kertoa, joten kai sitä pitää vähän selventää.

Herb soittaa siististi, tupla-B temput kuulostaa hyviltä. Jos tupla olisi mustapippuria, niin Herb osaa pistää sitä sopivasti ruokaan. Tuo sellaista teknisen ovelaa fibaa Primukseen.

Brain taas esimerkiksi "Brownilla" toi mieleen ensiksi Bonzon ja "When the Levee breaks" kappaleen. Eli todella jykevää ja ilmavaa, pölyä nostattavaa meininkiä. Meinas pää hajota, kun levyä ensi kertaa kuuntelin kuulokkeet päässä. :D
Mutta soitto kuulostaa mainiolta, Lessin mutaisen basson kanssa luo mahtaisan viheliäisen massiivisen lopputuloksen.

Yrtti tai Aivo, kumpikin OK.
Poronliha on hyvvää.
Kaneli
05.11.2004 12:12:39

Hmm. Mä taas en tykkää jotenkin Herbin tuplabasarijutuista. Onhan ne lickeinä aika ässiä, mut ei ne mun mielestä Primukseen sovi.

Tiedän, teidän mielestä sopii, mut mä oonkin Brainin kannattaja:)
Henga
05.11.2004 12:40:59 (muokattu 05.11.2004 12:41:53)
Hmm. Mä taas en tykkää jotenkin Herbin tuplabasarijutuista. Onhan ne lickeinä aika ässiä, mut ei ne mun mielestä Primukseen sovi.

Hassu kommentti kun sen takiahan se alunperin Primukseen otettiin! :) Olivat kokeilleet monia rumpaleita, mukaanlukien Brainia ennenkuin löysivät Herbin.

makuasioitahan nämä.

alkaa tää threadi kohta menemään sivuraiteille.
Kaneli
05.11.2004 12:43:24

Eikä ala.

Brainhan oli alunperin Primuksen alkuperäinen rumpali, mut hajotti jalkansa skeittionnettomuudessa ja Herb tuli tilalle.

Tietoisku.
Henga
05.11.2004 13:12:06
Eikä ala.

Brainhan oli alunperin Primuksen alkuperäinen rumpali, mut hajotti jalkansa skeittionnettomuudessa ja Herb tuli tilalle.

Tietoisku.

Ähh, näinkö se menikin? pöh..
Kaneli
05.11.2004 13:16:26

Ähh, näinkö se menikin? pöh..

Kyllä :D

(voitonriemua)
Henga
05.11.2004 13:33:38 (muokattu 05.11.2004 13:33:55)
Kyllä :D

(voitonriemua)

Siis ei mulla Brainia mitään vastaan ole, pidän vaan alkupään Primuksesta enemmän, täten Herb tuntuu luonnollisemmalta valinnalta. Eläpä hihku! :D
Kaneli
05.11.2004 13:37:37

Siis ei mulla Brainia mitään vastaan ole, pidän vaan alkupään Primuksesta enemmän, täten Herb tuntuu luonnollisemmalta valinnalta. Eläpä hihku! :D

Mulla taas ei o mitään Herbiä vastaan, pidän vaan Brain-dynastian Primuksesta enemmän:)
sepeli
05.11.2004 13:37:57 (muokattu 05.11.2004 13:38:34)
Itsekin olen enemmän Herbin puolella, vaikka Antipopilla ja Brown Albumilla pidänkin paljon Brainin työstöstä. Esim. Laquerhead rullaa mahtavasti. Herbillä on myös hienoja bassoa/kitaraa mukailevia tomijuttuja.
"I've been very lonely in my isolated tower of indecipherable speech." | IMIK #22
Kaneli
05.11.2004 13:40:31

Itsekin olen enemmän Herbin puolella, vaikka Antipopilla ja Brown Albumilla pidänkin paljon Brainin työstöstä. Esim. Laquerhead rullaa mahtavasti. Herbillä on myös hienoja bassoa/kitaraa mukailevia tomijuttuja.

Lacquer Headin (miten se kirjoitetaan?) säkeistön aikainen komppi on ihan loisto, vaikka onkin periaatteessa vaan suoraa biittiä. Kiitos taitaa kuulua myös suuresti Les basso-komppiin.
Henga
05.11.2004 13:57:43
Kiitos taitaa kuulua myös suuresti Les basso-komppiin.

Kyl, mut Lerin tritonus (vai oliko se nyt seiska) soinnutus on jotain niin törkeätä siinä biisissä että mä olen pähkinöinä. Se Primuksessa onkin niin mahtavaa kun ne triona pistää ihan törkeetä juttua menemään, ja varsinkin Lerin vinksahtaneet komppaukset.... Kaikki siinä bändissä, on ollut ja on aika oman instrumenttinsa virtuooseja ja erittäin omaperäisiä, jota harvoin näinä päivinä näkee ja kuulee.

Mun mielestä (offaria) Ler on ehkä yksi aliarvostetuimmista kitaristeista jenkeissä. Tai, toi oli ehkä liian jyrkästi sanottu mutta... Haluaisin tarkastaa sen Lerin Zappa-picks levyn, enpä ole vaan löytänyt sitä mistään..
Kaneli
05.11.2004 14:02:54

Kyl, mut Lerin tritonus (vai oliko se nyt seiska) soinnutus on jotain niin törkeätä siinä biisissä että mä olen pähkinöinä. Se Primuksessa onkin niin mahtavaa kun ne triona pistää ihan törkeetä juttua menemään, ja varsinkin Lerin vinksahtaneet komppaukset.... Kaikki siinä bändissä, on ollut ja on aika oman instrumenttinsa virtuooseja ja erittäin omaperäisiä, jota harvoin näinä päivinä näkee ja kuulee.

Mun mielestä (offaria) Ler on ehkä yksi aliarvostetuimmista kitaristeista jenkeissä. Tai, toi oli ehkä liian jyrkästi sanottu mutta... Haluaisin tarkastaa sen Lerin Zappa-picks levyn, enpä ole vaan löytänyt sitä mistään..

Ja varsin hienoa La*uer Headissa on kun Ler kääntää sen tritonuksen säkeistön puolessavälissä ykköselle ja kolmoselle..

Aliarvostettu toki, mut jotenkin Lerin live-soolot ei oikein iske.

Tosin oon kuullu livenä vaan Tommy the Catin ja Bob's Party Time Loungen, et kukapa mä oon vinkumaan.
Kaneli
05.11.2004 14:18:55

Siis ei Lerin jutuissa mitään moitittavaa o (sarjassa Lerin LiveSoolot), mutta toteutus ei aina o parasta luokkaa, y'know?
aakkoin
06.04.2005 21:33:11
onhan brain hyvä mutta ihan ihan eri tyylinen ku herb, joka kuuluu primukseen ja tekee siitä oman tyylisen. kuunnelkaa bucketheadii nii kuulette brainii, jih
Suleima
07.04.2005 00:15:15
Herb on se "oikea" :)

Joku siinä miehessä vaan ihastuttaa niin isosti enemmän ku brainissa.

Hallucino genetics tais tulla marraskuun puolella jo. Itse hankin sen itselleni joululahjaksi samana päivänä ku vaatimaton kappalemäärä oli ilmestynyt Itäkeskuksen Free Record Shoppiin.

Kyseessä on yhden DVD:n kokonaisuus, jossa on siis yhdeltä ja samalta keikalta kaikki materiaali. Ensin Random-helmiä ja lopuksi Frizzle Fry-levy kokonaisuudessaan.

Todella ostamisen arvoinen DVD. Edellisen EP:n mukana tullut DVD jää aika kylmästi kakkokseksi tuon pläjäyksen rinnalla.
sepeli
07.04.2005 01:27:45
Lacquer Headin (miten se kirjoitetaan?) säkeistön aikainen komppi on ihan loisto, vaikka onkin periaatteessa vaan suoraa biittiä. Kiitos taitaa kuulua myös suuresti Les basso-komppiin.

Tässä kompissa on myös hienoa crashin sammuttelua.
Jatkuvahuuhtelureaktorilla päästään tämän jälkeen helposti pas membranakean seutuun ja sormi rectumissa tästä eteenpäin uretrassa olevaa katetria seuraten päästään myös rakkoon. | IMIK #22
Kaneli
07.04.2005 12:03:03

Tässä kompissa on myös hienoa crashin sammuttelua.

Brainin bravuuri onkin sammuttelu.

Herb Hallucino-Geneticsillä on kyllä mun mielestä hitusen liian tylsä, mut se voi riippua surkeista kamerakulmista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)