Aihe: Ahead hiilikuitua kapulassa!
1 2 3 4
Tietäjä
13.01.2003 22:10:57
Käväsin tossa Fasulla keskustassa ja iskin silmäni Aheadin hiilikuitu keppeihin. Voisiko joku kertoa onko niistä mihinkään? Millaista soundia lähtee pelteihin/kelloon. Kestävät ainakin?
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
Jami
13.01.2003 22:23:22

Kestävät ainakin?

Paitsi pellit/kellot.
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
Roberto
13.01.2003 23:05:38

Kestävät ainakin?

Kestävät, juu, mutta peltien ym. lisäksi menee ranteet ja kyynärpäät paskaksi. Hanskojen jälkeen typerin keksintö ikinä.
jonialanko
14.01.2003 00:51:44
Mulla on itellä Ahead Lars Ulrich -kapulat, eli hiilikuituset ja pidän niitä ihan hyvinä. Ne sopii hyvin mättöön, jos sille päälle sattuu :) Ei tarvi turhaan kuluttaa puuta. Pellit on mulla kestäny ainakin ihan hyvin. Lähtee sellainen tasainen soundi. Kelloista lähtee voimakas kilahdus! Suosittelen, jos oot sitä mieltä, että kovempaa soitettaessa puruja ja kepinpaloja lentelee liikaa =)
bluesman86
14.01.2003 09:06:26
hiilikuitu kepit on ihan mettästä
hahuusko
14.01.2003 09:28:14
Ahead-kepit eivät ole hiilikuitua, vaan runko on alumiinia ja päällä on vielä muovikuori.

Omien kokemusteni (minulla on ollut kahdet Aheadin 5B-kapulat) perusteella väittäisin olevan täyttä pötypuhetta, että ne muka vahingoittaisivat peltejä/ranteita/kyynärpäitä enemmän kuin tavalliset kepit, minulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Ja erittäin kestävätkin ne todellakin ovat.

Mutta on niissä huonotkin puolensa. Kantti-iskusoundi on aivan surkea ja ainakin oma komppipeltini (20" Istanbul Alchemy Rock Ride) kuulostaa melko erilaiselta (paljon paremmalta) puu- kuin Ahead-kapulalla soitettuna. Haitsut ja crashit kuulostavat kyllä suunnilleen samalta Aheadeillakin, enkä rumpujenkaan soundeissa ole merkittävää eroa huomannut.

Voin kyllä suositella noita pienin varauksin.
Joku vaa
17.01.2003 18:14:43
Noista aheadeista (menikö ny oikee) ollaan kans nii montaa mieltä että ei...
A-T
17.01.2003 20:30:01
Mulla on Aheadin Joey Jordison-kapulat ja hyvät on. Varsinkin kovaa soittavalle mättörumpalille. (öhh, en itse kuitenkaan soita kovin kovaa)
Naq
19.01.2003 15:47:35

Ei tod. kuluta peltejä sen enempää.. ranteet ja kyynärpäät tuntuvat kestävän paremmin, kai johtuen "oikeasta" kapulan painopisteestä. Trudimentit on helpompi soittaa, ym. ym.
Todella mahtavat kapulat..! Jää myös halvemmiksi pidemmän päälle..
-> Tama Rockstar
Roberto
19.01.2003 22:14:03

Ei tod. kuluta peltejä sen enempää.. ranteet ja kyynärpäät tuntuvat kestävän paremmin, kai johtuen "oikeasta" kapulan painopisteestä. Trudimentit on helpompi soittaa, ym. ym.
Todella mahtavat kapulat..! Jää myös halvemmiksi pidemmän päälle..

Eri kapulamalleissa painopiste on eri kohdassa, eli 'oikeaa' kohtaa ei sinänsä ole olemassa. Onnittelut kuitenkin sopivan löytämisestä!

ps. ne on rudimentit
Tietäjä
19.01.2003 22:45:26
Olen vähän kahden vaiheilla. Tuosta en kyllä tiedä hajoaako pellit helpommin vai ei. Eikö muovin pitäisi antaa helpommin periksi kuin puun.
xerxes
20.01.2003 17:46:15
Olen vähän kahden vaiheilla. Tuosta en kyllä tiedä hajoaako pellit helpommin vai ei. Eikö muovin pitäisi antaa helpommin periksi kuin puun.

Muoveja on niin moneksi. Kuten on puitakin. Mutta kyllä nää kepit on tehty aika kovasta kamasta, ei mistään ämpärimuovista. Toisaalta jos osaa lyödä oikein, niin ei ne mitään riko. Sen kummemmin kuin puisetkaan.
Rituaalimurha
21.01.2003 17:29:04

Joo, toi on iha paskan jauhantaa, et ne rikkois peltejä.. köyhät opiskelijat vaa marmattaa ku niil ei oo varaa ostaa semosii kapuloit. Muahaahaa sori
Vihreän tietty sävy...
Yrtti
22.01.2003 03:32:04

Olen Ahead kapuloiden ehdoton kannattaja. Tällä hetkellä tilanne vaan on sellainen että lähin kauppa mistä niitä saa on se Helsingin Kluuvikadun Fazer, ennen niitä myytiin ihan Oulussa saakka mutta jostain syystä näin ei enään ole.

Noh asiaan: Soundi on periaatteessa siis sama kuin puukapulassa jossa on nylon pää. eli diskanttisempi.
Niiden päällähän on muutaman millin paksunen vaihdettava muovi jota kannattaa vaihdella sitten kun rupeaa olemaan tarpeeksi kulunu ettei pellit mene. Itsellänihän pellit ja kaikki muutkin on mennyt :)
Mutta mikä näistä kapuloista tekee loistavat on se että ne kestää! nimittäin jonkin verran rahaa säästää kun ostaa yhdet aheadit (n.200mk) kuin että sitten 10 paria puukapuloita...
Ja mitä ranteisiin ja muihin nikamiin tulee niin voi juma...akat...
Yrtti
22.01.2003 03:36:05

Niiiin ja unohtu heittää triviaa. Alunperinhän kapulan valmistajana toimi Easton. Sama firma mikä tekee näitä jääkiekkomailoja yms. sitten niistä lähti Eastonin logo pois ja pelkkä ahead jäi...
Naq
22.01.2003 12:57:21

Eri kapulamalleissa painopiste on eri kohdassa, eli 'oikeaa' kohtaa ei sinänsä ole olemassa. Onnittelut kuitenkin sopivan löytämisestä!

ps. ne on rudimentit

Se oikea oli heittomerkeissä, jos et huomannut..
Ja ilkeä typetys..
-> Tama Rockstar
Hanok
24.01.2003 16:06:50
Yhdet Aheadit ostin. Kokemukset olivat kehnoja.

-Painopiste tosiaan erilainen kuin puukepissä. Huononsi mielestäni tatsia. Tosin sopii kyllä jos on kiinnostunut halonhakkuutekniikasta, mutta itseäni ei miellyttänyt vaikka metallia rummuilla soitankin.

-Kimmoisuus erilainen kuin puukapuissa. Jälleen erilainen tuntuma, minusta muutos oli huonompaan suuntaan.

-Kestävyys heikko. Omasta paristani katkesi toisen kapulan alumiinirunko ennen kuin olin ehtinyt edes vaihtaa muovipäällysteitä. Se oli melko epämiellyttävä yllätys. Olisin todella odottanut niiden kestävän pidempään. Enpä usko että säästin mitään tuon parin kanssa verrattuna siihen että olisin käyttänyt puukapuloita.
Roberto
24.01.2003 16:31:09

Ja mitä ranteisiin ja muihin nikamiin tulee niin voi juma...akat...

Mä luulin et se menee niin päin että ne joilla ei ranteet ym. mene on akkoja?
driver_n
24.01.2003 16:44:19

itse soitan 7A kapuloilla ja lyön vitun lujaa. Eipä siinä kyllä kestä kovinkaan monet puukapulat (yllätys että L.A. Special 7A kapula kestää...että se siitä "halvat ei kestä" -väitteestä), muttei myöskään Eastonin 7A:t. Alumiini menettää ryhtinsä ja katkeaa. Tämä tapahtuu yleensä ensimmäisten tai toisten muovisuojien vaihdon aikana...Ja mitä niihin muovipäällisiin tulee niin suosittelen niiden vaihtoa aika helvetin usein. Sen muovipinnan takia kanttilyönnit kuulostaa paskalta eikä pellitkään ole sitä mitä ennen mutta parasta kapulassa on se ettei kädet hajoa niin nopeasti kun puukapulassa -> soitin noin puoli vuotta ainoastaan Eastoneilla ja sitten kun studiossa päätin vaihtaa puukapulaan saundien takia niin joka iskulla tuntui kun joku ois lyönyt takaisin. Ei siis mikään ihme että kaiken maailman mättöbändien rumpalit (=kenellä ei rahasta ole homma kiinni) ovat siirtyneet pikku hiljaa Eastoneihin ainakin live tilanteissa.
Mutta päätä itse: terveys (Easton) vai hyvät saundit (puukapula)

Ja niille taas ketkä soittavat jollain EastonLars Ulrich yms. haloilla; aika turhaa muniin puhaltelua....
Driver N
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)