![]() 24.01.2003 19:39:31 | |
---|---|
(oli vielä sekuntikellolla tarkistanut sen emg:n ja SD:n eron) Eh eh, vitsi? :D Mutta tuo sekuntikellojuttu menee jo maheilun puolelle, sitä kieltä kun voi lyödäkin niin monella voimakkuudella :) Ja kuka vakavasti puhuu kitaran sustainista sekunteina? Eihän se kaverikaan niistä kitaroista mitään puhunut että :"Joo tämän ekan kitaran a-kieli soi 1min 7s ja tän toisen 1min 3s eli tää eka on parempi", vaan se oli vain ihan mielenkiinnosta tehnyt tämän kokeen, siis ihan vaan varmistaakseen että vaikuttaako se mikkien vaihto sustainiin. Onhan sekin totta että jonkinlainen virhemarginaali siinäkin testissä varmaankin oli, mutta en usko sen olleen niin suuri että se olis ratkaisevasti vaikuttanut siihen lopputulokseen. Lyödään nyt lisää vettä kiukaalle kun kerran alkuun päästiin :). Sillä oli aikoinaan siinä kitarassa ne SD:n mikit, Warmothin kaula ja Fenderin American Standardin body. Sitten se osti Warmothin bodyn ja maalautti sen Rautialla. No, ennen kuin se sitten itse vaihtoi sen bodyn, niin se mittas sekuntikellolla myös sen kuinka kauan body värähteli kieltä näpätessä Fenderin bodylla ja kuinka kauan vaihdon jälkeen Warmothin bodylla. En sano että tämä on mitenkään tarpeellista sen kitaran soitettavuuden kannalta, mutta siinä oppii tuntemaan kitaraansa paremmin. Nyt se kaveri voi ainakin sanoa että se tuntee kitaransa läpikotaisin ja tietää siitä lähes kaiken mitä selville vain voi saada ja tietää prikulleen mihin sillä kitaralla pystyy ja mitkä on sen rajoitukset. Nämä on vain pari juttua mitä se siitä kitarastaan on selville saanut. Olin itsekin aivan äimänä kun se joskus piti sellaisen parin tunnin luennon siitä kitarastaan kun kysyin vain jotain pientä juttua. Sen jälkeen oikeastaan itsekin kiinnostuin syynäämään kaikkia pieniä (ja mitättömiä/olemattomia) yksityiskohtia kitaroista. Mun mielestä justiin tällaisiin pikkuseikkoihin pitää kiinnittää huomiota kun ostaa käsintehtyä kitaraa. Ei niissä aivan älyttömiä eroja suurien nimien parhaimpiin tekeleisiin ole, mutta se on justiin nämä pienet yksityiskohdat mitkä sen erottaa siitä Gibsonista tai Fenderistä. Sitten kun mä teetän joskus kitaran, niin se tekijä saa kyllä hikoilla kun kerron miten tarkasti sen tekemä kitara tullaan syynäämään :). Unohtui taas varmaan monta juttua, joita saan myöhemmin ruveta selittelemään mutta ei se mitään, näin sitä keskustelua saadaan aikaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)