Aihe: Tupla pedaalit.
1 2 3
Apsi
02.11.2004 21:43:01
Jos joku voisi ystävällisesti auttaa minua, koska en tiedä vielä paljon tupla pedaaleista.Olisiko Pearl P-122TW tupla pedaalit kannattava sijoitus? En kuitenkaan haluaisi vielä laittaa yli 200:aa euroa tupla pedaaleihin. Joten jos joku tietää, niin voisiko auttaa?
ddrum54
02.11.2004 22:03:14
Jos joku voisi ystävällisesti auttaa minua, koska en tiedä vielä paljon tupla pedaaleista.Olisiko Pearl P-122TW tupla pedaalit kannattava sijoitus? En kuitenkaan haluaisi vielä laittaa yli 200:aa euroa tupla pedaaleihin. Joten jos joku tietää, niin voisiko auttaa?

Jos voit säästää vähän yli kolmeensataan egeen, niin saat Yamaha DFP 9410 suoravetopedalit. Ei tartte sitten enää vaihtaa. Ne on hyvät.
2`n 4
Apsi
02.11.2004 23:00:40
Kiitoksia vinkistä! Eiköhän sitä joululahjaksi vähän rahaa saa lisäksi.
DimensionZ
03.11.2004 11:57:46

Tuo Yamaha on kyllä erinomainen vaihtoehto. Aivan loistavat pedaalit hyvällä hinnalla. Itsekin olen jouluksi ostamassa.
''He jumped right out of a building!!''
moderndrummer88
03.11.2004 13:25:54
uhdyn edellisiin, omistan itse moiset ja päihittää airon kopran mennen tullen... säätömahdollisuuksiakin löytyy mukavasti että spedut saa kyllä sitten säädettyä just sellaiseksi kuin ite tykkää.
että tämmöstä tällä kertaa...
eleeton
03.11.2004 17:13:28
Makukysymys sano mummo kun teki jotain epäilyttävää..
Pearl, Tama, DW:n halvimmatkin ovat päteviä, niillä ei mene pahasti metsään.
Paas
03.11.2004 17:20:52
Jos voit säästää vähän yli kolmeensataan egeen, niin saat Yamaha DFP 9410 suoravetopedalit. Ei tartte sitten enää vaihtaa. Ne on hyvät.

Jep tai sitten DFP 9310. Kyseessä siis se ketju/hihnavetoinen malli. Ostin itsekkin sellaiset varapedaaleiksi/treenipädi-pedaaleiksi (siis nuo 9310:t)tässä maanantaina. Täytyy kyllä sanoa että vaikuttavat todella hyviltä pedaaleilta ollakseen "halpissarjaa"(siis verrattuna muihin kalliimpiin pedaaleihin).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
ddrum54
03.11.2004 18:22:22
Makukysymys sano mummo kun teki jotain epäilyttävää..
Pearl, Tama, DW:n halvimmatkin ovat päteviä, niillä ei mene pahasti metsään.

Hän siis kysyi nimenomaan kannattavaa sijoitusta.
2`n 4
Apsi
03.11.2004 21:21:40
Juu. Kyselin muualtakin ja kehuivat. Kuulemma vaan aika painavat nuo nuijat noissa. Pitääkö paikkaansa? Saahan nuo tosin vaihdettua, mutta haluan varmistua, kun en pääse missään noita testaamaan ja ajattelin tilata tuollaiset pedaalit.
ddrum54
03.11.2004 22:38:42 (muokattu 03.11.2004 22:44:11)
Juu. Kyselin muualtakin ja kehuivat. Kuulemma vaan aika painavat nuo nuijat noissa. Pitääkö paikkaansa? Saahan nuo tosin vaihdettua, mutta haluan varmistua, kun en pääse missään noita testaamaan ja ajattelin tilata tuollaiset pedaalit.

Kuulostaa oudolta. Samanlaiset ne on kuin muissakin. Vakiona siinä on huopanuijat, aivan tavalliset. Tää on niin herkkä pedali, että tuo väite on tuulesta temmattu. Tilaa ihmeessä, et pety. Jos testata haluat, niin tervetuloa. Treenikämppä on Vantaalla.
2`n 4
Apsi
03.11.2004 23:17:52
Heh. Jospa en kumminkaan, asun Kokkolassa. Se kyllä sano, että oli tottunu TOSI kevyisiin nuijiin, joten voi johtua siitä. Enköhän minä tuollaiset tilaa, sitten kun sitä kahisevaa on.
Ruutikallo
04.11.2004 00:22:26
Tähän on nyt lisättävä premier edp400 suoravedolla vai mikä se nyt oli.
Joita tuskin enää valmistetaan, mutta kokemani perusteella, ainakin omaan makuuni parempi pedaali kuin ko. yamaha.
Maku/tottumis asioita tietty.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
Simbe
04.11.2004 01:17:43 (muokattu 04.11.2004 01:20:08)
Juu. Kyselin muualtakin ja kehuivat. Kuulemma vaan aika painavat nuo nuijat noissa. Pitääkö paikkaansa?

Sanoisin että päinvastoin, tosi kevyeltä tuntuvat. Olen tottunut vanhempiin ja tiiviimpiin Yamaha-nuijiin. No sorvasin puunuijat ja taas rokkaa. Itsellä DFP 9310 minkä ostin sen takia, että siinä tulee mukana nylon strapit. Jotenkin pidän niistä enemmän, suoraveto ei ole mun juttu paitsi ehkä speed kingissä. Se kiikkulauta nyt vaan vaatii suoravedon.

Yamahassa on kaksi ominaisuutta, joihin toivoisin parannusta.
1. Nuijat ovat vain yhdellä ruuvilla kiinni pedaalissa. Toinen ruuvi on uhrattu muistilukolle. Se ainukainen ruuvi pitää kiristää tiukemmalle, mitä teksi mieli, jotta nuija pysyy paikallaan.

2. Mukana tuleva kuusiokoloavain/rumpuavain -yhdistelmä on liian pitkä. Momentti kasvaa helposti liian suureksi, jos pitää päästä kiinni. Minulta irtosi nuija soitossa pedaalien ollessa uudet ja käytin tuota avainta kiristääkseni sen ruuvin ( inan ! ) kireämmälle. Se alumiininen pidike halkesikin kahteen osaan. Kyllä kylmäsi!

Takuu oli voimassa (Thomann) ja sain kokonaisen tuplapaketin tilalle. Sain siis ylimääräisen sinkkupedaalin! Tästä on yli vuosi aikaa, eikä ongelmia ole ollut. Huippuvehje.

Ei se avain oikein muutenkaan sovi mihinkään. Aina pitää nostaa ja kääntää, kun kolisee johonkin. Olisivatpa hiukan katkaisset sitä standardi kuusiokoloavainta ennen kokoonpanoa.

Ai niin, mukana tulevan kuljetuspussin hihan yksi muoviosa (se pyörivä) ei kestänyt pedaalin painoa. Helppo vaihtaa uuteen.
Paas
04.11.2004 18:27:40
Onkos kukaan muuten kokeillut muuntaa nuo yamahan tuplat sinkkuspeduiksi? Katselin tuossa että näyttävät kyllä siltä että se onnistuu hieman osia siirtelemällä.
ddrum54
04.11.2004 21:42:41
Onkos kukaan muuten kokeillut muuntaa nuo yamahan tuplat sinkkuspeduiksi? Katselin tuossa että näyttävät kyllä siltä että se onnistuu hieman osia siirtelemällä.

Joo, helppo rasti. Siellä on kiinnitysmestat valmiina, jousi ja nuija irti ja kiinni toiseen. Menee parissa minuutissa.
2`n 4
Paas
04.11.2004 21:53:35
Joo, helppo rasti. Siellä on kiinnitysmestat valmiina, jousi ja nuija irti ja kiinni toiseen. Menee parissa minuutissa.

No pentele. Sehän on vallan mainio asia. Ens kuussa kun mun uusi basari saapuu ja setti muuttuu tuplasetiksi niin ei ole sitten niin kova kiire ostaa sinkkuspeduja heti samana päivänä. ;) Tässä jo aikaisemmin ehdin jo miettiä että mistäs sitä sitten yhtäkkiä kiskasee rahaa esiin kun pitäis yhtäkkiä hommata yhtä sun toista. Mutta nythän ei olekkaan sitten mitään hengenhätää vaan voin ihan rauhassa miettiä mitkä sinkkuspedut hommaan sitten.
ddrum54
04.11.2004 22:14:52
No pentele. Sehän on vallan mainio asia. Ens kuussa kun mun uusi basari saapuu ja setti muuttuu tuplasetiksi niin ei ole sitten niin kova kiire ostaa sinkkuspeduja heti samana päivänä. ;) Tässä jo aikaisemmin ehdin jo miettiä että mistäs sitä sitten yhtäkkiä kiskasee rahaa esiin kun pitäis yhtäkkiä hommata yhtä sun toista. Mutta nythän ei olekkaan sitten mitään hengenhätää vaan voin ihan rauhassa miettiä mitkä sinkkuspedut hommaan sitten.

Mutta hei, sullahan on Yamahat. Ei sun enää tartte hommata pedaleita. : )
2`n 4
Paas
04.11.2004 22:20:23
Mutta hei, sullahan on Yamahat. Ei sun enää tartte hommata pedaleita. : )

Ai, niin. :) Mutta mulla pitää kumminkin olla aina varaspedut jos menee jotakin rikki. Ja tuskin nuo yamahat kuitenkaan päätyvät minun "main pedaaleiksi". ;)
ddrum54
05.11.2004 14:31:51
Ai, niin. :) Mutta mulla pitää kumminkin olla aina varaspedut jos menee jotakin rikki. Ja tuskin nuo yamahat kuitenkaan päätyvät minun "main pedaaleiksi". ;)

Kokeile vaikka niitä 9410:ia. Nekin on hyvät.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)