Aihe: Räkki efektit
1
Fortune
24.01.2003 17:17:09
Tuota taidetaan käyttää yleensä studio- ja keikkaefektiprosessorina, se ei ole varsinaisesti kitaralle suunniteltu. Mikä ei tietenkään tarkoita etteikö se voisi toimia, mutta suoraan kitarallekin tehtyjä löytyy varmasti esimerkiksi Lexiconin, Alesiksen (Midiverbit yms.) jne. valikoimista.

Replex on tietysti perinteisemmän ja lämpimämmän putkikaiun tavoitteluun parempi vaihtoehto, onhan siinä se putkikin ainakin malliksi :)
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Knopfler79
24.01.2003 17:40:10 (muokattu 24.01.2003 17:44:22)
Vahvistimena mulla on H&K:n Edition tube...
Missä hinnoissa sellaiset kitalle suunnitellut räkit yleensä pyörii missä olis hyvät kaiku ominaisuudet?
Lennu
24.01.2003 17:56:32

VIRTUALIZER PRO DSP1024P
DIGITAL DUAL-ENGINE 24-BIT MULTI-EFFECTS PROCESSOR

Mulla on yks tommonen treenikämpän PA:ssa. Oikea epäloogisuuden multihuipentuma. Ja suhiseekin. Eikä sovellu kitarakäyttöön, jos haluaa vaihtaa soundia. Koska soundia vaihtaessa peli menee puoleks sekuntia täysin mykäksi (sitä suhinaa lukuunottamatta)
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
Fortune
24.01.2003 18:37:01
Vahvistimena mulla on H&K:n Edition tube...
Missä hinnoissa sellaiset kitalle suunnitellut räkit yleensä pyörii missä olis hyvät kaiku ominaisuudet?

Lexiconin kaikujahan nuo ihmiset kehuvat (korjattakoon termi vielä, räkki on se teline, räkkilaite sinne sijoitettava laite), esimerkiksi Helsingin musiikissa näkyy halvin Lexicon olevan 260e.

http://www.helsinginmusiikki.fi/hottest/06.htm

Itselläni on TC electronicin G-major multiefekti, jonka efektit ovat kyllä loistavaa laatua, mutta hintakin on 600e.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Larry
24.01.2003 20:40:13
Multa löytyy Alesiksen Microverb 4 joka pelittää suht hyvin...tietysti studiokäyttöön se on omiaan mutta
esim hyviä lauluun käytettäviä efektejä löytyy runsaasti.
Keikkatilanteessa jos käyttää kitaran kanssa niin tietysti efektien vaihtaminen kesken biisin on lähes mahdotonta, mutta siis sillä saa mukavaa syvyyttä komppikitaraan kaikuineen / choruksineen / flangereineen ja taitaapi löytyä pitch shifter ja delaykin.
JKantonen
24.01.2003 20:52:02
Huom. Helsingin musiikista Alesis Quadraverb 2 hintaan 170e. Kannattaa varmaan tsekata jos sinne päin on asiaa, hinta ainakin on mielestäni sopiva.

http://www.helsinginmusiikki.fi/kaytetyt/index.htm
Knopfler79
25.01.2003 13:37:19 (muokattu 25.01.2003 13:44:59)
No mitä sanotte että onko tommonen Lexiconin MPX550 tai Lexicon PCM91 reverberator esim riittävä kaikukäyttöön vai kannattaako harkista suoraan juuri esim H&K Replexiä tai jotain muuta pedaalia...

tällä hetkellä mulla on Ibanezin DE7 johon en kauhean tyytyväinen ole. Saako noilla räkkilaitteilla jotain parempaa aikaan kaiun suhteen ja vai onko siinä sitten vaan kaikki efektit samassa lootassa. Mulla on lisäksi Zoomin 505 mutta sillä voi heittää vesilintua. Siinäkin on kaikuominaisuudet ihan P........ vai onko esim Replex tai joku dan electron tai line6:n kaiku parempi hankinta kuin joku räkkilaite mistä kaikuja löytyy... haussa olis sellaiset vintage kaiut ja sitten toinen pää pitäis olla semmosta U2 henkistä kaikua. Mitä sanotte hyvät ystävät.

Että räkkilaite vai erillinen kaiku?
Knopfler79
25.01.2003 13:40:32
Sitten lisäksi vielä että onko tommoinen räkkihärveli vaikea kytkeä ja käyttää jos on semmoinen vahvistin mihin sitä ei saa tuikattua... siis mulla on H&K edition tube?

Jos esim rakentais itse telineen mihin sen sais laitettua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)