Aihe: Marshall ongelma!
1
Torniojaws
04.11.2004 14:44:09

Gain lähelle nollia ja middleä lisää. Sitten vain volumea. Kyllä pitäisi irrota.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Imper
04.11.2004 21:56:40

Joo, pistät vaikka siitä clean channelista gainit täysille ja mastervolumea sitten sopivasti. Soundissa pitää olla sitten tosiaan middleä reilummin kun highgain-säröissä, muuten kuulostaa tosi ohuelta.
Everyone is a per-son
Vemmy
04.11.2004 23:27:20
Kokeilepas siitä kakkoskanavasta siten, että pistät päälle Mode A:n (eli molemmat niistä kakkoskanavan painonapeista ylös), gainit lähelle täysiä, ja sitten sävynsäädöistä sopivaa soundia hakemaan. Omasta ainakin lähtee mukavaa ruttua noin. Kakkoskanavan Modet A ja B ovat vallan mainioita kevytrutun ja vähän rankemmankin tuottajia, eli jos Mode A:sta ei irtoa tarpeeksi rosoa, niin sitten Mode B päälle ja gainit varmaankin alle puolenvälin.

Ja kyllä siitä kolmosestakin saa kevyttä säröä, gainia tarpeeksi vähän ja sitten kitarasta volaa pienemmälle. Sieltä saa halutessaan puhtaankin soundin ilmoille, vaikka käytössä onkin neljä etuasteputkea tuossa kanavassa (+vaiheenkääntöputki).

Puhtaasta kanavasta on turha gainia vääntää, semmoista kun ei ole. Jos haluaa päätesäröä, niin sitten puhtaasta kanavasta volume täysille, master volumea rutkasti, ja sitten toivot, että biakset on säädetty kohdalleen, jotta sitä säröä sieltä saa.

Teki kyllä mieleni sanoa että kokeile, vaikka siinä etupaneelissa onkin 17 potikkaa, niin kyllä niitä pitäisi itsekin jaksaa vähän väännellä. Clean-kanava on nimensä mukaisesti puhdas, Crunch-sanan voi katsoa sanakirjasta, ja Lead-kanava on varmaan suunniteltu pääasiassa sooloiluun.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Niskamies
05.11.2004 07:10:46
Jos ei mikään auta, niin ekan etuasteputken vaihtaminen voi miedontaa särökanavaa. Näin tein itse, ja olen tyytyväinen. Tai sitten jotain särötintä eteen.
Meitsi on meshissä.
BaariMikko
05.11.2004 09:28:34

Jos ei mikään auta, niin ekan etuasteputken vaihtaminen voi miedontaa särökanavaa. Näin tein itse, ja olen tyytyväinen. Tai sitten jotain särötintä eteen.

Niin, eli tilalle pitäisi siis laittaa 12AT7.
Vemmy
05.11.2004 11:53:48
Uskokaa pois, kyllä sieltä saa ulos kevytrutut ja hyvät sellaiset vaikka löisi high gain-etuasteputkia koko laitteen täyteen, kunhan viitsii säätää muutakin kuin volume-potikkaa. Eikä tarvitse eturauhasiakaan. Ainoa ongelma kyseisessä laitteessa on se, että niitä nappuloita ei millään malta olla ruuvaamatta, kun niitä on niin paljon ja vaihtoehtoja miljuunia.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)