Aihe: Dracula - mörköjen kuningas
1 2
Jani The Rock
04.11.2004 07:37:01

Joo, aloitin lukemaan Bram Stokerin Draculaa ja aivan loistava on ollut tähän mennessä. Perustuuko se Coppolan elokuva tuohon kirjaan? Pitäisi vuokrata se kuva. Tässä joku viikko sitten tuli telkkarista ihan ok Dracula-elokuva, seitkytluvun lopulta. Kertokaas muitakin hyviä Dracula-kuvia.

Mun mielestäni se Coppolan elokuva on lähinnä raiskaus. Ihan kammottavan huono, vaikka perustuukin kirjaan tiukemmin kuin muut Dracula-leffat. Lähinnä näyttelijävalinnat, maskeeraus, puvustus ja lavastus tekevät tuosta niin surkuhupaisan.

Oikein todella hyvää Dracula-kuvaa ei tule mieleen, jos ei Nosferatua lasketa.
The road never ends for me, kid.
Tympee Huttunen
04.11.2004 09:42:59
Shadow of a Vampire on todellakin hyvä elokuva Nosferatuun liittyen:) Täytyykin katsoa toistamiseen, kunhan aika suo.
Jarkko G.
04.11.2004 12:04:06 (muokattu 04.11.2004 12:05:02)
Mun mielestäni se Coppolan elokuva on lähinnä raiskaus. Ihan kammottavan huono, vaikka perustuukin kirjaan tiukemmin kuin muut Dracula-leffat. Lähinnä näyttelijävalinnat, maskeeraus, puvustus ja lavastus tekevät tuosta niin surkuhupaisan.

Oikein todella hyvää Dracula-kuvaa ei tule mieleen, jos ei Nosferatua lasketa.

No näyttelijävalinnoista kummastuttaa ainoastaan Keanu Reeves, joka on ihan väärässä elokuvassa.
Muut hoitavat osansa loistavasti, etenkin Hopkins ja Tom Waits.

Draculan maskeeraus on parasta draculaa mitä on valkokankaalla nähty.
Puvustuksen ja lavastuksen haukkuminen saa jo epäilemään, että oletko koko elokuvaa edes nähnyt.

Kas, oscarinkin saanut nimenomaan meikkauksesta ja lavastuksesta.
"And in the end, the love you take Is equal to the love you make.."
aikavaikea
04.11.2004 14:56:42
Dracula on vampyyri, elävä kuollut, romaniaksi nosferatu. Eikä mikään saatanan särkynytsydäminen Oskari Onneton.

Ääneen nauroin. Töissä. Naapurihuoneesta vilkuillaan. Kiitos!
And I don't give a damn if you don't like me Cause' I don't like you cause you're not like me
author
04.11.2004 15:00:29
Kyllä Mel Brooksin Dracula: Dead and Loving It on paras Dracula leffa mitä on :D
Bugger.
Jani The Rock
04.11.2004 15:14:30

Ääneen nauroin. Töissä. Naapurihuoneesta vilkuillaan. Kiitos!

Ei kestä.

Nämä on pyhiä asioita, tulee vaahdottua.
Nuages
04.11.2004 16:54:29
Ei kestä.

Nämä on pyhiä asioita, tulee vaahdottua.

Mitä mieöltä olet Dracula-sarjakuvista?
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Jani The Rock
04.11.2004 16:59:08

En ole niin paljon perehtynyt että voisin muodostaa kovin vahvoja mielipiteitä. Yleensäkin horrorin alalla on sarjakuvat omalla kohdalla jotenkin jääneet lapsipuolen asemaan, ja on tullut enempi keskityttyä kirjoihin ja elokuviin. Kauhu on semmonen genre että tuntus vaativan sarjakuvataiteilijalta todella paljon toimiakseen.
Nuages
04.11.2004 17:03:13 (muokattu 04.11.2004 17:46:22)
Muog. Ei spoilata sitten. Prkl!
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Jani The Rock
04.11.2004 17:41:13

Miten se kreivi D. muuten tapettiin siinä romaanissa? Muistelisin, että ei ainakaan puuseipäällä.

Ei viitti spoilata, kun joku oli justiin kirjan aloittanut...
Nuages
04.11.2004 17:45:48
Ei viitti spoilata, kun joku oli justiin kirjan aloittanut...

No hö.
Chemo
05.11.2004 08:11:11

Mäkin vastaan, vaikkei tätä multa kysyttykään :-)

Mun mielestäni ne ovat hauskoja. Semmoista sopivalla tavalla b-tavaraa. Niinkuin vaikka Verta Ja Väristyksiä-lehti oli. Shokki oli aikoinaan vähän samaa kaliiberia, mutta niitä mä luin jo niin skidinä etten silloin osannut nähdä niitä siitä näkökulmasta. Vakavammista ponnistuksista kauhusarjakuvissa tulee mieleen Clive Barkerin tuotannon pohjalta tehdyt jutut. Mulla taitaa vieläkin olla pari englanninkielistä nidettä niitä hyllyssä. Ja Kalma-lehdessä oli aikoinaan niitä myös...

...mistä tuleekin mieleen Sandman, jota myös julkaistiin kyseisessä lehdessä. Mä en tiedä, voidaanko sitä laskea varsinaiseksi kauhusarjakuvaksi, mutta siitä mä tykkään vieläkin - sillai aikuisten oikeesti.

Drakulaleffoista tykkään eniten Christopher Leen tähdittämistä Hammer-pätkistä. Semmoista b-tavaraa niin ikään, mutta varustettuna Christopher Leellä.

PS. Drakula-sarjakuvaahan on tällä hetkellä tarjolla lehtipisteissäkin.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Nuages
05.11.2004 09:59:13
PS. Drakula-sarjakuvaahan on tällä hetkellä tarjolla lehtipisteissäkin.

Siitä se mieleeni tulikin. Ostin.
Chemo
05.11.2004 10:53:06

Siitä se mieleeni tulikin. Ostin.

Mitäpä itse tykkäsit siitä?
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Nuages
05.11.2004 11:04:57
Mitäpä itse tykkäsit siitä?

Ihan viihdyttävää luettavaa. Dracula on kova jätkä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)