Aihe: Tämä asia on jo keskusteltu - muusikoiden.net on täynnä
1 2
kärsä
03.11.2004 18:45:17

Heh, olen tuossa viime aikoina huomannut hyvin usein kiinnostuvani jostain topicista. Tsekkaan tietysti heti mikä se pitää sisällään. Yleensä joku kysyy jotain neuvoa. Seuraava kommentti joltain muulta käyttäjältä on linkki jo käytyyn keskusteluun.

Mitä sitten kun kaikki on jo puhuttu, tarvitseeko koko keskustelupalstaa enää, vai riittääkö oikein kattava hakupalvelu ja aihelistaus omilla alavalikoillaan?

Onhan tämä kuitenkin keskustelupalsta joten voihan sille kysyjälle vastata jotain muutakin kuin käytä hakua, tai laittaa pelkkä linkki. Olen tietysti itse sen kannalta, ettei samaa aihetta käsitteleviä topicceja tarvita montaa, mutta silti tuo vähän ärsyttää.

Terve.
Life is a bummer baby.
JCM
03.11.2004 18:47:51

Jos joku löytää jostain aiheesta kattavan linkin, niin eikö se ole ihan ok??

Keskustelua voi jatkaa siinä threadissa.

Toki jos alkuperäinen ketju on vanha, ei uusikaan threadi ole ainakaan minun mielestäni pahitteeksi.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
kärsä
03.11.2004 18:54:48

Jos joku löytää jostain aiheesta kattavan linkin, niin eikö se ole ihan ok??

On kyllä.

Keskustelua voi jatkaa siinä threadissa.

Toki jos alkuperäinen ketju on vanha, ei uusikaan threadi ole ainakaan minun mielestäni pahitteeksi.

Niinpä juuri, välillä tilanne toimii oikein hyvin. Mutta jos kysytään vaikka asiaa jota ei alkuperäisessä ketjussa ole täysin käyty läpi ja kysyjällä on hieman eri pulma eri kuin vastaukset orig. ketjussa. Joku huomaa haulla, että aihetta on jo käsitelty – tutkimatta koko viestiketjua, heittää linkin ja vanha roina nousee pintaan kun sinne heitetään uutta matskua, kun ehkä alunperin pari nopeaa vastausta olisi riittänyt asiantuntevalta tyypiltä.
Life is a bummer baby.
ReBeat
03.11.2004 19:50:38

Ite uskon siihen, että poikkeuksia lukuunottamatta kaikki asiat voi pikku hiljaa olla puhuttu loppuun. "Yleistä" ja "Musiikkiin liittymättömät aiheet" -palstat ovat poikkeuksia, koska luonteeltaan ne versovat ajankohtaisia asioita ja ihmisten tuntemuksia. Toisaalta kamapalstat ym. voitaisiin tyhjentää vuoden välein totaalisesti, koska varmaan harvaa kiinnostaa lukea vanhoja juttuja vaikka ne sisältäisivätkin samaa asiaa kuin uudemmat jutut. Oikeastaan se olisikin kaikista hienointa, kun tyhjennetylle palstalle alkaisi varovasti tihkua tuoreita aiheita. Olisiko kitarakamapalstan ensimmäinen topic joku "Line6 vs. putkivahvistimet". No, oikeastaan keskustelut voitaisiin tyhjentää viikon välein...
Bonham
03.11.2004 20:05:17
Älkää ny thyvät ihmiset unohtako tätä saitin sosiaalista puolta... Operaatio Live jatkuu ja etenee... mulla on tullut täällä monta todella hyvää ystävää, joita tapailen ihan oikeassakin elämässä..

Sehän tässä paikassa juuri on loistavaa, että huvi ja hyöty käy käsi kädessä.

Olen aivan varma, että Operaatio Live ei jää ainoaksi täällä syntyväksi aivoitukseksi, josta on jopa hyötyä bändeille!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
jussiohman
03.11.2004 20:09:23
Älkää ny thyvät ihmiset unohtako tätä saitin sosiaalista puolta... Operaatio Live jatkuu ja etenee... mulla on tullut täällä monta todella hyvää ystävää, joita tapailen ihan oikeassakin elämässä..

Sehän tässä paikassa juuri on loistavaa, että huvi ja hyöty käy käsi kädessä.

Olen aivan varma, että Operaatio Live ei jää ainoaksi täällä syntyväksi aivoitukseksi, josta on jopa hyötyä bändeille!

Joo näin o. Ja kyllä uutta juttua aina löytyy.
Lihava sinkku hakee kontaktia
fifehole
03.11.2004 20:20:26

Tosiaan, välillä tuntuu että aina samat palstapoliisit on täällä passissa. Ei tää nyt niin vakavaa tarvi olla?
Head for an eye
ReBeat
03.11.2004 20:28:26

Oikeasti en ollut kovin vakavissani passissa :) Onhan tää kivaa.
Torniojaws
03.11.2004 20:30:06

Toisaalta jo käyty pitkä keskustelu on hyvä linkittää ihan faktatiedonhaluisille, varsinkin nyt kun asiasisältöhakua ei enää ole. Ei ole vittuilua antaa tiedonhakuisille jo valmiiksi käsiteltyä tietoutta. Ei historiaakaan tutkita joka kerta uudelleen, vaan siihen on jo olemassa pohja, mistä opiskella ja täydentää, mikäli uutta tietoa on löytynyt.

Toinen seikka on, että toisin kuin esim. tietotekniikka, niin musiikki-instrumentit ja varsinkaan itse musiikki ei vanhene, joten tietokaan ei periaatteessa vanhene, jolloin uusi käsittely ei ole relevanttia.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
tyhjä
03.11.2004 20:53:29

Tosiaan, välillä tuntuu että aina samat palstapoliisit on täällä passissa. Ei tää nyt niin vakavaa tarvi olla?

Hyvin sanottu. Kaikkien niidenkin puolesta, jotka ovat tuon halunneet sanoa. :)
Life is a joke. Everybody is just waiting for the punchline. (On aivan Sama, koska kuolet, ratsumies...)
Aardfather
03.11.2004 22:10:37
Kyllä välillä kanssa ihmetyttää kun auotaan päätä jos joku kysyy jotain ja marmatetaan haun käytöstä. Toki se on hyvä antaa linkki jos aiheesta löytyy hyvä ja kattava threadi josta vastaus varmasti löytyy, mutta sitä vartenhan sitä muilta kysytään neuvoa ettei tarvitse itse etsiä ja tuhlata paljon aikaa etsimiseen, mikä ei edes välttämättä takaa sitä että vastaus löytyy. Ei kaikki välttämättä älyä tai halua käyttää hakua. Pitäis muistaa ettei kaikki muut tee ja ajattele samoin kuin juuri sinä, tai ole yhtä innokkaita etsimään ja kahlaamaan läpi satoja ja tuhansia rivejä tekstiä.

Kuten sanottu tämähän on KESKUSTELUPALSTA, ei mikään FAQ-sivusto, joten miksi ei voi suoraan kirjoittaa sitä vastausta kysyjälle jos sen kerran tietää sen sijaan että etsii kysyjälle jonkun vanhan ja pitkän threadin josta sitten pitäisi etsiä se vastaus ja jossa ajassa olisi jo helposti kirjoittanut sen vastauksen kysyjälle joka olisi sitten tyytyväinen avusta ja saamastaan tiedosta?

- Aardfather
Sertzo S
04.11.2004 07:55:31 (muokattu 04.11.2004 07:56:02)
Tämä on tosi hauskaa toimintaa ja täältä saa jopa uusia ystäviä. Vaikka samoja asioita jauhetaankin paljon niin ei se mitään haittaa. Itse ainakin olen jäänyt ns."koukkuun." Minun ongelmani on toistaiseksi se, että omassa koneessani ei ole vieläkään uutta nettiyhyeyttä, joten häseerään täällä muiden koneilla, kuten nytkin. Pyrin saamaan asian kuntoon viimeistään Jouluun mennessä.
Nazareth
04.11.2004 08:58:24
Kyllä välillä kanssa ihmetyttää kun auotaan päätä jos joku kysyy jotain ja marmatetaan haun käytöstä. Toki se on hyvä antaa linkki jos aiheesta löytyy hyvä ja kattava threadi josta vastaus varmasti löytyy, mutta sitä vartenhan sitä muilta kysytään neuvoa ettei tarvitse itse etsiä ja tuhlata paljon aikaa etsimiseen, mikä ei edes välttämättä takaa sitä että vastaus löytyy. Ei kaikki välttämättä älyä tai halua käyttää hakua. Pitäis muistaa ettei kaikki muut tee ja ajattele samoin kuin juuri sinä, tai ole yhtä innokkaita etsimään ja kahlaamaan läpi satoja ja tuhansia rivejä tekstiä.

Kuten sanottu tämähän on KESKUSTELUPALSTA, ei mikään FAQ-sivusto, joten miksi ei voi suoraan kirjoittaa sitä vastausta kysyjälle jos sen kerran tietää sen sijaan että etsii kysyjälle jonkun vanhan ja pitkän threadin josta sitten pitäisi etsiä se vastaus ja jossa ajassa olisi jo helposti kirjoittanut sen vastauksen kysyjälle joka olisi sitten tyytyväinen avusta ja saamastaan tiedosta?

- Aardfather

Joo ja oon huomannu että haun käyttö vaikeutuu kun usein threadit otsikoidaan ihan kummallisesti.
Kas vain, sanoi kasvain ja kasvoi vain.
Mikael
04.11.2004 09:53:30 (muokattu 04.11.2004 09:54:16)

Nonnih. Tullaanko pyyhkimään myös? : )
Mä en ainakaan ihan hirveän montaa kertaa jaksa kirjoittaa samaa vastausta uudelleen, joten jos vastaus suoraan löytyy vanhoista kiroituksista niin linkki pläjähtää edelleenkin. Ja turha sitä linkkiä on vittuiluna ottaa, sillä monestihan noissa vanhoissa keskusteluissa on kattavasti muitakin näkökulmia aiheeseen kuin vaan se oma, joten linkki on usein jopa parempi...

Eri asia on tietty marmatusstailiin esitetyt haunkäyttökehoitukset varsinkin kun haku nykyään hakee vain otsikoista jotka on yleensä aivan mitä sattuu. Asiallinen linkkivinkki sitävastoin on oikeasti hyvä vastaus.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Pitkavirta
04.11.2004 10:06:34
mä kirjotin kerran johonki ikiwanhaan threadiin aiheeseen liittyvän kysymyksen, johon kukaan ei vastannut koska alkoivat keskustella alkup. aiheesta.. :) jäin siis ilman vastauksia. en ole katkera, älkää huoliko. :D
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
Sell me a tuner!
kärsä
04.11.2004 10:17:40 (muokattu 04.11.2004 10:18:42)

Kaikinpuolin on siis hyvä, jos

-linkin laittaja viitsii vilkaista vastataanko alkup. ketjussa kysymykseen
-vastataan kysymykseen jos on tietoa (koska onhan uusi topic joka tapauksessa jo luotu) ja annetaan linkki josta saa lisätietoa
-neuvoa käyttämään hakua jos on itse tietoinen, että asiasta on puhuttu Joskus haulla ei löydy mitään kysymykseen vastaavaa ja joku on heittänyt tämän "käytä hakua!" -kommentin. Voihan kyseessä olla uusi käyttäjä joka ei hakua ole tiedostanut
-otsikoida aiheet järkevästi, muuten haulla ei tee yhtään mitään, tätä voisi painottaa. Varmaan olen itsekin joskus laittanut typeriä otsikoita.
Life is a bummer baby.
Bonham
04.11.2004 10:23:38

-vastataan kysymykseen jos on tietoa (koska onhan uusi topic joka tapauksessa jo luotu) ja annetaan linkki josta saa lisätietoa
-neuvoa käyttämään hakua jos on itse tietoinen, että asiasta on puhuttu Joskus haulla ei löydy mitään kysymykseen vastaavaa ja joku on heittänyt tämän "käytä hakua!" -kommentin. Voihan kyseessä olla uusi käyttäjä joka ei hakua ole tiedostanut
-otsikoida aiheet järkevästi, muuten haulla ei tee yhtään mitään, tätä voisi painottaa. Varmaan olen itsekin joskus laittanut typeriä otsikoita.

Ja tähän vielä lisätään (jos tulee tas natinaa sen haun toimimattomuudesta):

1.tätä koko palettia pyörittää 2 ihmistä, omalla kustannuksellaan ja omalla ajallaan
2.meille käyttäjille tämä on täysin maksutonta ja täysin vapaaehtoista
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jani The Rock
04.11.2004 10:29:05

Jos tästä asiasta on jo keskusteltu, niin oliskohan kandenut käyttää hakua ja jatkaa siitä, öhhöhhöö.
The road never ends for me, kid.
Tellervo
04.11.2004 10:33:01

Minä en ole täällä töissä. Sori. Jos muistan että olen itse ollut keskustelemassa aiheesta josta kysytään, sen verran voin palvella että heitän linkin. Jos se koetaan vittuiluna, ei voi mitään. Joskus löytyy joku joka tietää asiasta enemmän, joskus ei. Sellaista se on.
Turhanpäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla. – Dave Lindholm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)