Super-Jari 31.10.2004 12:49:08 | |
---|
Omat kamat, käy treeneissä ja osaa. Siinäpä se. Toivotaan parasta. |
Ben_D 31.10.2004 14:09:51 (muokattu 31.10.2004 14:10:11) | |
---|
Omat kamat, käy treeneissä ja osaa. Siinäpä se. Toivotaan parasta. Siinä onkin jo basistien ja rumpalien tapauksessa tekemistä. Ne kun tuntuvat olevan kivenalla. |
Super-Jari 31.10.2004 14:22:29 | |
---|
Siinä onkin jo basistien ja rumpalien tapauksessa tekemistä. Ne kun tuntuvat olevan kivenalla. Älä unohda vokaalipuolta. |
Samu S. 31.10.2004 18:03:42 (muokattu 31.10.2004 18:04:22) | |
---|
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että se rytmisektio on bändissä kuin bändissä se tärkein sektio. Ja basistilla on hommassa hemmetin tärkeä rooli: itte olen aina nähnyt basson ikään kuin siinä rumpujen ja kitaroiden välissä toimivana "liimana". Olen aika perkussiosoittaja näiden kielisoitintenkin kanssa, ja minusta tuo basso on ikäänkuin semmoinen puoliksi perkussiosoitin. Minusta ideaalibasistilla on koko bändistä oltava paras käsitys siitä, mitä tapahtuu. Pitää ymmärtää sitä rumpujen "karua" rytmikieltä ja sitten hahmottaa myös melodioita. Ts. hyvä basisti on viisas. :) "Thats a dirty lie!" Angus blurts, "The truth is that we've made the same album over and over 14 times!" |
pardy 31.10.2004 20:50:05 | |
---|
Pitää nyt vain ymmärtää tosiasiat. hymiö tähän väliin, ettei mene pojilla puurot väärään kurkkuun. Anteeksi herra Kitaristi, minä olen vain pieni basisti ja olen pahoillani että haluan näkyä ja kuulua. Menen takaisin treenikämpän nurkkaan soittelemaan ilman volumea ja opettelemaan nöyryyttä. Siis oikeesti, kitara ei tasan oo yhtään sen tärkeempi kuin bassokaan! Jos ei sen verran oo järkeä päässä, että tajuaa et bändisoitossa on kyse kokonaisuudesta, niin on parempi jättää bändisoitot sikseen. Ei ne muut kaverit oo siinä bändissä vaan sen takia että ne komppaa kitaristin ainaista sooloilua. Vox citharae non altarum vocum pulchra est. |
Härski 31.10.2004 20:53:22 | |
---|
Pardy, tiedätkö, miksi basisteista aina kerrotaan vitsejä..? Niinpä.. Se, että tää jätkä heittää jotain päätöntä läppää ihan poskettomana tarkoita sitä, että sun pitäis vetää siitä palkokasvia onteloon. Sitä paitsi se oli erittäin typerästi sanottu, oli provo tai ei. Tuollaiset kannattaa jättää omaan arvoonsa. Että semmosta. |
Samu S. 31.10.2004 21:06:45 | |
---|
Sitä paitsi se oli erittäin typerästi sanottu, oli provo tai ei. Tuollaiset kannattaa jättää omaan arvoonsa. Että semmosta. Ja aamen. Don't feed the troll. Herkkähipiäisyys ei ole hyvästä, basistillekaan. "Thats a dirty lie!" Angus blurts, "The truth is that we've made the same album over and over 14 times!" |
mikko1 31.10.2004 21:42:24 | |
---|
Sanotaanpa vaikka näin. Basisti on bändin sydän, rummut luusto, kitara lihakset ja laulu aivot tms. Kukin voi tolallansa miettiä, mikä niistä on tärkein. Pastilli. |
Spez 01.11.2004 08:26:15 | |
---|
Sanotaanpa vaikka näin. Basisti on bändin sydän, rummut luusto, kitara lihakset ja laulu aivot tms. Kukin voi tolallansa miettiä, mikä niistä on tärkein. Kitarasoolo toimii hyvin ilman taustabassottelua :I (Jatketaan provoteemassa, hoho.) Jason Becker. |
sirdickyj 01.11.2004 08:39:09 | |
---|
Kitarasoolo toimii hyvin ilman taustabassottelua :I (Jatketaan provoteemassa, hoho.) Vastataan siihen, vaikkei ees viittis; tottakai toimii, silloinhan turakais-kitaristi voi soittaa huoletta vailla taimia, kun ei tarvi seurata mitään. Muutenhan tämä hölmö "basisti olkoon seinäruusu"- keskustelu on vain toisten ärsyttämistä, mitäs tuosta? Tietenkin jos bändissä on selkeä johtohahmo ja visionääri, jonka ideoita toteutetaan, niin jokainen olkoon silloin hiljaa, on sitten kyseessä rumpali tai vaikka laulaja. Bändidemokratia on kaiken pahan alku. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Mrezzye 01.11.2004 09:26:52 | |
---|
Sanotaanpa vaikka näin. Basisti on bändin sydän, rummut luusto, kitara lihakset ja laulu aivot tms. Kukin voi tolallansa miettiä, mikä niistä on tärkein. Mutta missä on muna? Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
pardy 01.11.2004 13:53:12 | |
---|
Pardy, tiedätkö, miksi basisteista aina kerrotaan vitsejä..? Niinpä.. Se, että tää jätkä heittää jotain päätöntä läppää ihan poskettomana tarkoita sitä, että sun pitäis vetää siitä palkokasvia onteloon. Sitä paitsi se oli erittäin typerästi sanottu, oli provo tai ei. Tuollaiset kannattaa jättää omaan arvoonsa. Että semmosta. Joojoo. Oon liian tosikko. Tää on vaan mulle sellanen aihe mistä en tykää vitsailla. Se oli läppä, selvä. Poistunpa tästä takavasemmalle... "Kyllä kunnon kissa on aina kunnon kissa!" -chief |
Härski 01.11.2004 20:47:08 | |
---|
Sanotaanpa vaikka näin. Basisti on bändin sydän, rummut luusto, kitara lihakset ja laulu aivot tms. Kukin voi tolallansa miettiä, mikä niistä on tärkein. Mä sanoisin näin: Rumpali luusto, basisti lihakset, kitaristi nahka/iho. Rummut pitävät homman kasassa, basso tekee siitä tukevan ja kitara antaa sille "ulkonäön". |
Uli Con Carne 02.11.2004 00:06:50 | |
---|
Heippa hei vaan kaikki kitaristit! Kertokaapa mikä on teidän käsityksenne hyvästä basistista. Eli nyt ei haeta sitä kovinta peukkukingiä tahi muuten kikkeliskokkelisbasistia vaan mielipidettä siitä millaisen soittajan kanssa mieluimmin soittaisit. Tietysti se unelmiesi bändikaveri voi olla noita edellämainittujakin.. Tiukka taimi, musikaaliset linjat. Osaa soittaa iskulle, sen eteen ja sen taakse. ...joko on joulu? ;) "I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
|
sirdickyj 02.11.2004 09:03:29 | |
---|
Tiukka taimi, musikaaliset linjat. Osaa soittaa iskulle, sen eteen ja sen taakse. Eihän tuo nyt ole paljon vaadittu, näitähän pyörii jaloissa! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Hohhoijaa 02.11.2004 11:23:05 | |
---|
Sanotaanpa vaikka näin. Basisti on bändin sydän, rummut luusto, kitara lihakset ja laulu aivot tms. Kukin voi tolallansa miettiä, mikä niistä on tärkein. Lihakset :) No ei, mä olen oikeastaan sitä mieltä että basso on se mikä ei sais hirveesti kuulua mutta sais kunnolla tuntua. |
Kaneli 03.11.2004 14:35:07 | |
---|
Hmm, mä taisin nähdä saman topicin rumpuosastolla. Deja vu. We'we wrote about 1500 songs, all of them... Good.
- The Frogs |
Ze Kink 03.11.2004 22:48:59 | |
---|
Et varmaan tarkota Mattia :D En. |
leather rebel 04.11.2004 09:18:07 | |
---|
Kovin monet tuntuvat suhtautuvan negatiivisesti bassosooloihin. Pelkäättekö te että basistit vie teidän naiset? "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Kovin monet tuntuvat suhtautuvan negatiivisesti bassosooloihin. Pelkäättekö te että basistit vie teidän naiset? Bassosoolot on ihan kivoja, kunhan niitten jälkeen tulee rumpusoolo. Tai samanaikaisesti. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |