Aihe: Efekteistä..
1
prijon
03.11.2004 03:56:56
Minkälaisilla efekteillä olette saaneet koskettimien pianosoundin elävämmäksi? Ovat usein niin kuivia. Olen nähnyt että joku käyttää mm. nord electron kanssa behringerin v-amppia siis sitä kitaraetuastetta.. onko miten toimiva? kokemuksia??
maza
03.11.2004 13:38:12

Nord Electrossahan on ainakin Rhodes sämplätty täysin ilman etusia, joten sen perään tosiaan olisi kiva laittaa styrkkari ja skobe, tai ainakin mallinnus.

Olen hieman kuullut, että noissa mallinnusvehkeissä on kyllä useinkin hyviä särösoundeja, mutta cleanit / hieman rupiset crunch-soundit ovat vähän mitä ovat. Anyway, kyllä noitakin käytetään, ainakin Line6:n Pod 2:sta ja Bass Podia on menestyksellä käytetty. Paras ratkaisu on sähköpianohommiin kuitenkin tietysti ihka-aito Fender Twin Reverb - Rhodesihan on suunniteltu käyttäen tuota referenssivahvistimena.

Anyway, jos päädyt mallintavaan, suosittelen kokeilemaan myös Sansamp GT-2:n - halpa ja aika hyvä pedaali, ja analogisena myös digivehkeitä luotettavampi. Käytettävistä mallinnuksista suosittelen kokeilemaan Twinin ja muiden Fenkkujen lisäksi ainakin Roland Jazz Choruksen.

Noh, nämä nyt koskivat lähinnä Rhodesia, mutta sopivat muillekin elektroakustisille soittimille, kuten klavinetille ja Wurlitzereille et cetera.
Leikari
03.11.2004 14:49:12
Anyway, kyllä noitakin käytetään, ainakin Line6:n Pod 2:sta ja Bass Podia on menestyksellä käytetty. Paras ratkaisu on sähköpianohommiin kuitenkin tietysti ihka-aito Fender Twin Reverb - Rhodesihan on suunniteltu käyttäen tuota referenssivahvistimena.

mallintavista ainakin halpa on Behringerin Bass-V-Amp, josta löytyy Twinimallinnus - - en osaa aitoon verrata tai onko Podiinkaan eroa - kokeilemallahan selviää

ainakin kesällä oli Soundatassa sekä Podia että Vamppia - Nordelectrot löytyvät myös talon puolesta -- sinne kokeilemaan...
maza
03.11.2004 14:52:29

Tuolla Rhodes-mailinglistalla kyllä haukkuivat Behkun Vampin hevon helvettiin, joten en sitte tiedä. Vähän on kyllä kaikilla Behringerin tuotteilla kyseenalainen maine meikäläisen päässä.
Leikari
03.11.2004 15:09:17 (muokattu 03.11.2004 15:14:11)
Tuolla Rhodes-mailinglistalla kyllä haukkuivat Behkun Vampin hevon helvettiin, joten en sitte tiedä. Vähän on kyllä kaikilla Behringerin tuotteilla kyseenalainen maine meikäläisen päässä.

tämähän tuli nopeasti ;-)

jossain muualla olen todennut Bekun vampin teknisen toteutuksen olevan halpissluokkaa Podeihin verrattuna - soundista jokaisen kannattaa muodostaa itse mielipiteensä so. itse en ole rinnakkain podia ja Bassvampia testannut - jälkimmäiseen ollut kyllä käytössä tyytyväinen (alle 1 kk kokemus - ostin kun halvalla sai räkkimallinkin alla kakssataa). "Luotettavimmissa" lehdissäkään eivät ole soundia kyseenalaistaneet.

Behkuthan ei mitään laatuluokkaan segmentoituvia laitteita ole, mutta näyttävät nämä "B on paskoja" kommentit perustuvan yleensä kaverin sanomisiin/muualta luettuihin, että "ovat kuulemma paskoja" . . . so. todellisen käyttäjän kommentteja itse mielummin kuulisin - esim. oikeasti tehtyjä vertailuja laitteiden kesken.

edit: jo lähtökohtaisesti voi olettaa, että Rhodes -saitin kirjoittajat pitkin hampain suostuvat käyttämään muuta kuin alkuperäiskalustoa - ja miksi käyttäisikään jos on oikeaa alkuperäistä pianorautaa alla. Rhodes-statusta ei sovi himmentää "jokapojan" digihärveleillä -ainakaan halpismerkillä. Veikkaan, että kovin objektiivisia arvioita siitä porukasta ei irti saa. B-Vampin uskon olevan tarpeeksi hyvä Nordin perään - ei sitä ainakaan lavasoundissa Podista erota - - eri asia on ,että miten kestää (vaikka eihän sitä räkissä olevaa laitetta mitenkään tarvi räpelöidä sen jälkeen kun asetukset/ohjelmoinnit on kohdallaan).
Jabbe
04.11.2004 10:34:31
Mulla on toi V-amp 2 (kitaraversio). Joihinkin hommiin ihan hyvä, mut sellasta pehmeetä putkisäröä tosta on vaikea lähteä hakemaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)