Hanok 06.10.2003 10:50:51 | |
---|
Gainit pfl:n avulla nollaan, kompuran treshold nollaan, suhteet kohdalleen jne. Niin no, sitä mä juuri ihmettelen että miten se gain saadaan nollaan jos ei tiedetä kuinka kovaa laulaja laulaa (siis kuullaan pelkkää puhetta). Ei siinä mitään mystiikkaa ole vaan pelkkää yhteenlaskua kaikki. Jos samojen tyyppien kanssa puuhastelee, niin säädöt voi vetää paikalleen vanhasta muistista. No se on toki asia erikseen, jos tuntee laulajan tyylin ja soundin ennestään. Itse vaan miksailen aika usein keikkoja joilla bändit ovat ennestään tuntemattomia. |
pitk 06.10.2003 19:06:51 | |
---|
Mitä sanoa mikkiin soundcheck:issä? Mulla on ainakin välillä keikkojen soundcheckeissä vaikeuksia keksiä mitä sanon mikkiin. Onhan se vähän hullua luetella numeroita yleisölle. :D Sitten yleisössä on aina joku ruudinkeksijä, joka alkaa huutamaan takaisin. Holy smoke Shit for breakfast Meiju Suvas (c) Backsliders jostain vuodelta 1990... |
Marzi 07.10.2003 15:14:37 (muokattu 07.10.2003 15:15:50) | |
---|
Kompurat ja gatet ovat niitä laitteita joita ilman ei tule muka toimeen ja kuitenkin ne jäävät sieltä efektiräkistä ensimmäisenä pois kun hommat alkavat sujua luonnostaan. Usko pois !!! Meikäläinen ei kyllä lähde minnekään ilman kompuraa. Ei oo meinaan tullu vielä vastaan laulajaa joka ei sitä tarvitse. Hiljaisia joutuu nostaan ja kovia lyttään jos meinaa saada laulun kuuluviin koko keikan ajan. Ja varsinkin jos menee vieraiden ukkojen kanssa keikalle, niin pakko on olla vähän kaulapantaa mukana lauluäänen hillitsemiseen. Basso on myös kompuraa vailla aika monesti. Vähän kun släppäilee niin johan lähtee! Ja onhan siellä sitten joskus akkareita ja muuta sälää jotka tarvii kompuraa myös. Tietyissä soittimissa on niin järjetön dynamiikkavaihtelu, että sitä on pakko tasata. Hiljaiset ei kuulu ja kovat menee ruvelle. Hae siitä sitten musiikkinautintoa kun saa koko ajan olla pelkäämässä niitä jyrähdyksiä. Eikä sitä lyttäystä loppupeleissä niin paljon tarvi. Mutta kun mennään 100dB:n hujakoilla rms:ssää on -5dBtä kovissa pärskyissä ihan mainio asia. Gatet voin jättää kotiin kyllä. Niitä tarttee harvemmin. Rummutkin saa geitattua kun vähän virittää niitä. :) Ja jos vuotaa, niin laitetaan mikit jotka ei vuoda. ;) Pidän ääntä, olen. |
stickyfinger 07.10.2003 20:10:46 | |
---|
Kissanpaska,kissanpaska,kissanpaska.... Kickstart my heart! |
kassper 09.10.2003 09:44:44 | |
---|
Eräs savonlinnalainen henkilö heittää jo legfendaksi tullutta "läski-lesbo-homopäällikkö"-spiikkiä. Siinä tulee aikalailla kaikki tarvittavat. Lehmien pitäisi saada kulkea vapaana ja rakentaa omat pesät -kettutyttö- |
tazka 17.10.2003 22:57:59 | |
---|
Ykkönen, kakkonen, hevosmies Makkonen. Kolmonen, nelonen, Makkosen hevonen. Vitonen, kutonen, seiska, Makkosen velipoika Reiska. VOI HELVETTI! Arvatkaa vaan kuulinko intissä tota tuhannenkertaa!! |
Volle 18.10.2003 10:47:06 | |
---|
"onks mikki päällä... ja minni alla" Osta Musari! |
Jabe 20.10.2003 11:17:10 | |
---|
Minä laulan mikkiin soundchekissä. Vaikkapa ekana biislistassa olevan biisin alusta ekaan kertsiin. Laulusoundiahan siinä ollaan hakemassa. Slightly off -topic: Miksi yleensä keikoilla rumpusoundeja tsekataan ihan sikana, ja sitten laulusoundia lyhyesti "tsöh, tsöh" ... "joo, se on siinä, kiitti". Eikös mieluummin toisinpäin? |
jomppa82 20.10.2003 11:20:14 | |
---|
tsa, tsa, yks kaks yks kaks yks kaks yks kaks, kuuluuko, tsah tsah, joo hyvät naiset ja herrat, tsah tsah, kuinkas tämä toinen. Terveellä nuorellamiehellä on aina nuha. |
Vilhelmus 20.10.2003 14:02:35 | |
---|
Miksi yleensä keikoilla rumpusoundeja tsekataan ihan sikana, ja sitten laulusoundia lyhyesti "tsöh, tsöh" ... "joo, se on siinä, kiitti". Eikös mieluummin toisinpäin? Koska keikallakin kuuluu vaan rummut ;) |
jannu 20.10.2003 14:30:02 | |
---|
Joskus Kultaisella 90-luvulla olin Nummirockissa ja siellä esiintyi mm Super Trouper Show. Heebo karjui soundcheckissä koko ajan mikkiin yhtä lausetta: "MUNAA SUUHUN!" Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Jabe 21.10.2003 10:12:09 | |
---|
Koska keikallakin kuuluu vaan rummut ;) Nythän mä hokasin että tuostahan siinä on kyse. :-) |
toni 21.10.2003 10:38:37 | |
---|
Slightly off -topic: Miksi yleensä keikoilla rumpusoundeja tsekataan ihan sikana, ja sitten laulusoundia lyhyesti "tsöh, tsöh" ... "joo, se on siinä, kiitti". Eikös mieluummin toisinpäin? Näin käy itselläni usein ainakin siitä syystä kun se laulaja ei keksi mitään sanottavaa siihen mikiin tai lausuu sinne jostain paskaa mitä ei jaksa kuunnella. Siinä vaiheessa pistän pelin poikki ja pyydän koko bändin lauteille. Helpompi sitten kattoa koko bändin kanssa se laulusoundi kun se laulaja sitten oikeesti jo laulaakin. Jos siis on käynyt niin, että sitä laulua ei erikseen saatu... |
Negative creep 22.10.2003 16:09:10 (muokattu 22.10.2003 16:09:56) | |
---|
Testicles one, two! testicles one, two! kirjotinko oikein? |
lihaville 23.10.2003 19:22:12 | |
---|
meidän basisti, sav savio, huutaa mikkiin: "kebab" käsin |
Meisseli 31.10.2003 11:32:15 | |
---|
tämä on yön silmä, ja tässä suosikkijuontajanne osmo tähän väliin voisin kertoa teille hieman isästäni.. can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin |
Phobophile 04.11.2004 08:08:03 | |
---|
"Hi emperor". Descanting the insalubrious |
SSilver 04.11.2004 09:07:51 | |
---|
Ruisrockissa yks äijä sanoi. "Ei, joo, ei, joo, joo, joo, ei, ei, ei, joo, ei, haistakaa perse, joo, ei, joo, ei, haistakaa perse..." jne. Se nauratti kovasti. Kaikki menee päin vittua, paitsi mulkku.
-------- |
Jami 04.11.2004 10:53:54 | |
---|
Nythän mä vissiinkin hokasin. Se on siis saundshekki??? Mä oon ihmetelly sitä varttitunnin basarinjumpsutusta mutta ne siis saa siitä shekin. Ei kai semmosta kukaan muuten tekisi. Kyllä vehkeensä pitää tuntea että tietää mitä sieltä tulee. En piliänikään kääntele, vääntele, mittaa ja punnitse joka kerta kusella käydessäni. Niin kauan kun suihku on voimakas eikä siinä näy verta, on asia kunnossa. Sama pa:n kanssa. Pyydän solistia että "siinä on se mikki. sanos jotain". Solisti sanoo nöyrästi että "sjotain". Jos se tulee normaalisti pa:sta on asia kunnossa. Siinä muita säätämisiä tarvita. hähähäh. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. |
Testicles one, two! testicles one, two! kirjotinko oikein? Testies one two - is it on? Niistä k:sta ja s:stä tosiaan kuulee heti missä mennään. Kerrpele! Ssstna! "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |