Aihe: Hyvä kitaristi?
1 2
balzary
02.11.2004 23:39:01

RHCP:n keikkoja katsellessa ihan masentaa kun ei tahdo löytyä sellaisia kavereita mistään.

hehe, sorge mutta tuskin fruscianten tasonen kaveri alkais sun tai mun kanssa soittelemaan :D

frusciante on kova, on se, on.
Pitsooojaa on monenlaisiaaaa...
rattledad
02.11.2004 23:44:12

Tää ei nyt ehkä kuulu tähän, mutta loistava esimerkki basistin mieleen olevasta kitaristista on John Frusciante!

Eikös se soita Marshallin JMP super bass 100 -strunkkariin? Tai ainakin läjästä pitäisi löytyä myös tuo bassovahvistin.
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
Teijo K.
02.11.2004 23:50:53

Eikös se soita Marshallin JMP super bass 100 -strunkkariin? Tai ainakin läjästä pitäisi löytyä myös tuo bassovahvistin.

Onkos tuo nyt bassovahvistin? Kun minä olen jostain, tavallisesti juotettavista lähteistä antanut itselleni kertoa, että Super bass ja Super lead olisivat molemmat monikäyttövahvistimiksi suunniteltuja.
rattledad
02.11.2004 23:53:32 (muokattu 02.11.2004 23:54:15)

olen jostain, tavallisesti juotettavista lähteistä antanut itselleni kertoa, että Super bass ja Super lead olisivat molemmat monikäyttövahvistimiksi suunniteltuja.

Mitähän PA -kaapit tykkäisivät, jos käyttäisi tuota päätteenä pikkumikserin kanssa?

Edit: PA=Laulu-
Teijo K.
03.11.2004 00:04:36

Mitähän PA -kaapit tykkäisivät, jos käyttäisi tuota päätteenä pikkumikserin kanssa?

Edit: PA=Laulu-

Jaa, ei kai ne siitä pahastuisi. Vahvistin voi tykätä kyttyrää jos kaapit ei ole oikein sovitettu vahvistinta varten. Ts. ohmilukemat oikein.
rattledad
03.11.2004 00:21:56

Jaa, ei kai ne siitä pahastuisi. Vahvistin voi tykätä kyttyrää jos kaapit ei ole oikein sovitettu vahvistinta varten. Ts. ohmilukemat oikein.

Säröytymisestä ja pilleistä olisin lähinnä huolissani, ihan hypoteettisesti tosin, kun ei ole noita kaappeja ja vahvistinkin pitäisi käyttää pajalla jottei polttelisi sulakkeita yhtenään.
Robert Trujillo
04.11.2004 10:38:07
RHCP:han toimii nimenomaan ryhmänä ihan älyttömän hyvin, ja Frusciantella on tässä iso osuus: se tekee kaiken hyvällä maulla. Ainakaa mä en oo törmänny semmoseen että se soittais jotain mauttomia tilusooloja tms.

toisin kuin Ynkkä J. Malmsteen:)

komppaan...(dropatulla D:llä)
esim. RHCPn Don't forget me biisi on niin simppeli kuin biisi vain voi olla ja kaverit saa sen silti kuulostamaan aivan mahtavalta...
...may the force be with you...
Karlsson
04.11.2004 13:17:25
Olen onneksi saanut aina soittaa omaan tasooni nähden hyvien kitaristien kanssa.

No siihen ei vissiin paljon vaadita.

Sori sori, anna antx!
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Antti Takalo
04.11.2004 15:50:58
Unohtaa koppi/soolo jaon soitossaan, ja sen sijaan eläytyy kappaleeseen. Ei siis vain veivaa jotain kunnes tulee soolon vuoro.

Ja tosiaan soundit haetaan bändin kanssa soitettaessa eikä kotona yksin revitettäessä.
Bassballs
04.11.2004 18:29:20

No siihen ei vissiin paljon vaadita.

Hähhäh! Olet oikeilla jäljillä.
Shake your foundations!
Tana
07.11.2004 02:35:56

hehe, sorge mutta tuskin fruscianten tasonen kaveri alkais sun tai mun kanssa soittelemaan :D

Anna mun unelmoida!
Bookayasha!
L.Ruoska
08.11.2004 16:27:30

Mitäpä kanssabasistit arvostatte kitaristeissa? Muuta kuin PA -kamoja ja pakettiautoa?

Sitä ettei sooloile kokoajan.
Pari vuotta skulattuani kitaristin kanssa joka EI sähellä juurkaan mitään turhia biisin kannalta epäolennaisia juttuja, on välillä kyllä ärsyttäny kun jotkut kitaristit tahtoo ehdottomasti laittaa sitä wahia jokapaikkaan...tai soittaa jotain riffejä erilailla ihan vain siksi että soittaa erilailla.
Sinä rumpali johon uppoaa mm. RATM, Helmet, FNM! Tuu mukaan perustamaan rockbändiä. Kitaristi ja basisti löytyy jo, treenis Hertsikassa tiedossa!
KMT
08.11.2004 17:37:44

Antaa bassollekkin sooloja.
Keittiö on kyllä loistava paikka sohville! -hanuristi
HC.Pälä
08.11.2004 18:14:10

Semmoinen joka käsittää että joka biisissä on tarina sekä kokonaisuus.
Ei haittaa jos sooloilee kunhan tekee sen tietyissä rajoissa jotka sopii tuohon tarinaan. Siis soolo tukee biisiä eikä päinvastoin.
Jos haluaa sooloilla alusta loppuun, niin lähteköön soolo-uralle soittamaan ammattilais taustamusiikin kanssa. Tämmöinen ei sovi bänditouhuihin mielestäni.

Siis hyvä kitaristi osaa kuunnella muita. Soittotaidolla ei ole niin paljon väliä jos kokonaisuus säilyy ehjänä.

Hyvästä komppi-kitaristista, riippuuen vähän musalajista, sanoisin että tiukka rytmintaju sekä häikäilemätön groovi.
Let the bass Kikzz.
Bassballs
10.11.2004 20:47:07

Semmoinen joka käsittää että joka biisissä on tarina sekä kokonaisuus.
Ei haittaa jos sooloilee kunhan tekee sen tietyissä rajoissa jotka sopii tuohon tarinaan. Siis soolo tukee biisiä eikä päinvastoin.
Jos haluaa sooloilla alusta loppuun, niin lähteköön soolo-uralle soittamaan ammattilais taustamusiikin kanssa. Tämmöinen ei sovi bänditouhuihin mielestäni.

Siis hyvä kitaristi osaa kuunnella muita. Soittotaidolla ei ole väliä jos kokonaisuus säilyy ehjänä.

Hyvästä komppi-kitaristista, riippuuen vähän musalajista, sanoisin että tiukka rytmintaju sekä häikäilemätön groovi.

Tietenkin onhan se ihan jees, jos löytyy muutama makea tilu ja räyhäkästä lavaenergiaa. Minä diggaan kyllä eniten juurevista rock-kitaristeista(jollaisia meillä onkin bändissä 2kpl), jotka ovat kuunnelleet tarpeeksi ZZ-Top:ia, Lynnäreitä ja Richie Kotzenia..
Shake your foundations!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)