Oz 08.10.2004 20:18:29 (muokattu 09.10.2004 00:21:07) | |
---|
Ton takia en osta Screameria. Liian hidas vahvistin. "it´s too slow amp. it doesn´t react the way i play" -BTS II Time is never wasted when you're wasted all the time. |
Oz 08.10.2004 20:19:56 (muokattu 08.10.2004 20:20:47) | |
---|
poistakaatämä Time is never wasted when you're wasted all the time. |
MareZ 02.11.2004 19:09:35 | |
---|
MIllaista äänitys jälkeä tuolla "kaiutinsimuloitu balansoitu linjaulostulo" saa äänitys hommissa? Onko ero kuin yöllä ja päivällä jos mikittää tuota compoa? eikun...perk.. |
Antti1 02.11.2004 21:11:51 | |
---|
MIllaista äänitys jälkeä tuolla "kaiutinsimuloitu balansoitu linjaulostulo" saa äänitys hommissa? Onko ero kuin yöllä ja päivällä jos mikittää tuota compoa? Ero on kuin yöllä ja päivällä. En näe mitään syytä käyttää tota linjatuloa, jos edes välttävä mikki on vaan tarjolla. OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO! |
Satariel 03.11.2004 10:17:42 | |
---|
Olen Englejä myös tässä harkinnut, ja 1 asia, mikä ihmetyttää on noissa pienemmissä malleissa oleva sama Gain-säätö molemmille kanaville. Onko tuosta tullut ongelmaa kenellekään? Jos esimerkiksi runtaa kovalla säröllä ja gainilla (ja volumella), ja siitä heittää suoraan samalla gainilla puhtaan kanavan, niin pysyykö kanava puhtaana ja hyvän kuuloisena kovalla gainilla? Ainoa asia, joka mietityttää noissa Engleissä, muuten olisin varmaan jo semmoista kotiin raahaamassa. Fireball nuppia tässä itse mietin... |
J.P.K 03.11.2004 10:56:28 | |
---|
Olen Englejä myös tässä harkinnut, ja 1 asia, mikä ihmetyttää on noissa pienemmissä malleissa oleva sama Gain-säätö molemmille kanaville. Onko tuosta tullut ongelmaa kenellekään? Jos esimerkiksi runtaa kovalla säröllä ja gainilla (ja volumella), ja siitä heittää suoraan samalla gainilla puhtaan kanavan, niin pysyykö kanava puhtaana ja hyvän kuuloisena kovalla gainilla? Ainoa asia, joka mietityttää noissa Engleissä, muuten olisin varmaan jo semmoista kotiin raahaamassa. Fireball nuppia tässä itse mietin... Täysin sama homma mulla, joten kertokaapa, miten on |
Hanok 03.11.2004 12:17:42 | |
---|
Täysin sama homma mulla, joten kertokaapa, miten on Kannattaisi ehkä harkita Fireballin sijaan Screameria, siinä on erillinen gain-säätö säröpuolelle. |
Lilli 03.11.2004 13:46:35 | |
---|
Kannattaisi ehkä harkita Fireballin sijaan Screameria, siinä on erillinen gain-säätö säröpuolelle. Niin on Classicissakin. Kuka kertoisi noiden gain-säätöjen syvimmän olemuksen, eli miten ne pelittävät: onko lo-gain puhtoiselle puolelle ja hi-gain säröosastolle? Ja toimivatko depth- ja bright-nappulat kummallakin osastolla? - Minne hoppu, poju? |
Torniojaws 03.11.2004 15:38:29 | |
---|
MIllaista äänitys jälkeä tuolla "kaiutinsimuloitu balansoitu linjaulostulo" saa äänitys hommissa? Onko ero kuin yöllä ja päivällä jos mikittää tuota compoa? No, sanotaanko soundimaailman olevan lähellä Dark Funeralia :) ZZRZRRRRZRZRZRZRZR! (sirkkeliääni) "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
battery 03.11.2004 16:55:13 | |
---|
No, sanotaanko soundimaailman olevan lähellä Dark Funeralia :) ZZRZRRRRZRZRZRZRZR! (sirkkeliääni) :------------D do what you do! beib |
BenGlenton 04.11.2004 01:14:42 | |
---|
screameria odotellessa... sais jo tulla *tana! :) http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI! |
ejhfi 04.11.2004 07:09:53 | |
---|
Olen Englejä myös tässä harkinnut, ja 1 asia, mikä ihmetyttää on noissa pienemmissä malleissa oleva sama Gain-säätö molemmille kanaville. Onko tuosta tullut ongelmaa kenellekään? Jos esimerkiksi runtaa kovalla säröllä ja gainilla (ja volumella), ja siitä heittää suoraan samalla gainilla puhtaan kanavan, niin pysyykö kanava puhtaana ja hyvän kuuloisena kovalla gainilla? Ei ole. Oikeastaanhan se menee ainakin Screamerissa niin, että molemmille kanaville on oma niin etuasteen säätö kuin masterikin. Gain Lo/Hi -kytkin kuitenkin on itse vahvistimessa molemmille kanaville yhteinen, mutta jos hankkiin Z-5 pedaalin, mitä kovasti suosittelen, ei ongelmaa ole. Tällöin käytössä on neljä eri gainia eli kaksi per kanava (clean, crunch, soft lead, heavey lead) Lisäksi spedulla voi aktivoida V.L.S Lo/Hi toiminnon eli nostaa yhdella polkaisulla tarvittava määrä volaa esim. sooloa varten. Tätä kytkintä itse vahvistimesta ei edes löydy, joten kytkin tätä varten on paikallaan. Suurempana ongelmana pitäisin ehkä kanavien yhteistä ekvalisaattoria, mutta sekin seikka on nyt hoidettu. Kiitos ENGLin Preamp 530 :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
hannlain 04.11.2004 08:47:59 | |
---|
Kiitos ENGLin Preamp 530 :) Tuohon E530:een ei vissiin käy se z-5 polkusin? Kuinkas tuon 530:n kanssa hoidetaan heavy lead -kanavalta (=lead + hi-gain) clean-kanavalle (=clean + lo-gain) vaihto? Tarvitaanko painallus kahdesta napista? Ilmeisesti E530:n kanssa käytetään ihan 2-nappista peruspolkusinta. Sorry off-topic, tämähän taisi olla screamer-ketju. |
JuSu 04.11.2004 08:48:17 (muokattu 04.11.2004 08:48:29) | |
---|
Ei ole. Oikeastaanhan se menee ainakin Screamerissa niin, että molemmille kanaville on oma niin etuasteen säätö kuin masterikin. Luulenpa, että kysyjä meinasi Thunderia, siinä kun on yksi yhteinen input -gain molemmille kanaville. Itseänikin on tuo askarruttanut. Suurempana ongelmana pitäisin ehkä kanavien yhteistä ekvalisaattoria, mutta sekin seikka on nyt hoidettu. Kiitos ENGLin Preamp 530 :) Suurempana ongelmana pitäisin ehkä kanavien yhteistä ekvalisaattoria, mutta sekin seikka on nyt hoidettu. Kiitos T.C. Electronic G-Major. :) JuSu Minä olen myyrä. |
dropD 04.11.2004 09:15:54 | |
---|
Luulenpa, että kysyjä meinasi Thunderia, siinä kun on yksi yhteinen input -gain molemmille kanaville. Itseänikin on tuo askarruttanut. Thunderissa lespan alnicoV tallassa kestää gainia puhtaana noin kello 12 saakka. Pidemmällekin jos pienentää outputtia kitarasta. Itselläni ei ole ongelmaa yhteisestä gainista, koska käytän puhtailla kaulamikkiä, jonka outputin voi säätää valmiiksi kohdilleen -> gainia voi olla miten paljon tahansa soundin muroutumatta. Crunch- ja lead-levelit säätää gainin mukaan ja käytössä on kolme "kanavaa"; puhdas, särö ja tapposärö (ja kitarasta potikkaa vääntämällä kaikkea näiden väliltä). Lisää variaatioita saa viritysmittarin ja noisegaten virkaa toimittavalla ZOOM 505II härpäkkeellä asettamalla "tyhjiä" soundeja eri outputlevelille ja EQ asetuksille. Poistuu samalla yhteisen EQ:n "ongelma". |
Tuohon E530:een ei vissiin käy se z-5 polkusin? Z-4 onpi tuohon se spedu, elikkäs kahden painikkeen polkusin stereoplugiliitännällä. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
päänahka 04.11.2004 10:46:27 | |
---|
Luulenpa, että kysyjä meinasi Thunderia, siinä kun on yksi yhteinen input -gain molemmille kanaville. Itseänikin on tuo askarruttanut. En ole kertaakaan (paitsi kokeilumielessä) laittanut Thunderin gainia yli puolenvälin. Riippuu tietysti mikeistä ja soittotatsista, mutta mulle se clean on täysin puhdas, kun gain on alle puolenvälin. Ja leadissa riittää tällöinkin gainia vaikka kavereille. Siis ei haittaa yhteinen gain. Soolot on perseestä. |
Sintti 04.11.2004 12:56:07 | |
---|
Ton takia en osta Screameria. Liian hidas vahvistin. Meinaatko ettei pysy sun sormien mukana enää, kun oot treenannu niin nopeeksi? :D And the priest sank to his knees in prayer... |
Stein 04.11.2004 23:03:55 | |
---|
|
Teemu78 05.11.2004 02:44:57 | |
---|
Eipä tässä oikeestaan mitään oikeeta asiaa sinänsä oo mutta ilmottaudun nyt sitten kans ENGL kerhoon kun tuli Screamer ostettua keväällä. Ostin siis nupin ja siihen behringerin 4x12 kaapin sekä Z-5 pedaalin. aika hyvin työttömältä... Tampereen soitinkeskuksesta irtos koko paketti 1250 euron hintaan. Ollaan täs vaihtamassa bändikämppää ja raahasin nyt sitte väliaikasesti scriimerin kotiin kaapin kera. Nyt vasta pääseekin oikeen kunnolla vehjettä testaan, ei oikeen kuule bändireeneissä tulppien läpi mitään tällänen puolikuuro ukko. Ei voi kun todeta että oon tyytyväinen tohon pakettiin. Yllättävää oli vielä se että scriimeri toimii hyvin myös mallintavan kanssa, mulla kun on toi gnx 2 niin pakko oli sitäkin kokeilla...ja pelaa puhtaassa kanavassa loistavasti. vaikkei toi scriimeri mitään eteen kyllä tarttekkaan. Nyt kun pääsis vielä töihin niin sen verran on GAS aina päällä että kyllä varmaan 5150:n ostasin vielä toiseks...ei muuten mutta "leluja" pitää aina olla...:P |