mokoma palikkaköökinklopinklappi 03.11.2004 17:55:57 | |
---|
|
Hohhoijaa 03.11.2004 18:14:24 | |
---|
|
Jucciz 03.11.2004 18:31:31 | |
---|
Ei kitaran ääntä pidennetä laitteilla. Jos puu tai kielet eivät soi, ne eivät vaan soi. Puhtaat kielet auttavat jo paljon. Säröllä ja kompressorilla saattaa näennäisesti saada enemmän "sustainia", mutta eivät ne kitaran omaa luonnollista sointia kuitenkaan pidennä vaan ainoastaan voimistavat heikkenemässä olevaa signaalia, jolloin myös taustakohinan määrä kasvaa. Jos kitara on pahvia tai vaneria, ei se vaan värähtele samalla tavalla kuin umpipuinen soitin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Kapane 03.11.2004 19:17:56 | |
---|
Ei kitaran ääntä pidennetä laitteilla. Jos puu tai kielet eivät soi, ne eivät vaan soi. Puhtaat kielet auttavat jo paljon. Säröllä ja kompressorilla saattaa näennäisesti saada enemmän "sustainia", mutta eivät ne kitaran omaa luonnollista sointia kuitenkaan pidennä vaan ainoastaan voimistavat heikkenemässä olevaa signaalia, jolloin myös taustakohinan määrä kasvaa. Jos kitara on pahvia tai vaneria, ei se vaan värähtele samalla tavalla kuin umpipuinen soitin. Totta. Myös tallan ja satulan fiksaaminen voi auttaa. ja intonaation säätö jos se on täysin metsässä (fret buzz), mutta ei se pahvi soi 30 sekuntia. |
p130 03.11.2004 19:23:47 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Niskamies 03.11.2004 19:48:10 | |
---|
Uudet kielet, ehkä paksummat. Sitten vähän korkeampi action. Jos ei auta tarpeeksi, niin rautaa vaihtoon. Meitsi on meshissä. |
Kapane 03.11.2004 19:52:09 (muokattu 03.11.2004 19:52:57) | |
---|
Jos ei auta tarpeeksi, niin rautaa vaihtoon. Riippu kitarasta. Jos on kitara sen hintainen että rauta maksaa sen kitaran verran, niin ei kannata, koska ei se sustain siitä oleellisesti parane. Ei lampaastakaan saa puudelia vaikka kuinka trimmais. |
Jucciz 03.11.2004 19:56:44 | |
---|
Ei lampaastakaan saa puudelia vaikka kuinka trimmais. Saati nuudelia. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Härski 03.11.2004 20:00:44 | |
---|
Saati nuudelia. No nythän sä vasta hassusti laitoit. |
moottorisaha 03.11.2004 21:19:07 | |
---|
Vaan totta on, että ei huono kitara sustainerilla parane. Soi vain pitempään. Tässä käsittääkseni nimenomaan kysyttiin että miten saa vahvarista tulevan äänen soimaan pidempään, ja juuri kompressori / sustaineri on tähän ratkaisu. |
Aardfather 03.11.2004 21:21:56 | |
---|
Kyllä sitä sustainia saa pidennettyä laitteilla vaikka loputtomiin, eli siis keinotekoisesti jatkettua äänen soimista. Itse kitarahan ei tietenkään soi (siis värähtele) kuin sen aikaa minkä se nyt sattuu soimaan. Hyvällä kompressorilla tosiaan saa apua tähän ongelmaan. Myös esim. Electro Harmonixin Big Muffilla saa loputtoman sustainin halutessaan. Tosin Big Muff muokkaa ääntä aika lailla itsessään, eli et saa sitä haluamaasi soundia soimaan sillä loputtomiin, ellet sitten halua nimenomaan sellaista soundia mikä Muffista lähtee. - Aardfather |
Lord of the strings 03.11.2004 21:33:41 | |
---|
Mikä kitara on kyseessä? Käsittääkseni ainakin stratossa saa hiukan lisättyä sustainia lisäämällä tallajousia. Korjatkaa jos olen väärässä. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
Mikä kitara on kyseessä? Käsittääkseni ainakin stratossa saa hiukan lisättyä sustainia lisäämällä tallajousia. Korjatkaa jos olen väärässä. Ei tuommoisella toimenpiteellä kyllä ole mitään vaikutusta. Ainakaan ihmiskorvin havaittavaa. - Aardfather |
Locrian 04.11.2004 08:56:32 | |
---|
Myös oikeellla sijoittumisella kitarakaappiin nähden saa sustainia lisää. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
Feggy 04.11.2004 12:37:47 | |
---|
Vähäsustainista kitaraa pitää lähestyä vähän eri tavoin kuin pitkään soivaa. Jos se ei soi, se ei soi. Niinpä esimerkiksi Fender Jaguaria pitää soittaa eri tavalla kuin Stratocasteria. Sitä pitää rangaista enemmän. Less is more. |
Juutas 04.11.2004 12:38:00 | |
---|
Mikä kitara on kyseessä? Käsittääkseni ainakin stratossa saa hiukan lisättyä sustainia lisäämällä tallajousia. Korjatkaa jos olen väärässä. Saa jos tekee sillä toimenpiteellä tallasta käytännössä "kiinteän"... =) Saman asian ajaa jousten ruuvien kiristäminen. Eli talla vain niin kireälle, ettei se pääse irtoamaan kannesta. Samalla tosin menettää vibrakammen heiluttelun ilon. Että silleen... Olen aina oikeassa, paitsi silloin kun olen väärässä. |