Aihe: Punkit, prkl!
1 2 3 4 511 12 13 14 15
salmivaara
22.10.2004 15:06:21

L.A.M.F. on helvetin hyvä.

Mistähän vois löytää Runopoikia ja runkkareita -nimisen levyn?

nimim. Jo muutaman vuoden etsinyt -81
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Rakkikoira
22.10.2004 15:16:38 (muokattu 22.10.2004 17:44:49)
Mistähän vois löytää Runopoikia ja runkkareita -nimisen levyn?

nimim. Jo muutaman vuoden etsinyt -81

www.aironmusiikki.fi

Siellä näytti olevan. Myös ukinmusiikissa, mutta se kannattaa unohtaa heti.

On muuten kova levy! En muista ostinko itsekkin aironmusiikista sen aikoinaan.
"Ei enempää vois olla blues, ei enempää vois olla down"
DeWilde
22.10.2004 22:10:23
Vähän off topic, mutta se Tumpin kirja (Poika joka halusi lentää tjs.) oli hyvä ja lukemisen arvoinen.

Komppaan ja suosittelen.
Maailma on vapaa maa. -Galder
Huevos
04.11.2004 11:18:35

vähän riippuu siitä miten määrittelee punkkarin..
kuuntelen ite jotain Rancidia, NOFXää, AFIa jne. joka kai jossain määritellään jonkin asteiseksi punkiksi?

oikeastaan ne voisi määritellä vain paskaksi. jos ajattelee punkin alkuperäistä ideaa, niin noi ei todellakaan ole punk.
noxa
04.11.2004 11:58:18
oikeastaan ne voisi määritellä vain paskaksi. jos ajattelee punkin alkuperäistä ideaa, niin noi ei todellakaan ole punk.

no voihan sen asian tietenkin ilmaista näinkin.. tässä tapauksessa minäpä siis olen paska enkä punkkari ollenkaan :)
Robospock
04.11.2004 12:23:30
no voihan sen asian tietenkin ilmaista näinkin.. tässä tapauksessa minäpä siis olen paska enkä punkkari ollenkaan :)

Äläpä välitä...Rancid on oikeasti helvetin hyvä!
Kapina
04.11.2004 15:59:19
vähän riippuu siitä miten määrittelee punkkarin..
kuuntelen ite jotain Rancidia, NOFXää, AFIa jne. joka kai jossain määritellään jonkin asteiseksi punkiksi?

Its en kyllä pysty kuuntelemaan noita ollenkaan, mutta mikäpä minä olen määrittelemään mikä sinä olet. Mikäs punkkari se minäkään muka olen vaikka punkkia kuuntelen ja niin päin pois... Minä asun Suomessa, opiskelen ja mulla on katto pään päällä ja...
"On se perkele kun lääkärissäkään ei enää saa lääkäriä." -Tuntematon
jorkki
04.11.2004 18:01:09

Pidän kyl itteeni punkkarina. Kuuntelen mm. ramonessian ja NIRVANAA.
It's better burn out than fade away-Kurt Cobain
Kapina
04.11.2004 21:19:59
Pidän kyl itteeni punkkarina. Kuuntelen mm. ramonessian ja NIRVANAA.

Jos nyt nipottaa haluaisin niin inttäisin, ettei Nirvana ole punkkia ollenkaan vaan grungea. Mutta näitä asioita on toisaalta ihan turha alkaa ees miettimään ja lokeroimaan, mikä on punkkia ja ei, kuka on punkkari ja kuka ei... Huomattu on, että siitä ei koskaan seuraa mitään muuta kuin tappelu :). "Do what you want, be what you ARE (hieman mukaillen)..."
jhoik
04.11.2004 21:51:06

Mikäs on punkin alkuperäinen idea?
Vapaata tilaa myytävänä.
Hotakainen
04.11.2004 23:09:21 (muokattu 04.11.2004 23:09:34)

Kinastella muiden punkkareitten kanssa siitä, mikä on punk ja mikä ei.

Siltä ainakin näyttää.
Errorist
04.11.2004 23:29:33
Kinastella muiden punkkareitten kanssa siitä, mikä on punk ja mikä ei.

Siltä ainakin näyttää.

Äläpä muuta sano. Punk-poliisit jälleen taas liikenteessä. Voisi tarjota pastillin. En ymmärrä yhteyttä tuon "troo-punkkiuden" kyttäämisen ja vapauden sekä suvaitsevaisuuden välillä.
"Aamulla vetäsin viiskyt hermesetasta samaan kahviin. Kaverit katto kun ajoin ilman autoa töihin." Pastilli?
Huevos
05.11.2004 06:10:56

emmä mitään tr00 ole...emmä ole edes punk, koska en ollut edes syntynyt vielä silloin.

tarkotan sitä, että alkuperäset punkkarit oli vaan tylsistyneitä teinejä, joita vitutti radiossa soivat biisit, joten ne päätti tehä omia biisejä. ei ne ajatellu mitään "ui wittu, meikä on punk" (ainakaan aluksi).

minun korviin rancid ja NOFX kuulostaa vaan punkille, joka on tehty nimenomaan PUNK kohdeyleisölle, kun alunperin ei ollut mitään kohdeyleisöä, vaan jotain penskoja jotka soitti vaan rokkia miten huvitti. koko idea oli siinä ettei siitä tarvinnu kenenkään tykätä eikä sitä oltu suunnattu millekään tietylle yleisölle.
Blue Moon
05.11.2004 06:27:31 (muokattu 05.11.2004 07:59:09)

Kukaan lukenut tätä suomennettua varhaispunk-historiikkia "Please Kill Me" ?

http://www.likekustannus.fi/kirjakeko/tiedot.php?id=2901

Mielenkiintoista ja viihdyttävää luettevaa mielestäni (ja osaltaan tukee esim. tuossa ylempänä olevaa nimim. Huevosin kirjoitusta).

EDIT: Alkupuoli ketjusta on näköjään kulunut jostain sosiaalista epäkohdista länkyttämiseen. Heh!
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
Kapina
05.11.2004 13:58:18
Punk oli punkkia puhtaimmillaan, kun kukaan ei ollut vielä keksinyt sille määritelmää.
Danko
25.11.2005 18:46:34

Huom! Olet kirjoittamassa yli 385 päivää vanhaan ketjuun!
Tiedän, mutten jaksa avata uutta. Jos joku ei satu tietämään, niin Rattuksen uudet sivut on avattu http://www.rattus.fi/ ja lauantaina wc räjähtää:
RATTUS ALBUMIN JULKISTAMISJUHLAT

Marraskuu-26-2005. Paikka Havanna, Mänttä. Soitto alkaa klo 22.30. Kaikille vapaa pääsy.

Vai mitä marjamaki?
polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37
Volle
25.11.2005 20:53:12

Hei, täähän melkein yhtä siistiä juttua kuin punkinfinlandin foorumeilla. :)

Jotenkin huomaan samankaltaisuuksia m-netin roots-puolen "mitä on blues?" -väännön ja punkin alkuperäinen idea -väittelyjen kesken. Mikä on aitoa, kas siinä pulma.
Nam.
salmivaara
25.11.2005 21:39:10

Jotenkin huomaan samankaltaisuuksia m-netin roots-puolen "mitä on blues?" -väännön ja punkin alkuperäinen idea -väittelyjen kesken. Mikä on aitoa, kas siinä pulma.

Eiköhän samankaltaisuuksia löydy kaikista "mikä on sitä oikeaa *genre*" -keskustelusta.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Volle
25.11.2005 23:31:19 (muokattu 25.11.2005 23:48:55)
Eiköhän samankaltaisuuksia löydy kaikista "mikä on sitä oikeaa *genre*" -keskustelusta.

Mut eka demo on silti aina paras.
Nam.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)