Aihe: Type O Negative - vastaavia?
1 2
solesurvivor
03.11.2004 12:32:35
Joo, jäi hymiöt pois.

No minä jo täällä siunailin;)
If you shake my hand, better count your fingers..
T.S. S L A Y E R
03.11.2004 20:10:16

Yhden biisin perusteella Opium?
jannu
03.11.2004 22:51:52 (muokattu 03.11.2004 22:53:11)
Vaikka Typen kappaleet ovat selvästi enemmän kieli poskessa tehtyjä ja humoristisia, kuulostaa se reilusti vakavammalta. Ehkäpä siksi, ettei yritetä olla kovin vakavia.

No tuota... Kun kuuntelee vaikka kappaleita "Bloody Kisses" ja "Red Water(Christmas Mourn)" yksin pimeässä, niin kummasti alkaa ahdistaa. :)

Olen käsittänyt, että herra Steelelta on kuollut vuosien saatossa jonkin verran ystäviä. Varsinkin "Red Water" kuulostaa tämän tiedon valossa harvinaisen henkilökohtaiselta kappaleelta. Ja huumori on tiessään.

EDIT: korjaus.
"Reklamoinnissa ynnä muussa kirjallisessa valittelussa on kuitenkin muistettava kaks pää-sääntöä:
Perkele kirjoitettaan piänellä, paitti virkkeen alusa.
Kuritushuone o yhdys-sana...
Noilla pärjääpi."
-fox
leather rebel
04.11.2004 09:05:03
Mun mielest TON on yhtä paljon goottimetallia kun hippimusaa ja HC:tä. Se on se juttu niillä. Aika paljon Steelen sävellyksistä on ihan sieltä 60-70 luvun taitteesta napattua vaikutusta. Saundihan on bändillä sitten ihan omaa sfääriään. Haukkuvat jotkut Kennyn särösaundia halvaksi jopa.

Hesarin viikkoliitteen levyarvostelija sanoi hienosti, että TON yhdistää Beatlesin ja Black Sabbathin parhaat puolet.

Ja Kennyn saundi on ihan kurqo. Varsinkin World Coming Downilla on kunnon migreenisurina.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Bacchus
04.11.2004 12:05:37
Hesarin viikkoliitteen levyarvostelija sanoi hienosti, että TON yhdistää Beatlesin ja Black Sabbathin parhaat puolet.

Periaatteessa aika osua kommentti muuten. Ja ovatpahan molempia bändejä coveroineetkin.

Ja Kennyn saundi on ihan kurqo. Varsinkin World Coming Downilla on kunnon migreenisurina.

Totta, aivan helvetin tyylikäs kitarasoundi. Persoonallinen. Törkeimmältä ja tyylikkäimmältä kuulostaa kun vahvari monissa biiseissä rupeaa kiertämään ihan pirusti...=) Muutenkin Type o Negativella on todella hyvät soundit, omasta mielestä. Rumpusounditkin on todella upeat, johtuu varmaan siitä että Johnny Kelly toimi aiemmin pelkästään Typen rumputeknikkona.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
leather rebel
04.11.2004 12:44:19
Muutenkin Type o Negativella on todella hyvät soundit, omasta mielestä. Rumpusounditkin on todella upeat, johtuu varmaan siitä että Johnny Kelly toimi aiemmin pelkästään Typen rumputeknikkona.

Juu, tiukka bändisoundi. Peterin säröbasso on myös paikoitellen aika härskin kuuloinen.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
T.S. S L A Y E R
04.11.2004 13:47:13

Moonspell kuullostaa vähän vissiin tolta.
leather rebel
04.11.2004 13:50:24
Moonspell kuullostaa vähän vissiin tolta.

Paitsi että Moonspell on ihan paskaa.
solesurvivor
04.11.2004 14:57:34
Olen käsittänyt, että herra Steelelta on kuollut vuosien saatossa jonkin verran ystäviä. Varsinkin "Red Water" kuulostaa tämän tiedon valossa harvinaisen henkilökohtaiselta kappaleelta. Ja huumori on tiessään.

Kyllähän sen kuolemanläheisyyden noissa biiseissä tuntee, mutta ei mun mielestä mitään biisiä ihan haudanvakavasti ole tehty. Esim. kun tuon Red Waterin sanoja katsoo, niin ei se huumori niistä ihan täysin poissa ole, vaikka biisi muuten hyvin ahdistava onkin. Itseäni Type juuri kiehtookin siinä, että mikään ei ole siltä miltä näyttää. Biisejä pitää oikeasti ajatella.
If you shake my hand, better count your fingers..
jannu
04.11.2004 16:12:36
Kyllähän sen kuolemanläheisyyden noissa biiseissä tuntee, mutta ei mun mielestä mitään biisiä ihan haudanvakavasti ole tehty. Esim. kun tuon Red Waterin sanoja katsoo, niin ei se huumori niistä ihan täysin poissa ole, vaikka biisi muuten hyvin ahdistava onkin. Itseäni Type juuri kiehtookin siinä, että mikään ei ole siltä miltä näyttää. Biisejä pitää oikeasti ajatella.

Niin, ehkä se huumori piileekin sitten juuri siinä överiksivedetyssä surumielisyydessä... mene tiedä.
"Reklamoinnissa ynnä muussa kirjallisessa valittelussa on kuitenkin muistettava kaks pää-sääntöä:
Perkele kirjoitettaan piänellä, paitti virkkeen alusa.
Kuritushuone o yhdys-sana...
Noilla pärjääpi."
-fox
Bacchus
04.11.2004 18:52:37
Kyllähän sen kuolemanläheisyyden noissa biiseissä tuntee, mutta ei mun mielestä mitään biisiä ihan haudanvakavasti ole tehty. Esim...

Niinpä. Ja yksi Typen sanoitusten ehdottomasti tärkeimpiä elementtejä on ironia!
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
riimu
06.11.2004 12:34:30
Paradise Lost tosiaan tulee mullekkin ekana mieleen. Eipä tuon tyylisiä laatubändejä kyllä muutenkaan ole paljoa.
Let us go in; The fog is rising.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)