Captain Farrell 03.11.2004 11:02:08 | |
---|
Diggailen Jeff Beckin kitarointia ja omistan kaksi Beckin levyä, Guitar Shop ja Who Else. Mä en ole kuitenkaan ollenkaan konemusiikin ystävä ja mua häiritsee suuresti, että ainakin nää kaksi levyä on tungettu täyteen koneita. Osaako joku kertoa onko Beckillä levyjä, joissa soittaisi ainoastaan oikeita ihmisiä oikeilla instrumenteilla? Noista vanhoista blues-jutuista varmaan löytyy, mutta tarkoitan nyt tätä uudempaa tuotantoa, instrumentaalimusaa. |
lxi 03.11.2004 11:32:11 | |
---|
Levyt Blow by Blow ja Wired ovat instrumentaalikamaa, joskaan eivät uutta sellaista. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
Arkka 03.11.2004 13:50:33 | |
---|
Toi Wired on kovaa instrumentaalifunkkia. Sitä voisin melkein suositella jo kitaroinnin puolestakin. |
Steve McBeach 03.11.2004 15:33:41 | |
---|
Mä en ole kuitenkaan ollenkaan konemusiikin ystävä ja mua häiritsee suuresti, että ainakin nää kaksi levyä on tungettu täyteen koneita. Ööh, Guitar Shop ei ole kyllä tungettu täyteen koneita. Terry Bozzio soittaa rumpuja Tony Hymas synaa ja Jeff Beck kitaraa, ei mun mielestä siis kovinkaan koneellinen kokoonpano. Mutta joo, jos ei Guitar Shop ja Who Else! kolahda niin suosittelisin tässä threadissa jo mainittua Blow By Blow albumia tai vaikkapa Beck Bogert Appice livelevyä. Yardbirds on myös tutustumisen arvoista. Hyvä on myös Jeff Beck live at BB King's Blues Club, joka on vuodelta 2003. Sen saa tilattua ainakin osoitteesta www.jeffbeckbootlegs.com You Had It Coming levy on loistava myös, mutta sitä en uskalla varauksetta suositella, koska saatat pitää sitä koneellisena. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
Rämppy 03.11.2004 15:52:59 (muokattu 03.11.2004 16:01:09) | |
---|
Wired sisältää koneista ainoastaan wanhan ajan syntikkaa. Kyllä niitä Beckin ekojakin "blueslevyjä" kannattaa kuunnella. Esim. "Truth" on läpeensä loistava levy - hyviä biisejä, kovaa meininkiä, rajua kitarointia ja laulussa tuolloin vielä aito ja turmeltumaton Rod Stewart. Eikä ole koneita. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Wired sisältää koneista ainoastaan wanhan ajan syntikkaa. Kyllä niitä Beckin ekojakin "blueslevyjä" kannattaa kuunnella. Esim. "Truth" on läpeensä loistava levy - hyviä biisejä, kovaa meininkiä, rajua kitarointia ja laulussa tuolloin vielä aito ja turmeltumaton Rod Stewart. Eikä ole koneita. No ei nyt ihan läpeensä, mutta pääosin. Less is more. |
MK73 03.11.2004 16:37:21 | |
---|
Guitar Shop on instrumentaalirockin ehdoton klassikko! (ainakin minulle) Kuuntelin viimeksi eilen tuon loistavan albumin. Levyn äänimaailma ei todellakaan ole luonnollisin mahdollinen, mutta ei ole tarkoituskaan - potkua ja ryskettä piisaa sitten senkin edestä! Rumpalilegenda Terry Bozzio puuhamaassaan on tunnetusti jo orkesteri sinänsä. Beck-Bozzio-Hymas triossa on havinaa! |
Bonham 03.11.2004 16:51:05 | |
---|
Kiitos näistä ketjuista, kaivoin pitkästä pitkästä aikaa Wiredin soimaan! Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Captain Farrell 04.11.2004 08:18:05 | |
---|
Ööh, Guitar Shop ei ole kyllä tungettu täyteen koneita. Terry Bozzio soittaa rumpuja Tony Hymas synaa ja Jeff Beck kitaraa, ei mun mielestä siis kovinkaan koneellinen kokoonpano. Sanotaanko vähän toisinpäin: Ainoastaan kitara ja rummut ovat aitoja instrumentteja. Kaikki muu on tehty koneilla. Siitä voi sitten olla montaa mieltä, että milloin syna on kone ja milloin ei. Tän levyn synajuttuja tuskin on kuitenkaan soitettu livenä studiossa, vaan ne on ohjelmoituja. Lisäksi joukkoon on heitetty paljon sampleja ja muuta roinaa. Tää riittää ainakin mulle sanomaan, että koneita on käytetty paljon. Toki Guitar Shopissakin on omat helmensä koneista ja konemaisista saundeista huolimatta. Aloitusraita ainakin on aivan loistava! |
leather rebel 04.11.2004 08:43:44 | |
---|
Guitar Shop on iha vitun hyvä. Ei mulla muuta. "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
jkinnun2 04.11.2004 09:38:13 | |
---|
Mun mielestä jeff beck on maailman paras kitaristi, joskus tuli kuunneltua esim wired levyä varmaan vuoden verran joka päivä.Olin pitkään kuutelematiu ja seuraamatta että mitä äijä puuhailee kunnes muutama vuosi sitten hankin you had it coming vai oliko tuo sen levyn nimi? no joka tapauksessa olin ällikällä lyöty uudesta matskusta!!! aivan käsittämättömän kova edelleen ja helvetin hyvin ajassa mukana, Niinpä sitten olin taas muutaman vuoden sitä mieltä että tämä on se maailman paras levy... kunnes etc... |
Brian May jr. 04.11.2004 12:08:30 (muokattu 04.11.2004 12:12:34) | |
---|
No kun juttu taitaa olla aika paljolti niin että Beck-Ola ja Truth ovat ne parhaat? Rod Stewartin laulussa on oikeasti asiaa, meno on rankkaa ja sovitukset loistavia. Eikä mitään perkuleen koneita. EDIT: Niin, unohdin Beckiä kehua. Loistava ja omaperäinen kitaristi. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Rämppy 04.11.2004 14:45:57 | |
---|
No ei nyt ihan läpeensä, mutta pääosin. Elä saivartele. Onse läpeensä hyvä. Siis Truth. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Steve McBeach 04.11.2004 15:02:12 | |
---|
you had it coming vai oliko tuo sen levyn nimi? no joka tapauksessa olin ällikällä lyöty uudesta matskusta!!! aivan käsittämättömän kova edelleen ja helvetin hyvin ajassa mukana Näin. Jeff Beck on hyvä esimerkki siitä, että vanha koirakin voi oppia uusia temppuja. Valitettavasti vain helvetin monet vanhat ja hyvät muusikot on liikaa kangistuneet johonkin tiettyihin kaavoihin, varsinkin kitaristit. Myös heidän yleisönsä on usein sangen konservatiivista. Tuolta You Had It Coming -levyltä "Rollin' & Tumblin'" on hyvä esimerkki siitä, että vanhaa blues biisiäkin, yhtään vanhaa bluesia hyljeksimättä, voi vetää uudella ja kekseliäällä tavalla. Sen sijaan uusin levy "Jeff" on vaikuttaa olevan aika kuraa, mitä nyt olen kuullut. "Bulgaria" on kyllä hyvä biisi. Mutta joo, Jeff Beck on nero, ja hieno poikkeus muihin vanhoihin kitarasankareihin (Clapton, Knopfler, Page yms.) verrattuna. Ja soittotaidoillaan kyllä pieksee kenet tahansa. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
sirdickyj 04.11.2004 15:52:35 | |
---|
Mutta joo, Jeff Beck on nero, ja hieno poikkeus muihin vanhoihin kitarasankareihin (Clapton, Knopfler, Page yms.) verrattuna. Ja soittotaidoillaan kyllä pieksee kenet tahansa. Noh noh, eipäs morkata Knopfleria, Pagelle sensijaan saa moitteita osoittaa. Käsittämätöntä, että hänet sijpitetaan joskus smaan lauseeseen Beckin kanssa, ellei lause sitten ole "Pagen sijaan Beck on loistava kitarisrti". WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Steve McBeach 04.11.2004 15:56:51 | |
---|
Noh noh, eipäs morkata Knopfleria, Pagelle sensijaan saa moitteita osoittaa. Käsittämätöntä, että hänet sijpitetaan joskus smaan lauseeseen Beckin kanssa, ellei lause sitten ole "Pagen sijaan Beck on loistava kitarisrti". Joo, ei tässä ollut tarkoitus ketään morkata, vaan todeta tosiasia, että Jeff Beck on vienyt musiikkiaan eteenpäin enemmän kuin mainitsemani herrat, vaikka heidänkin musiikistaan (ainakin osittain) pidän. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |