Aihe: Tarpeellista ostaa MXR Phase 100? 1 | |
---|---|
![]() 02.11.2004 17:47:33 | |
Terve. Onko tuo efekti nyt sitten niin paljon erilainen kuin perusmalli Phase 90? Mitä 100:lla saa mitä ei 90:stä irtoa? Eli siis kannattaako ylimääräisen rahan sijoittaminen 100:een? Ja onko se saundin perusluonne kovasti erilainen näissä? Tänks. MIKKO | |
![]() 02.11.2004 19:02:18 | |
no 100 on neljä eri saundia siinä missä 90 on yksi. mieti itse. | |
![]() 02.11.2004 20:16:21 | |
no 100 on neljä eri saundia siinä missä 90 on yksi. mieti itse. Jaahas. Mä kyllä hain sitä takaa, että mitä riemua siitä pyyhkäisyn 'muodon' muuttamisesta 100:lla on? Millaisia erilaisia juttuja sillä saa? Ja kuinka erilainen näiden kahden saundi on, kun kuulemma ovat tekniikaltaan erilaisia/soundisia. | |
![]() 02.11.2004 20:57:12 (muokattu 02.11.2004 20:57:26) | |
Jaahas. Mä kyllä hain sitä takaa, että mitä riemua siitä pyyhkäisyn 'muodon' muuttamisesta 100:lla on? Millaisia erilaisia juttuja sillä saa? Ja kuinka erilainen näiden kahden saundi on, kun kuulemma ovat tekniikaltaan erilaisia/soundisia. No 100ssa on muistaakseni 90n preset asetus ja kolme muuta uniikkia presettiä. Ei ne muuten juurikaan eroa. Niin kultakorva phasereiden suhteen en ole, että erottaisin soundi eroa. Monet kyllä käyttävät molempia rigissään. Pitäisi melkein kokeilla vierekkäin. Mutta toteampahan tähän loppuun sen, että jos luulet pärjääväsi vain tällä yhdelle preset asetuksella jonka speediä vain voit vaihtaa niin osta se 90, jos taas haluat monipuolisemman phaserin samoilla/saman tyylisillä soundeilla osta 100. Itse tappelen kanssa näiden kahden välillä. | |
![]() 03.11.2004 00:08:18 (muokattu 03.11.2004 00:10:25) | |
Phase 100 on teknisesti toteutettu täysin eri tavalla kuin Phase 90, joten soundi on väistämättä erilainen. Mulla ei ole satasesta kokemusta, itse rakennetusta ysikybästä kylläkin. Soundi on hiton hyvä, enkä itse ainakaan säätöjä ole nopeuden lisäksi kaivannut. :) Edit: Tarkennus tekniikasta kiinnostuneille: Phase 90 käyttää mätsättyjä fettejä, joilla kytketään signaalia jännästi viivelinjaan. Phase 100:ssa on LDR-kamaa yms. | |
![]() 03.11.2004 09:15:58 | |
Mulla oli yhden levyn teon aikana käytössä molemmat ja kyllä se vaan aina testailujen jälkeen tuli se ysikymppinen valittua. Se on vaan jotenkin just siinä. Yksi hyvä on parempi kuin xn ihan hyvää. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 03.11.2004 12:59:05 | |
Osta samantien MXR EVH 90, siinä on normaali 90:sen soundi ja swithcin takana "inscript" Halen -soundi, upea 5150-väritys ja sikakirkas sininen led... niiiin ja on se soundi tosiaan siinä, ei tarvii räplätä. | |
![]() 03.11.2004 13:28:32 | |
Muistakseni tossa script-logollisessa versiossa oli eroa just jonkun yhden konkan tahi vastuksen verran. Eli jos moista kaipaa, niin se on äärimmäisen helppo modata itse (ja laittaa kytkimen taakse). Sininen ledi on tietty aina rock ;) | |
![]() 03.11.2004 14:37:13 | |
Osta samantien MXR EVH 90, siinä on normaali 90:sen soundi ja swithcin takana "inscript" Halen -soundi, upea 5150-väritys ja sikakirkas sininen led... niiiin ja on se soundi tosiaan siinä, ei tarvii räplätä. Ootko testannu ite kyseistä laitetta?? Tämä on varsin kiinnostava topicci, koska itse olen hankkimassa Mxr:än phaseria, mutta en oo ehtiny vielä testaamaan 90 /100- malleja. Simppeli on aina parempi ainakin mulle. Mutta tää just ratkasee, että onko 100:n monipuolisuudesta oikeasti apua vai ei. Esim. Small Stone ei sopinut mulle, eli en saanu sieltä oikein mitään järkevää ulos. Sormista kiinni tietty, mutta kuitenkin. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson | |
![]() 03.11.2004 14:42:38 | |
Osta samantien MXR EVH 90, siinä on normaali 90:sen soundi ja swithcin takana "inscript" Halen -soundi, upea 5150-väritys ja sikakirkas sininen led... niiiin ja on se soundi tosiaan siinä, ei tarvii räplätä. Eipä Eddie itekään aikoinaan käyttänyt mitään EVH Phaseria, vaan ihan 90:stä. Tokkopa on ollut edes mitenkään modattu. Myyntikikka tuo EVH 90, sanon ma! Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi | |
![]() 03.11.2004 14:53:41 | |
Luin MXR:n sivuilta että tuo EVH phaseri olis "totally redesigned" eli tuskinpa on ihan sitä mitä pitäisi oleman. Tai sitte redesign tarkoittaa vain kuoria, jotka minusta kyllä olivat aika pirun mageet. :) | |
![]() 03.11.2004 15:39:08 | |
Ootko testannu ite kyseistä laitetta?? Tämä on varsin kiinnostava topicci, koska itse olen hankkimassa Mxr:än phaseria, mutta en oo ehtiny vielä testaamaan 90 /100- malleja. Simppeli on aina parempi ainakin mulle. Mutta tää just ratkasee, että onko 100:n monipuolisuudesta oikeasti apua vai ei. Esim. Small Stone ei sopinut mulle, eli en saanu sieltä oikein mitään järkevää ulos. Sormista kiinni tietty, mutta kuitenkin. Juu tuolla music123-topiikissa selostin EVH90 tilaamista jenkeistä ja laite on ollut käytössä nyt hieman yli viikon sekä viime viikonloppuna Painobaarin keikallakin. Pidän laitteesta ja inscript soundista joka tuntuu tuovan lisää erottelua soolooihin (potikka 8-9), en ole teknofriikki enkä tiedä miksi näin käy, mutta mulle riittää että musta tuntuu tuolta. Lisäksi hyvä leslien omainen soundi tulee potikan klo 12 asennossa. Käyttökelpoisia soundeja olikin useampia vaikka hankin laitteen vain sitä yhtä soundia varten. | |
![]() 12.12.2004 02:24:40 | |
Onkos jossain soundiklippejä tuosta MXR 90:stä? Alkanut laite kiinnostamaan tosi paljon, eikä heti testaamaankaan.. Onko jotain biisejä, joissa tuota soundia kuulisi? Everyone is a per-son | |
![]() 12.12.2004 06:25:08 | |
Onkos jossain soundiklippejä tuosta MXR 90:stä? Alkanut laite kiinnostamaan tosi paljon, eikä heti testaamaankaan.. Onko jotain biisejä, joissa tuota soundia kuulisi? Wigwamin Nuclear Nightclub-levyllä about kaikki kitarat, sähköpiano ja muistaakseni jossain kohtaa myös laulu. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy | |
![]() 12.12.2004 09:07:33 | |
Joo, hyppäänpä minäkin mukaan. Omistan siis tuon 90:n ja täytyy sanoa että onpa pahkeisen monipuolinen laatikko yksinuppiseksi. Kaikki ne ilmavat leijunnat sekä säksätyket ja kurlutukset saundaavat mielestäni mahtavilta, jos vaihtoehtosi ovat 90- ja 100-mallit niin tuskin voit mennä kovasti metsään kummankaan kanssa. | |
![]() 12.12.2004 11:38:05 | |
Itselläni myös Phase90, uudempaa block logo RI-mallia. Phase 100:ssa toki enemmän vaihtoehtoja, testitys kertoisi varmaan ovatko ne itselle hyödyllisiä. Omassa käytössäni pelkkä Speed-potikka riittää mainiosti. Periaatteessa kolme erityylistä efektiä käyttössä, hitailla asetuksella väritystä soolohin ja sointuihin, keskinopeuksilla leslie-tyylistä huojahtelua (mainio pseudo-vibe mielestäni) ja nopeilla hauskaa vibrakurlutusta...jota toki harvoin käytän. Script logo modauksen tein ensitilassa, eli R28:n poisto. Tämä auttoi selkiinnyttämään soundia ja teki siitä hieman vähemmän päälletunkevan oloisen. Jos kaipaa vahvaa phase-efektiä korostuneella keskialueella, etenkin soolojen boostaukseen, tuo ei ole kuitenkaan välttämätön modi. Myös sijoitus signaaliketjussa vaikuttaa efektiin, itselläni tuli säröjen jälkeen liian vahvaa tavaraa, toisena wahin jälkeen taas juuri sopivana. EVH:n alkuperäisestä Phase90:stä on ollut pähkäilyä. Tuo feedback-vastus R28 näyttäisi lisätyn myöhemmin, jotta makkarieddietkin saisivat omilla laitteistoillaan samanlaisen efektin aikaiseksi, jos kohta piirissä on tapahtunut aikojen myötä muitakin muutoksia. EVH Phase90 on mielestäni paluuta oikeaan suuntaan, jos toki itse modaamallakin voi tavoitella samaa. Mm. seuraavassa ketjussa ihmetellään tätä asiaa, sisältää myös eri Phase90:en piirien kuvia: http://diystompboxes.com/sboxforum/ … php?t=26093&highlight=evh+phase | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)