grpcho 30.10.2004 16:13:17 | |
---|
Kertokaapas, onko juttu samalla lailla periaatteessa kaikilla vai miten tama toimii. En ole harrastanut laulamista vuottakaan, ja aanialani paranee viela koko ajan. Siltikin, minun taytyy aina ennen laulamista avata aanta todella reilusti ennen kuin saan siita laheskaan kaikkea irti. Jos pitaisi ruveta kylmiltaan laulamaan jotakin vahankaan korkeampaa niin olisin taysin hukassa. Kehittyyko aaniala tassa tapauksessa niin, etta se joskus voisi olla siella korkeammalla paikalla jo ilman avaamista? Joutuvatko kaikki laulajat avaamaan aantaan reippaasti ennen kuin saavat siita parhaansa irti? Olisi upeaa pystya joskus laulamaan normaalisti vaikka aamusta ilman sen suurempia availuja. |
Keppis 30.10.2004 16:41:04 | |
---|
Eikös tuo äänenaukeminen oo yksilöllistä? Toisilla aukee helpommin. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
kay 30.10.2004 18:07:57 | |
---|
no jaa, kaiketi se on sama että jos kokeilet lähteä juoksemaan pidempää matkaa ilman että venyttelet lihaksia. Saattaa vaikka rikkoa itseään Äänenavaustarve on yksilöllistä, mutta vuosien varrella kasvaa vain sietokyky. Ilman avausta voi laulaa, mutta joutuu vähän aikaa sietämään toimimatonta ääntä. Toisilla se kestää sitten kauemmin. Kyllä se siitä vaikka kappaleitakin laulamallakin aukeaa, hitaammin ja vaivalloisemmin, mutta aukeaa kuitenkin. Toiset taas rykäisee iloisesti ja se on ilmeisen tarpeeksi. Jokainen tyylillään. |
grpcho 31.10.2004 11:30:52 | |
---|
Kiitoksia infosta. Oikeastaan jos sita kunnolla miettii, niin avautuuhan tama aani jo paljon nopeammin, ja pystyy nopeammin paasemaan kunnon laulukuntoon kuin joskus aiemmin. Kaipa sita tasta kehittyy tamakin. |
Triskal 31.10.2004 18:50:03 | |
---|
Ei sitä pitkää äänenavaustarvetta pidä pelätä, hävetä tai pitää epänormaalina. Ei se ole professionalismin mitta. |
jogo3000 01.11.2004 08:30:13 | |
---|
Ei sitä pitkää äänenavaustarvetta pidä pelätä, hävetä tai pitää epänormaalina. Ei se ole professionalismin mitta. Eikös se pikemminkin ole hyvä merkki jos sitä ääntä avaa. "I am the war machine marching on your soul/command and conquer, I shall take control" -Jeff Waters |
Tokkejo 02.11.2004 11:03:31 | |
---|
Kertokaapas, onko juttu samalla lailla periaatteessa kaikilla vai miten tama toimii. En ole harrastanut laulamista vuottakaan, ja aanialani paranee viela koko ajan. Siltikin, minun taytyy aina ennen laulamista avata aanta todella reilusti ennen kuin saan siita laheskaan kaikkea irti. Jos pitaisi ruveta kylmiltaan laulamaan jotakin vahankaan korkeampaa niin olisin taysin hukassa. Kehittyyko aaniala tassa tapauksessa niin, etta se joskus voisi olla siella korkeammalla paikalla jo ilman avaamista? Joutuvatko kaikki laulajat avaamaan aantaan reippaasti ennen kuin saavat siita parhaansa irti? Olisi upeaa pystya joskus laulamaan normaalisti vaikka aamusta ilman sen suurempia availuja. Niin se vaan on että ääni aukee ja paranee Esim. treenien ja keikkojen aikana. Sen takia meillä aloitetaan rauhallisilla biiseillä. Jos sanat hukassa, niin sitten on laulettava lönnruuttia |
Mä oon todennu sen että jos joka päivä laulaa vaikka viikon ajan _kunnolla_ niin ei sen jälkeen tarvii oikein ääntä enää availla vaan homma skulaa täysillä heti alkuunsa. no, mutta sitten kun pitää päivän tauon ni taas on availtava ääntä. Tietenkin se ääni avautuu vaikka jos käy töissä tai koulussa eli puhuu alkupäivän... |
solesurvivor 03.11.2004 16:21:50 | |
---|
Tosiaan ainainen riesa tuo tahtoo olla. Yleensä ennen treenejä (bändin kaa tai itekseen) on aina nii kiire et availut tahtoo jäädä vähäiseksi, joten iteki alottelen aina ku mahollista kevyistä biiseistä. Tuskin se kenelläkään heti tuosta vaan auki on. Mulla taas aukea melko nopeasti, ei paria biisiä enempää tarvi vetää tai 5-10 minsaa pitempään varta vasten avata ääntä. Tosin aina viimeset biisit tuntuu parjhailta (jos ei nyt tuntitolkulla oo hoilottanu). If you shake my hand, better count your fingers.. |