studiopro 02.11.2004 15:16:36 | |
---|
Onko täällä bändiliidereitä paljon pyörimässä? Paljonko maksatte orkestereidenne jäsenille liksaa/keikka? Minua kiinnostaa paljonkin, missä tariffeissa tällä musiikin saralla liikutaan. |
Ukko 02.11.2004 16:06:55 | |
---|
Eiks muusikoilla ole systeemistä riippuen vähintäinkin ( ja kait pääsääntöisesti ) jonkinlaiset minimiliksat. Löytynevät muusikoiden liitosta. Alle ei ole mitään syytä lähteä kuten ei millään muullakaan alalla ja mieluimmin reilusti minimin päälle. |
klapiton 02.11.2004 18:14:32 | |
---|
Rivimiehille maksetaan n.80-100 euroa per keikka,josta vielä pois verot,jos ei ole vähennyksiä. |
M.i.k.key 02.11.2004 18:22:33 | |
---|
Rivimiehille maksetaan n.80-100 euroa per keikka,josta vielä pois verot,jos ei ole vähennyksiä. ? Minimikin on satasen luokkaa? My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Eddy 02.11.2004 18:36:19 | |
---|
Rivimiehille maksetaan n.80-100 euroa per keikka,josta vielä pois verot,jos ei ole vähennyksiä. No ei ne liksat nyt ihan noin syvältä ole.Liiton MINIMI on n. 100€ arkisin ja lauantaisin n.118€,siihen päälle sitten vielä kesälomakorvaukset (13.5%).Ja solisti/bilebändeissä liksan voi kertoa 1.5-2:lla.Eli ei mitään kehumista. Koskettelen soittimia... |
Jabe 02.11.2004 18:39:25 | |
---|
Liiton liksalistasta näet mimimipalkkatason: http://www.musicfinland.com/sml/liksalista.html#R_MUUS Omassa, harvakseltaan keikkalevassa huttubändissäni palkkataso on huomattavasti noita minimitasoja korkeampi. Mutta me tehdäänkin firmakeikkaa yms. Noukitaan rusinoita pullasta. Meinaan, en varmaan saisi järkättyä 100 keikkaa vuodessa sellaisella hintatasolla. Mutta jos jostain huttuhommelista on kyse, niin ainakin nuo liksalistan mukaiset pitäisi saada. |
Jabe 02.11.2004 18:43:04 | |
---|
Paljonko maksatte orkestereidenne jäsenille liksaa/keikka? Niin tähän vielä ... en minä suoraan mitään maksa. Ohjelmatoimisto maksaa. Mutta minä oon aina sopimassa siitä, millaisella summalla asiakasta laskutetaan. Ja siitä osaan melko tarkkaan räknätä, minkälaista liksaa on tiedossa. Km- korvaukset ja päivärahat vaikuttaa siihen, mikä on lopulta se palkkasumma per / äijä. |
kimmoke 02.11.2004 18:57:19 | |
---|
Kuka hjelevetti lähtee 80€, terve menoo vaan :) Joitain tuttujen humuja on voinu "talkoilla" tehdä, mutta vieraalle ei. Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
pekkajau 02.11.2004 19:07:01 | |
---|
Kuka hjelevetti lähtee 80€, terve menoo vaan :) Joitain tuttujen humuja on voinu "talkoilla" tehdä, mutta vieraalle ei. Tuottosin tili saatiin joskus 90-luvulla kun tahkottiin kvartetilla lippuriskillä yhdessä kuppasessa kyläkapakassa lähellä Mikkeliä. Portsarin roikale laski kaikki sen tutut ilmatteeksi sisään ja ei myynyt kun muutaman lipun. Siellä oli mukasti porukkaa ja oltiin jo siinä uskossa että saadaan edes omat pois! Saatiin kymppi (markkaa) per äijä kouraan ja kaupanpäälle salmiakkimixeripullot! Tää kyseineen kapakoitsija pullotti siinä paarissaan tätä em. mixeriä sillon kun salmiakkikossu oli ykkösaine! Sillä oli siellä oli oikea salmiakkimixeri-tehdas siinä kapakassa. Ei ole käyty sen jälkeen! There`s no bisnes in showbisnes! |
baron 02.11.2004 20:34:48 | |
---|
Onko täällä bändiliidereitä paljon pyörimässä? Paljonko maksatte orkestereidenne jäsenille liksaa/keikka? Minua kiinnostaa paljonkin, missä tariffeissa tällä musiikin saralla liikutaan. Mä oon bändin liideri. Mä en oo vielä senttiäkään liksaa maksanut mun bändin jäsenille. Keikkaliksa menee bändioy:n tilille, siitä vähennetään kulut ja loput jaetaan tasan. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
mack the knife 03.11.2004 04:04:28 | |
---|
Onko täällä bändiliidereitä paljon pyörimässä? Paljonko maksatte orkestereidenne jäsenille liksaa/keikka? Minua kiinnostaa paljonkin, missä tariffeissa tällä musiikin saralla liikutaan. On täällä. Mutta kyllä bändiliidaaminen yleensä tarkoittaa muuta kuin rahaliikenteen hoitoa. No tietysti, jos tekee noita omamyyntikeikkoja enimmäkseen, niin voi olla että rahatkin tulee ensin jollekin joka ne jakaa. Minä liidaan, mutta toimisto maksaa. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
Sertzo S 03.11.2004 08:15:47 | |
---|
Rivimiehille maksetaan n.80-100 euroa per keikka,josta vielä pois verot,jos ei ole vähennyksiä. Eipä ole liksat juuri nousseet ainakaan 15 vuoteen, jos noin on. Kilpailu lienee kovaa vähistä keikkapaikoista johtuen ja pändejä on paljon. Huippupändit erikseen, joten ne ovat liksapolittiksssa omassa sarjassaan. Jälleen totean huipuista puhuttaessa, että solistin palkkio on aina suurempi kuin koko pändin liksa yhteensä... vai onko? |
pekkajau 03.11.2004 10:28:00 | |
---|
Eipä ole liksat juuri nousseet ainakaan 15 vuoteen, jos noin on. Kilpailu lienee kovaa vähistä keikkapaikoista johtuen ja pändejä on paljon. Huippupändit erikseen, joten ne ovat liksapolittiksssa omassa sarjassaan. Jälleen totean huipuista puhuttaessa, että solistin palkkio on aina suurempi kuin koko pändin liksa yhteensä... vai onko? Eipä ole liksat nousseet ihan indeksin mukaan! Joskus 80-luvulla jos sai 500mk keikasta niin se oli hyvä tili! Taisi olla muusikkojen liiton minimi siinä vähän alle 400mk/ keikka (385 FIM muistaakseni) siihen aikaan. Tai sitten muistan ihan väärin? Sitä oli sillon kylä keikkojakin sen verran enempi että siinähän meinas vallan rikastua! There`s no bisnes in showbisnes! |
Teemu Tee 03.11.2004 10:59:12 | |
---|
Kun ei tarvitse elääkseen soitella, ei asia oo niin nokonuuka. Ennen sijoitettiin kaikki palkkioraha homman kehittämiseen esim. laitehankintoihin, mutta nykyään jokainen saa 100e/keikka ja loput menee bändin tilille. Treenikämpän vuokria ei oo tarvinnut toistaiseksi maksella omista vaan nämä "jäämärahat" ovat riittäneet siihen ja laitekorjaus/ tilpehöörihankintapuolelle myöskin. Tyhjän saa pyytämättäkin |
KoskPaavo 03.11.2004 11:20:30 | |
---|
Vuonna 1985 sain ensi kerran hääkeikasta 500mk käteen , joskus vielä pari vuotta sitten joku onneton tarjosi samaa, enpäs lähtenyt. Soittaja selviää aina. |
Neljä Ruuvia 03.11.2004 11:35:19 | |
---|
Kun ei tarvitse elääkseen soitella, ei asia oo niin nokonuuka. Ennen sijoitettiin kaikki palkkioraha homman kehittämiseen esim. laitehankintoihin, mutta nykyään jokainen saa 100e/keikka ja loput menee bändin tilille. Treenikämpän vuokria ei oo tarvinnut toistaiseksi maksella omista vaan nämä "jäämärahat" ovat riittäneet siihen ja laitekorjaus/ tilpehöörihankintapuolelle myöskin. Onko teillä joku yhdistys sillä bändillä vai mikä teidän bänditili on ? |
Teemu Tee 03.11.2004 11:39:25 | |
---|
Onko teillä joku yhdistys sillä bändillä vai mikä teidän bänditili on ? Yhdistys, jonka tilille "verolliset" keikat.. Sieltä maksetaan treenikämppä yms. maksut ja "verovapaista" keikoista in cashia. Älkää hyvät ihmiset perustako yhdistystä ellei aikaa byrokratialle ole loputtomasti ja intoa selvittää verottajalle tarkoitusperiä. Mulla odottaa jonossa yhdistyksen sääntöjen muokkaus, tilinpito ja pari muuta pikkujuttua... ihanaa!! Tyhjän saa pyytämättäkin |
Älkää hyvät ihmiset perustako yhdistystä ellei aikaa byrokratialle ole loputtomasti ja intoa selvittää verottajalle tarkoitusperiä. Mulla odottaa jonossa yhdistyksen sääntöjen muokkaus, tilinpito ja pari muuta pikkujuttua... ihanaa!! Siinähän sivussa tommosen yhdistyksen pito menee. Paperihommat on kivoja tai sit ei.. |
Neljä Ruuvia 03.11.2004 11:54:46 | |
---|
Yhdistys, jonka tilille "verolliset" keikat.. Sieltä maksetaan treenikämppä yms. maksut ja "verovapaista" keikoista in cashia. Älkää hyvät ihmiset perustako yhdistystä ellei aikaa byrokratialle ole loputtomasti ja intoa selvittää verottajalle tarkoitusperiä. Mulla odottaa jonossa yhdistyksen sääntöjen muokkaus, tilinpito ja pari muuta pikkujuttua... ihanaa!! Sä oot vielä kusessa ton kanssa. Muista lisätä yhdistyksen periaatteisiin että sen tehtävä on edistää ohjelmatoimistojen liikevaihtoa. |
Sertzo S 03.11.2004 13:13:31 | |
---|
Näistä liksahommista on ollut aiemminkin paljon puhetta. Täällä Itä-Suomessa paikkakunnallamme on ollut siitä lähtien kun tänne reviirille muutin joskus 70-luvulla meininki se, että kysynnän ja tarjonnan laki on määritellyt keikkahinnat, jos niitä yleensä oli. Paikallinen hanuriurpo, vaikka liiton mies olikin, huolehti osiltaan siitä, ettei taksoja juurikaan noudatettu ja monet muutkin pändit täällä niin teki. Yritä siinä sitten jo pändin työllistäjäna omalla yrityksellä tulla toimeen sääntöjen mukaan. Ei onnistunut. Näin oopperakaupungissa. |