Aihe: Mp3-soitin- lattaminen netistä
1 2
Tomtom
01.11.2004 14:22:24 (muokattu 01.11.2004 14:23:04)
Tuli tuossa hankittua mp3 -soitin joka itsessään on varsin käytännöllinen peli. Kulkee kätevästi mukana reissussa ja toimii sekä kotona, duunissa että treeneissä. Tulipa soitettua musiikkia jopa pienen kitaravahvistimen läpi mökkiolosuhteissa, eli käyytöä kyllä piisaa.

Lainkuuliaisena kansalaisena tietty lataisi mielellään musiikkia netistä, omilta levyiltä löytyvien kappaleiden lisäksi. Ohjelmia löytyy ainakin nopeastietsittynä kotimaiset Laturi(.fi) ja biisi(.fi), sekä ulkomaisista iTunes. Viimeisimmän ongelma on se,että musiikki tulee suojattuna mpeg4- tiedostona, joka ei soi ainakaan mun soittimessa. Vaatii tietty iPodin, luonnollisesti.. valikoima tuolla on varsin hyvä verrattuna esim. Laturiin.

Löytyykös noita ohjelmia muita, mikä toimittaisi musiikin esim. WMA:na tai ihan mp3:sena? MIkä mahtanee olla Napstern tai Kazaan nykytila?

Edit- ja tietty mahtava typo heti otsikkoon!
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Anarkiapurilainen
01.11.2004 17:05:03

www.emusic.com myy hyvälaatuisia (192 kpbs) kopiosuojaamattomia mp3sia, valikoimaa on yli 500 000 biisiä. Hinnatkin ovat halvemmat kuin iTunesilla,

eMusic Basic

* 40 Song Downloads per month
* $9.99 per month

eMusic Plus

* 65 Song Downloads per month
* $14.99 per month

eMusic Premium

* 90 Song Downloads per month
* $19.99 per month
Mark-Ken
01.11.2004 23:12:33
Kannattaa varmaan myös harkita omien levyjen rippaamista koneelle.
Tomtom
02.11.2004 09:42:37
Joojoo, omien levyjen lisäksi.

Mua ei taasen kiinnosta olla kuukausimaksujen orja, koska tuon soittimen voi päivittää aina silloin-tällöin uusilla biiseillä, tai ottaa vaan muutaman uuden helmen, jos niitä sattuu olemaan.

Pitänee varmaan sitten odotella "muutama vuosi", että soittimien käyttö yleistyy tarpeeksi. Tai hankkia hevosen kokoinen porho-iPod.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Kapane
02.11.2004 17:42:53

e mulea ja kazaa liteä käyttävät, mutta ne ovat laittomia.
Mark-Ken
02.11.2004 20:58:28
e mulea ja kazaa liteä käyttävät, mutta ne ovat laittomia.

Tietääkseni ei laittomia, mutta niitä voidaan käyttää laittomuuksiin.

Vähän niinkuin ase - ei sillä ole pakko teurastaa koulullista lapsia, sillä voi käydä metsästämässä.
poppamies
02.11.2004 22:08:37

No paras ja helpoin laillinen menetelmä on kiikuttaa pino levyjä kirjastolta ja ripata ne kaikki koneelle.
Mulla on 256 Mb soitin ja siihen mahtuu helposti 5 pitkäsoittoa.
"G-strings are for strippers"
barnabas
03.11.2004 11:01:56
Lataa jollakin vertasverkko ohjelmalla, ei ole laitonta eikä tarvitse maksaa mitään.
Hyvin menee.
Zammy
03.11.2004 11:49:09
Mulla on 256 Mb soitin ja siihen mahtuu helposti 5 pitkäsoittoa.

Mulla löytyy kanssa 256 Mb soitin ja itse olen pakkaillu noita 64 bitratella WMA:ksi. Silloin soittimeen saa jo mahtumaan yli 10 pitkäsoittoa ja mun kuulokkeilla (Sonyn perus avoin kuuloke, ei mikään hifi) tolla äänenlaadulla ei ole mitään vikaa, varsinkaan huomioonottaen että tarkoitus on kuunnella lähinnä lenkkeillessä. 64 bitraten mp3:ssa kyllä kuuluu jo ihmeellistä kihinää ja siritystä, WMA:han on formaattina uudempi. Ilmeisesti vielä parempia olisi AAC ja Ogg Vorbis.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Fortune
03.11.2004 15:31:09
Lataa jollakin vertasverkko ohjelmalla, ei ole laitonta eikä tarvitse maksaa mitään.

Lainsäätäjä ei pysy mukana, mutta moraalitonta se on syödä soittajien leipää, vaikka sitä ei ole keksitty vielä erikseen kieltääkään.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Tilaa Mnet-paita!
Tomtom
03.11.2004 16:46:15
Nii!

Ei vaan, vertaisverkko ei oikein iske, duunikonetta kun käyttää. Samoin kaikki kuukausimaksulliset ovat pois laskuista. Totta kai kirjastosta saa kasoittain levyjä, samoin himassa olevat levyt ovat tietty käytössä.

Mutta kun alkuperäinen idea oli löytää kertamaksuper kappale- tyyppinen hyvällä valikoimalla varustettu- normaalisoittimeen soveltuva palvelu. Tätä ei näemmä taida hirveästi olla olemassa.
Exhausted
03.11.2004 19:15:25

itse kanssa ostin mp3-soittimen kesällä. nauratti miten ohjekirjassa ei puhuttu sanallakaan siitä, miten voit ripata cd-levyltä mp3-muotoon. itse asiassa olisin odottanut että mukana tulee joku ilmainen softa.
Anarkiapurilainen
03.11.2004 23:24:38

http://www.allofmp3.com/

Tämmöinenkin mp3sten myyntipalvelu on. Formaatin ja bitraten saa valita itse, ja hintaa on 0,01 $ per megatavu. Ainoa huono puoli on että tuo lafka toimii venäjän epämääräisen tekijänoikeuslainsäädännön mukaan, eli levyt ovat netissä ilman bändien/lafkojen lupaa ja niille maksetaan joku minimiteostokorvaus, mutta ei mitään muuta (jonkinlaista porsaanreikää hyödyntää siis).
Milkop
04.11.2004 10:00:20 (muokattu 04.11.2004 10:01:18)

Mulla löytyy kanssa 256 Mb soitin ja itse olen pakkaillu noita 64 bitratella WMA:ksi. Silloin soittimeen saa jo mahtumaan yli 10 pitkäsoittoa...

Itelläni on tuollainen Creativen Muvo 256 mt eikä siihen mene kuin n. 40 kappaletta. Bitrate on 160 ja 192 ja muotona mp3. Olen itse kääntänyt omia levyjä CdEx ohjelmalla, joten laatua voisi tiputtaa esim.128:iin. Nappikuulokkeilla ei suurta eroa huomaa laaduissa.

itse kanssa ostin mp3-soittimen kesällä. nauratti miten ohjekirjassa ei puhuttu sanallakaan siitä, miten voit ripata cd-levyltä mp3-muotoon. itse asiassa olisin odottanut että mukana tulee joku ilmainen softa.

Mulla tuli joku Creativen softa mukana, tosin en sitä ole käyttänyt.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Zammy
04.11.2004 10:06:57
Itelläni on tuollainen Creativen Muvo 256 mt eikä siihen mene kuin n. 40 kappaletta. Bitrate on 160 ja 192 ja muotona mp3. Olen itse kääntänyt omia levyjä CdEx ohjelmalla, joten laatua voisi tiputtaa esim.128:iin. Nappikuulokkeilla ei suurta eroa huomaa laaduissa.

Mä en kyllä huomaa noilla tavallisia nappikuulokkeita hieman paremmilla kuulokkeilla mitään eroa 64 wman ja 128 mp3:n välillä.. Varsinkaan kun noita on tosiaan tarkoitus kuunnella vain lenkkeillessä.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
kiiski
04.11.2004 20:31:24
http://www.allofmp3.com/

Ainoa huono puoli on että tuo lafka toimii venäjän epämääräisen tekijänoikeuslainsäädännön mukaan, eli levyt ovat netissä ilman bändien/lafkojen lupaa ja niille maksetaan joku minimiteostokorvaus, mutta ei mitään muuta (jonkinlaista porsaanreikää hyödyntää siis).

Eikö ole siis periaatteessa enemmän oikein imuroida levyt ilmaiseksi sen sijaan, että maksaisi tuommoiselle kusetusyritykselle rahaa?
Tomtom
08.11.2004 15:53:07
Onnistuimpas!

Siis ihan vaan polttamalla ostetut kappaleet cd:lle ja rippaamalla Cdzipperillä takas koneelle ja siitä sitten soittimelle. Vähän kun fundeeras, niin johan läks pelittämään.
Antti1997
08.11.2004 15:56:11
Tuli tässä mieleen, kun on kopiosuojattu cd-levy jonka haluaisi saada pc:lle mp3:siksi, onnistuisiko niin että laittais levyn stereoihin ja kuulokeliitännästä piuha pc:n line in:iin? Sitten jollain sopivalla ohjelmalla ottaa talteen sen äänen ja muuntaa mp3:seksi. Onko mahdollista?
"Ei soittimia kannata virittää." -KMT
L.Ruoska
08.11.2004 16:37:30

Mä en kyllä huomaa noilla tavallisia nappikuulokkeita hieman paremmilla kuulokkeilla mitään eroa 64 wman ja 128 mp3:n välillä.. Varsinkaan kun noita on tosiaan tarkoitus kuunnella vain lenkkeillessä.

Jees, suosittelen kaikille sitä WMA:ta. Käytän ite 128kbps enkä kuule siis mitään eroa 160kbps MP3siin. Ite testailin sitä laatua silleen että tein samasta biisitä (Faith No More-Get Out) kaikilla laaduilla WMAn. Ääni tulee ulos Logitechin Z-50 setistä.

Kitara kuulostaa lähes samalta kaikilla laaduilla, siis ihan niillä huonoimmillakin. Laulu ja rummut on ne mitkä siinä muuttuu kolinaksi. 64kbps on ihan kuunneltava mutta on siinä kyllä sitä kolinaa. 96kbps on jo erittäin hyvä, ja 128kbps on lähes täydellinen. MuVon kanssa käyttäisin 96kbps mutta kun kuuntelen samoja biisejä koneella niin pidän ne 128kbps enkä viiti tuhlata kovista siihen että on samoista levyistä kaks rippiä. Kyllä ne viis levyä riittää erittäin hyvin jos käy dösällä treeneissä tai stadissa jne.

IMHO sitä eroa ei ulkona napit päässä kuule, 96 vai 128. MP3set taas kuulostaa 128:nakin aina kolinalta.
Sinä rumpali johon uppoaa mm. RATM, Helmet, FNM! Tuu mukaan perustamaan rockbändiä. Kitaristi ja basisti löytyy jo, treenis Hertsikassa tiedossa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)