Aihe: Krapula Inspiraatio vai Ei??
1 2 3
Kinnunen
03.11.2004 00:01:42

Joskus oon pahassa kanuunassa säveltänyt ehkä parhaimman biisin. Mulla se vaan jotenki aukasee tuon inspiraatiohanan. Hieno tunne oli vielä se ku se biisi kuulosti selvänäkin hyvältä.

Onko kokemuksia? Siis rapulassa säveltämisestä tai soittamisesta yleensä? :)
"Örph!"
ICE
03.11.2004 00:40:55
Joskus oon pahassa kanuunassa säveltänyt ehkä parhaimman biisin. Mulla se vaan jotenki aukasee tuon inspiraatiohanan. Hieno tunne oli vielä se ku se biisi kuulosti selvänäkin hyvältä.

Onko kokemuksia? Siis rapulassa säveltämisestä tai soittamisesta yleensä? :)

En rapulasta tiiä. Mut käni ei oo mikkää inspiraatio. Tiexä. Niijnq.

X
"Ei saa syödä tyhjään vatsaan. " - Ekman
Heart Of Steel
03.11.2004 01:56:17

Tuppaa oleen semmosia super-krapuloita (vaikkei joiskaan kovin paljoa) ettei pysty edes sängystä nousemaan ennen iltaa, saatikka sitten väkertämään biisiä.
"Nobody tells a Man how to play."
HMB
Nazareth
03.11.2004 07:08:17
Krapulassa kitaransoitto viimenen asia melkeen mikä voi tulla mieleen.
Kas vain, sanoi kasvain ja kasvoi vain.
Huonokitara
03.11.2004 10:08:41

Tuppaa oleen semmosia super-krapuloita (vaikkei joiskaan kovin paljoa) ettei pysty edes sängystä nousemaan ennen iltaa, saatikka sitten väkertämään biisiä.

Sama homma minulla :)
Olli Puranen
nahkalipsi
03.11.2004 10:26:13
ei kankkusessa juuei. Mut lauantaiaamuna kun heräilee ilman krapulaa, keittää pannullisen kahvia ja alkaa soittelee ni sillo irtoo aika hyvin.
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
JM
03.11.2004 11:08:25
Krapulassa kitaransoitto viimenen asia melkeen mikä voi tulla mieleen.

Outoa, sillä mulla juttu on aivan päinvastoin. Vaikka olisi kaikkien aikojen superjysäri ja ei pääsisi edes sängystä ylös, niin kitara viihtyy sylissä enemmän kuin tavallisina päivinä. Samalla syntyy usein melko paljon uusia riffejä, ja biisintynkiäkin.

Mutta lienee tapauskohtaista tämä. Itse kärsin AINA aivan järkyttävistä krapuloista, ja sitä kautta on ollut "pakko" oppia soittamaan krapulassakin. Nykyään se onkin siis eräs harvoista jutuista, joita pystyy kunnon darrassa tekemään.
"It's hard to start things over. You can feel the fire 'round us all the time".
Mrezzye
03.11.2004 11:39:44

Ainakin menobiisit syntyy pienessä huppelissa paremmin. Jos mulla on kankkunen, niin se on yleensä sen verran normaalia toimintaa estävä olotila, että kitara jää nurkkaan pölyttymään.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
hirvijo
03.11.2004 13:12:59 (muokattu 03.11.2004 13:14:21)
Krapulassa kun on niin paha olla ni on pakko tehä jotain mikä piristää: eli ensin soitetaan speedmetallia että saa adrenaliiniä vereen (muttei hengästy toisin kuin urheilemisessa) sitten juodaan kahvia ja sävelletään joku hulpee heavyriffi tai -tilu niin kyllä olo paranee. sit voikin jamitella ja fiilistellä sitä ja korkata punkun :)

EDIT: ainoa huono puoli siinä on se että kunnon laulujuttuja on huono vedellä ja testailla kun ääni on ihan paskana baarissa huutamisesta, mutta riffejä syntyy.
hevimusamies
03.11.2004 14:39:24
Kalliiksi tulee biisien sävellys ja levyn teko tolla politiikalla.... jos on aina oltava krapulaan johtava määrä alkomahoolia mukana...
Kitarajeesus
03.11.2004 16:10:15
Mikään ei oo hienompaa ku soittaa klasariskeballa barokkimusaa pikku darrassa. Soitan yleensä myös viulua aika paljon rapuloissa. Tästä voinee päätellä että mulla ei vissiin kovin pahaa krapulaa oo ikinä ollutkaan :)
Musiikki on elämä.
tillotson
03.11.2004 16:50:32
mulla on kanssa kokemuksia.. krapulassa on kaikki musiikki hienon kuuloista, etenkin itse soitettu. Sillon myös syntyy usein riffejä..
Ei kiitos
ReBeat
03.11.2004 18:06:05

Tuli mieleen tästä kun joskus vuosia sitten tuli dokumentti etelä-amerikkalaisesta heimosta, jonka ihmiset kokivat että mitä järkyttävämpi krapula niin sitä lähemmäksi jumalia pääsee hetkellisesti. Eli siihen ne sitten pyrkivät ottaessaan huikkaa. Heh, itelläni ei kyllä ole ollut samoja fiiliksiä. Krapulassa ei ole inspiroiva olo, koska olo tuntuu saastaiselta ja keskittyminen menee vitutukseen ja odotteluun. Sen sijaan pienessä nousuhumalassa yksin tulee soitettua joskus uskomattoman nerokkaita ja vivahteellisesti rikkaita juttuja... omaan korvaan siis kuulostaa siltä :D Sillon tulee sellanen olo, että pitäisköhän kokeilla olla useammin ihan pienessä sievässä. Sen tietää jo soittaessaan, että saman kuuloisia juttuja ei varmasti tulisi mieleen täysin selvänä.
käsi
03.11.2004 19:00:53

pienessä krapulassa on tullu tehtyä paljon ja kaikenlaista, jotenkin tuntuu että silloin irtoo parhaat ideat.
kohta ne ottaa avaimet pois
Ze Kink
03.11.2004 22:46:08
pienessä krapulassa on tullu tehtyä paljon ja kaikenlaista, jotenkin tuntuu että silloin irtoo parhaat ideat.

Joo. Ja känisä sitten tuntuu että soitto kulkee paremmin. Ja siis todellakin _tuntuu_ :D
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
moottorisaha
04.11.2004 09:30:14

Joo. Ja känisä sitten tuntuu että soitto kulkee paremmin. Ja siis todellakin _tuntuu_ :D

Kunnon kännissä ei kyllä nopeat downstroket lähde. Käsi väsyy muutamassa sekunnissa, esim. Master Of Puppetsin riffiä soitettaessa (normaalisti ei mitään ongelmaa).
Kitarasankari
04.11.2004 10:21:39
krapulassa on kyllä vedetty parhaita treenejä mitä ikinä..
Jazz is not dead...it just smells funny...SD:n pickup booster myynnissä!!
hjukke
04.11.2004 15:11:51

Joo, on hauska seurata kun kitaristilaulaja käy välillä laattaamassa ja naamassa vaihtelee sateenkaaren värit... :)
Ei vaan, omalla tavallaan oli ihan hauskaakin, kunhan ei toistu turhan usein.
Maailman parhaat (3) Rock-levyt on tehty vuosina 1987 ja 1991 ;)
Jzci
04.11.2004 16:38:41 (muokattu 15.05.2006 17:53:04)

Kyllähän hauskaa on ollut, mutta meillä ainakin krapula treenit on yleensä olleet yhtä hyödyllisiä kuin ei treenejä ollenkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)