Tarkkuutta tarkkuutta! Mistä olet saanut tuollaista tietoa, että vika on 95 % tapauksista soittajassa tai hänen teknikassaan? Heitäppä linkillä niin käyn katsomassa. Ei tarvitse uskoa, mutta käytännössä mitkä tahansa pellit kestävät kunhan niitä ei hakkaa järjettömän lujaa ja väärällä tekniikalla. Ei mulla muuta. (En ole koskaan rikkonut yhtään peltiä, vaikken ehkä soitakaan täydellisellä tekniikalla.) |
Kaneli 03.11.2004 13:51:53 (muokattu 03.11.2004 13:53:02) | |
---|
Kyllä hinnasta näkee jos on hyvä crash vai ei. Mun paiste dimensions 16" medium heavy crash makso 260€, mut kyl kannatti. On parhautta. EDIT: mäpäs oon rikkonu ...ööö... 6-7 peltiä muutamassa vuodessa. Ne kuluu, yksinkertaisesti. We'we wrote about 1500 songs, all of them... Good.
- The Frogs |
ddrum54 03.11.2004 14:42:41 | |
---|
Kyllä hinnasta näkee jos on hyvä crash vai ei. Mun paiste dimensions 16" medium heavy crash makso 260€, mut kyl kannatti. On parhautta. EDIT: mäpäs oon rikkonu ...ööö... 6-7 peltiä muutamassa vuodessa. Ne kuluu, yksinkertaisesti. Mäpäs oon rikkonu yhden (1) pellin 37:ssä vuodessa. Silleen ne kuluu, ei mahda mitään. 2`n 4 |
Kaneli 03.11.2004 14:49:50 | |
---|
Mäpäs oon rikkonu yhden (1) pellin 37:ssä vuodessa. Silleen ne kuluu, ei mahda mitään. Yhtäkkiä ylleni lankesi täyden amatöörimaisuuden synkkä verho. Et kiitti vaan. Mut mä uusin muutenkin peltejä vähän väliä, eli ei hajoamisesta haittaakaan o... 1 pelti. 37 vuotta. Laita ennätyskirjaan ;) We'we wrote about 1500 songs, all of them... Good.
- The Frogs |
hgr 03.11.2004 15:11:02 | |
---|
Väitän kyllä että pellit eivät sinänsä "kulu". Sen sijaan ne saattavat rikkoutua ihan yksittäisestä liian kovasta iskusta. Kyllähän ton huomaa vaikka kouluissa, harvemmin koulun setissä oli ehjää crashia kun niitä käy kaikki turot paiskomassa paskalla tekniikalla. Harvemmin kunnon soittajilla menee kamaa rikki jatkuvalla syötöllä. |
ddrum54 03.11.2004 17:11:25 | |
---|
Väitän kyllä että pellit eivät sinänsä "kulu". Sen sijaan ne saattavat rikkoutua ihan yksittäisestä liian kovasta iskusta. Joo, näin on. Hyvä pelti paranee vanhetessaan. Mä olin pojan keikalla roudarina viime kesänä. Pojan bändiä edeltävässä bändissä oli aivan raivohullu animal rumpalina. Pääsin oikein läheltä näkemään, kuinka crash- pelti hakataan sirpaleiksi. Uskomaton lyöntitekniikka, täytyy sanoa. 2`n 4 |
Kaneli 04.11.2004 12:25:54 | |
---|
Minun tapauksessa on aina jossain tilanteessa ilmestynyt pienen pieni halkeama pellin reunaan (esim haitsu vieri kerran ulkorappusia pitkin roudatessa -auts) joka sittemmin on levinnyt. En muutenkaan ole kovaa lyövä peltejä kohtaan, mutta joskus kumminkin tulee tehtyä Jordisonit yli-innostuessa. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
Bacchus 04.11.2004 13:00:30 | |
---|
Minun tapauksessa on aina jossain tilanteessa ilmestynyt pienen pieni halkeama pellin reunaan (esim haitsu vieri kerran... No, ei mikään ihmekään että pellit halkeilee kun heittelet niitä pitkin pihamaita.;) Vitsivitsinä... Itse varjelen peltejä aika tarkkaan, jos joku sattuisi tippumaan lattialle, niin kyllä viiltäisi sydämestä. Vieläkin kyrsii, että ensimmäisen settini mukana tulleen vanhan Zildjianin Avediksen haitsujen yläpellin oli entinen omistaja tiputtanut lattialle, josta aiheutui hiushalkeama pellin reunaan. Eipä sille hirveästi enää mitään voinut tehdä, ja lopulta se hajosi. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
Kaneli 04.11.2004 13:04:01 | |
---|
No, ei mikään ihmekään että pellit halkeilee kun heittelet niitä pitkin pihamaita.;) Vitsivitsinä... Itse varjelen peltejä aika tarkkaan, jos joku sattuisi tippumaan lattialle, niin kyllä viiltäisi sydämestä. Vieläkin kyrsii, että ensimmäisen settini mukana tulleen vanhan Zildjianin Avediksen haitsujen yläpellin oli entinen omistaja tiputtanut lattialle, josta aiheutui hiushalkeama pellin reunaan. Eipä sille hirveästi enää mitään voinut tehdä, ja lopulta se hajosi. Mikään ei ole yhtä riipivää kuin kuolettavan sairauden (halkeama) havaitseminen hyvässä ystävässä (pellissä). Minun yhteen 10" Paiste Alpha splashiin ilmestyi jollain kumman tavalla halkeama kuvun sisäreunaan. SE oli vituttavaa. Varsinkin, ku se oli 2kk vanha. Sit kupu hajos. Ylläri. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
ddrum54 04.11.2004 17:52:35 | |
---|
Mut mä uusin muutenkin peltejä vähän väliä, eli ei hajoamisesta haittaakaan o. Se on ihan okei, tää peltien uusiminen, mutta kuitenkin vanhalla ehjällä pellilläkin on arvo, jonka voisi uusiessa lunastaa. Se on ihan helppoa oppia oikea lyöntitekniikka. Monet pellit jopa soivat paremmin pyyhkäisytekniikalla. Tää harrastus on muutenkin helvetin kallis. Baitövei, kirjoitin tän tonne metronomi juttuunkin, mutta pistetään vielä tännekin: Jos on kiinnostusta normaalien peltisoundien ulkopuolella olevista symbaalisoundeista, niin menkää tutustumaan WOODWINDS nimiseen putiikkiin. Albertinkadulla Helsingissä. Siellä on mitä ihmeellisempiä peltejä ja halvalla. Kannattaa käydä. 2`n 4 |
Kaneli 05.11.2004 11:58:13 | |
---|
Se on ihan okei, tää peltien uusiminen, mutta kuitenkin vanhalla ehjällä pellilläkin on arvo, jonka voisi uusiessa lunastaa. Se on ihan helppoa oppia oikea lyöntitekniikka. Monet pellit jopa soivat paremmin pyyhkäisytekniikalla. Tää harrastus on muutenkin helvetin kallis. Uusiminen riippuu siitä, et ostin yhdessä vaiheessa pelkästään halvempia peltejä (esim. Paiste 302) jotka luonnollisesti ei kestä yhtä hyvin kuin kalliimman luokan pellit. Nyt kuitenkin en o pitkiin aikoihin joutunut uusimaan peltejä sen vuoksi et ne hajoo, koska on ollut varaa kalliimpiin ja luotettavimpiin pelteihin. Ja peltien elinikä riippuu muutenkin niin monista eri asioista. - Si dej i reven!!
- Mee ite.