Aihe: Treenihaaste
1 2 3
Aminohappo
20.10.2004 20:05:21
Ooo todella hieno kappale valinta.
Totally Addicted To Bass
Johannes_t
20.10.2004 22:21:07

Niin, treenattiinkos me muuten toi "Something beautiful" jo? Mä en, enkä sitä tosta vaan haltuun otakkaan. Onks siinä kenenkään muun mielestä siinä säkeistössä hiukka erikoisessa kohdassa se bassokorostus? Vittu kun en osaa sanoiksi pukea mitä tarkoitan...

Tarkoitatko rytmiä, vai bridgen alun kohtaa, jossa duuri muuttuu molliksi ja basso ottaa molliterssin? (Eb -> Ebm, tai itseasiassa basson vuoksi Eb -> Ebm/F#)...
Heikki L.
20.10.2004 22:29:50

(Eb -> Ebm, tai itseasiassa basson vuoksi Eb -> Ebm/Gb)...

Sori, piti viilata.....
Shack!
Johannes_t
20.10.2004 22:46:57 (muokattu 20.10.2004 22:47:38)

Gb

Sori, piti viilata.....

:D Se on kato jazz-skriptaus...
sirdickyj
20.10.2004 22:58:44
Tarkoitatko rytmiä, vai bridgen alun kohtaa, jossa duuri muuttuu molliksi ja basso ottaa molliterssin? (Eb -> Ebm, tai itseasiassa basson vuoksi Eb -> Ebm/F#)...

Rytmiä. Pitää vielä kuunnella pariin otteeseen, jos osaisin sit selittää. Ihan killeri bassosoundi tuossa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
chief
28.10.2004 20:58:30
Hehee, kerrankin oon ajoissa!

Kävisikö seuraavaksi kappaleeksi loistava The Beatlesin biisi Something?
Häh?
Niskamies
28.10.2004 21:01:48
Itse ehdottaisin taas Eaglesin Hotel Californiaa, onpi kivat bassot siinä.
Meitsi on meshissä.
pardy
28.10.2004 21:03:37 (muokattu 28.10.2004 21:04:39)

Hehee, kerrankin oon ajoissa!

Kävisikö seuraavaksi kappaleeksi loistava The Beatlesin biisi Something?

Itse ehdottaisin No Doubtin It's my lifea... Eihän se No Doubtin ole, mutta en nyt tähän hätään muista sitä alkuperäistä. Siinä on aika menevät bassokuviot. Mukavan kuulonen biisi. Vai kui ois? Hyvä toki myös tuo Something, mutta itse haluasin tuon. Miten vain Johannes/muu väki päättää...:)

Edit: Ääh, Niskis ehti edelle ja sano sen asian vielä samoilla sanoilla ku mäki...
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
chief
28.10.2004 21:11:24
Hyvä toki myös tuo Something, mutta itse haluasin tuon. Miten vain Johannes/muu väki päättää...:)

Johannes:
Viikottain voidaan listaa jatkaa, meiningillä kuka ekana kerkeää...

MÄ! Ähäkutti! :)
Häh?
pardy
28.10.2004 21:21:52

Johannes:

MÄ! Ähäkutti! :)

Joojoo. Mut No Doubt sit sitä seuraavalle viikolle! Niskis kerkes ehdottaa Hotel Californiaa ensin mutta mäpä varaankin oman biisini ennen sitä! Ha! In your face, neckman! :D
sirdickyj
28.10.2004 22:50:39

Kovin eksoottisesti muuten varioi Randy Meisner sitä hommaa, ei mee tod. koko ajan samalla tavalla. Tai mitäs eksoottista siinä, sehän kuulostaa hienolle. Timothy B. Schmidt on sitten vähän jämptimpi siinä livellä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
rattledad
28.10.2004 23:46:15

Rikinostoon!
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
Johannes_t
28.10.2004 23:55:33

No niin, pojat oli kovasti innokkaita, joten ei auttanut muu kuin merkitä biisejä pari viikkoa eteenpäin.

Sanktiona (tämä siis Chiefille vain optio) voisivat innokkaat basistin ryökäleet kertoa biisivalinnoistaan jotain olennaista (miksi se kannattaa opetella, mitä kannattaa huomata jne.), lisäähän se sitäpaitsi homman mielenkiintoa.
Johannes_t
30.10.2004 13:53:57

"Tarinoita odotellessa".
pardy
30.10.2004 14:04:32

"Tarinoita odotellessa".

Nokuenmietiiä! Se on vaan hauska ja letkee biisi ja aina rupee jalat vispaamaa ku sen kuulee. Ja just sen basson takia. En mä oo itekkään sitä treenannu, joten mun paha siitä mitään erikoista sanoa paitti että se kuulostaa hauskalta.
Paijukainen
30.10.2004 23:31:30 (muokattu 05.11.2004 21:07:36)
Emma Salokoski - Puutarhassa

Edit: Ja samaiselta henkilöltä "Mas Que Nada"
on myös suhteellisen mielenkiintoinen..
soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu
rattledad
30.10.2004 23:43:03

Ehdottaisin tässä nyt mielenkiinnosta tuota Stewie Wonderin Sir Dukea.
Suorastaan valloittava tutti tulee siellä aina kertsin jälkeen.

Olis pitänyt opetella jo aikaa sitten, kuten muutama muukin 'pakollinen' biisi. Tylsiä nuo tabit joista ei näe aika-arvoja:

http://www.bassmasta.net/w/wonder_stevie/125403.html
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
pardy
02.11.2004 20:45:38

Öö... Miul ois ehotus. Kuulkaa siis:

Entäpä jos rupeaisimme itse äänestämään siitä mitä rupeamme milloinkin treenaamaan. Se vois toimii esimerkiks vaikka näin: kaikki saa heittää oman ehdokkaansa joista sitten vaikkapa Johannes valkkaa viis tai kolme (tai miten monta vaa) omasta mielestään "parasta", ja sit niistä etiäpäin valittais treenattavaks aina se, mitä kymmenen ekaa on eniten äänestäny.

Eliks siis jos mä nyt ehottaisin vaik RHCP:n Parallel universeä, sit siin ois sitte joitaki muitaki jotka ehdottais omia biisejään, sitte Johannes ilmottaa jossain vaiheessa että "nyt toppi!", sitte siitä eteenpäin kymmenen ekaa tyyppiä jotka kerkiää äänestämää ni pistää sit tähän ketjuun sen oman suosikkinsa nimen/numeron ja sitte katotaa mitä biisiä ne kymmenen ekaa on eniten äänestäny. Sit ruvettas kaikki treenaamaa sitä, kunnes tulis uus äänestys.

Oliko mitään järkeä? Siis nopeimmat saa ehdottaa niitä biisejä siihen asti ku Johannes stoppaa pelin, ja sen jälkee taas nopeimmat saa päättää niistä ehdokkaista sen biisin.

Voi olla että toi homma ei tulis toimimaan, mutta olisiko tämmösessä järkeä? Tai voisiko edes olla?
"Kyllä kunnon kissa on aina kunnon kissa!" -chief
Johannes_t
02.11.2004 22:25:27

Tuohon Pardyn hyvään ideaan vielä sellainen lisä, että jokainen joka biisiehdotuksen tekee, joutuu myös perustelemaan valintansa. Tavalla tai toisella, hyvin tai huonosti. Ettei mene ihan viidakoksi, vähän alkaa jo pahalta näyttää ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)