Nyt on pojat/tytöt paha!! Puolentoista kuukauden päästä on tuo tutkinto ja listasta puuttuu vielä 6 biisiä, 12 yhteensä. Joten siispä kyselenkin teiltä neuvoja biisivalinnoissa. Mikä ois sopivaa.. ku en itse keksi mitään. Jatsi ei taivu, tarkotan et soinnut on mulle vielä noissa käännös vaiheessa eli tiedän ne mut en osaa vielä soveltaa. Tekninen osuus on keväällä sitten. Bändiin kuuluu rumpali, basisti ja minä. Tässäpä tämänhetkinen biisilista - Cool no.9 (Satriani) - House Full Of Bullets (satriani) - George Penson : Thunder walk - Chitlins con carne (S.R.V) - SCofield A gogo: Green Tea - Trademark (eric Johnson) Tyylisuunta on tuommonen. Trademarkin opin päivässä soittaan, eli se oppiminen ei oo kysymys, vaan se et mitä soitetaan. Jotain bossanovia ja tämmösiä ja joku tiukka kitararokki.. Jos oikeesti keksitte jotain biisi-ideoita niin olen todella kiitollinen. Olen soittanut 8 vuotta. "Örph!" |
biibob 02.11.2004 21:23:29 | |
---|
Satriani satch boogie. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
kimurantti1 02.11.2004 21:28:58 | |
---|
Saattaa tulla hieman liikaa Satriania=) Vetäisepä vaikka Eric Johnsonin Manhattan, löytyy Venus Isle levyltä, tai Steve Vain Tender Surrender. Luulenpa, että voisi olla ihan hyvä ideä soitta silti jotain jazziakin...heh, olet sentään suorittamassa "PopJazz"-tutkintoa, vaikka se ei Jazzia nyt aivan kirjaimellisesti tarkoitakkaan. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
Steve McBeach 02.11.2004 21:45:43 | |
---|
Ehdottaisin Jeff Beckin "'Cause We've Ended As Lovers" biisiä (biisi on kyllä Stevie Wonderin käsialaa, mutta JB sen on levyttänyt). Jeff Beckiltä kyllä löytyy muutakin kivaa, on jatsahtavaa hidasta fiilistelyä, ja sitten on tiukkaa kitararokkia. Jos tiukkaa kitararockia haluaa soittaa niin yhtenä vaihtoehtona on "Pipeline", joka pitää vetää tietysti Johnny Thunders & The Heartbreakers tyylisenä versiona. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
Kinnunen 02.11.2004 21:50:32 | |
---|
Saattaa tulla hieman liikaa Satriania=) Vetäisepä vaikka Eric Johnsonin Manhattan, löytyy Venus Isle levyltä, tai Steve Vain Tender Surrender. Luulenpa, että voisi olla ihan hyvä ideä soitta silti jotain jazziakin...heh, olet sentään suorittamassa "PopJazz"-tutkintoa, vaikka se ei Jazzia nyt aivan kirjaimellisesti tarkoitakkaan. Niinpä.. pitää kai se joku stardardi varmaan vetästä. All Of Me tai sitte vaikka This Masquerade?? Se ois ehkä enempi sydäntä lähellä. Take 5? "Örph!" |
VelvetTune 02.11.2004 22:12:10 | |
---|
Juu jotain jazziakin kannattaisi ohjelmistoon sisällyttää. Johnson on kyllä varmaan ihan passeli valinta listaan. Soita vaikka jotain sointusooloja jostain klassikoista. Esim. Blue Bossa, As Time Goes By...onhan noita. Missä muuten opiskelet? Mansi- ja mustikoita. |
Kinnunen 02.11.2004 22:22:32 | |
---|
Esim. Blue Bossa, As Time Goes By...onhan noita. Missä muuten opiskelet? Kajaanin musiikkiopistossa. Ens vuonna ois D-tutkinto.. saattaapi jäädä tekemättä. Pitää nyt tuo 3/3 tehrä pois alta ni loppuu tuo opettajien hiillostus :) Mut kertokaa vaa lisää jos tulloo mieleen :) Tuo blue bossa ja pipeline oli jees. "Örph!" |
Meisseli 03.11.2004 09:15:26 | |
---|
Montgomeryltä jotain.. Omani tein viime keväänä tämmösillä biiseillä: Rock Funk: Gibraltar Blues: Wham(Lonnie mack,SRV,Albert Järvinen) Beat: Dance On (Shadows) Funkrock: Sir Duke (S.Wonder) Jazz Uptempo/Bebop: Yardbird suite (Charlie Parker) Jazzblues: D-Natural blues (Wes Montgomery) Jazz Ballad: Polkadots and moonbeams Swing: Take five Latin Bossanova: Aqua de beber(Antonio Carlos Jobim) Samba: Sudden samba Rock/latin: Flor d'luna/Moonflower (Santana) Beguine: Manha de carneval Muistat että biisien ei tarvi olla vaikeita, helpollakin voi päästä. Tutkintotilanne itsessään on sen verran ahdistava että helpoistakin biiseistä tulee äkkiä hankalia :) Jos teet kurssin näyttökonserttina niin se voi olla sitten eri asia. Muita hyviä biisuja voisi olla esim: Ornithology (Parker) Shapes of things(Jeff Healey band) St Thomas,Jingles,Bright size life,Afro blue,Footprints. Enemmän kuitenkin jatsia suosittelen ottamaan, jos Johnsonista tykkäät niin miten olisi hänen biisinsä "East Wes" Se on hieno biisi. No toivottavasti näistä on jotain apua. Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net |
sähkö 03.11.2004 10:58:16 (muokattu 03.11.2004 11:04:42) | |
---|
Minun pitää myös tehdä 3/3 tosin ensi keväänä. Hyviä biisi ideoita jengiltä tuli. Ja tuo on täysin totta mitä Meisseli sanoi että "biisien ei tarvitse olla vaikeita". Se ei ole tärkeää mitä soittaa vaan MITEN soittaa. Tässä on minun miettimiä biisejä omaan tutkintoon. Kaikkia noita en ajatellut kuitenkaan vetää ja uusia biisejä pitäisi valkata lisää. Revelations (Robben Ford) Jiffy Jam (Jerry R. Hubbard) Bluesland (Jerry R. Hubbard) Sweet Child o mine (GNR) Crazy Train (Ozzy Osbourne) Limelight (Rush) Yakety Axe (Chet Atkins) Morning Dance (Spyra Gyro) Man in the moon (Yellow Jackets) Emma (The Sounds) Walking by myself (Gary Moore) Toivottavasti näistä on apua |
Kitarajeesus 03.11.2004 15:55:47 | |
---|
Nyt on pojat/tytöt paha!! Puolentoista kuukauden päästä on tuo tutkinto ja listasta puuttuu vielä 6 biisiä, 12 yhteensä. Joten siispä kyselenkin teiltä neuvoja biisivalinnoissa. Mikä ois sopivaa.. ku en itse keksi mitään. Jatsi ei taivu, tarkotan et soinnut on mulle vielä noissa käännös vaiheessa eli tiedän ne mut en osaa vielä soveltaa. Tekninen osuus on keväällä sitten. Bändiin kuuluu rumpali, basisti ja minä. Tässäpä tämänhetkinen biisilista - Cool no.9 (Satriani) - House Full Of Bullets (satriani) - George Penson : Thunder walk - Chitlins con carne (S.R.V) - SCofield A gogo: Green Tea - Trademark (eric Johnson) Tyylisuunta on tuommonen. Trademarkin opin päivässä soittaan, eli se oppiminen ei oo kysymys, vaan se et mitä soitetaan. Jotain bossanovia ja tämmösiä ja joku tiukka kitararokki.. Jos oikeesti keksitte jotain biisi-ideoita niin olen todella kiitollinen. Olen soittanut 8 vuotta.
Eikös 3/3:ssa ole pakko soittaa määrätty määrä jazzia, lattareita jne. Ei tommonen setti mun opettajalle ois kelvannu ikä päivänä. Mutta joo, suosittelisin ottamaan Santanaa ja Hendrixiä ja muita legendoja, koska niistä ne lautakuntasedät tykkää. Jazzareista joku Misty, There will never be another you, All the things you are yms. luulis taipuvan improsoolojen kans. Musaopiston tutkinnoissa biisit saa olla helppoja kunhan ne soittaa hyvin ja TYYLINMUKAISESTI! Musiikki on elämä. |
sähkö 03.11.2004 16:59:40 (muokattu 03.11.2004 17:02:12) | |
---|
Eikös 3/3:ssa ole pakko soittaa määrätty määrä jazzia, lattareita jne. Ei tommonen setti mun opettajalle ois kelvannu ikä päivänä. Mutta joo, suosittelisin ottamaan Santanaa ja Hendrixiä ja muita legendoja, koska niistä ne lautakuntasedät tykkää. Jazzareista joku Misty, There will never be another you, All the things you are yms. luulis taipuvan improsoolojen kans. Musaopiston tutkinnoissa biisit saa olla helppoja kunhan ne soittaa hyvin ja TYYLINMUKAISESTI! En tiedä miten samanlaiset tutkinnot on eri opistoissa, mutta PJK:lla on seuraavanlainen vaatimustaso 1 OHJELMA: a) Soolokappale (soitettava yksin, voi sisältää improvisoidun jakson). b) Jazz-standardi (melodia, säestys, improvisaatio). c) Rock- tai latintyylinen sävellys (melodia, säestys, improvisaatio). 2 OHJELMISTO: a) Viisi etydiä: 1 soolotranskriptio, 1 säestys-, 1 venytys-, 1 legato- ja 1 vapaavalintainen etydi b) Kymmenen sävellyksen tyylillisesti monipuolinen ohjelmisto (tyylisuunnat esim. jazz, blues, latin, country, rock) ; kappaleista soitetaan melodia ja säestys painottaen tulkinnan tyylinmukaisuutta. 3 Korvakuulotehtävä 4 PRIMA VISTA: a) Melodia. b) Säestys sointumerkeistä |
DJ Lattialuukkukoira 04.11.2004 18:02:48 | |
---|
Stevie Ray Vaughanin Testify voisi olla kanssa ihan hyvä, perusriffi aika helppo mutta niissä seitsemässä kitarasoolossa on jonkun verran opittavaa. Ja Dick Dalelta jotain kanssa, vaikka Night Rider. "Leader of the orchestra! Let´s take Negro spirituals!!" Suomennettuna: Puutarhassa on liiteri, juokaamme neekerten viinat!!
- Fox |
Necromuru 06.11.2004 00:01:50 | |
---|
Satriani satch boogie. Ois kyllä hieno veto. Kuten myös Steve Vain Juice. Pikkasen vaikea vaan. |
trauha 06.11.2004 17:08:55 | |
---|
Onnea tutkintoon! Paljon hyviä ehdotuksia tässä tullut jo muilta. Silti on kovin surullista ja kitarataidetta kuihduttavaa että täällä Suomen maassa nuo piisilistat ovat muiden kuin sinun tekemiä biisuja. Jos kerran Clapton, SRV, yms ovat kovia hemmoja niin miksi niiden jalanjäljissä aidosti kulkeminen on estetty. Nämä isot pojat ja muutkin listoissa mainitut kun tekivät pitkälti miesmäisesti piisinsä ITSE! Se tietysti vaatisikin lautakunnilta turhan kovaa ammattitaitoa osata arvioida uusia sävellyksiä. :-) Suomessa kun ei olla osattu tunnistaa ja valita edes euroviisuihin lähetettävät piisit ja sitten syytetty jotain kielimuureja kunnes Virolaiset todistivat senkin argumentin kahjoksi. Toivoa ei liene kun klassisen puolen konservatoriotkaan ei hiffaa ettei Beethoven soittanut Bachia vaan miesmäisesti kummatkin tulivat maineseen tekemellä piisinsä ITSE. Taaksepäin osataan viisastella, mutta tulevaisuus luodaan, ei apinoida. Kannattaisi joskus vertailun vuoksi perehtyä miten alan tutkintovaatimukset hoidetaan länsimaissa. Tai vaikka miten suomessa hoidetaan design ja kuvataiteen tutkinnot. Tapani Rauha |
drvulter 06.11.2004 17:17:19 | |
---|
soita paranoid |
Uli Con Carne 06.11.2004 22:51:54 | |
---|
soita paranoid Äää... soita Paradiddle. "I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
|
hörhö 07.11.2004 13:51:57 (muokattu 07.11.2004 14:10:58) | |
---|
Se tietysti vaatisikin lautakunnilta turhan kovaa ammattitaitoa osata arvioida uusia sävellyksiä. :-) Suomessa kun ei olla osattu tunnistaa ja valita edes euroviisuihin lähetettävät piisit ja sitten syytetty jotain kielimuureja kunnes Virolaiset todistivat senkin argumentin kahjoksi. Kitaransoiton pop/jazz 3/3 tutkinnossa arvioidaan taitoja kitaran pop/jazz soittamisessa. Ei säveltämisessä. Se on sitten erikseen. Improvisoimaan kyllä joutuu. Toivoa ei liene kun klassisen puolen konservatoriotkaan ei hiffaa ettei Beethoven soittanut Bachia vaan miesmäisesti kummatkin tulivat maineseen tekemellä piisinsä ITSE. Taaksepäin osataan viisastella, mutta tulevaisuus luodaan, ei apinoida. Kyllä melko monessa paikassa hiffaa. Mm. hyvin monessa konservatoriossa on tällähetkellä säveltäjä musiikkioppilaitoksessa projekti, joka tuo ammattisäveltäjän musiikkioppilaitoksen nimikkosäveltäjäksi. Tottakai aina ennenkin on saanut oppilaitoksen muilta sisäisiltä opettajilta sävellysopetusta. En tiedä yleisiä käytäntöjä suomen laajuisesti, mutta itse oleskelen tällä hetkellä Kuopiossa. En ole edes konservatorion oppilas ja silti olen saanut opetusta konsan kautta Kai Niemiseltä, Harri Wessmanilta ja Jouni Kuroselta. Varmaankin kaikki haluavat kannustaa nuoria säveltämään, mutta ihan ymmärrettävistä syistä kannattaa soittaa myös muiden tuotoksia ja soiton opetusta helpottaa, kun ei kaikki aika mene säveltämisen opetukseen opettajalla, joka osaa opettaa soittamista, ei säveltämistä. EDIT: Miksi olisi miehekkäämpää(maskuliinista, vai jotain urheutta osoittavaa, vai mitä?) soittaa omia sävellyksiää muiden sijasta, kun tarkoitus on arvioida ihmistä soittajana? Vaikka samaa stankkua olisi veivannut tuhat ihmistä, niin olisi vain parempi vertailukohta. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Meisseli 07.11.2004 23:31:16 | |
---|
Käsittääkseni tuon tutkinnon voi suorittaa konserttina. ainakin D-kurssin voi. Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net |
Jimi 08.11.2004 12:49:14 | |
---|
Soita Santanaa. Ööö. ei tuu oikee oikee mielee biisä mutta jotai sen vanhoja teoksia suosittelisin. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Kitarajeesus 08.11.2004 15:04:47 | |
---|
Käsittääkseni tuon tutkinnon voi suorittaa konserttina. ainakin D-kurssin voi. Konserttina minä ainakin tein. Kannattaa niitä omia sävellyksiä aina mukaan tunkea. Itsekin niitä olen ottanut mukaan ja aina on lautakuntasedät tykänny, mutta erilaiset sovitukset tuntuu olevan kiellettyjä.Omien fuusiosovitusten takia meni kerran erinomainen sivu suun. Kaiken kun pitää olla TYYLINMUKAISTA! Vasta jälkeenpäin tajusin että ehkä se tosiaan on tärkeämpää hallita näiden legendasetien(Hendrix, Santana yms.)tyylit kuin vääntää niistä jotain omia tiluhäröilyjä tai free-jazz versiointeja. Onneksi noilla tutkintoarvosanoilla ei ole juuri mitään väliä. Musiikki on elämä. |