Aihe: Gigastudio on namia!!
1 2
JKantonen
05.03.2003 10:18:08
SP-303 tulisi itselle lähinnä rumpukäyttöön, joten nuo gigan kokoiset pankit ovat meikäläiselle turhia..

Juu tuo softan virittely kyllä hirvittää. Onhan ne varmaan mukavia kun kaikki toimii, mutta siihen pisteeseen pääsemiseen tarvitaan aikaa ja nysväystä. Aina ei vain jaksaisi nysvätä kun sen ajan voisi käyttää biisintekoonkin.

Softa varmaan jyrää hardiksen kotipajoissa, mutta tuskin sentään livekeikkoja heittävät bändit rupeavat mac/pc-viritystään keikalle raahaamaan.
Ukko
08.03.2003 09:54:06

Itseasiassa hänellä on vain 17 gigastudiota/PC:tä. Macci taitaa hoidella sekvensseripuolta.
Nyt ei jymmärrä. Mihin se tarvii tuon määrän tietsikoita. Meinaan, jos ei yksi mylly pyöritä koko systeemiä niin pari kolme varmasti riittäisi vaikka kyseessä olisi kuinka iso sinfonia orkka. Taikka sitten sen tietsikat ovat jo vanhoja ja tehottomia myllyjä ja sen perusteella tuon ymmärtäisi.
sami_sumea
09.03.2003 14:03:04

Miksi käyttää Gigastudiota kun Kontakt on olemassa ?

... Koska ne ovat käytännössä täysin eri tarkoitukseen tarkoitettuja!

Gigastudio on suunniteltu valtavien orkesteri/piano yms. samplejen toistoon, Kontakt on enemmänkin luova työkalu sampleille kuin perinteinen sampleri (kuten Tabbu jo totesikin, Gigastudio orkestereille ja Kontakt teknoon).

Kontakt toki importoi gigaa (ja uusin versio tukee myös levyltä streamausta) mutta en lähtisi hankkimaan Kontaktia isojen samplejen playbackaamista varten. Sen verran huonosti nimittäin giga (ja akai)-import toimii ainakin toistaiseksi.

Esim. Gigan keyswitchingit yms eivät toimi vielä Kontaktissa kunnolla.. Tai ovat ainakin hemmetin vaikeita käyttää.

En viitsinyt vielä itse edes päivittää Kontaktia 1.2-versioon (jossa siis on tuo streamaustuki) koska 1.11 toimii paljon stabiilimmin, ja meikäläisen samplebankit harvoin vievät yli 50 megaa.

...
sami_sumea
09.03.2003 14:12:30

Nyt ei jymmärrä. Mihin se tarvii tuon määrän tietsikoita. Meinaan, jos ei yksi mylly pyöritä koko systeemiä niin pari kolme varmasti riittäisi vaikka kyseessä olisi kuinka iso sinfonia orkka.

Liikaa rahaa? Näyttää hienommalta?

Oikeasti veikkaan, yhteen tai edes kolmeen vehkeeseen ei saa tarpeeksi muistia. Gigastudio tukee muistaakseni vain 1gb asti (ja veikkaan että Zimmerillä on ollut nuo vehkeet jo muutaman vuoden ajan, eli myös prosutehot ovat nousseet kummasti)..

...
midimake
10.03.2003 21:58:37

Liikaa rahaa? Näyttää hienommalta?

Oikeasti veikkaan, yhteen tai edes kolmeen vehkeeseen ei saa tarpeeksi muistia. Gigastudio tukee muistaakseni vain 1gb asti (ja veikkaan että Zimmerillä on ollut nuo vehkeet jo muutaman vuoden ajan, eli myös prosutehot ovat nousseet kummasti)..

...

Niin no, Pro jäkillä on tietty protason-vehkeet,
Luin lokakuun SOS:ista jutun Hans Zimmeristä, ja
kyllä sillä oli aikamoinen Gigatorni, 10 räkkiin pakattua
Gigastudio PC:tä! Jokainen pystyy 160 ääneen ja 32
ulostuloa jne.
eleeton
26.10.2004 10:34:25 (muokattu 26.10.2004 10:34:54)
Gigastudio ja samplerin käyttö kiinnostaa, olen itse tracker ja livebändipohjalta ja midin tehokäyttöön ja sekvenssointiin tässä tutustun monestakin syystä.
Eli nostetaan vanhaa!
Pakko puuttua ikivanhaan kommenttiin, anteeksi.

Nyt ei jymmärrä. Mihin se tarvii tuon määrän tietsikoita. Meinaan, jos ei yksi mylly pyöritä koko systeemiä niin pari kolme varmasti riittäisi vaikka kyseessä olisi kuinka iso sinfonia orkka.

Siinähän tulee koneen kaista vastaan. Ei sieltä kovalevyltä siirry etiäpäin ku rajallinen määrä dataa sekunnissa joten ainoa tapa kasvattaa kapasiteettia silloin on lisätä koneiden määrää.

Mike Portnoy sanoi valtavasta rumpusetistään notta: kaksi syytä miksi mulla on näin iso setti: mun ei tartte maksaa siitä eikä mun tartte sitä roudaa/pystyttää. Jos tarttis ni olis iha pikkusetti.

Oikeastaan tällä mun vastauksella ei ollu muuta merkitystä ku että gigastudio 3 solo maksaa n. 150e joka on kohtuullinen hinta ohjelmasta jos se tekee mitä lupaa, ainakin rumpujen "soittamiseen" sitä voisin mahdollisesti käyttää tulevaisuudessa..

Ja omat samplet, tietty. (DFH:n lisäksi)
samulijp
02.11.2004 13:17:22
Ja omat samplet, tietty. (DFH:n lisäksi)

Kannattanee tutustua DFH superioriin niin ei sitä gigaa tarvitse. Rumpalikin on mukana :)
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)