Aihe: Humbuukkeria jacksoniin
1 2
Kasperi Tervonen
30.10.2004 23:03:30
Omistan tuollaisen 350e jacksonin jossa on tällä hetkellä sellaiset jacksonin omat (tietääkseni aika paskat) humbuukkerit. Ajattelin että jos vaikkapa noihin särö soundeihin haluaisi jotain parannusta niin kannattaisi varmaan vaihtaa ainakin talla mikkiä. Olisi ihan kiva että lähtisi sekä melko melko muhkeat hevi säröt ja että kun gain ja bass säätöjä tiputtaisi puoleen väliin niin rockinkin soitto luonnistuisi. Että millaista humbuukkeria kannattaisi lähteä ostamaan. Olen ajatellut että jotkut emg:t, duncanit tai DiMarziot voisi olla ihan hyvät. Pistäkää mielipidettä tulemaan jos jaksatte. Kertokaa myös jos on mielestänne ihan paska idea.
Quu
30.10.2004 23:40:20

Jos kitara on muuten hyvä, niin kannattaa miettiä mikkien vaihtoa.
Muuten kannattaa vaihtaa koko skitta.
Seymourilla on ainakin tone wizard kotisivuillaan josta voisit saada hieman apua.

http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/index.shtml
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Kasperi Tervonen
01.11.2004 13:23:20
On se mielestäni ihan kiva soittaa ja ei se nyt mikään ihan paska ole ja jos ei siihen skitan vaihtoon jaksa kovin paljoa laittaa rahaa niin tuskinpa saan mitään ratkaisevasti parempaa keppiä. Joten voisinvarmaankin vaihtaa humpparit. Ei kai siitä mitään haittaa ole jos toinen humppari on aktiivi mikki ja toinen ei?
Kasperi Tervonen
01.11.2004 13:24:12
Tulipas taas nätti kirjoitusasu.
Ben_D
01.11.2004 13:28:33 (muokattu 01.11.2004 13:32:39)

Mulla on jaskassa Seymour Duncan JB TB4 (SH4). Kyllä jyrisee. Ja eiköhän sillä rokkiakin soittele.
janik
01.11.2004 13:30:58
Ei kai siitä mitään haittaa ole jos toinen humppari on aktiivi mikki ja toinen ei?

Aktiivimikistä lähtee enemmän mökää!
Kasperi Tervonen
01.11.2004 14:29:08
Eli meikä mannella taitaa riittää rahat toistaiseksi vain yhteen kunnon humppariin ja ajattelin kyllä ottaa sen tallaan. Se on siis ihan sama vaikka toinen mikki on aktiivinen ja toinen ei?
JuSu
01.11.2004 15:00:28 (muokattu 01.11.2004 15:01:46)
Eli meikämannella taitaa riittää rahat toistaiseksi vain yhteen kunnon humppariin ja ajattelin kyllä ottaa sen tallaan. Se on siis ihan sama, vaikka toinen mikki on aktiivinen ja toinen ei?

Ei ole, esimerkiksi volumepotikat ovat impedanssiltaan eriarvoisia. Toki samassa kitarassa voi olla sekä aktiivi- että passiivimikkejä, mutta jotta niiden sovittaminen toimimaan nätisti yhdessä ei ole ihan ongelmatonta.

http://216.26.190.134/text/faq.html#WQ5

Kehottaisin harkitsemaan passiivimikkiä, kyllä niistä varmasti löytyy sulle sopiva. Vähemmän harmia tulee näin.

JuSu
Minä olen myyrä.
Ben_D
01.11.2004 16:18:14

Ei ole, esimerkiksi volumepotikat ovat impedanssiltaan eriarvoisia. Toki samassa kitarassa voi olla sekä aktiivi- että passiivimikkejä, mutta jotta niiden sovittaminen toimimaan nätisti yhdessä ei ole ihan ongelmatonta.

http://216.26.190.134/text/faq.html#WQ5

Kehottaisin harkitsemaan passiivimikkiä, kyllä niistä varmasti löytyy sulle sopiva. Vähemmän harmia tulee näin.

JuSu

Jep. Ei ne aktiivimikit ole mikään itseisarvo. Sen huomasin viimeistään kun hommasin Jacksonin, jossa on passiivimikit.
Kasperi Tervonen
02.11.2004 12:32:23
Tai sitten se säästän rahaa ja ostan suoraan kaksi aktiivimikkejä. Eivätkös ne kuitenkin ole hieman laadukkaampia kuin passiivimikit? Paljonko muuten joissain musiikkiliikkeissä saa maksaa siitä että ne myyjät vaihtaa ne mikit. Itse en nimittäin uskalla lähteä säheltämään niiden mikkejen kanssa yhtään mitään.
Ben_D
02.11.2004 12:35:31

Tai sitten se säästän rahaa ja ostan suoraan kaksi aktiivimikkejä. Eivätkös ne kuitenkin ole hieman laadukkaampia kuin passiivimikit? Paljonko muuten joissain musiikkiliikkeissä saa maksaa siitä että ne myyjät vaihtaa ne mikit. Itse en nimittäin uskalla lähteä säheltämään niiden mikkejen kanssa yhtään mitään.

Ei. Ne eivät välttämättä missään nimessä ole laadukkaampia. Jackson käyttää lippulaivamalleissaan suuriltaosin Seymour Duncan passiiveja.

Vaihdattaminen maksaa 50 euron luokkaa, mutta jos kitaraan tarvii tehdä puutöitä niin hinta voi olla korkeampikin.
apuri
02.11.2004 12:47:26
Että millaista humbuukkeria kannattaisi lähteä ostamaan. Olen ajatellut että jotkut emg:t, duncanit tai DiMarziot voisi olla ihan hyvät. Pistäkää mielipidettä tulemaan jos jaksatte. Kertokaa myös jos on mielestänne ihan paska idea.

Mihin vahvistimeen meinaat sitten sillä humbuckerillas soitella? Ei pelkkä mikki sitä soundia tee.
JuSu
02.11.2004 12:49:41 (muokattu 02.11.2004 12:50:12)
Ei. Ne eivät välttämättä missään nimessä ole laadukkaampia.

Jeps. Tää tuntuu olevan yleinen harhaluulo, että aktiivimikit olisivat yleisesti ja automaattisesti jotenkin parempia ja laadukkaampia kuin passiivit. Näin siis _ei_ todellakaan ole. Sekä aktiivi- että passiivimikkejä löytyy laadukkaita ja sitten.. köh... vähemmän laadukkaita.

Paremmuudesta on ihan yhtä turha vääntää kättä. Ei aktiivi ole 'parempi' kuin passiivi, tai päinvastoin. Erilaisia ovat. Molemmille on paikkansa, molempi parempi.

JuSu
Minä olen myyrä.
Kasperi Tervonen
02.11.2004 13:08:49
Mihin vahvistimeen meinaat sitten sillä humbuckerillas soitella? Ei pelkkä mikki sitä soundia tee.
Olen tässä lähiaikoina ostamassa myös uutta comboa, veikkaisin että joko roland cubeen tai hughes&kettner edition blueen.
rakula
02.11.2004 13:35:43
Jos vaan haluat niin voit tulla testaamaan meille sitä v-ampirea, samalla voisit vertailla v-ampirea ja mikun blue editionia, saisit ainakin kunnon vertailun aikaseksi.

-Juke-
Se on Viidakon laki
Kasperi Tervonen
02.11.2004 13:51:54
Jos vaan haluat niin voit tulla testaamaan meille sitä v-ampirea, samalla voisit vertailla v-ampirea ja mikun blue editionia, saisit ainakin kunnon vertailun aikaseksi.

-Juke-

Näin ajattelin itseasiassa tehdäkin. Ajattelin tulla ensi viikonloppuna käymään sielläpäin joten kävisiköhän sulle silloin?
vale
02.11.2004 13:57:12
Näin ajattelin itseasiassa tehdäkin. Ajattelin tulla ensi viikonloppuna käymään sielläpäin joten kävisiköhän sulle silloin?

Tai sitten ostat vaikka multa Laneyn täysputki kombon 300 euroon. Ja kyllä meinaan jytää... Jos säröä ei lähde tarpeeks siitä niin sitten voi hankkia aina niitä megahyperturbogiga boostereita. EG tietty hevin soitossa tarpeellinen.
Rock n' Roll is the only way to DIE
Juunas666
02.11.2004 14:22:26
Muhkeammat säröt jos haluat nii osta sit EMG:n aktiivi mikit mut ne maksaa vitusti! Suosittelen että kahtelet uutta vahvistinta itelles jos säröjä haluaa parantaa...
vale
02.11.2004 14:55:58
Muhkeammat säröt jos haluat nii osta sit EMG:n aktiivi mikit mut ne maksaa vitusti! Suosittelen että kahtelet uutta vahvistinta itelles jos säröjä haluaa parantaa...

Kuten sanottua, ei se EMG ole mikään itsestään sevyys muhkeuteen. passiivissa on paljon lämpimämmät soundit ja dynaamisemmat.

Sitä paitsi EMG:n mikeissä on muhkeus kaukana... IMO.
Ja kokemusta on...
Rock n' Roll is the only way to DIE
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)