Aihe: tampereen musiikkiliikkeistä..
1 2
-J
23.01.2003 11:22:06
Ahosen musiikki: Kokemukseni nähtävillä Turhuudet-palstalla, osoitteessa: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=18405&o=0&x=e3e191a5be
Lyhyesti: Korkeintaan kusella voisin käydä Ahosen musiikin edessä!

Tampereen musiikki: En ole saanut koskaan hyvää palvelua. Useimmiten varsinkin kitarapuolen myyjät kuluttavat vain aikaansa tiskin takana. En aio asioida.

Tammerpiano: Ihan hyvä kuva. Palvelu asiallista ja tietotaitoakin löytyy. Tuotekavalkadi laaja ja homma toimii hyvin. Ei pahaa sanottavaa.

Tampereen Soitinkeskus: Täältä ostan kaiken. Palvelu erittäin asiallista ja tietotaitoa löytyy rutkasti. Hintapolitiikka kohdallaan ja hintaneuvotteluakin pystyy harrastamaan. Myymälä on suhteellisen pieni, mutta lähes joka osa-alueelta löytyy jotain. Aina olen löytänyt tarvitsemani suoraan hyllystä! Suosittelen. Täydet viisi tähteä *****
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
bliikki
23.01.2003 11:39:57
Muistinpa juuri, että tottahan toki olen Tammer-Pianossa käynyt, ei ole kauaakaan. Sen verran vähän aikaa täällä asustellut, ettei kaikkia muista.

Soitinkeskuksesta en oikein osaa sanoa mitään. Kerran kävin ja oli vähän neutraali fiilis. Sellanen vanhempi herrasmies tuli siinä sitten palvelemaan ja oli ihan mukavan tuntuinen. Mutta siellä ei taida olla paras valikoima?

Tampereen musiikissa oon saanu aina hyvää palvelua. Ne nuoret sällit on siellä mukavia ja pomokin(?) on rento, vaikka niitä lehtiä tosiaan siellä lueskelee, niin kun Vilhelmus taisi mainitakin. Tosin mitä huonoa löytyy, niin esim. bändin rumpali yritti tilata sitä kautta jotain tuotetta, joka taisi maksaa about 10e, niin eihän sen tilaus tahtonut millään onnistua. Soitteli parin viikon päästä, että missäs se mun vehje on, niin sieltä kuului vastaus että "jaa niin se, pitääpä laittaa tilaukseen". =D Hintataso ok.

Ahosen musiikissa käyny pari kertaa ja aina molemmilla kerroilla siellä on vaan se vanhempi herra ja rouva olleet. Herralta löytyy ainakin asiaspalvelua, kun on välittömästi kimpussa kun astuu ovesta sisään. Mailipalvelu ei pelaa (yllätys yllätys) eikä kuulemma puhelinpalvelukaan. Ei siis ole oikein tietoa ja vähän korkeahkot hinnat.

Tammer-Pianossa valikoimaa riittää. Laajennukset on menossa (vai joko ne on ohi?) ja tilaa tulee lisää ja sitä kautta ehkä valikoimaakin. Jos näin tapahtuu, niin taitaa mennä aika selvästi Tampereen liikkeistä ykköseksi. Kävin juuri tuon remontin aikana ja oli muutenkin ahdasta, niin ei palvelu heti pelannut luonnollisesti parhaalla mahdollisella tavalla, mutta lopulta sain mitä halusin ja edulliseen hintaan. Taidankin siellä asioida tästä lähin.
Keppi
23.01.2003 15:05:35
Minä menen mieluummin liikkeeseen, missä tehdään hyviä tarjouksia...vaikka siellä ruoskittaisiin asiakkaita. Se on luotettavuuden jälkeen tärkein ominaisuus musiikkiliikkessä! Varoittava esimerkki on Fazer-muskiikki! Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi, kun Fazerista saada alennusta! Yleensä niistä kuitenkin saa asiatuntevaa ja ystävällistä palvelua. Tosin on pakko mainita eräästä Kuopion Fazerin huonosti suomea puhuvasta myyjästä. Kysyin häneltä erään Straton runko-materiaalista ja hän totesi, ettei tiedä, koska ei ole sahannut sitä halki.=) Ei siinä voi oikein enää mitään sanoo...
Juuup!
dsp drv
23.01.2003 16:30:18
Mulla on kokemuksia vajaan kahden vuoden ajalta Tampereen msuakaupoista ja ehkä parhaimmiksi mun mielestä nousee kyllä Soitinkeskus ja Tammer piano. Toisaalta Ahosen musiikista kyllä saa aina työnantajan järjestämän 18% alennuksen, joten kyllä sekin menee, sitä paitsi ei se omaperäisyys haittaa, joskus päin vastoin... ;)

Tammer pianossa kyllä paras "tyyppi" on se pitkin niistä, siis siellähän on käsittääkse neljä tyyppiä töissä: omistaja (vanhin), se pienempi vaalea hiuksinen ja suurempi (siis pidempi) vaalea hiuksinen tyyppi + vielä joku nuori tyyppi, jota luulin suvi-uunoksi mutta onhan tuo vielä tuolla ollut töissä...ja antoi hyvän alennuksen DRn kielistä... :)

Soitinkeskuksessa on ihan asiantuntevaa porukkaa, mutta ei sieltä nyt mitään ihmeempää ole tullut ostettua...kannattaa käydä.

Muista sitten on sen verta vähän kokemuksia ettei viitsi lähteä arvostelemaan sen kummemmin...
superfly
23.01.2003 17:41:03
Ahosen Musiikkiin vein joskus n.10 vuotta sitten trankkuvahvarin huoltoon, kun siitä oli kaiku hajonnut. Nooh, kun mentiin sitä hakemaan takaisin, niin eivät löytäneet sitä mistään. Tajusin sitten katsoa näyteikkunaan ja siinähän se oli myyntiin laitettuna ja koreasti hintalappu päällä. Kuittia näyttämällä sain sitten takaisin kotiini ja kaiku oli edelleen rikki... Että älkää hyvät ihmiset ainakaan mitään harvinaisuuksia viekö sinne korjattavaksi.
johann
23.01.2003 19:53:33
Musiikkiliikkeet ovat kummallisisa paikkoja. Varsinkin pienet yksityisten liikkeet. Omistaja on yleensä mulkku, joka on jatkuvasti hönkimässä asiakkaiden niskaan, ja huolehtii soittimista kuin omista lapsistaan. Musaliikkeissä notkuu aina muutama omistajan vanha kaveri (jotain roudareita?) ja yksi ja sama vanha pieru tuntuu olevan rämpyttämässä riffejään liikkeen nurkassa aina kun siellä käy.
fox
23.01.2003 20:34:34

Musaliikkeissä notkuu aina muutama omistajan vanha kaveri (jotain roudareita?) ja yksi ja sama vanha pieru tuntuu olevan rämpyttämässä riffejään liikkeen nurkassa aina kun siellä käy.

Eeei ne mitään roudareita....tämmösiä bluusmiähiä ne vaan on...eläkeikää oottelevat et pääsis kokopäivätoimisesti bluusia soittaan. Ja se on niiden kitaristi joka siinä soittelee ja miälessään aattelee et tulis ny ne nuoremmat kattoon kuinka se Wishingwelli taittuu. Elikäs eivät (yleensä) ole vaarallisia. :)
-J
23.01.2003 21:02:38
Ainiin, vielä tuli mieleeni yksi koominen tarina :)
Olikos se Rockcenter, tms. mikä on Pirkkahallin lähellä? Anyway...
Menimme kerran kaverini kanssa lauantaipäivänä kyselemään vahvistimia kyseisestä putiikista. Liikkeessä oli yksin töissä sellainen ehkä parikymppinen kaveri. Päästiin vahvistimien luo ja valitsin testattavaksi erään pienen trankkuvahvistimen. Noh, kyseisessä kaverissa taisi olla vähän esiintyjän vikaa kun piti melkein pyytää, että saisin itsekkin vuoron testata kyseistä vahvistinta. Eli toisinsanoen hänellä kesti testikitaran- ja vahvistimen asiakasta varten toimintakuntoon laittaminen noin 5min yhtämittaisen bluesskaalan verran.

Testasin sitten hieman....ja kun lopetin, kaveri jatkoi siitä mihin jäi. Yritin siinä vielä jotain kysellä, mutta eipä oikein vastauksia kitaroinnin lomasta tullut. Itseasiassa, kaverilla oli niin lujasti näyttö päällä, että olisin aivan hyvin voinut ottaa liikkeen kitararivistä kalleimman skeban kainalooni, ilman että tämä "kotihendrix" olisi huomannut yhtään mitään (perusrehellinen luonteeni tosin kielsi moisen toiminnan). Niin uppoutuneena hän jäi soittelemaan, kun poistuimme kaverini kanssa takavasemmalle...

(kyseinen myyjä jäi opettelemaan testitilanteessa soittelemiani kuvioita) Hoh! (juu, ei mitään tilutusta. Pois se minusta!)
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
HS
23.01.2003 23:59:48
Terve
Jos omistajalla / myyjällä on huono päivä (kuukausi / vuosi)voi vierailu musiikkiliikkeessä olla piinaava.
Tosin palvelu on alkanut pikkuhiljaa parantua. Liekö koventuneella kilpailulla tekemistä asian kanssa.
Jos nyt joku pitäisi valita, niin Tampereen Soitinkeskus on ihan ok paikka. Asiantuntemusta ja hinnatkin melko kohdallaan. Tosin vähän tosikko meininki (liian vähän Hohoa!)
Persoonallisimman musaliikkeen tittelin Tampereella vie Ahosen Musiikki. Kokeile!
Sieltä minä ostin ensimmäiset kitarakamani 1980(?)
"Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan."
TexasFlood
24.01.2003 07:46:04
Eli toisinsanoen hänellä kesti testikitaran- ja vahvistimen asiakasta varten toimintakuntoon laittaminen noin 5min yhtämittaisen bluesskaalan verran.

Testasin sitten hieman....ja kun lopetin, kaveri jatkoi siitä mihin jäi. Yritin siinä vielä jotain kysellä, mutta eipä oikein vastauksia kitaroinnin lomasta tullut. Itseasiassa, kaverilla oli niin lujasti näyttö päällä, että olisin aivan hyvin voinut ottaa liikkeen kitararivistä kalleimman skeban kainalooni, ilman että tämä "kotihendrix" olisi huomannut yhtään mitään (perusrehellinen luonteeni tosin kielsi moisen toiminnan). Niin uppoutuneena hän jäi soittelemaan, kun poistuimme kaverini kanssa takavasemmalle...

Hoho

Toi on Treen oma Albert Järvinen. Se heiluu välillä Pirkkahallin liikkeellä ja välillä Tammerpianossa. Samainen herra myös kännipäissään otti hiomapaperia ja poisti pinnan sunburstista american standard-Stratosta, että olisi enemmän SRV-lookkia.
dsp drv
24.01.2003 12:14:36
Toi on Treen oma Albert Järvinen. Se heiluu välillä Pirkkahallin liikkeellä ja välillä Tammerpianossa. Samainen herra myös kännipäissään otti hiomapaperia ja poisti pinnan sunburstista american standard-Stratosta, että olisi enemmän SRV-lookkia.

Nyt ei oikein yhdistä...minkäs näköinen tyyppi tuo Treen Albert/Stevie on ... ??
-J
24.01.2003 14:48:45

Hoho

Hmmm....eikös tämä puhuttu "Tampereen A. Järvinen" ole hieman vanhempi kuin parikymppinen. Enemmänkin kolmenkympin luokkaa. Ellen ole saanut väärää informaatiota, niin kyseinen kaveri soitteli kitaraa Riitiksen&kumppaneiden kanssa coverbändissä nimeltään "Hurrygames". Olin katselemassa joskus Henrys Pubissa. Kieltämättä kyseisessä kaverissa on hieman Järvisen vikaa...
Mutta tämä kaveri josta aikaisemmin kerroin, oli tosiaan hädin tuskin parikymppinen...ööö...olisiko ollut vaaleat lyhyehköt hiukset, jne.jne. Ilmeisesti joku viikonlopputuuraaja, tms. Eli parhaimmassa uhmaiässä soittotaitojensa suhteen ;)
HS
24.01.2003 15:09:35
Hmmm....eikös tämä puhuttu "Tampereen A. Järvinen" ole hieman vanhempi kuin parikymppinen.

Terve
Kyllä Janne on tosiaan jo yli 30 ja Albertit ja Steviet kyllä taittuu :)
"Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan."
SRV
28.01.2003 18:22:14
Joo kyllä toi rock-centerin parikymppinen häiskä on aika rasittava kundi,oon kaks kertaa ollu sen palveltavana ja aina tuntuu mielenkiintoo olevan enemmän soitella niitä huonoja bluesscaaloja kun palvella asiakkaita perrkele! (ja tältä kundilta ei kyllä Steviet taittunu!)
JLM
28.01.2003 19:36:25

Sen Rock-centerin hepun kanssa on kätevä testailla efektejä kun antaa sen hoitaa soittamisen ja keskittyy itse ruuvailemaan potikoita :)

Ehkä Tampereen hauskin musakauppa tuo Rock-Center, vaikka harvoin siellä käynkin, varsinkin kun menee sellaiseen aikaan että koko ladossa ei ole ketään muita asiakkaita... aavemainen tunnelma.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)