Aihe: Treeniohjelma?
1 2
skitta-sami
12.05.2004 16:36:46
Joo!ELi noudatatteko säännölistä treeniohjelmaa/päiväkirjaa tai jotain muuta vastaavaa?Jos käytätte -niin mitä siihen sisältyy?
Elvis has landed
migeboy
12.05.2004 17:04:43 (muokattu 12.05.2004 17:05:11)
Ne bändit, missä mä soitan, niin ei noudateta mitään säännöllistä treeniohjelmaa. Treenaamassa käydään aina kun jaksaa ja kerkeää. Reenataan siis joskus useammin, joskus harvemmin.
Locrian
12.05.2004 17:18:05
Tässä varmaan tarkotetaan henk. koht. treeniä omalla instrumentilla?

Pidin opistoaikoina treenipäiväkirjaa ja kyllähän se jeesaa mutta vie vähän hauskuutta pois.
Kirjaan merkitsin aina tempot joilla biisejä treenasin sekä valmiit ohjelmisto biisit.Uusi treeni aloitetaan aina jollain lämmittelyllä-yleensä valmis ohjelmisto biisi n. 20 iskua pienemmällä tempolla kuin se on tarkoitettu.Lämmittelyn jälkeen aloitetaa treenaamaan jotain uutta ohjelmisto kappaletta siitä temposta mihin viimeksi jäätiin.Tavoite tempona voi pitää kappaleessa kuin kappaleessa n. 40 iskua nopeampaa kuin alkuperäinen.

Joka viikko treenilistaan lisätään yksi uusi kappale.Ja joka
viikko vedetään ohjelmisto läpi kokonaisuudessaan.

Päiväkirjaan merkataan siis biisit,tempot,huomiot tekniikasta ja soundista yms. joka tuntuu tärkeältä.Mikäs tämmöisen kirjan idea sitten on?Potkii hyvin perseelle kun huomaa että listassa "Ei vielä ohjelmistokunnossa" on enemmän biisejä kuin "kunnossa"-listassa.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Dolmo
12.05.2004 19:51:29
Joilekin päiväkirja sopii, joillekin ei. Itse on oppinut/jaksanut alkaa mokomaa käyttelemään.

Olipas fiksusti sanottu.
"Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus"
skitta-sami
13.05.2004 13:18:48 (muokattu 13.05.2004 13:19:43)

Nimenomaan !

Pidin opistoaikoina treenipäiväkirjaa ja kyllähän se jeesaa mutta vie vähän hauskuutta pois.
Kirjaan merkitsin aina tempot joilla biisejä treenasin sekä valmiit ohjelmisto biisit.Uusi treeni aloitetaan aina jollain lämmittelyllä-yleensä valmis ohjelmisto biisi n. 20 iskua pienemmällä tempolla kuin se on tarkoitettu.Lämmittelyn jälkeen aloitetaa treenaamaan jotain uutta ohjelmisto kappaletta siitä temposta mihin viimeksi jäätiin.Tavoite tempona voi pitää kappaleessa kuin kappaleessa n. 40 iskua nopeampaa kuin alkuperäinen.

Oletko tehnyt tekniikkatreeniä samalla metodilla?
Elvis has landed
Locrian
13.05.2004 13:23:33
Siis tarkoitushan on vaikeuttaa ohjelmistoa samalla kun opiskelu etenee.Tekniikka treenit tulee etydien muodossa ohjelmiston sisällöksi.Ja ainahan on fiksumpaa tehdä jostain tekniikasta biisi.Sweeppi-biisi,Chicken-pickin-biisi jne.
Tony Narrows
13.05.2004 15:12:59
Joo reenaan joka päivä tietyt asiat läpi. En tietenkään aivan joka päivä jaksa soittaa ja muutenki on välistä hyvä pitää taukoa,mutta silloin ku aloitan reenaan,lämmittelen ja venyttelen sormia ensin hetken ja sitten alan metronomin kanssa seuraavia asioita:

Alternative picking: Trioleina,16-osanuotteina ja sekstoleina.
Tiettyjä juoksutuksia,joita olen paperille laittanut ylös.

Legato: Käyn läpi pieniä juttuja,jotka vahvistaa sormia ja parantavat koordinaatiota ja timessä pysymistä.
ESIM. | -12h14h15p14p12h14h15p14 :|

Sweep & arpeggios: Perus molli- ja Duurisoinnut trioleina ja
sekstoleina,sekä kaikki nelisoinnut 2 oktaavia arpeggioina. On myös jotain sweeppejä jotka eivät kuulosta kovin hyvältä mutta kehittävät tekniikkaa. Niitäkin on paperilla sit ylhäällä. ESIM.
------14-12-------------15-13---------------------
---13-------13-------14-------14------------------
12-------------14-13-------------15---------------

Tapping: No kaikenlaisia clipejä ja sooloista eri pätkiä.

Ja nämä ku olen käynyt läpi niin reenaan jotain uusia biisejä ja sellaista.
Toni A Salmi
-Benighted-
13.05.2004 19:51:16
Tavoite tempona voi pitää kappaleessa kuin kappaleessa n. 40 iskua nopeampaa kuin alkuperäinen.

Yngwie Malmsteenin biisut 40 iskua alkuperäistä nopeampana... Vaatii jo aika virtuoosimaista nopeutta:P
Tony Narrows
13.05.2004 19:55:50
Tavoite tempona voi pitää kappaleessa kuin kappaleessa n. 40 iskua nopeampaa kuin alkuperäinen.

Meniköhän nyt vähän yli?
Toni A Salmi
Locrian
13.05.2004 21:06:19
Yngwie Malmsteenin biisut 40 iskua alkuperäistä nopeampana... Vaatii jo aika virtuoosimaista nopeutta:P

Hei vittu herätys kumpikin.T-A-V-O-I-T-E.Järkeä saa käyttää.Ja kyllä,Yngwiekin varmasti osaa biisinsä ainakin hitusen nopeammin (~+10 bpm) kuin vetää livenä.Katsokaas kun ns. keikkavarmuus on hyvä olla.Jos osaat kaikki biisisi täydellisesti nopeammalla tempolla niin ei tule ongelmia niin helposti hitaammalla.

Oon jossain kirjoittanut treenimetodista joka perustuu juuri tähän ilmiöön mutta en viitsi kerrata.Pitäs hermeneutikko ennenkun sais perille.
sartanen
14.05.2004 08:12:18
"5 good reasons not to practice: 1.There 2. Are 3. No 4. Good 5. Reasons"- Steve Vai
skitta-sami
14.05.2004 16:29:55
Hei vittu herätys kumpikin.T-A-V-O-I-T-E.Järkeä saa käyttää.Ja kyllä,Yngwiekin varmasti osaa biisinsä ainakin hitusen nopeammin (~+10 bpm) kuin vetää livenä.Katsokaas kun ns. keikkavarmuus on hyvä olla.Jos osaat kaikki biisisi täydellisesti nopeammalla tempolla niin ei tule ongelmia niin helposti hitaammalla.

Oon jossain kirjoittanut treenimetodista joka perustuu juuri tähän ilmiöön mutta en viitsi kerrata.Pitäs hermeneutikko ennenkun sais perille.

Mua kiinostais tietää et missä noita kirjoituksia on?
Kiinnostava juttu???????????????????
Elvis has landed
Hendrixi
02.11.2004 12:41:22

Joka viikko treenilistaan lisätään yksi uusi kappale.Ja joka
viikko vedetään ohjelmisto läpi kokonaisuudessaan.

Päiväkirjaan merkataan siis biisit,tempot,huomiot tekniikasta ja soundista yms. joka tuntuu tärkeältä.Mikäs tämmöisen kirjan idea sitten on?Potkii hyvin perseelle kun huomaa että listassa "Ei vielä ohjelmistokunnossa" on enemmän biisejä kuin "kunnossa"-listassa.

TYLSÄÄ!!!
"On helpompi itkeä Porschessa, kuin Skodassa"
kimurantti1
02.11.2004 21:37:04
TYLSÄÄ!!!

Mutta varmasti hyödyllistä tekijälleen, koska on jaksanut tehdä pitempään tuollaista. On (ainakin minun käsitykseni mukaan) sula mahdottomuus hankkia aivan virtuositeettimaista osaamista soittimessaan, jos ei ole tarpeeksi itsekuria ns. pakkoharjoitteluun!
Jotkut haluavat tähdätä sellaiseen osaamiseen, jotkut eivät, sehän on aivan itsestä kiinni! (Heh, niin kuin yllätys yllätys..)
Kyllä se sitten jälkeenpäin palkitsee.
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
Krice
03.11.2004 01:01:09

Minulla on sellainen "ohjelma", että otan kitaran käteen ja soittelen mitä mieleen sattuu.
Heart Of Steel
03.11.2004 01:48:44

Minulla on sellainen "ohjelma", että otan kitaran käteen ja soittelen mitä mieleen sattuu.

Kuin myös. Huomattavasti mielenkiintoisempaa. Tietysti aika usein tulee keksittyä jotain mitä ei pysty hapuilematta soittaan ja sitä tulee sitten hakattua sen aikaa että alkaa meneen, ei kuitenkaan mitenkään pakkomielteisesti.
"Nobody tells a Man how to play."
HMB
Meisseli
03.11.2004 09:01:57

Älkääs poijat taistelko.

Itse pyrin heräämään aamulla ennen klo 9 niin että jos koulu ei vielä ala niin klo 9 mennessä olen juonu kahveet, syöny, pessy naaman ja hampaat, ja yhdeksältä poimin kitaran kouraa.

yritin pitää päiväkirjaa mutta se ei onnistunut koska, välillä saattaa tulla parin päivän jaksoja ettei ehdi koskeakkaan kitaraan vaikka mieli tekis. Niinpä se päiväkirjakin jäi unholaan.
Treenaan jonkin verran asteikkoja ja käännöksiä, enimmäkseen biisejä ja sekalaisia tekniikoita(Chicken picking,slide,peukkubassojuttuja ja tietenkin "how to play fast in slow songs!" ) Nyrkkisääntönä pidettäköön että jos jotakin osaan, niin en sitä treenaa vaan soitan jotain mitä en osaa.
Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net
Hendrixi
04.11.2004 14:34:23
Mutta varmasti hyödyllistä tekijälleen, koska on jaksanut tehdä pitempään tuollaista. On (ainakin minun käsitykseni mukaan) sula mahdottomuus hankkia aivan virtuositeettimaista osaamista soittimessaan, jos ei ole tarpeeksi itsekuria ns. pakkoharjoitteluun!
Jotkut haluavat tähdätä sellaiseen osaamiseen, jotkut eivät, sehän on aivan itsestä kiinni! (Heh, niin kuin yllätys yllätys..)
Kyllä se sitten jälkeenpäin palkitsee.

Totta vikiset. en tarkoittanut ettäkö ei olisi syytä reenata paljon ja ankarasti, mutta rajansa kaikella. Minun mielestäni lopulta se kitaristi kenellä on eniten tunnetta soitossa(tekniikan lisäksi)kuulostaa ja näyttää parhaalta...
"On helpompi itkeä Porschessa, kuin Skodassa"
kimurantti1
04.11.2004 19:58:47
Totta vikiset. en tarkoittanut ettäkö ei olisi syytä reenata paljon ja ankarasti, mutta rajansa kaikella. Minun mielestäni lopulta se kitaristi kenellä on eniten tunnetta soitossa(tekniikan lisäksi)kuulostaa ja näyttää parhaalta...

Ja tuokin enemmän kuin totta, mutta jos nyt kuitenkin pidetään keskustelu tekniikassa eikä tyylissä=)
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)