vale 01.11.2004 14:18:55 | |
---|
Eli kaappia tällä kertaa olisin hommaamassa. Nuppi on Jusstuksen vanha Marshall Silver Jubilee 2553 ja nyt pitäisi sitten sille kaappi. Olen nyt soitellut sillä pikkuveljen 2x12 Peaveyn läpi käyttäen sitä kaappina. Itsellä oli kaappikin tossa (marshall silver jubilee series) Mutta ***kele kun menin myymään sen ennenkuin ostin ton nupin, kun ajattelin etten sitä tartte. No sen verran että rockia soitetaan ja 4x12" pitäisi olla. Suositelkaa. Tiedän kyllä että 2x12 kaapissa on melki sama soundi ja että se on helpompi roudata, mutta silti haluan sen 4x12 kaapin. Olen tykästynyt eniten juuri noihin celestionin vintage 30 ämyreihin ja ostaisin kaapin mielelläni käytettynä, mutta kun noita ei käytettynä pyöri. Siis kaappeja joissa on vintage 30:set. Uus maksaa sen 800 euroa (Marshall) ja sitten olisi esim. Laneyta vastaavilla kajareilla saatavilla n. 200erkkiä halvemmalla. Olisiko kamala erhe ostaa kaappi uutena ja maksaa siitä toi 600 tai 800 erkkiä?!? Kyllähän sitä kuitenkin tulee käytettyä sitten kauan ja olisi kerralla hyvillä ämyreillä ettei tarttisi alkaa säätämään. Kyllä tietty joillain muillakin elementeillä olevat kaapit kiinnostaa, mutta tiedän itseni että kun soundista kuitenkin puuttuu sitä jotain, niin se sitten ketuttaa koko ajan. tarkoitan siis sitä että noi halvemmat ämyrit ovat yleensä turhan lommolla tuolta keskitaajuuksilta. Lisäksi sittten että olisiko kamala tyylirikkomus soittaa Marsulla Laneyn kaappiin?!? Ja vielä että onko nuo Laneyn kaapit hyvä laatuisia? Taas niin epäselvää.. Rock n' Roll is the only way to DIE |
burning wee 01.11.2004 14:32:37 | |
---|
Orangen kaapeissahan on vintage 30 ne vois toimia. Kochin kaappi on itselläni ja mesan kanssa tulee niin perkeleesti potkua että jos mahd. niin kannattaa kokeilla. Only GIBSON is good enough! |
JuSu 01.11.2004 14:49:48 | |
---|
Olisiko kamala erhe ostaa kaappi uutena ja maksaa siitä toi 600 tai 800 erkkiä?!? Kyllähän sitä kuitenkin tulee käytettyä sitten kauan ja olisi kerralla hyvillä ämyreillä ettei tarttisi alkaa säätämään. Ei mun omast' mielest'. Nuo Vintage kolmekymppiset maksaa helposti 150 euroa kpl, joten siinä mielessä tuo Laneyn kaappi on jopa halpa. Mistä? JuSu Minä olen myyrä. |
vale 01.11.2004 15:06:44 | |
---|
***KELE, sori katoin väärää kaappia thomanilla... tota GS412IA:ta tuijottelin, mutta eihän siinä olekkaan noita vintage 30:siä. Tossa TT412:ssa olisi.. Mutta sitä ei olekkaan thomanilla. En kyllä thomanilta tilaisi vaan ihan suomesta. kun ei ne nyt niin kalliita tääläkään ole... Rock n' Roll is the only way to DIE |
gator 01.11.2004 15:44:36 | |
---|
Musicstore.de:ssä fame-merkkinen 4x12 kaappi maksaapi 440 euroa. sisällä v30-elementit. Sikahalpa. |
vale 01.11.2004 22:30:26 | |
---|
Musicstore.de:ssä fame-merkkinen 4x12 kaappi maksaapi 440 euroa. sisällä v30-elementit. Sikahalpa. Millainenhan se on muuten?!? Rock n' Roll is the only way to DIE |
Kjukka 01.11.2004 22:43:02 (muokattu 01.11.2004 22:48:41) | |
---|
½ off-topic: Juurikin tänään kuriiri kyöräsi ovelle kauan odotetun Riveran kaapin, ja ero entiseen Behringeriin on todella suuri. Selkeyttä ja "punchia" löytyy roppakaupalla enemmän (puhumattakaan oikeasti toimivista pyöristä :), ja onhan tuo vielä helkkarin hienokin; kts. omakuva. Mä suosittelen sulle kanssa tuota marsua V30-elementeillä, vaikka maksaakin vähän enemmän. EDIT: Tosiaan, ENGLillähän on kanssa suhteellisen samanhintainen V30-elementeillä varustettu malli, mutta kyllähän marsun kanssa sopii ihan ulkonäönkin takia parhaiten marsun kaappi... ;Þ |
Kjukka 01.11.2004 22:48:09 (muokattu 01.11.2004 22:48:55) | |
---|
Natinkia. |
Mahtaako muuten Euroopassa mikään valmistaja myydä tyhjiä kaappeja tai kaappeja asiakkaan valitsemilla kaiuttimilla varustettuna? Minä kun olen kovasti mieltynyt noihin Celestionin G12H-sarjan elementteihin, mutta kun niitä ei tunnu mistään skobeista löytyvän vakiona. |
LaXu 01.11.2004 22:53:34 | |
---|
½ off-topic: Juurikin tänään kuriiri kyöräsi ovelle kauan odotetun Riveran kaapin, ja ero entiseen Behringeriin on todella suuri. Selkeyttä ja "punchia" löytyy roppakaupalla enemmän (puhumattakaan oikeasti toimivista pyöristä :), ja onhan tuo vielä helkkarin hienokin; kts. omakuva. Onnea uudelle kaapille, ja onpas muuten komea Flaxwood. Ei sulla satu siitä olemaan parempaa kuvaa? Noi Flaxwoodin nettisivut kun ovat niin onnettomat ettei niistä löydy mitää kunnollisia kuvia. Paljonkos noilla muuten on nykyään hintaa? |
Volle 01.11.2004 22:58:09 | |
---|
Mahtaako muuten Euroopassa mikään valmistaja myydä tyhjiä kaappeja tai kaappeja asiakkaan valitsemilla kaiuttimilla varustettuna? Minä kun olen kovasti mieltynyt noihin Celestionin G12H-sarjan elementteihin, mutta kun niitä ei tunnu mistään skobeista löytyvän vakiona. Celestionin g12h-100:t on mulla vanhassa jcm-800 1982B -skobessa. Sellainen oli ainakin vähän aikaa sitten torilla myynnissä. Nam. |
Kjukka 01.11.2004 23:00:19 (muokattu 02.11.2004 02:12:02) | |
---|
Onnea uudelle kaapille, ja onpas muuten komea Flaxwood. Ei sulla satu siitä olemaan parempaa kuvaa? Noi Flaxwoodin nettisivut kun ovat niin onnettomat ettei niistä löydy mitää kunnollisia kuvia. Paljonkos noilla muuten on nykyään hintaa? Ei oo valitettavasti parempaa kuvaa, pitäis tosiaan lainata digikameraa joltain kaverilta. Värit on tossa vääristyneet, oikeesti se ei ole läheskään noin selkeän punainen, enemmänkin ruskea. Yhen kiloeuron paikkeilla on tuo blacksmith-malli perusspekseillä. Nyt ei kyllä tuu mieleen yhtään custom-kaappien valmistajaa... Eikös marsulla ollu joskus myynnissä niitä feikkikaappeja ilman elementtejä? :) Tai sitten hommaat jonkun kaapin, myyt siitä elementit ja ostat G12H:t tilalle. |
Mursuviiksi 01.11.2004 23:09:56 | |
---|
Juurikin tänään kuriiri kyöräsi ovelle kauan odotetun Riveran kaapin Voikos Riveraan kytkeytyä stereona sisään? Moussaka on kamalaa. |
Kjukka 01.11.2004 23:33:32 | |
---|
Voikos Riveraan kytkeytyä stereona sisään? Ainakin tuohon K412T-malliin voi. Monona 8ohm ja stereona 16ohm. |
lukeman 02.11.2004 00:45:17 | |
---|
Juurikin tänään kuriiri kyöräsi ovelle kauan odotetun Riveran kaapin, ja ero entiseen Behringeriin on todella suuri. Mistä ostit tuon Rivera kaapin, paljonko kärsit siitä? |
Kjukka 02.11.2004 00:50:18 | |
---|
Mistä ostit tuon Rivera kaapin, paljonko kärsit siitä? Thomannilta, 969€ toimituskulujen kanssa. (Käytännössä identtisen) Mesan traditional recto-kaapin olisi saanut samaan hintaan guitarbargainsista, mutta toimituskulut olisivat olleen 110€ enemmän... |
Kjukka 02.11.2004 02:10:24 (muokattu 02.11.2004 02:15:15) | |
---|
Olis kyllä kiva tietää onko niissä Fame-kaapeissa ihan "aidot ja oikeat" vintage 30-elementit, tuntuvat niin epäilyttävän halvoilta. Tilatkaas joku :) |
Dr. Love 02.11.2004 02:41:17 | |
---|
jos uuden kaapin hinta hirvittää eikä ilmoituksia käytetystä löydy, niin laita osto-ilmoitus. ei noita v30-kaappeja taida kyllä paljoa käytettynä pyöriä, mutta aina kannataa kokeilla. Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
JuSu 02.11.2004 08:11:02 (muokattu 02.11.2004 08:11:07) | |
---|
Eikös marsulla ollu joskus myynnissä niitä feikkikaappeja ilman elementtejä? :) Tai sitten hommaat jonkun kaapin, myyt siitä elementit ja ostat G12H:t tilalle. Noita 'dummy' -koteloita saa ainakin Musik Produktivista Saksasta, 419 euroa/kpl, sisältää pyörät... =) Käytetyn Marshallin saapi ihan Suomesta samaan hintaan, siitä vaan elementit vaihtoon, kuten jo neuvottiin. Saa niistä vanhoista elementeistä aina jotain myydessä. JuSu Minä olen myyrä. |
vale 02.11.2004 09:45:31 | |
---|
Kyllä mäkin olen nyt pähkäilyjen jälkeen hiipumassa siihen ajatukseen että kaapin uutena ostan. Siitä on kuitenkin sitten iloa loppuelämäksi. Mietin vaan että ei se suomen ja thomanin hinta ero kauhea ole. Tein tälläistä vertailu pohjaa, eli thomanilla 1960AX vintage kaappi 848 e ja suomessa soitin-huttusella 895. Kun tohon thomanin hintaan laskee toimituskulut ja sitten tinkii huttusella, niin ei hirveästi tule hintaeroa. Tuo 1960AX miellyttäisi kyllä silmää, mutta siihen ei saa kuin greenbackit. Eli 1960 AV olisi sii haussa... Missähän niitä suomessa myytäisiin. Täytyy varmaan ostaa sit samalla se suojapussi kaapille, niin pysyisi puhtaana. Rock n' Roll is the only way to DIE |