Kitaravirtuaali 01.11.2004 17:55:04 | |
---|
Voimalla runnaisten, fiilistä mukaan ja peukkua vähän edemmäs että tosiaan peukalon kärki hipaisee kieltä. Ala-E:ltä en tosin saa pinchiä kunnolla irti tällä tavalla, joten sillä kielellä käytän tätä pikkurillillä hipaisua. Senkin keksin joskus ihan vahingossa. |
ps3t 01.11.2004 17:57:36 | |
---|
Toi on ihan pirun vaikea selitttää? Se pitää oppia! Joo. Aluksi se tulee vahingossa kun sitä ei edes yritä. Täytyy itse oppia. Life is shit and then you fucking die. |
Robert 01.11.2004 18:08:09 | |
---|
Ehkä vähän off-topic, mutta kerran yksi kaveri kehuskeli ostavansa zakk wylde-mikit, koska niillä saa "huiluäänen mistä tahansa". Ja seuraavassa lauseessa tämä samainen kaveri kysyi, mitä nuo korkeat vingahdukset ovat mitä soitat... OSTAN LIPUN IRON MAIDENIN KEIKALLE!!! |
Joku täällä joskus opasti että Wylde soittaa semi-harmooneja :) So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
l@ho 02.11.2004 14:24:23 | |
---|
Ehkä vähän off-topic, mutta kerran yksi kaveri kehuskeli ostavansa zakk wylde-mikit, koska niillä saa "huiluäänen mistä tahansa". Ja seuraavassa lauseessa tämä samainen kaveri kysyi, mitä nuo korkeat vingahdukset ovat mitä soitat... Heh? Kuka? - Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP..
- Sori ruoka jäähtyy.. |
Robert 02.11.2004 14:37:39 | |
---|
Heh? Kuka? Tule ensi lauantaina koululle klo 18 katsomaan... ;-) OSTIN LIPUT IRON MAIDENIN KEIKALLE!!! BUAHAHAA!!! |
Eddie 02.11.2004 14:49:13 (muokattu 02.11.2004 15:30:40) | |
---|
CoB komppaa ja vetää väliin makeita pinch-harmoniceja. Olenko minä joskus kirjoittanut tämän? :) Onneksi musiikkimaku kehittyy eikä enää tule kuuneltua tota bändiä. Ja kyllähän noi harmonicit nykyään onnistuu miten päin vaan. Nyt sitä kun lukee näitä vanhoja kysymyksiään ymmärtää sen, miten paljon on kehittynyt soittajana viimeisen vuoden aikana. Mureke, mureke, mureke lihaisa mureke! |
SG-mies 03.11.2004 13:11:08 (muokattu 03.11.2004 13:59:23) | |
---|
Itseoppinenna kitaristina oon huomannu että kyseinen vingahdus tulee siitä kun soivaa kieltä hipaistaan(ihan sama millä, vaikka perskarvalla(itse käytän plekukäden keskisormea)) kielen soivan osan puolivälin, kolmasosan, nejäsosan tahi kuudesosan kohdalta. Sitten vaan vibraa päälle niin johan on nannaa..;) Sen oon kans huomannu, että yksittäisellä humballa tuon harmonian saa paremmin kuuluville kuin kahta käyttäen. Ykskelasista ei valitettavasti oo paljon kokemusta. Että siitä vaan harjottelemaan, kyllä se sieltä vingahtaa, kun tarpeeks repii! :B Faqissa on eritelty näitä temppuja tarkemmin. "SG ja Marsu ne yhteen soppii.." *lalala* |
Henkka Hevimies 12.11.2004 18:45:03 | |
---|
Bodomin jätkäthän käyttävät sellaisia teräväkärkisiä dunloppeja,niitä tykkään itsekin käyttää! |
twist555 19.11.2004 17:06:23 | |
---|
mä käytän fenderin heavy ja ne o parhaat.. :P |
l@ho 20.11.2004 11:38:20 | |
---|
ite kysyin joskus kaverilta et "miten toi pinch harmonic tehää?" ja nyt ku ite tajusin sen nii ymmärrän miks se ei osannu selittää, se pitää vaan oppii. :) Saman oon mäkin huomannu. Sitten kun se hokaa ni ei siihen tarvi sitä plektraakaan( ketjun aloittaja kun tossa kyseli) pakosti. - Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP..
- Sori ruoka jäähtyy.. |
Torniojaws 20.11.2004 13:11:10 | |
---|
Pientä lisäystä Zakk Wylden pincheihin: Zakkihan soittaa melko karskisti alasviritetyllä kitaralla (Drop-C-vireessä lienee) ja löysällä kielellä lähtee paljon helpommin matalan (paksun) kielen juuri sellainen Zakk Wylde-pinch, eli hidas ja mouruava. Normaalivireisellä tai tiukemmalla ei onnistu lähellekkään niin helposti. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
enema 20.11.2004 13:19:13 (muokattu 20.11.2004 13:20:16) | |
---|
Mun pinch-harmonicit onnistuu parhaiten terävällä, ja vähän pienemmällä plektralla. Plektran asento kieleen nähden on kutakuinkin: plektra --> /| -- tuo on kieli Ne on vähän sellaisia sohaisuja, kuitenkin onnistuu melkein aina. ~19/20 Plektrat on hjuvia |
kunnasja 22.11.2004 01:57:48 | |
---|
Vastailen FAQ-osioon, kun meillä kerran semmoinen on. Käykee siellä. Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3 |
Paskaskitta 22.11.2004 12:20:50 | |
---|
Pidä sormi samalla tasolla kun plekun kärki ni sit pitäis saada vingautus aikaan... Kattokaa FAQ... PERKELE! PALJON SÄRÖÄ JA EFEKTIJÄ JA SIT VAHVARI KOVALLE JA VING WUNG TSIAAU TILULILU!!!.... Öö... Mä meen syömään lääkkeeni... " Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain |
Mrezzye 22.11.2004 13:02:22 | |
---|
Pientä lisäystä Zakk Wylden pincheihin: Zakkihan soittaa melko karskisti alasviritetyllä kitaralla (Drop-C-vireessä lienee) ja löysällä kielellä lähtee paljon helpommin matalan (paksun) kielen juuri sellainen Zakk Wylde-pinch, eli hidas ja mouruava. Normaalivireisellä tai tiukemmalla ei onnistu lähellekkään niin helposti. Kuuntelepa Pride & Glory -levy. Kyllä sielläkin pinchit kuuluu aika nätisti, vaikka vire on E. Ja Ozzyn vanhemmilla levyilläkin vire on vain Eb:hen laskettu. Tärkeämpää on opetella se tekniikka, kuin laskea himmeästi viritystä. Paljon säröä, voimaa ja tehokkaat mikit auttavat asiaa. Ja pinchin tekeminen oikeasta kohdasta. Zakk taitaa useimmiten tehdä pinchit aika läheltä kaulamikkiä -> matalahko huiluääni. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
SG-mies 30.11.2004 13:51:49 | |
---|
Kokeilkaapas sellasta kikkaa, että sahaatte plegulla kieltä ja liikutatte toisen käden sormea kieltä pitkin, niin kuulette missä kohtaa tulee minkäkinlainen ääni. Luonnollisesti lähempänä 12. nauhaa huiluäänet ovat matlampia kuin tallan päässä. Kauhiaa nysväystä.. "SG ja Marsu ne yhteen soppii.." *lalala* |
Neppimise 08.12.2004 22:19:23 | |
---|
Näppäyskohdalla on tosiaan huomattava merkitys. Itse en ole noita 2/3 kielen mittoja ajatellut. Kokeillut vain mistä se vingahtaa ja pyrkinyt nyppimiään siitä. Mörrr |
Jzci 08.12.2004 23:56:54 (muokattu 08.12.2004 23:57:28) | |
---|
Paljon säröä, voimaa ja tehokkaat mikit auttavat asiaa. Ja pinchin tekeminen oikeasta kohdasta. Zakk taitaa useimmiten tehdä pinchit aika läheltä kaulamikkiä -> matalahko huiluääni. Eritoten se älyttömän iso vibrato älyttömällä voimalla tuon pinch harmonicin yhteydessä on se zakkin "juttu". |