overtake 01.11.2004 13:06:57 | |
---|
Niin? Kun olen ostamassa tuota mustaa ESP-Ltd mh-1000 deluxe keppiä, joka on ominaisuuksiltaan suunnilleen meikäläisen unelmakitara.. ja vieläpä hintaan johon on varaa. Mutta mikit on EMG-81 aktiivit joiden unelmallisuudesta en niin varma ole. Että onko tuosta kitarasta mulle sitten iloa muuta kuin hevimättöfiilisten lievittämiseen? Tokihan sitä hevanderia tykkään mättää, mutta välillä olis fiiliksiä vähän kevyempäänkin soitantaan. It's such a fine line between stupid, and clever. |
Antti1 01.11.2004 13:10:40 (muokattu 01.11.2004 13:12:03) | |
---|
Mun mielestä niillä voi soittaa muutakin kuin heviä, mutta itse en noita mikkejä ottaisi edes heviin. Tässäpä noiden "huonoja" puolia: liikaa outputtia --> menee puhtaat rumasti muroille, steriili soundi, patterien sovittaminen jonnekin kitaran sisälle. Toi viimeinen kohta ei tosin varmaan ole hirveä ongelma, jos on alkuperäisenä EMG:t kepissä sisällä. EDIT: Ja älkääpä sitten noista pitävät tulko urpoilemaan, noi soundit on täysin makuasioita. Mä en vaan satu pitämään ihan noin HiFi:stä soundista. OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO! |
janik 01.11.2004 13:12:21 | |
---|
Mutta mikit on EMG-81 aktiivit joiden unelmallisuudesta en niin varma ole. Että onko tuosta kitarasta mulle sitten iloa muuta kuin hevimättöfiilisten lievittämiseen? Mulla on EMG-81 ja 85 kitarassa kiinni ja hyvin toimii puhtaallakin soitettuna! |
Outputtia saa kätevästi pienennettyä siitä kitaran volume-potikasta. Soundista saa olla sitten ihan mitä mieltä haluaa. En vain ymmärrä miksi mikistä pitäisi olla johonkin muuhun kuin heviin? |
janik 01.11.2004 13:15:50 | |
---|
menee puhtaat rumasti muroille, Ei kyllä mene jos patterissa on virtaa! |
Antti1 01.11.2004 13:33:26 (muokattu 01.11.2004 13:35:30) | |
---|
Ei kyllä mene jos patterissa on virtaa! Mulla oli hieno teksti, mutta enpä sitä tässä julkaisekaan. Olisi vaan nostanut kauhean sodan. :) No näillä kolmella vahvarilla, joilla olen noita testannut (Marshall VS8280, ENGL Screamer, Behringer AC112 Vintager tjsp.), on puhtaat olleet ikävän kuuloisia yliohjautumisen takia. Mitä taas potikan pyörittelemiseen tulee, niin aina siihen ei ole aikaa. Mun mielestä on muutenkin mukavampi, kun soundi on kohdallaan ilman erillisiä potikanpyörittelyjä. Joskus kun tarvii vetää polkimella puhtaat päälle, siihen kaikua, jotain chorustakin vielä ja ehkä jopa joku liidiboosti pois, niin ei riitä aivokapasiteetti potikoita pyörittelemään tai kukkaron paksuus releohjattuihin kanavan/efektin vaihtohässäköihin. EDIT: Mutta niinkuin sanottu, makuasioita. Eikä kaikki laitteet muutenkaan toimi yhtä hyvin kaikilla kokoonpanoilla tai käyttäjillä. Ei kannata niitä EMG:itä pois kitarasta ottaa ennen testausta. Niissä nyt vaan on omat ominaisuutensa, jotka ei ole mun käyttöön sopivia. OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO! |
janik 01.11.2004 13:38:12 | |
---|
No näillä kolmella vahvarilla, joilla olen noita testannut (Marshall VS8280, ENGL Screamer, Behringer AC112 Vintager tjsp.), on puhtaat olleet ikävän kuuloisia yliohjautumisen takia. Mitä taas potikan pyörittelemiseen tulee, niin aina siihen ei ole aikaa. Varmaankin vahvari vaikuttaa myös aika paljon siihen??? No mulla ainakin toimii loistavasti! |
Antti1 01.11.2004 13:40:31 | |
---|
Varmaankin vahvari vaikuttaa myös aika paljon siihen??? No mulla ainakin toimii loistavasti! Jep, tuota juuri tossa lisäyksessä yritin ilmaista. Mutta kannattaa tosiaan testata ennen tyrmäämistä! OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO! |
Mrezzye 01.11.2004 13:48:45 | |
---|
Mulla on EMG-81 ja 85 kitarassa kiinni ja hyvin toimii puhtaallakin soitettuna! Tosin soundi on erittäin kliininen. Ilman kaikuja tai muita kivoja efektejä puhdas soundi on aika tylsä (mulla oli kiinni Les Paulissa). Heviin nuo kyllä ovat ihan omiaan. Aiemmin olen noita käyttänyt, mutta nykyisessä soittopelissäni on roimasti pienemmällä outputilla varustetut passiivihumpparit. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Mrezzye 01.11.2004 13:59:32 | |
---|
Mitä taas potikan pyörittelemiseen tulee, niin aina siihen ei ole aikaa. Mun mielestä on muutenkin mukavampi, kun soundi on kohdallaan ilman erillisiä potikanpyörittelyjä. Joskus kun tarvii vetää polkimella puhtaat päälle, siihen kaikua, jotain chorustakin vielä ja ehkä jopa joku liidiboosti pois, niin ei riitä aivokapasiteetti potikoita pyörittelemään tai kukkaron paksuus releohjattuihin kanavan/efektin vaihtohässäköihin. Meikäläinen kyllä ehtii pyöritellä sitä volumea ihan helposti. Ehkä kannattaisi sinunkin ennemmin vähentää sitä polkemista, niin riittää ajatusta käsillekin. Äläkä suutu. Ei tämä ole provoa, vaan tosiasia. Aina paremmat puhtaat lähtee, kun sitä mikin outputtia vähän pudottaa. Harjoittele. Kun on muuten hyvät säädöt soundeissa, niin ei siihen tarvitse mitä älytöntä efektiarsenaalia, että kitara kuulostaa hyvälle IMO. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Antti1 01.11.2004 14:06:35 | |
---|
Meikäläinen kyllä ehtii pyöritellä sitä volumea ihan helposti. Ehkä kannattaisi sinunkin ennemmin vähentää sitä polkemista, niin riittää ajatusta käsillekin. Äläkä suutu. Ei tämä ole provoa, vaan tosiasia. En mä paljon poljekaan, annoin vaan ääriesimerkin. Yleensä mulla on käytössä vahvarin särö ilman efektejä ja puhdas jousikaiulla. Ihan perusmeteliä perussoundeilla. Aina paremmat puhtaat lähtee, kun sitä mikin outputtia vähän pudottaa. Harjoittele. Kun on muuten hyvät säädöt soundeissa, niin ei siihen tarvitse mitä älytöntä efektiarsenaalia, että kitara kuulostaa hyvälle IMO. Tuossa volan pudottamisessa on sekin puoli otettava huomioon, että soundi tummuu ja siitä en pidä. Eli en nyt sanoisi, että aina tipauttamalla parempi. Usein kyllä, ei aina. Yleensä puhtaita varten lykkään käyttöön vaan kaulamikin (yksikelaisen) ja vaihdan kanavaa puhtaalle. Nupin pyörittely kyllä luonnistuu ja sitä on vanhan vahvarin kanssa tullut kyllä harjoitettua aika useastikin. Nykyisellä arsenaalilla kun sen pystyn välttämään, tekemättä kompromisseja soundeissa, en sitä käytä. OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO! |
Da Make 01.11.2004 14:12:34 | |
---|
Tuossa volan pudottamisessa on sekin puoli otettava huomioon, että soundi tummuu ja siitä en pidä. Eli en nyt sanoisi, että aina tipauttamalla parempi. Usein kyllä, ei aina. Yleensä puhtaita varten lykkään käyttöön vaan kaulamikin (yksikelaisen) ja vaihdan kanavaa puhtaalle. Nupin pyörittely kyllä luonnistuu ja sitä on vanhan vahvarin kanssa tullut kyllä harjoitettua aika useastikin. Nykyisellä arsenaalilla kun sen pystyn välttämään, tekemättä kompromisseja soundeissa, en sitä käytä. EMGeillä ei vaikuta läheskään niin paljoa tuo volapotikan pyöräytys soundiin, kuin esim. Normi stratossa. Yksi asia lisää EMGsta joka on ehdottomasti minulle plussaa! |
janik 01.11.2004 14:48:40 | |
---|
EMGeillä ei vaikuta läheskään niin paljoa tuo volapotikan pyöräytys soundiin, kuin esim. Normi stratossa. Yksi asia lisää EMGsta joka on ehdottomasti minulle plussaa! Tosi on! |
client 01.11.2004 16:12:02 | |
---|
Itse ostin tuossa n. kk sitten esp:n KH-2 sen. kylläpä minun mielestä voi mainioisti soittaa muutakin kuin heviä. Toisena skittana mulla on Gibsonin SG ja näillä pärjäilee varsin mukavasti. |
päänahka 01.11.2004 16:29:39 | |
---|
Tuossa volan pudottamisessa on sekin puoli otettava huomioon, että soundi tummuu ja siitä en pidä. Kai sinullakin on se konkka siellä volapotikassa? Jos ei, kannattaa laittaa. Soolot on perseestä. |
Velli 01.11.2004 16:36:08 | |
---|
Itse ostin tuossa n. kk sitten esp:n KH-2 sen. kylläpä minun mielestä voi mainioisti soittaa muutakin kuin heviä. Toisena skittana mulla on Gibsonin SG ja näillä pärjäilee varsin mukavasti. Mullakin on M-II ja Gibson SG, mutta musta tuntuu ettei kummallakaan tulisi mieleenkään soittaa mitään muuta kuin kitaravoittoista rokkia... Myynnissä mm. Jackson RR1. |
overtake 01.11.2004 21:42:25 | |
---|
Oliskohan ääninäytteitä minkälaista puhdasta soundia tuosta irtoaa? EMG:n sivulla oli pätkä mutta vähän enemmän kiinnostais kuulla. It's such a fine line between stupid, and clever. |
janik 02.11.2004 00:28:02 | |
---|
Oliskohan ääninäytteitä minkälaista puhdasta soundia tuosta irtoaa? EMG:n sivulla oli pätkä mutta vähän enemmän kiinnostais kuulla. Voin koittaa joskus saada tietokoneelle nauhotuksia treeneistä, pistän sitten kuultavaksi! |
Wolfheart 02.11.2004 11:28:12 (muokattu 02.11.2004 11:40:50) | |
---|
Minä ainakin yllätyin siitä, että kuinka hyvät puhtaat tuosta 81:stä lopulta lähtee jos se on kaulassa. Sitä tonea ja volumea kannattaa käyttää. Voisin laittaa jotain näytteitäkin, mutta mulla on kotona vaan tällänen paska gprs-nettiyhteys, joten ei taida onnistua. EDIT: Muistaakseni tuosta mh-1000:sta saa myös duncaneilla varustetua mallia, joten kannattaa varmaan testata myös se. |
Mrezzye 02.11.2004 12:53:29 | |
---|
Minä ainakin yllätyin siitä, että kuinka hyvät puhtaat tuosta 81:stä lopulta lähtee jos se on kaulassa. Entäs jos se on kitarassa ;) Anteeksi, pääsi karkaamaan. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |