Aihe: Jarkko Martikainen-Aliarvostettu lyyrikko
1 2 3
Sluiba
29.10.2004 21:31:13

Sain käsiini Martikaisen levyn ja ekaan kappaleeseen meni n. 15 krt. ennen kuin edes pääsin seuraavaan..
Voiko aivon sisäistä orgasmia kuvailla paremmin kuin Martikaisen levyn nimellä?
Aivan mahtavaa, menkööt Eput nurkkaan odottamaan vuoroaan.
Kiitos Jarkko.
bedlam
29.10.2004 21:39:41 (muokattu 29.10.2004 21:40:53)

En ymmärrä, mistä tuon aliarvostuksen nyt keksit. Eikös Jarkko ole pitkään jo ollut nimenomaan todella arvostettu lyyrikko. Joidenkin (ei minun) mielestä jopa yliarvostettu.
http://www.mikseri.net/kiasma
Henga
29.10.2004 22:38:47
Mulle tulee lehti, "Kirkko & Kaupunki", käsittääkseni se on ilmaisjakelu joka tulee kaikille Helsinkiläisille jotka kirkkoon kuuluvat.

Siellä on kaksi "postausta" jotka luen. Toinen on mielipide-osasto (jota tavatessani putoilen aika railakkaasti), toinen on Jarkko Martikaisen kolumni. Ja joka kerta kun luen hänen tekstiään vakuutun seuraavasta faktasta: Hän on viisas mies. Todella viisas.

Sanasäilä siis sivaltaa muuallakin kuin YUP:n ja soolotuotannonsa kappaleissa. Mahtavaa yhteiskuntakritiikkiä ja huomiota, tosin välillä sitä vaan toivoo että hänen huomionsa olisivat fiktiota faktan sijaan, ja näinhän ei todellakaan ole. :(

Jos herra julkaisee mietelmiään kansien välissä, olen hetipaikalla ostamassa..
Bilharzia
30.10.2004 02:38:41 (muokattu 30.10.2004 02:39:41)
Äijä jolla on paljon sanottavaa. Älykästä sanottavaa. Mutta kun sen sanotuksia kuuntelee niin tulee samanlainen olo kun on runkannut 10 kertaputkeen ja yhdestoista kerta olis paraikaa menossa. Lyyrikkona arvostan mutten tykkää äijän tyylistä henk koht.
www.thefucksociety.com tai www.thefriendsociety.com
Jani The Rock
30.10.2004 09:38:23

Saattaa olla älykäskin mies, mutta mitään kolumneja en häneltä ole pahemmin lukenut. Sanotukset tuntuu jotenkin olevan aika itsetarkoituksellista kikkailua, joka ei kyllä putoa mulle. YUP:n musiikki on muutenkin niin ärsyttävästi poukkoilevaa papatusta, että ei tämmönen putkiaivo sitä pysty kuuntelemaan. Ne hyvät jutut jää sieltä seasta sitten löytymättä.
The road never ends for me, kid.
Huevos
30.10.2004 09:55:05

otsikko on ihanan lukiolais esseemäinen. tulee vähän mieleen mun essee jimi hendrixistä, jonka löysin hiljattain. kyllä siinä oli naurussa pitelemistä.
Jaristoteles
30.10.2004 10:42:11
On se fiksu äijä.

Tuolla Päivä kerrallaan -musavideon kuvauksissa juttelin Jarkon kanssa pitempiäkin hetkiä tauolla. Samalla se poltti mun tupakat. Mutta erittäin mielenkiintoista juttua silti. Hemmetin mukava Äiä muutenkin.
Penetraatio on in! - www.kuningasasperiini.tk - Kuningas Asperiini!
Kapina
30.10.2004 11:43:37
Martikaisen sanoituksia ainakin kuuntelee suurella riemulla, oikeen hivelevät korvia, siinä kun monien muiden bändien hyvätkin biisit hukkuvat paskoihin lyriikoihin. Mutta ei sitä aina jaksa olla älykkäällä päällä, en minä pysty YUP:täkään kuuntelemaan edes joka viikko, sen erinomaisuudesta huolimatta :)... Paradoksi. Tämmönen suoraviivainen ihminen tarttee enempi kuunnellakseen ränttänttänttää.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Tupuna
30.10.2004 16:18:29
On se fiksu äijä.

Tuolla Päivä kerrallaan -musavideon kuvauksissa juttelin Jarkon kanssa pitempiäkin hetkiä tauolla. Samalla se poltti mun tupakat. Mutta erittäin mielenkiintoista juttua silti. Hemmetin mukava Äiä muutenkin.

Kerro meille, miten olet ollut osallisena Päivä kerrallaan -musavideon kuvauksissa? :) Kiinnostaa
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Laurila
30.10.2004 16:32:28
En kyllä minäkään Martikaista aliarvostetuksi luonnehtisi, onhan hän saanut hehkutusta osakseen ties kuinka.

Minä olen lyriikkapuoluekannaltani tiukka helismaalainen, ja ajoittain korvaani särähtää Martikaisen riimeissä oleva klappi. Siitä huolimatta hän on yksi maan parhaista lyyrikoista ilman muuta, hänellä on asiaa ja myös kykyä sanoa se. Muotoseikoillaan hän ei siis ihan Juice-luokkaan, mutta ei toisaalta tarvitsekaan. Martikainen tekee omannäköistään tekstiä, ja hyvin tekeekin
tatska
30.10.2004 17:21:54
martikainen on kyllä pätevä lyyrikko... sanoitukset ja kolumnit myös hyviä..
fiksu mies..

harmi vain, että YUP:n kohdalla ilmennyt selvästi musiikillista
taantumusta 90-luvun puolen välin...
fanasin joskus, oli ensimmäisiä bändejä, joita kuuntelin kunnolla..
nykyään tekevät kuitenkin liian perus suomirokkia...

mutta siitä arvostuksesta... Martikainen/YUP eivät todellakaan
enää ole aliarvostettuja !! yup:n normnaalien maihinnousu, vai oliko
uudempi?? (en muista nimeä) "komeili" listaykkösenä..
ja martikainen on vähän väliä tv:ssä tai jossain city-lehden haastattelussa..
sopivan arvostettu.. mielestäni..
riimu
30.10.2004 18:20:43
En kyllä pitäisi Jarkkoa aliarvostettuna tekstien vääntäjänä. Ainakin itse olen törmännyt lähinnä todella ylistäviin kommentteihin. On se mainio sanoittaja.
Let us go in; The fog is rising.
Jaristoteles
30.10.2004 18:22:35
Kerro meille, miten olet ollut osallisena Päivä kerrallaan -musavideon kuvauksissa? :) Kiinnostaa

Kuvauspaikkajärjestäjä elikkä location manager ennen kuvauksia. Kuvausten aikana apulaisohjaajana.

Siellä DVD:llä näkyy myös minun sekoilua making of -pätkässä. Jumalauta, Pikku-G -paita päälläni. Hörh.
Penetraatio on in! - www.kuningasasperiini.tk - Kuningas Asperiini!
bedlam
30.10.2004 18:37:10

yup:n normnaalien maihinnousu, vai oliko
uudempi?? (en muista nimeä) "komeili" listaykkösenä..

Ainakin tuo ja Lauluja Metsästä kävi listaykkösenä, uusimmasta en muista.
http://www.mikseri.net/kiasma
paranoid android
30.10.2004 20:03:11
Mulle tulee lehti, "Kirkko & Kaupunki", käsittääkseni se on ilmaisjakelu joka tulee kaikille Helsinkiläisille jotka kirkkoon kuuluvat.

Siellä on kaksi "postausta" jotka luen. Toinen on mielipide-osasto (jota tavatessani putoilen aika railakkaasti), toinen on Jarkko Martikaisen kolumni. Ja joka kerta kun luen hänen tekstiään vakuutun seuraavasta faktasta: Hän on viisas mies. Todella viisas.

Sanasäilä siis sivaltaa muuallakin kuin YUP:n ja soolotuotannonsa kappaleissa. Mahtavaa yhteiskuntakritiikkiä ja huomiota, tosin välillä sitä vaan toivoo että hänen huomionsa olisivat fiktiota faktan sijaan, ja näinhän ei todellakaan ole. :(

Jos herra julkaisee mietelmiään kansien välissä, olen hetipaikalla ostamassa..

Tuntuu jotenkin oudolta, että MArtikainen kirjoittaa tuollaiseen lehteen.
Nahkaliivit paukkuu.
Tellervo
01.11.2004 17:34:51 (muokattu 01.11.2004 17:36:40)
Tuntuu jotenkin oudolta, että MArtikainen kirjoittaa tuollaiseen lehteen.

Kieltämättä, mutta ko. lehti ei ole niin luutunut kuin voisi luulla. Mitä nyt muistan niiltä ajoilta kun se kämppikselleni tuli. Mulle pakanalle eivät lähetä.

Niin ja joo, muakin vaivaa tietynasteinen suoraviivaisuus, eli en jaksa nähdä kamalan kovasti vaivaa tekstien kuuntelussa ja tulkitsemisessa, samoin kuin en kovin mutkikasta musiikkiakaan nykyään jaksa. Martikaista arvostan kyllä, mutta vielä tähän päivään mennessä en ole jaksanut YUP:hen asiasta tehden perehtyä. Oma vika, ei siinä muuta.
Turhanpäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla. – Dave Lindholm
Laurila
01.11.2004 17:54:08
Niinpä, ateisti kun on.
Ei tuo ihan tavatonta ole. Muusikkopiireistäkin löytyy jo toinen vieläkin tunnetumpi esimerkki: pakanaksi tunnustautuva Hector kirjoitti myös kolumneja johonkin vastaavanlaiseen lehteen.
Huevos
01.11.2004 20:49:48

$$$ varmasti auttaa aina asiaa.
Todenpuhuja
01.11.2004 21:38:55
Niinpä, ateisti kun on.

Muuhun keskusteluun en nyt jaksa puuttua, vaikka sinäänsä Jarkko Martikaista pidänkin ehkä Suomen tämän hetken top3-lyyrikkolistan ehdottomana huippusanataiteilijana.

Mutta sitten asiaan, elikä tuo väitehän sinäänsä pitää paikkaansa, vaikka voin jo noiden tekstiensä perusteella väittää, että Martikainen lienee uskonnollisempi kuin keskivertokristitty, ja käy taatusti kirkossakin useammin kuin moni. Moni ateisti kun tuntuu olevan kiinnostunut uskonnosta muutenkin. Toisaalta, eiväthän nuo Kirkko & Kaupungin tekstit ole niin kovin uskonnollisia aina, lähinnä tuollaista sosialistivasemmistolaissontaa (siis osaksi, paikoin kyllä asiaakin).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)