Aihe: Jackson king KV2
1 2
Infidel
31.10.2004 11:29:16
Päivää ystävät hyvät.
Armeijan jälkeen olisi tarkoitus ostaa uutuuttaan hohtava kitara, jotenka utelenkin, että onko tuo kuinka hyvä? Siis kokemuksia, linkkejä.. Google ei oikein löytänyt. Vissiinkin tuo olisi aika asiallinen. Kaula taitaa olla vielä ohuempi kuin soloistissa.. Ainakin pintapuolisesti on mielenkiintoinen keppi, ja nätti kuin mikä. Ja minua viehättää enemmän king V kuin rr.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-167950.html
I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem
Ben_D
31.10.2004 12:00:24

Eiköhän toi ole ulkomuotoa lukuunottamatta aikalailla sama kun RR. Itsellä on RR-1T ja omasta mielestäni paras hevikirves, jonka rahalla saa. Jos tykkäät Jacksonista ylipäätään niin suosittelen hankkimaan Kinv-V:n,
Eemil
31.10.2004 13:26:32 (muokattu 31.10.2004 13:27:08)
Mulla on ollut KV-3 ja periaatteessa kaduttaa sen myyminen. En epäile hetkeäkään tuon kakkosen paremmuutta, mutta on sillä melko kova hinta tuolla Thomannillakin jo.

Kannattaa muuten kokeilla ESP:n ja Ltd:n V-yritykset. Mun mielestä olivat niin surkeita että ihmetyttää miten kehtaavat pyytää niistä sellaisia hintoja. Varsinkin tuo Ltd:n Mustaine viritys. Vähän sama kun tunattu lada. ESP:n standard V taas oli parempi mutta ei lähellekään hyvä. Mun mielestä Jacksonin pulttikaulaliitos toimii yksinkertaisesti kolme kertaa paremmin kuin ESP:n paljon kehuttu nyt muodissa oleva neck-thru. Toivottavasti tuo Jacksonin versio on parempi. Semmoista en ole muistaakseni testannut.
Ben_D
31.10.2004 16:05:18 (muokattu 31.10.2004 16:07:05)

Mulla on ollut KV-3 ja periaatteessa kaduttaa sen myyminen. En epäile hetkeäkään tuon kakkosen paremmuutta, mutta on sillä melko kova hinta tuolla Thomannillakin jo.

Kannattaa muuten kokeilla ESP:n ja Ltd:n V-yritykset. Mun mielestä olivat niin surkeita että ihmetyttää miten kehtaavat pyytää niistä sellaisia hintoja. Varsinkin tuo Ltd:n Mustaine viritys. Vähän sama kun tunattu lada. ESP:n standard V taas oli parempi mutta ei lähellekään hyvä. Mun mielestä Jacksonin pulttikaulaliitos toimii yksinkertaisesti kolme kertaa paremmin kuin ESP:n paljon kehuttu nyt muodissa oleva neck-thru. Toivottavasti tuo Jacksonin versio on parempi. Semmoista en ole muistaakseni testannut.

En ole ollenkaan samaa mieltä tosta Mustainen DV-8 kepistä. Siinä ei mielestäni ole mitään huonoa. Itsellä oli LTD V-350, joka on aikasemmassta mallistosta ja samanlainen kun DV-8, mutta floikalla. V-350 oli ainakin hemmetin hyvä keppi soittaa ja laadukaskin vielä.

Ja mitä tekemistä KV2:lla ja pulttikaulalla on? Kysyjälle huomautuksena, että KV2:ssa ei ole pulttikaula. Hinnasta sen verran, että se on ihan normaali Jenkki Jacksonin hinta. En usko, että Suomesta irtoaa tohon hintaan.
Eemil
31.10.2004 17:07:54
Ja mitä tekemistä KV2:lla ja pulttikaulalla on? Kysyjälle huomautuksena, että KV2:ssa ei ole pulttikaula.

Kehoitin siis aloittajaa testaamaan ESP:n neck-thru kaulaliitosta ja vertaamaan sitä Jacksonin neck-thru kaulaliitokseen. Ja ilmoitin että mielestäni Jacksonin pulttikaulaliitos on parempilaatuinen kuin ESP:n neck-thru. Missään välissä en väittänyt että KV-2 olisi pulttikaulainen.

Hinnasta sen verran, että se on ihan normaali Jenkki Jacksonin hinta. En usko, että Suomesta irtoaa tohon hintaan.

Kallis se silti on. Mitään normaalia hintaa ei ole olemassakaan.
Ben_D
31.10.2004 17:40:36

Kallis se silti on. Mitään normaalia hintaa ei ole olemassakaan.

Laatu maksaa tässäkin tapauksessa. Eiköhän se ole kitaralle normaalihinta, jonka valmistaja ilmoittaa?
Dinorocker
31.10.2004 19:11:00
Jackson USA = laatua
Outrider
Infidel
31.10.2004 22:38:53
Jos joku on katsonut profiiliani, niin on varmaankin huomannut, että edesmenneissä kitaroissa on myös ESP:n v-mallin kitara, joka on neck-thru. Ja hintakin ole reippaasti yli tonnin. Se oli mielestäni aika kehno viritys. En tykännyt ollenkaan, eli kyllä minulla on kokemusta ESP:n neck-thru-soittimista. Minä tarkalleen ottaen kysyinkin Jacksonista. Eikä ole aikomustakaan ostaa moista kitaraa, ennen kuin olen testannut Jacksonin neck-thru-ratkaisua joko king-veenä tai rr:nä. Ja lähinnä odotinkin kunnon vastausta joltakin, jolla on pitkän ajan kokemusta Jacksonista ja v-malleista(lähinnä Ben D). Kiitos. niitä kuvia vielä olisi hauska saada.
I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem
apuri
31.10.2004 22:42:03 (muokattu 01.11.2004 09:40:44)
Eikä ole aikomustakaan ostaa moista kitaraa, ennen kuin olen testannut Jacksonin neck-thru-ratkaisua joko king-veenä tai rr:nä.

Ei ESP:n ja Jacksonin neckthrough rakenteessa ole soittamisen kannalta mitään eroa.
Mikä tarkalleen siinä ESP:n kaulassa sitten mätti?
Ben_D
31.10.2004 23:25:26

niitä kuvia vielä olisi hauska saada.

Mun omakuvassa on kitarani kuva, mutta en tiedä, onko siitä hirveesti apua..
Mrezzye
01.11.2004 09:54:43

Nyky-Jacksonit on aika ritsoja IMO. Ennemmin sijoittaisin tuon reilun 2000€ jollekin rakentajalle, esim. Amfisoundiin (onhan näitä tietty muitakin) ja rakennuttaisin vastaavanlaisen. Tuolla hintaa varmaan jo saisi oman customin.

kts. www.amfisound.fi

terveisin nimim. Erittäin tyytyväinen Amfisound -soittaja jo vuodesta 2003
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Ben_D
01.11.2004 09:57:53

Nyky-Jacksonit on aika ritsoja IMO. Ennemmin sijoittaisin tuon reilun 2000€ jollekin rakentajalle, esim. Amfisoundiin (onhan näitä tietty muitakin) ja rakennuttaisin vastaavanlaisen. Tuolla hintaa varmaan jo saisi oman customin.

kts. www.amfisound.fi

terveisin nimim. Erittäin tyytyväinen Amfisound -soittaja jo vuodesta 2003

Millä perusteella nyky Jacksonit ovat ritsoja? Omani on valmistettu 2001 eikä se ole ritsaa nähnytkään.
Mrezzye
02.11.2004 09:41:04

Millä perusteella nyky Jacksonit ovat ritsoja? Omani on valmistettu 2001 eikä se ole ritsaa nähnytkään.

Sillä vaan, että jos otat kunnollisen 80-luvulla tehdyn Jacksonin ja vertaat sitä (no en tiedä tarkkaa vuotta mistä lähtien ne alkoi olemaan huonompia), niin kyllä ne on ylihinnoiteltuja sanon minä. En maksaisi "tavallisesta" RR-1:stä sitä hintaa mitä ne nykyisellään siitä huutaa. Kerran oli kyllä lähellä, etten ostanut -87 custom RR:ää. Siinä oli laatukitara!!! Ja olisi lähtenyt alle RR-1:en nykyhinnan. Kyllähän sieltä helmiä löytyy nyky-Jacksonien joukostakin, mutten lähtisi tilaamaan ainakaan mistään ulkomailta, kun sieltä voi tulla just sellainen ritsa.

Älkääkä yhtään sanoko, etten tiedä mistä puhun. Olen minä noita USA-kitaroita kuulkaas testannut aika monta kertaa vuosien mittaan ja ihan suosiolla jättänyt ne Japanilaiset väliin. Jossain vaiheessa itsekin haaveilin Jacksonin ostosta, siitä luovuin. Hinta-laatu ei ollut oikein kohdallaan IMO. Mutta ostakaa Jackson, jos siltä tuntuu. Minusta siinä maksaa vaan se merkki nykyisin enemmän kuin huippulaatu. Sellaista hihnatavaraa ovat. Pointtini oli tuossa aiemmin, että samalla rahalla saa myös parempaa.
apuri
02.11.2004 10:02:18
Kyllähän sieltä helmiä löytyy nyky-Jacksonien joukostakin, mutten lähtisi tilaamaan ainakaan mistään ulkomailta, kun sieltä voi tulla just sellainen ritsa.

Älkääkä yhtään sanoko, etten tiedä mistä puhun. Olen minä noita USA-kitaroita kuulkaas testannut aika monta kertaa vuosien mittaan ja ihan suosiolla jättänyt ne Japanilaiset väliin. Jossain vaiheessa itsekin haaveilin Jacksonin ostosta, siitä luovuin. Hinta-laatu ei ollut oikein kohdallaan IMO. Mutta ostakaa Jackson, jos siltä tuntuu. Minusta siinä maksaa vaan se merkki nykyisin enemmän kuin huippulaatu. Sellaista hihnatavaraa ovat. Pointtini oli tuossa aiemmin, että samalla rahalla saa myös parempaa.

Japsijaskat on normaaleja tuotantokitaroita kuten ibanez LTD ym. Niihin saattaa eksyä jotain huonompia yksilöitä.

Jenkkijaskoja ei tehdä missään tuotantolinjoilla. USA select sarja tehdään Jacksonin custom shopissa pienissä sarjoissa, tyyliin 20 kpl RR-1:siä ja sitten ei värit pintaan.
Jos tilaat CS kepin niin samat tyypit jotka väsäävät select-sarjan kitaroita veistelevät sen customin, tosin katsovat vain että speksit on toiveesi mukaiset.

Jenkkijaskan uskaltaa tilata sokkona koska se on yksi niistä merkeistä jolla laatu on tasaista. Gibsonia en todellakaan lähtisi tilailemaan netistä... Jacksonissa ei maksa merkki vaan laatu.

Hinta kyllä on aika kova euroopassa, syynä siihen varmasti huono jakelu ja ahneet välikädet.
Huomattavasti halvemmalla pääsee jos ostaa kepin suoraan usasta paikalliselta jälleenmyyjältä.
Mrezzye
02.11.2004 10:05:36

USA select sarja tehdään Jacksonin custom shopissa pienissä sarjoissa, tyyliin 20 kpl RR-1:siä ja sitten ei värit pintaan.

Onko USA select sarjaa kaikki ne RR-1:et, King V:t, ym??? Vai vain osa niistä?
apuri
02.11.2004 10:08:38

Kaikki USA:t on select sarjaa joo.
Dinorocker
02.11.2004 10:09:34
Outrider
Ben_D
02.11.2004 10:09:48 (muokattu 02.11.2004 10:11:33)

Mun kitara on select sarjaa ja malli RR-1T. Eli erona perus RR-1:een on se, että tässä T-mallissa on kiinteä talla (kts. omakuva). Maksoin 99%:sti uudesta kitarasta ruhtinaalliset 830 euroa. Myönnettäköön, että RR-1T:n hinta ainakin Suomessa on jotain ihan käsittämätöntä kun F-Musicissa hintalappu kertoo 2950 euroa.
Mrezzye
02.11.2004 10:17:05

No ehkäpä tilanne on korjautunut. Ainakin 90-luvulla laatu heitteli...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)