jepunki 14.06.2004 22:07:23 (muokattu 14.06.2004 23:18:48) | |
---|
Soittelemme yhtyeen kanssa rockia laidasta laitaan ja keikkailemme isoissakin paikoissa. Olisi jo aika ostaa vahvistin jota ei enää tarvitsisi vaihtaa, mutta mikäköhänpi? LINE6 olisi kovasti mielessä (ehkä VETTA pois lukien). Budjetti on alle 1000€ ja kyllä Mallintavat eniten miellyttää, eikä ne huonone vaikka uusia tulee... jos ne on hyviä nyt, on ne myöhemminkin vaikkakin tekisi mieli ostaa uudempi. Hyvä äänenlaatu ja roudausta kestävä vekotin olisi hakusessa ja säätöjä sa olla paljon. Mikäköhän olisi hyvä suomen kiertueelle. Ennestään mulla on Marshall Valvestate 100H ja Behringerin 4x12 alakaappi. Kombossahan on se hyvä puoli, että niissä on sopivat elementit ja helppo roudaus, mutta mun on vaikea lähteä vertailemaan. Nuppi+kaappi on niin kivan näköinenkin esim FlextoneII HD on ollut silmän alla, mutta niitä ei enää valmisteta. Eat my dick you fuckin' fuck.
Religions are sickness. |
Antti1 14.06.2004 22:16:34 (muokattu 14.06.2004 22:17:39) | |
---|
Soittelemme yhtyeen kanssa rockia laidasta laitaan ja keikkailemme isoissakin paikoissa. Olisi jo aika ostaa vahvistin jota ei enää tarvitsisi vaihtaa, mutta mikäköhänpi? LINE6 olisi kovasti mielessä (ehkä VETTA pois lukien). Mitä sä tarviit vahvistimelta? Lataa speksejä tiskiin, niin katsellaan yhdessä. EDIT: Onko väliä, onko putki-, mallintava-, vai trankkuvahvari? Tarviitko efektejä? Entä kanavien määrä? Mitä säätöjä? Tarviitko jotain MIDI-juttuja? "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
LaXu 14.06.2004 22:23:39 | |
---|
Siinä tapauksessa mallintavat kannattaa melkein automaattisesti jättää laskuista. Nehän kuitenkin paranevat ja päivittyvät vuosi vuodelta..voi tehdä mieli hommata sitten se uusi malli ja seuraavana vuonna se seuraava uusi malli jne. Millainen soundi miellyttää sinua eniten? Entäpä onko hakusessa nuppi+kaappi, pelkkä nuppi vai kenties combo? Ja budjetti oli? |
jepunki 14.06.2004 23:19:20 | |
---|
Tonne ylös tuli lisää juttua. Eat my dick you fuckin' fuck.
Religions are sickness. |
superfly 14.06.2004 23:21:05 | |
---|
Suosittelen Voxin Valvetronixia. Ainakin mun korvani sanoi, että tuo kuulosti todella paljon paremmalta kuin Flextonet. |
Olli S. 14.06.2004 23:26:53 | |
---|
Ja minä taas kerran mainostan Fenderin Cybereitä. Omaan käyttöön en parempaa voi oikein kuvitella. Mikään efekti ei minusta kuulosta muoviselta ja murinat lähtee huudattamattakin. Minusta parempi kuin Flextonet. Voxia en ole testannut kuin vähäsen, mutta jotenkin Fenkku vaikuttaa noista laadukkaimmalta ja lämpöisimmältä. Bändin kotisivuilta löydät ainakin soolosoundinäytteitä. Miinuksena kova paino ja hankalahko käyttöliittymä, jonka kanssa kyllä tulee toimeen. Nyt kun hinta on vielä tippunut noin paljon, niin en yhdistettyyn koti- ja treenikäyttöön oikein muita voisi kuvitella kuin tuota tai sitten huomattavasti kalliimpaa putkivahvistinta keinokuormalla. Esim. 5150 kuulosti ihan kivalta, mutta en saisi hyödynnettyä kunnolla kotikäytössä ilman keinokuormaa ja silloin palaisi rahaa ainoastaan hyvin pienen parannuksen tähden. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |
Seek And Destroy 31.10.2004 21:09:23 | |
---|
Mikä vahvistin kannattais ostaa mietin marshalii. Sais olla putki, ei efektejä, kanavista en tiiä, kestävä semmonen roudauskelponen mikä olis hyvä tommosille Rocksprintkeikoille ja koulun juhlasalikeikoille ja ton tommosille?!?!? |
Mikä vahvistin kannattais ostaa mietin marshalii. Sais olla putki, ei efektejä, kanavista en tiiä, kestävä semmonen roudauskelponen mikä olis hyvä tommosille Rocksprintkeikoille ja koulun juhlasalikeikoille ja ton tommosille?!?!? JCM800 JCM900 JMP DSL TSL jne |
MattiAuer 31.10.2004 21:37:48 | |
---|
Olisi jo aika ostaa vahvistin jota ei enää tarvitsisi vaihtaa, mutta mikäköhänpi? ... Mallintavat.. Tuo yhdistelmä soitti kelloa. Mallintava (ainakin Line6) on sitten aina tietokone. Ne on herkkiä kavereita, monimutkaisia huoltaa eikö ole mitään takuita siitä, että niistä vuosien päästä on mihinkään tai että käytännössä kukaan tajuaa niiden sielunelämää. Kannattaa olettaa, että kymmenen vuoden päästä jos nykymallintava alkaa piiputtaa, se on entinen. En tosin tiedä, kannattaako olettaa nykymallintavan kestävän kymmentä vuotta. Itse soitan Vetta II:lla nyt toista kuukautta (Line6 on ollut vahvistimeni vuosia sitä ennenkin) ja olen saundien puolesta helvetin tyytyväinen - mutta tiedostin sen potentiaaliset heikkoudet ennen ostopäätöksen tekoa ja suosittelen niiden harkintaa muillekin. PTP-putkivahvari saattaa kestää koko elämän. Uskon, että vuonna 2014 Vettani on vainaa ja toivottavasti 99,9% kierrätetty. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
Keke Urlaub 31.10.2004 21:57:16 | |
---|
Tsekkaappas Tech 21 Trademark-sarjan järeämmät vehkeet. Niissä riittää tehoa, monipuolisuutta ja hyvää soundia (modulaatiot saa muualta). Käsittääkseni ovat aika kestäviäkin, niissähän ei digitaalitekniikkaa ole käytössä. Shake before use. |
Jucciz 31.10.2004 22:03:30 | |
---|
En voi hyvällä tahdollakaan suositella mitään mallintavia vempuloita. Jos niihin tulee ongelmia, ne joutavat saman tien kaatopaikalle. Soundimaailmakin on niissä muovinen, kylmä ja kolkko verrattuna "aitoon meininkiin". Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Flash 01.11.2004 08:23:10 (muokattu 01.11.2004 08:24:09) | |
---|
Minä en uskaltaisi lähteä tien päälle mallintavan kanssa. Tai ainakin pitäisi olla varalaite mukana. Ne kun sanoo poks, niin ei ole mitään tehtävissä. Putkivahvistin on yleensä pelastettavissa jos mukana on varaputkia, sulakkeita ja kolvi. :) Jos antamiesi tietojen pohjalta pitäisi jotain suositella, niin osta joku 50W 2x12 putkikombo (esim. Marshalleita löytyy alta tonnin...). Hönkää riittää mikittämättömänä kyllä isompaankin paikkaan ja on silti kohtuudella roudattavissa. There Is A Light That Never Goes Out |
JuSu 01.11.2004 08:43:13 | |
---|
niin osta joku 50W 2x12 putkikombo (esim. Marshalleita löytyy alta tonnin...). Hönkää riittää mikittämättömänä kyllä isompaankin paikkaan ja on silti kohtuudella roudattavissa. Aaarhh... Ainakin Marshallin Jubilee 2x12 -combo painaa _ihan_ kamalasti. Ihan minä päivänä tahansa roudaan mieluummin 2x12" kaappia ja nuppia. Painoa tokia yhteensä enemmän, mutta jaettuna kahteen lootaan. Mun omast' mielest' helpompaa. Mutta toki mielipide tämäkin vain siis. JuSu Minä olen myyrä. |
Chemo 01.11.2004 09:16:22 | |
---|
Aaarhh... Ainakin Marshallin Jubilee 2x12 -combo painaa _ihan_ kamalasti. Mun Fender Quad Reverbini painaa yli 40 kiloa. Kiistämättä Marsustäkkini (jossa pari 2X12" kaappia) on mukavampi roudattava. Myös mun silmääni osui se, että ketjun aloittaja haki "sitä lopullista" vahvistinta, ja tiirailikin mallintavia. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta olen ollut huomaavinani, että mallintavia ostetaan useimmiten harrastuksen alkuvaiheessa. Ja sitten, kun korva on jo vähän enempi harjaantunut eri soundeihin, hankitaan sitten se ihka oikea putkivahvistin. Tonnin budjetillahan saa jo erittäin hyvän käytetyn putkivahvistimen. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
MattiAuer 01.11.2004 09:39:20 (muokattu 01.11.2004 09:48:12) | |
---|
En voi hyvällä tahdollakaan suositella mitään mallintavia vempuloita. ... Soundimaailmakin on niissä muovinen, kylmä ja kolkko verrattuna "aitoon meininkiin". Ei taas tätä. JOOKO! EDIT: Edit: eli antaapa olla. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
Tomtom 01.11.2004 10:06:16 | |
---|
Kyllä se vaan näin on, että mitä enemmän keikkaa tekee, sitä yksinkertaisempi ja "vähemmän herkkää tekniikkaa" sisältävä setuppi on kannattava. Paitsi jos on lavan takana hemmo varavermeiden kanssa odottamassa. Itse roudaan vajaa 40kg 100w putkicomboa ihan soundien ( ja tyhmyyden..) takia, mutta kyllä 2x12 kaappi jollain simppelillä ja luotettavalla putkinupilla olisi minunkin unelmakampe. Ja riittäis jopa yksi kanava hyvillä puhtailla soundeilla. Ja kyllä se Jucciz on suhteelisen oikeassa tuossa soundikommentissa. Useimmiten menee juuri näin. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Volle 01.11.2004 10:10:00 | |
---|
Englin screamerissa on monipuolisuutta ja paljon kanavia, joilla on tosin yhteinen eq. Lähtee hyvä puhdas ja kova hevitys. Hinta on muistaakseni uutena tonnin tietämissä, käytettynä tietty alempi, mutta niitä ei taida kauheasti olla markkinoilla. Nam. |
Seek And Destroy 01.11.2004 19:05:21 | |
---|
Nii elikkä lisäisin tho mun juttuun sen hinnan :D että mielellään siinä alle 500-600. Ja ei tartte olla nuppi |
Kassu 01.11.2004 19:11:07 | |
---|
Nii elikkä lisäisin tho mun juttuun sen hinnan :D että mielellään siinä alle 500-600. Ja ei tartte olla nuppi Tollahan saa jo melkein minkä vain Marshallin nupin käytettynä ja vaikkapa JCM800-combon jos lykästää. |
Niskamies 01.11.2004 19:19:33 | |
---|
500-600 saa jo kivoja nuppeja käytettynä. Mikä kaappi toi Behringer on? Jos se on BG412S, niin se on jo hyvä vehje. Hyviä nuppeja tohon hintaluokkaan olisivat vaikka Marshalliin JCM800 ja JCM900, DSL50, ja vaikkapa Laneyn GH50L. Meitsi on meshissä. |