Aihe: Thomann
1 2 3 4 5 6 7 8 997 98 99 100 101
Tympee Huttunen
29.10.2004 11:23:42
. Yhden stubby-plektran unohtivat :P Tai siis pakkaus oli, mutta tyhjä. Perhanan plektramenninkäiset.

Todiste, että plektrat tosiaankin mystisesti katoavat.
Krice
29.10.2004 12:28:53

On Suomessa paljon hyviä musaliikkeitä, mutta tilaaminen Thomannilta on sinänsä helpompaa kuin ajella ympäri Suomea etsimässä edullisinta vaihtoehtoa.

Minä en jaksa käsittää miksi suomalaiset firmat ei pykää kunnon nettikauppaa pystyyn, ilmeisesti asiakkaita riittää muutenkin?
fifehole
29.10.2004 14:14:14

Minä en jaksa käsittää miksi suomalaiset firmat ei pykää kunnon nettikauppaa pystyyn, ilmeisesti asiakkaita riittää muutenkin?

Aivan! Muutenkin Suomalaisilla yrityksillä on kehnot nettisivut. Siis siinä mielessä jos haluat hyvää informaatiota jonkin yrityksen tuotteista. Joudun työnpuolesta etsimään päivittäin erillaisia vermeitä netin kautta ja yleensä joutuu turvautumaan puhelimeen ja faxiin.
Head for an eye
Terry Pantheras
30.10.2004 06:28:59 (muokattu 30.10.2004 06:29:28)
Hyviä kokemuksia kaikin puolin, mulla aineskin.

Yks miinus on tiettyjen manuaalien saksankielisyys, sain siis tulostella töissä parisataasivuista Korg-opusta netistä. Alkoi jo yleinen ihmettely, että mitä pirua se masiina vatkaa puol tuntia...

Kitaraa en kyllä menis sieltä ostamaan, ei mitään soivaa ilman testiä!
Free your mind and your ass will follow
Aapo
30.10.2004 11:11:54 (muokattu 30.10.2004 11:13:17)
Tuli mieleen vielä tarkastella lähemmin näitä argumentteja että a) musakaupoissa hinnoissa on ylimääräistä siltä varalta että joku aloittelija erehtyy maksamaan liikaa, mutta niistä saa tingittyä ja b) kannattaa olla kanta-asiakas, jolloin saa helpommin tingittyä niitä alennuksia.

Kumpi tarvitsee toista enemmän, kauppa vai asiakas? Eiköhän vaikka porilainen soittaja laitteensa jostakin löydä vaikka kaupungissa ei olisi yhtään kitarakauppaa. Sen sijaan porilaisella musiikkiliikkeellä on aika vaikeaa sen jälkeen kun se on saanut huonoa mainetta paikallisten asiakkaiden keskuudessa.

Eikö sen kanta-asiakassuhteen luominen siis ole enemmän yrittäjän intressissä, ja eikö juuri tuo opportunismi hinnoittelussa ole omiaan häiritsemään sen muodostumista? Tai se että pitäisi kuulua jonkinlaiseen "sisäpiiriin" ennen kun palvelu alkaa pelata.

Moni tuntuu kuitenkin ottavan vallitsevan käytännön luonnonlakina johon kuluttajan on sopeuduttava, ja että kuluttajalla vielä olisi jotain moraalista velvoitetta tukea näitä rakenteita.

Jos firman toiminta tähtää pikavoittoihin, miksi asiakkaalta edellytettäisiin uskollista kanta-asiakkuutta?
käsi
30.10.2004 11:36:45

itse saan musa liikkeessä jota käytän paljon jo automaattisesti alennukset. hinnasta lähtee pois 10-20% heti. riippuen tavarasta. joskus olen saanut jopa 30% alennusta hinnasta.

se on kanta-asiakkuutta. palvelu on hyvää jne, mutta käytän silti myös thomannia, lähinnä paremman varaston takia. siellä on ollut paljon sellaista tavaraa joita paikallisessa musiikki liikkeessä ei ole.
kohta ne ottaa avaimet pois
Johnny Buzz
30.10.2004 11:59:51

Tuli mieleen vielä tarkastella lähemmin näitä argumentteja että a) musakaupoissa hinnoissa on ylimääräistä siltä varalta että joku aloittelija erehtyy maksamaan liikaa, mutta niistä saa tingittyä ja b) kannattaa olla kanta-asiakas, jolloin saa helpommin tingittyä niitä alennuksia.

Kumpi tarvitsee toista enemmän, kauppa vai asiakas? Eiköhän vaikka porilainen soittaja laitteensa jostakin löydä vaikka kaupungissa ei olisi yhtään kitarakauppaa. Sen sijaan porilaisella musiikkiliikkeellä on aika vaikeaa sen jälkeen kun se on saanut huonoa mainetta paikallisten asiakkaiden keskuudessa.

Eikö sen kanta-asiakassuhteen luominen siis ole enemmän yrittäjän intressissä, ja eikö juuri tuo opportunismi hinnoittelussa ole omiaan häiritsemään sen muodostumista? Tai se että pitäisi kuulua jonkinlaiseen "sisäpiiriin" ennen kun palvelu alkaa pelata.

Moni tuntuu kuitenkin ottavan vallitsevan käytännön luonnonlakina johon kuluttajan on sopeuduttava, ja että kuluttajalla vielä olisi jotain moraalista velvoitetta tukea näitä rakenteita.

Jos firman toiminta tähtää pikavoittoihin, miksi asiakkaalta edellytettäisiin uskollista kanta-asiakkuutta?

Täysin samoilla linjoilla. Nyt kun EU:n myötä tavaran liikkuminen ja ostaminen unionin alueelta on helpottunut, on entistä enemmän vallalla ostajan markkinat. Kuluttajalla on entistä enemmän valinnanvaraa ja jos paikalliset soitinliikkeet eivät tähän pysty sopeutumaan, niin niidenkin on syytäkin kuolla pois (kärjistäen).

Kanta-asiakkuushan on tosiaankin ennen kaikkea myyjän etu. Tähänhän kaikki Plussakortit ja vastaavatkin tähtäävät. Saadaan asiakas keskittämään kaikki ostoksensa tietyn ketjun liikkeisiin ja maksimoidaan näin voitot. Tuntuu kuitenkin siltä, että soitinliikkeet eivät ole tätä ymmärtäneet, kun tarkastellaan niiden palvelun tasoa. Etekin kokemattomat soitinten ostajat ja heidän vanhempansa tuntuvat olevan melko vapaata riistaa. Nyhdetään kaikki ylimääräinen pois myymällä esim. ylilaadukkaita ja samalla ylihintaisia tuotteita, vaikka aloittelija pärjäisi halvemmallakin. Tätä ei missään nimessä voi kutsua asiakkaan eduksi tai asiakaspalveluksi. Hyvä asiakaspalvelu lähtee siitä, että kartoitetaan asiakkaan tarpeet ja etsitään sitten niitä vastaava tuote.

Olen jo tuossa aikaisemmin peräänkuuluttanut läpinäkyvämpää hinnoittelua soitinkauppaan. Tinkiminen on syvältä ja mahdollisuus siihen antaa vain epäluotettavan kuvan yrityksestä, jonka hinnoissa on ilmaa. Tuotteen hintalapun pitäisi olla lopullinen hinta, josta ei jousteta. Näinhän se menee muillakin kaupan aloilla. Ei kai kenellekään tulisi mieleen lähteä tinkimään esimerkiksi farkkuja ostaessa niiden hinnasta? Tai vaikka puvun, jonka hinnalla saisi jo kitaran? Hinnoittelun läpinäkyvyys on vain kuluttajan etu.
www.soulstab.com Soulstab live @ Factory, Helsinki, 20.11.2004
Leikari
31.10.2004 10:43:20
Etekin kokemattomat soitinten ostajat ja heidän vanhempansa tuntuvat olevan melko vapaata riistaa. Nyhdetään kaikki ylimääräinen pois ...

toisessa ketjussa jo asiaa sivusinkin - alkusyksystä olin poikani mukana Espoon Musiikissa kitaravahvistinta tsekkaamassa - vaikka kitarat eivät olekaan alaani en muuten ole kovin kokematon - loppui siihen kusetusyritysreissuun mahdolliset asiakassuhteet ko. liikkeeseen. ... myyjä kait ajatteli, että "pappa betalar" ja siksi voi pyytää mitä vaan...
käsi
31.10.2004 20:39:55

Itseasiassa et ole saanut alunnusta hinnasta. Olet saanut ilman poiston hinnasta ;)

no niin no:) joo, noinhan se on. mutta hyvä niin.
kohta ne ottaa avaimet pois
Tympee Huttunen
31.10.2004 20:52:42
Nyhdetään kaikki ylimääräinen pois myymällä esim. ylilaadukkaita ja samalla ylihintaisia tuotteita, vaikka aloittelija pärjäisi halvemmallakin.

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Usein saa kuulla myös kritiikkiä siitä, miten aikoinaan on tullut liian halpa ja huono soitin ostettua musakaupasta. Ja tietenkin se on silloinkin ollut myyjän vika. Ei myyjä voi tietää jatkuuko harrastus vai päätyykö kitaran sängyn alle.
Bodla
03.11.2004 14:04:36
Laittoivat mulle viallisen
sympaali telineen rumpuihin
Prog
19.11.2004 12:00:03
Kauan teiltä meni, että saitte sen lähetysvahvistusmailin?
Mä en oo saanu sitä vieläkään vaikka oli tuotteilla lyhyt toimitusaika.
Kimmo72
19.11.2004 12:28:50

Mä sain samana päivänä muistaakseni. Päivä sen jälkeen tuli tekstari. Riippuu vatmaankin mitä tilaa (mikä on varastotilanne). Olen tilannut sieltä etuvaffarii, kitaraa.. Kaikki tuli viikossa ja ehjinä ja muutenkin asiallisessa kunnossa. Ei siis ongelmia
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
69
19.11.2004 16:36:09 (muokattu 26.11.2004 17:39:53)

Meillä lähti tilaus viime maanantaina, eikä ole vieläkään tullut vahvistusta... mutta eiköhän se sieltä tule.
Jos ei tule, niin täytyy kaiketi soitella perään. Puhelimessa tosin sanoivat, että ruuhkaa ei ole VIELÄ. Hyvällä tuurilla pistävät jo samana päivänä tai sitten seuraavana, mutta pistävät viestiä kun paketti lähtee liikenteeseen.

Lähinnä syy siihen miksi saksanmaalta tilattiin oli se, että Suomen päässä kukaan ei myy kyseistä vermettä (joku harmoniasimulaattori se oli...). Samalla siinä tuli tilattua kyllä kaikkea muutakin, mitä ei välttämättä edes tarvitsi...mutta kun halvalla saa.

Onko kellään kokemusta HB kielistä? Niissä kun tuntui olevan kauhea hinta 1.05€/pkt.
Ja plektroista sen verran, että viimeksi kun sieltä tilattin niin 100kpl jäi matkan varrelle.

Odottelu jatkuu...

EDIT: viime perjantaina tuli vahvistusmaili. Paketti saapui suomeen maanantaina ja Turkuun torstaina. Tänään perjantaina se tuli sitten haettua ja KAIKKI oli MUKANA, jopa kokeeksi tilatut 10 plektraa. Jepajepa. :)
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
JE
19.11.2004 16:38:47
Eräälle henkilölle tuli 5kk sitten tilattu vasenkätinen kitara, 5kk myöhässä, kopassa jossa luki vasenkätinen ja sisältä löytyi oikeakäitnen kitara. Olipa vitutus huipussa! Onneksi sai myytyä sen samantien melkein.
Fisherman´s Friend
Kimmo72
19.11.2004 16:39:31
Ja plektroista sen verran, että viimeksi kun sieltä tilattin niin 100kpl jäi matkan varrelle.

Odottelu jatkuu...

Jossain maailmankolkassa on miljardi plekua kun aina tuppaa katoamaan.. Ja vielä sata kerralla.. huh :D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Prog
19.11.2004 21:34:14
Mä sain samana päivänä muistaakseni. Päivä sen jälkeen tuli tekstari. Riippuu vatmaankin mitä tilaa (mikä on varastotilanne). Olen tilannut sieltä etuvaffarii, kitaraa.. Kaikki tuli viikossa ja ehjinä ja muutenkin asiallisessa kunnossa. Ei siis ongelmia

Mä laitoin kaapin tilaukseen pari viikkoa sitten ja tilisiirron tein niitten tilille viime viikolla. Kaappia ei ollu varastossa, mutta toimittajalla oli. En tiiä mikä kestää.
ajs
29.11.2004 23:14:05
Itse olen tilannut liikkeestä useita kertoja, monesti erittäin montaa erilaista artikkelia kerrallaan. Kaikki on tullut ilmoitetussa ajassa eikä toimituksista ole koskaan puuttunut mitään. Palvelu liikkeessä on parempaa kuin valtaosassa suomalaisista liikkeistä.

T.bone-mikkejä, Behringerin tuotteita tms. en tosin ole koskaan tilannut, mutta paska lienee aina paskaa vaikka sitä tilaisi mistä.
"I hate the people who love me, AND THEY HATE ME" --Bender
Kimmo72
29.11.2004 23:30:56
T.bone-mikkejä, Behringerin tuotteita tms. en tosin ole koskaan tilannut, mutta paska lienee aina paskaa vaikka sitä tilaisi mistä.

Mitens tää nyt liitty aiheeseen??
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)