Aihe: Hyvä lead/sooloilusaundi?
1 2
Teurrrastaja
29.10.2004 13:39:10
Eli mistäpä tuollainen? Kitaraa olen soitellut nyt muutaman vuoden, mutta olen vielä suht aloittelija välinepuolella, esim. pedaaleista sun muista ei ole ollenkaan kokemusta.
Käytössä olevasta cube30:sta irtoaa kyllä kunnon örmyilysäröt, mutta etsisin nyt sellaista repivää soolosaundia, sillä nykyisellään yläkieliä soitettaessa ääni on aika tukahtunut ja tunkkainen (tai sitten en vain osaa säätää asetuksia kohdilleen, tähän asti periaatteella "väännellään nappuloita niin pitkään että kuulostaa hyvältä"). Ja auttaisiko joku pedaali tappingiin ja sweeppailuun, kun ei tuota sustainia tahdo löytyä, vaikka neck-thru kitara onkin (esp:n f-300fm).

Kitarassa on EMG:n passiivimikit, kuinka paljon vaikuttaisi aktiiveihin vaihtaminen? Pitäisikö harkita jotain multiefektipedaalia, cuben omat efektit (flangerit sun muut) kun ovat ihan käyttökelvottomia minulle.

Kiitos sille joka jaksaa tämän lukea ja vielä vastatakin.
Miikathebest
29.10.2004 16:00:02 (muokattu 29.10.2004 16:02:07)

Opettele soittamaan sooloja ensin cleanilla... tiedän ... on paljon vaikeampaa... Säröllä ei kannata yrittää peittää virheitä.

Hyvä kitaristi kuulostaa hyvältä vaikka kuinka huonolla vahvistimella...

Itsekin olen tajunnut nykyään sen mitä jotkut aina vaan hokevat... osta putkivahvari. Sitä on sitten hyvä boostata erilaisilla overdrive-/distortionpedaaleilla.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Jormaz
30.10.2004 07:48:52
Pistä kaulamikki päälle ja ruuvaa vahvarista enemmän midleä ja vähemmän trebleä. Tulee pyöreä kikkeliheviporakonesoolosoundi. Which is nice.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
Safaweb
31.10.2004 16:49:28 (muokattu 31.10.2004 16:50:53)
Tuommoseen "repivään" soolosaundiin suosittelen runsaasti middleä ja hieman vähemmän säröä. Ja tottakai tallamikillä ja mieluummin humbukkerilla.

EDIT: Ja tottakai tatsilla on suuri vaikutus. Kannattaa käyttää vibratoa.